ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI
AKIŞ ŞEMASI SEMBOLLERİ BAŞLA/BİTİR SORGU / KARAR VERİ AL OKU,YAZ DÖNGÜ İŞLEM BAĞLAYICI
Oyun programlama (www.code.org) Problem 1 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 2 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 3 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle Sağa dön ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) BAŞLA Problem 4 Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? ilerle Sola dön ilerle Sağa dön ilerle BİTİR
Şimdi aşağıdaki aşamaları siz yapın. Problem 5
Bakalım doğru mu? Problem 5 BAŞLA Sağa dön ilerle Sola dön ilerle BİTİR
Tekrar eden kodları azaltarak yazabiliriz
Oyun programlama (www.code.org) Problem 6 BAŞLA 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 7 BAŞLA Sağa dön 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 8 BAŞLA 4 Kez tekrarla ilerle Sola dön 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 9 BAŞLA 3 Kez tekrarla 2 Kez tekrarla ilerle Sağa dön BİTİR
Belirli bir koşul oluşana kadar tekrar işlemi yaptırabiliriz.
Oyun programlama (www.code.org) Problem 10 BAŞLA Domuza ulaşana kadar tekrarla ilerle BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 11 BAŞLA Domuza ulaşana kadar tekrarla ilerle ilerle Sola dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 12 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola dön ilerle Sağa dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 13 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla Sağa dön ilerle Sola dön ilerle BİTİR
Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa işlem yaptırabiliriz.
Oyun programlama (www.code.org) Problem 14 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa E Sola dön BİTİR BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 15 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa E Sağa dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 16 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa E Sola dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 17 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa E Sağa dön BİTİR
Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa 1. işlem gerçekleşmiyorsa 2 Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa 1.işlem gerçekleşmiyorsa 2.işlem yaptırabiliriz.
Oyun programlama (www.code.org) Problem 18 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa H E ilerle Sola dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) Problem 19 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa E ilerle H Sağa dön BİTİR
Oyun programlama (www.code.org) BAŞLA Problem 20 Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa E ilerle H Sağa yol varsa E Sağa dön H Sola dön BİTİR
www.code.org sitesinden üye olarak, ileriki seviyelerde kodlama yapabilirsiniz.
Algoritmaları uygun akış şemalarına çevirelim. AKIŞ DİAGRAMI PROGRAMI
Problem 1: Dersi dinlemeye çalışıyorsunuz, fakat sürekli biri dikkatinizi dağıtıyor. Kalemini alıyor, soru soruyor. Yüksek sesle uyarmak veya fiziksel tepki vermek sizi de zor duruma sokabilir. Sorunu çözüme götüren bir algoritma yazın. (Tüm ihtimalleri değerlendirin)
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … Sessizce uyar Uyarına uyup durdu mu? evet Dersi dinle hayır
Problem 2: Arkadaşınız size şaka amaçlı yavaşça vurdu ama siz çok rahatsız oldunuz. Bu sorunu nasıl çözersiniz ? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … Arkadaşını uyar Uyarına uyup durdu mu? evet Teşekkür et Hayır
Problem 3: Hafta sonu birkaç arkadaş sinemaya gideceksiniz Problem 3: Hafta sonu birkaç arkadaş sinemaya gideceksiniz. Fakat çağıramayacağınız arkadaşlarınız var. Onları da üzmeden sorunu nasıl çözersiniz? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN …