NASIL ÖĞRENİYORUM?
Çocuklar bir çizgi film izlemeyi mi, bir masal kitabı okumayı mı, yoksa oyuncaklarınızla oynamayı mı daha çok seviyorsunuz?
İster çizgi film izleyelim, ister kitap okuyalım, isterse oyun oynayalım tüm bunları yaparken mutlaka bir çok şey öğreniyoruz.
İçimizden bazıları dinleyerek(işiterek), bazıları izleyerek(görerek), bazılarımız ise yaparak ve yaşayarak (uygulayarak) öğrenir.
? Acaba siz, en iyi şekilde ve en kolay hangi yöntemle öğreniyorsunuz merak ediyor musunuz?
Bugün hangi yöntemle daha kolay öğrendiğinizi tespit edeceğiz Bugün hangi yöntemle daha kolay öğrendiğinizi tespit edeceğiz. Hazır mısınız?
Önce bir öykümüz var onu dikkatle dinleyelim Önce bir öykümüz var onu dikkatle dinleyelim. Bakalım öykümüzdeki kahramanlar neleri, nasıl öğreniyorlarmış?
Yumurta çatlayıp ilk yavru gagasını çıkardığın- da anne serçe çok sevinmişti. İlk yavru bir serçeye göre oldukça iriydi. Anne serçe ona ‘'Tombul’’ adını verdi. İkinci yavru ise dünyaya gözlerini açar açmaz güzel bir sesle ’’Cik! cik! cik!’’demişti. Anne ikinci yavruya ise "Hoş Ses" adını verdi.
Üçüncü yavru kabuğunu güçlükle kırmıştı Üçüncü yavru kabuğunu güçlükle kırmıştı. Küçük yavrunun kanatları güzel ama çok zayıftı. Anne serçe ona da "Güzel Kanat" adını verdi
Güzel Kanat çelimsizliğine rağmen annesini ne dinledi ne de izledi Güzel Kanat çelimsizliğine rağmen annesini ne dinledi ne de izledi. Anne serçe onun her şeyi kendisinin yapmak istemesini anlayışla karşıladı. Güzel Kanat bir kaç defa yuvadan düştü. Ama uçmayı kendi çabasıyla öğrendi.
Güzel Kanat yerinde hiç duramıyordu. Her şeyi merak ediyordu Güzel Kanat yerinde hiç duramıyordu. Her şeyi merak ediyordu. Gagası ile her şeyin tadına bakıyor, yuvaya en çok o yiyecek getiriyordu.
Cik! Cik! Hoş Ses uçarken ormandaki her sesi dikkatle dinliyordu. Bir süre sonra diğer kuşların seslerini bile taklit etmeye başlamıştı. Ormandaki kuşlar, onu kuşlar korosuna almışlardı.
Tombul ise ormanda uçmayı çok seviyordu. Uçtuğu yerleri hiç unutmuyordu. Ormana gelen göçmen kuşlara o, yol göstermeye başlamıştı.
Bu üç serçe çok şanslıydı Bu üç serçe çok şanslıydı. Anneleri onlara en kolay öğrenebilecekleri öğrenme teknikleri ile ders vermişti. Yavrular da gözlerini, kulaklarını ve kanatlarını en iyi nasıl kullanacaklarını kendileri bulmuşlardı. Ormanda bu üç yetenekli serçeyi tüm hayvanlar çok seviyordu.
Öğrenme isteği bilme merakının olmasıyla başlar.
Öykümüzü anlatmak ister misiniz?
Öykümüzü canlandıralım.
Soruları cevaplandıralım.
Tombul, uçmayı nasıl öğrendi? Cevap:Tombul uçmayı izleyerek(görsel) öğrendi.
Hoş Ses güzel ötmeyi nasıl öğrendi? Cik! Cik! Cevap:Hoş Ses güzel ötmeyi dinleyerek(işitsel) öğrendi.
