NASIL ÖĞRENİYORUM?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sesinden Tanıyabilir miyiz ?
Advertisements

Yağmur Gözlü Çocuk Metni Sunusu
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
Yeniden doğuş Bir dosta…..
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ORMAN HAFTASI AĞAÇLAR NASIL BÜYÜR ?.
Sayın kaymakamım. Sayın İlçe Milli Eğitim müdürüm ve Şube Müdürlerim
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Altıncı Grup İkinci Harf V sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
Cümle Bilgisi
Cümle Bilgisi Hazırlayan Şerife TUNCA
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ZAMİRLER (ADILLAR). ZAMİRLER (ADILLAR) Bu konuda seni uyarmıştım. Şunları bahçeye bırakır mısın? Aşağıdaki cümlelerdeki zamirleri bularak türlerini.
ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU …
Geometrik Cisimler.
İsterseniz bir kere de öğretmeninizden dinleyin, olmaz mı?
Çarpma İşlemi.
ARI MAYA UÇMAYI ÖĞRENİYOR
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
KENDİNİ SEV HAZIRLAYAN : ELİF ÖZDEMİR
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
SÖZLÜK KULLANMAYI ÖĞRENİYORUM
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Emel, yanımda duran da kardeşim Nazlı. Bakmayın siz onun bu kadar uslu durduğuna,karnı acıkınca başlar ağlamaya. Karnı.
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR ÇİĞDEM DEMİR 3/B ZAHİDE TRAMPACI
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AZİZE KILIÇ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
YA Ş ASIN TÜRKÇE ÖĞRENDİM. HAZIRLAYANLAR MEHMET İLHAN ORAL ŞEYHMUS TARKAN AFİF ALTUNKAYA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Minik serçe Poppi’nin en iyi arkadaşı,karşı tepedeki kardan adamdı.
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
PROBLEMLER.
KRAL VE HALKI. Yıllar yıllar önce çok güzel bir ormanda kral ve halkı yaşarmış.
HAZIRLAYAN: HANİFE FIRAT KAZMALI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ARI MAYA UÇMAYI ÖĞRENİYOR ÇIKIŞ
Keskin.
MATEMATİK DERSİ TOPLAMA İŞLEMİ (Toplamları 10’a kadar olan sayılar)
Hayat bilgisi-yarı yıl ödevi 1. 2 SEVGİLİ ÖĞRENCİLER ; BU YIL 3 TEMA İLE HAYAT BİLGİSİ DERSİNİ ÖĞRENMEYE DEVAM EDİYORUZ. BU TEMALARIMIZ: 1- OKUL HEYECANIM.
Her cümlede işi yapan bir varlık ya da varlıklar mutlaka vardır. Cümlede işi yapan bu varlığa denir. özne Özne, cümlenin bazen başında bazen de ortasında.
Kaybetsem de Vazgeçmem
Uzak bir ormanın yamacında bir ördek yaşarmış
SIRA BİLDİREN SAYILARI TANIYALIM
Karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı cümle olarak yazalım …
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Belma Barut İlkokulu Toplama İşleminin Anlamı Matematik Cümlesi Yazma
DİL GELİŞİMİ.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
İnatçı Yavru Fil Masalı
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
1) Yiğit bu yıl 7 yaşına girdi. Yiğit 5 yıl sonra kaç yaşında olacaktır?
EYVAH KAYBOLDUK.
DOĞADA NELER OLUYOR Biz insanlar çevreye bakmıyoruz oysa ki baksak çevremizdeki yeşillikleri nasıl pisletiyoruz. Biz insanlar çevreye bakmıyoruz oysa.
Bir sayfa üzerinde,sözcüklerin yan yana dizilmiş şekli. Artık satırların arasını boş bırakmıyoruz. Satır:
MERHABA ÇOCUKLAR SİZ TAVŞANLA KAPLUMBAĞANIN YARIŞ YAPTIĞI HİKAYEYİ DUYDUNUZ MU HİÇ ? İsterseniz bir kere de öğretmeninizden dinleyin, olmaz mı? Osman KILIÇ.
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
ÇOCUĞUM NASIL ÖĞRENİYOR?. “Geleceğin Cahili,okumayan kişi olmayacaktır. Nasıl öğreneceğini bilmeyen kişi olacaktır. Alvin Toffler.
Metinleri Okuyalım.
4 tane 26 X 4 4 kere x 26 Kaç tane 26 vardır?
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
SINAVLARDA BAŞARILI OLMA YOLLARI
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Sunum transkripti:

NASIL ÖĞRENİYORUM?

