3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE’NİN İLK LİSANSLI YEMEK KÜLTÜRÜ DERGİSİ…
Advertisements

• Voyager, gezi dergileri* içinde AB okur oranı en yüksek dergidir. (%90) • Voyager okurlarının tamamı ABC1 SES grubunda yer alır • Voyager, okurlarının.
DOĞAL SAYILAR.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
As.Yük.Hem.Gülçin ÇEVİRME
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Sinaps Alternatif İletişim Çözümleri
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
YENİ SINIF GEÇME VE SINAV YÖNETMELİĞİ
Teknoloji Omnibus Teknoloji kullanıcıları raporu Mart 2007.
-Demografik- Nüfus Analizi
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
İnternetteki En İyi Fotolar 2007 Ödülleri. En İyi Doğa Fotoğrafı (açık alan) Rated 88.6 (out of 100)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
NECDET YILMAZ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENİ 2008 ISPARTA
Diferansiyel Denklemler
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ ***** Prof.Dr. Mustafa Ergün
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
MINITAB’da Hipotez Testi Uygulamaları
Türkiye’de verem savaşı dispanserlerine 2006’da kayıt edilen hasta sayıları Toplam hasta: –Olgu hızı: 28 / nüfus Yeni olgular: Tedavi.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Marka Konumlandırma Brand Positioning
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
Ek konular. İşletmelerin toplam rekabet güçleri İşletmeleri bir rekabet haritasında değişik faktörlere göre karşılaştırmak için Önce o sektördeki rekabeti.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
ETKİN TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ SUN GRUBU UYGULAMALARİ
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası ciltleme/paketleme makinelerinden.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası insert/paketleme makinelerinden.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
Ölçme ve Değerlendirme
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
HIV+ Farkındalık Araştırması Raporu.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
We bring clarity,speedimpact andto help our clients win İstanbul 28 Nisan 2011 Rekabette ayakta kalmak ve kazanmak için: Marka’nın Nimeti Tülin Şahin -
Zoru başarırız, İmkansız biraz zaman alır… 1981 yılından bu yana hizmet vermekte olan ŞİMŞEK PANJUR ve 2005 yılından bu yana hizmet vermekte olan METSER.
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
Onluk ve birliklere ayırarak toplama işlemi
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
REIDIN.com-GYODER Yeni Konut Fiyat Endeks Sonuçları
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Açık Toplum Vakfı-Boğaziçi Üniversitesi Ön Sonuçların Sunumu 11 Mayıs 2010.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İlimizde Faaliyette Bulunan ve Faaliyeti Sona Eren Dernek Durumu 2011 YILI ARALIK 2012 YILI (MART) TOPLAM Yeni Kurulan Dernek Sayısı Merkez Yeni.
ZEYTİN ÇEŞİTLERİ.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI POLITICS.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
“YETİŞKİNLERİN OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARI” ARAŞTIRMASI
Prof.Dr.Metin Çapar S.Ü.Meram Tıp Fakültesi Kadın Doğum ABD KONYA
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
SAĞLIĞIN GELECEĞİ şubat 2017.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research The knowledge you need to make successful business decisions

GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye GfK. Growth from Knowledge Marka Cazibesinin Tüketici Davranışlarındaki Boyutunun Ölçümü GfK BPI ® 3 EKİM 2005

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 3 Metodoloji ve Örnek Yapısı 328 Tüketici ile hanelerde yüzyüze görüşme Kent nüfusu temsili kapsam: 6 il AB, C1, C2, D SES dahil, yaşlarında kadınlar ve erkekler Kategoriler ve markalar her bireyde dönüşümlü soruldu. İstanbul İzmir Bursa Samsun Ankara Adana

GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye Marka kararını etkileyen faktörler 1

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 5 Tüketicilerin marka kararlarını etkileyen faktörler n:328

GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye “Süpermarka” ile ilgili algılar ve tutumlar 2

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 7 Tüketicilerin “Süpermarka” algıları Süpermarka EN ÜST KALİTE demektir... Ambalajı güzeldir, içindekinin kaliteli olması gerekir... Kalite yönünden üstün, görüntüsü üstün... Sağlam, büyük bir marka olduğunu, iyi bir marka olduğunu düşünürüm... Reklamını iyi yapan, kaliteli, göze hoş görünen... EN İYİ demektir

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 8 logosunun markaya katkısı TSE damgasını almış, herkesin kullandığı, tüketici ödülünü almış marka... Dikkatimi çeker, nedir, farkı ne diye mutlaka bakarım... Yeni bir ürün diye düşünürüm, ya da var olan markanın yenilendiğini... Kalite yönünden üstün, görüntüsü üstün... Markanın sağlamlığını, kalitesini, dayanıklılığını anlatır, daha iyi olduğunu düşünür ve alırım. Demek ki çok kaliteli diye düşündürür...

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 9 n:328 Tüketicilerin “Süpermarka” algıları

GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye GfK BPI ® ile Marka Cazibesinin Ölçümü 3

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 11 TARGET ® POSITIONING SÜRECİ TARGET ® POSITIONING modülleri ne sağlar? Gelecekte başarı vaad eden konumlandırma alanlarının belirlenmesi Markanın rekabet ortamında konumunun analiziMarka gücünün (cazibesinin) Brand Potential Index (BPI ® ) ile ölçümü Marka cazibesini artırmaya yarayacak başarı faktörlerinin (Key Driver) belirlenmesi Positioning Creator Uzman görüşleri Değerlendirme TARGET ® POSITIONING Modülleri Positioning Radar Hedef kitle/ uzman görüşleri Kalitatif araştırma Tanı Yönetme • •Tüketicilerin motivasyonel yapısının anlaşılması • •Firmaların bakış açısından konumlandırma seçeneklerinin kavramlaştırılması Kantitatif araştırma

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 12 Marka cazibesinin ölçümü Brand Potential Index (GfK BPI ® ) Marka Bağlılığı Satınalma İsteği Yüksek fiyatta kabul Markanın sempatisi Eşsiz bulma Markayla özdeşleşme Tavsiye etmeye heves Markanın bilinirliği Kalite Markaya Güven

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 13 Marka cazibesinin ölçümü Marka Bilinirlikleri %100 %99 %98 %96 %95 %99 Ortalama bilinirlik oranı %70 Türkiye’nin 89 Süpermarkasının üçte ikisi (55 marka) en az bu bilinirlik oranına sahiptir.

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 14 87,1 86,4 85,2 84,9 84, ,9 82,8 80,6 80,4 80, ,9 Marka cazibesinin ölçümü Brand Potential Index GfK BPI ® Süpermarkaların GfK BPI® ortalaması 71. Türkiye’nin 89 Süpermarkasının üçte ikisi (54 marka) en az bu ortalama endekse ulaşmıştır.

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 15 Bilinirlik ve GfK BPI ® açılarından en yüksek değerlere ulaşan Süpermarkalar Bilinirlik %99 BPI 87 Bilinirlik %99 BPI 85 Bilinirlik %99 BPI 84 Bilinirlik %100 BPI 83 Bilinirlik %98 BPI 80