Güzel Kanat, uçmayı nasıl Öğrendi? Cevap:Güzel Kanat uçmayı deneyerek, dokunarak(yaparak) öğrendi.
Anne serçe, yavrularına eğitim verirken nelere dikkat etti? Cevap: Anne serçe, yavrularına eğitim verirken en uygun olan öğrenme tekniklerini kullandı.
Siz duyarak mı, görerek mi, dokunarak mı, yazarak mı, okuyarak mı daha iyi öğreniyorsunuz?
Size uygun olan kutucuklara işareti koyalım. Hayat Bilgisi çalışma kitabının 43. sayfasını açalım. Birinci ve ikinci etkinliği en doğru cevapları vererek dolduralım. Size uygun olan kutucuklara işareti koyalım. Size uygun olmayan seçenekler var ise boş bırakabilirsiniz.
Şimdi aynı tabloyu burada göreceksiniz Şimdi aynı tabloyu burada göreceksiniz. Eğer sorulara çarpı işareti koymuş iseniz karşısındaki yazan rakamı cümlelerin bittiği yere ayrı ayrı yazınız. İlk cümleden başlayarak gidelim, acele etmeyelim. Cümlelerin karşısını boş bırakmış iseniz rakam yazmayınız.
ÖĞRENME YOLLARI 1. Kendi kendime çalışmayı severim. 2. Fıkra ve masal anlatmaktan hoşlanırım. 3. Ellerimi kullanabileceğim bir şeyler yapmaktan hoşlanırım. 4 Derste izin alarak konuşmayı çok severim. 5 Resimli hikâyeler okumayı çok severim. 6. Okunmakta olan bir metni, gözlerimle takip etmezsem anlayamam. 7. Çalışırken sık sık durur, başka şeyler yaparım. 8. Kendi kendime çalışmaktansa öğretmenimi dinlemeyi tercih ederim. 9. Ders etkinliklerine aktif olarak katılmayı çok severim. 10 Gördüklerimden daha iyi anlam çıkarırım. 11 Yem gördüğüm şeyleri mutlaka elime alır ve incelerim. 12 Bir konuyu bana başkası okur ya da anlatırsa daha iyi anlarım. 2 1 3 1 2 2 3 1 3 2 3 1
İşaretlediğiniz tüm cümlelerin karşılarına tabloda yazan rakamları yazdıysanız eğer, şimdi lütfen dikkat ederek her bir rakamı kaç kere yazdığımızı sayalım. Kaç kez 1 yazdınız? Kaç kez 2 yazdınız? Kaç kez 3yazdınız? SAYDINIZ MI?
Aşağıdaki cümleleri defterinize yazın ve bulduğunuz sayıyı noktalı yerlere ekleyin. ………………..tane bir rakamım var. ……………….. tane iki rakamım var. ……………….. tane üç rakamım var.
Şimdi bakın bakalım siz hangi yöntemle daha iyi öğreniyormuşsunuz? 1 rakamınız çok ise İŞİTSEL ÖĞRENME 2 rakamınız çok ise GÖRSEL ÖĞRENME 3 rakamınız çok ise YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENME Eşit rakamlar var ise siz, her iki yada üç yöntemle de öğrenme stiline sahipsiniz demektir.
En iyi ve en kalıcı öğrenme yöntemi YAPARAK VE YAŞAYARAK ÖĞRENME yöntemidir. Sevgili çocuklar, her işi daha kolay ve hızlı yapmanın bir yolu vardır. Önemli olan doğru öğrenme tekniği hangisi ise onu seçip kullanmaktır.
Biz arılar, en doğru yöntem hangisi ise o yöntemi kullanarak çiçeklerden polenleri toplarız. İşte bu yüzden de hep çok bal yaparız. En iyi öğrenme şeklinizin nasıl olduğunu bilmeniz çok önemlidir. Ancak doğru yöntemi kullanmanız daha da önemlidir.