Çocuklar bir çizgi film izlemeyi mi, bir masal kitabı okumayı mı, yoksa oyuncaklarınızla oynamayı mı daha çok seviyorsunuz?

İster çizgi film izleyelim, ister kitap okuyalım, isterse oyun oynayalım tüm bunları yaparken mutlaka bir çok şey öğreniyoruz.

İçimizden bazıları dinleyerek(işiterek), bazıları izleyerek(görerek), bazılarımız ise yaparak ve yaşayarak (uygulayarak) öğrenir.

? Acaba siz, en iyi şekilde ve en kolay hangi yöntemle öğreniyorsunuz merak ediyor musunuz?

Bugün hangi yöntemle daha kolay öğrendiğinizi tespit edeceğiz Bugün hangi yöntemle daha kolay öğrendiğinizi tespit edeceğiz. Hazır mısınız?

Önce bir öykümüz var onu dikkatle dinleyelim Önce bir öykümüz var onu dikkatle dinleyelim. Bakalım öykümüzdeki kahramanlar neleri, nasıl öğreniyorlarmış?

Yumurta çatlayıp ilk yavru gagasını çıkardığın- da anne serçe çok sevinmişti. İlk yavru bir serçeye göre oldukça iriydi. Anne serçe ona ‘'Tombul’’ adını verdi. İkinci yavru ise dünyaya gözlerini açar açmaz güzel bir sesle ’’Cik! cik! cik!’’demişti. Anne ikinci yavruya ise "Hoş Ses" adını verdi.

Üçüncü yavru kabuğunu güçlükle kırmıştı Üçüncü yavru kabuğunu güçlükle kırmıştı. Küçük yavrunun kanatları güzel ama çok zayıftı. Anne serçe ona da "Güzel Kanat" adını verdi

Güzel Kanat çelimsizliğine rağmen annesini ne dinledi ne de izledi Güzel Kanat çelimsizliğine rağmen annesini ne dinledi ne de izledi. Anne serçe onun her şeyi kendisinin yapmak istemesini anlayışla karşıladı. Güzel Kanat bir kaç defa yuvadan düştü. Ama uçmayı kendi çabasıyla öğrendi.

Güzel Kanat yerinde hiç duramıyordu. Her şeyi merak ediyordu Güzel Kanat yerinde hiç duramıyordu. Her şeyi merak ediyordu. Gagası ile her şeyin tadına bakıyor, yuvaya en çok o yiyecek getiriyordu.

Cik! Cik! Hoş Ses uçarken ormandaki her sesi dikkatle dinliyordu. Bir süre sonra diğer kuşların seslerini bile taklit etmeye başlamıştı. Ormandaki kuşlar, onu kuşlar korosuna almışlardı.

Tombul ise ormanda uçmayı çok seviyordu. Uçtuğu yerleri hiç unutmuyordu. Ormana gelen göçmen kuşlara o, yol göstermeye başlamıştı.

Bu üç serçe çok şanslıydı Bu üç serçe çok şanslıydı. Anneleri onlara en kolay öğrenebilecekleri öğrenme teknikleri ile ders vermişti. Yavrular da gözlerini, kulaklarını ve kanatlarını en iyi nasıl kullanacaklarını kendileri bulmuşlardı. Ormanda bu üç yetenekli serçeyi tüm hayvanlar çok seviyordu.

Öğrenme isteği bilme merakının olmasıyla başlar.

Öykümüzü anlatmak ister misiniz?

Öykümüzü canlandıralım.

Soruları cevaplandıralım.

Tombul, uçmayı nasıl öğrendi? Cevap:Tombul uçmayı izleyerek(görsel) öğrendi.

Hoş Ses güzel ötmeyi nasıl öğrendi? Cik! Cik! Cevap:Hoş Ses güzel ötmeyi dinleyerek(işitsel) öğrendi.

Güzel Kanat, uçmayı nasıl Öğrendi? Cevap:Güzel Kanat uçmayı deneyerek, dokunarak(yaparak) öğrendi.

Anne serçe, yavrularına eğitim verirken nelere dikkat etti? Cevap: Anne serçe, yavrularına eğitim verirken en uygun olan öğrenme tekniklerini kullandı.

Siz duyarak mı, görerek mi, dokunarak mı, yazarak mı, okuyarak mı daha iyi öğreniyorsunuz?

Size uygun olan kutucuklara işareti koyalım. Hayat Bilgisi çalışma kitabının 43. sayfasını açalım. Birinci ve ikinci etkinliği en doğru cevapları vererek dolduralım. Size uygun olan kutucuklara işareti koyalım. Size uygun olmayan seçenekler var ise boş bırakabilirsiniz.

Şimdi aynı tabloyu burada göreceksiniz Şimdi aynı tabloyu burada göreceksiniz. Eğer sorulara çarpı işareti koymuş iseniz karşısındaki yazan rakamı cümlelerin bittiği yere ayrı ayrı yazınız. İlk cümleden başlayarak gidelim, acele etmeyelim. Cümlelerin karşısını boş bırakmış iseniz rakam yazmayınız.

ÖĞRENME YOLLARI 1. Kendi kendime çalışmayı severim. 2. Fıkra ve masal anlatmaktan hoşlanırım. 3. Ellerimi kullanabileceğim bir şeyler yapmaktan hoşlanırım. 4 Derste izin alarak konuşmayı çok severim. 5 Resimli hikâyeler okumayı çok severim. 6. Okunmakta olan bir metni, gözlerimle takip etmezsem anlayamam. 7. Çalışırken sık sık durur, başka şeyler yaparım. 8. Kendi kendime çalışmaktansa öğretmenimi dinlemeyi tercih ederim. 9. Ders etkinliklerine aktif olarak katılmayı çok severim. 10 Gördüklerimden daha iyi anlam çıkarırım. 11 Yem gördüğüm şeyleri mutlaka elime alır ve incelerim. 12 Bir konuyu bana başkası okur ya da anlatırsa daha iyi anlarım. 2 1 3 1 2 2 3 1 3 2 3 1

İşaretlediğiniz tüm cümlelerin karşılarına tabloda yazan rakamları yazdıysanız eğer, şimdi lütfen dikkat ederek her bir rakamı kaç kere yazdığımızı sayalım. Kaç kez 1 yazdınız? Kaç kez 2 yazdınız? Kaç kez 3yazdınız? SAYDINIZ MI?

Aşağıdaki cümleleri defterinize yazın ve bulduğunuz sayıyı noktalı yerlere ekleyin. ………………..tane bir rakamım var. ……………….. tane iki rakamım var. ……………….. tane üç rakamım var.

Şimdi bakın bakalım siz hangi yöntemle daha iyi öğreniyormuşsunuz? 1 rakamınız çok ise İŞİTSEL ÖĞRENME 2 rakamınız çok ise GÖRSEL ÖĞRENME 3 rakamınız çok ise YAPARAK YAŞAYARAK ÖĞRENME Eşit rakamlar var ise siz, her iki yada üç yöntemle de öğrenme stiline sahipsiniz demektir.

En iyi ve en kalıcı öğrenme yöntemi YAPARAK VE YAŞAYARAK ÖĞRENME yöntemidir. Sevgili çocuklar, her işi daha kolay ve hızlı yapmanın bir yolu vardır. Önemli olan doğru öğrenme tekniği hangisi ise onu seçip kullanmaktır.

Biz arılar, en doğru yöntem hangisi ise o yöntemi kullanarak çiçeklerden polenleri toplarız. İşte bu yüzden de hep çok bal yaparız. En iyi öğrenme şeklinizin nasıl olduğunu bilmeniz çok önemlidir. Ancak doğru yöntemi kullanmanız daha da önemlidir.