ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bölüm 4 Seçme Komutları Koşul İfadesi if Komutu Bileşik Komut
Hafta 11r. 2 Buton ile otomasyon Ücretsiz web alanı sağlayan şirketlerle ilgili bir veri tabanı uygulamasını inceleyelim.
Bilgisayar Programlama I
Soru 1 CEVAP.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
TeacherTube User's Guide
MYENGLISHLAB ONLINE Kayıt Kılavuzu.
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
Problemi Çözme Adımları
ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ 1.Sınıf Türkçe
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Karar ifadeleri ve Döngüler
Yarbaşı İlköğretim Yarbaşı İlköğretim.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
4 KARE.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI.
Bölüm 3 – Yapısal Programlama
Öyle teslim olmak yoook… Soruya dön ve iyi düşün… kır çiçeklerime.
ZAMBAK 1 SORU BANKASI UĞUR CESUR 1 ZAMBAK 1 SORU BANKASI ÖZEL SORULARI Hazırlayan: UĞUR CESUR.
BİRİNCİ DERECEDEN BİR BİLİNMEYENLİ DENKLEMLER
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
MIT503 Veri Yapıları ve algoritmalar Veri ağaçları
Veri Yapıları ve Algoritmalar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 2 Nisan 2009 Çarşamba Matematik Sana göre 12’nin solundaki sayıdan 18’in solundaki sayıyı çıkarırsak.
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
2 ve 1’in toplamı 3 eder..
KLAVYE TEKNİKLERİ SBY Hafta Öğr. Gör. Doygun DEMİROL.
AKIŞ ŞEMASI Akış şeması belirli bir işin yapılabilmesi için, basit işlemlerle şema halinde gösterilmesidir. Kısaca algoritmanın şemalarla gösterilmesidir.
SES BİLGİSİ SORULAR.
1 İlişkilerde Mükemmellik Ve Liderlik.
1 BAŞARININ SIRRI Sır Değil.
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
CİSİMLERİN FARKLI YÖNLERDEN GÖRÜNÜMLERİ
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
AKIŞ ŞEMASI Akış şeması belirli bir işin yapılabilmesi için, basit işlemlerle şema halinde gösterilmesidir. Kısaca algoritmanın şemalarla gösterilmesidir.
Adı ve Soyadı : …………………………………………. 19 Şubat 2009 Perşembe Matematik
FIZ 172 BİLGİSAYARA GİRİŞ II
Problem Yaklaşım Temelleri, Algoritma ve Akış Şeması
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
CÜMLENİN ÖGELERİ YÜKLEM ÖZNE
Kareköklü Sayılar KAREKÖKLÜ BİR İFADE İLE ÇARPILDIĞINDA SONUCU DOĞAL SAYI YAPAN ÇARPANLAR.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Algoritma ve Akış Diyagramları
ALGORİTMA.
TEK Mİ ÇİFT Mİ? TOPLA YA DA ÇIKAR.
BİL 102 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA DERS 1. PROGRAM GELİŞTİRME AŞAMALARI 1- Probleme ilişkin veriler nelerdir? 2- Çözüm yöntemi nasıl olacaktır? 3- Çözüm sonucunda.
SORUYA DÖN Hey kır çiçekleri! Çıkarma işlemi ile ilgili küçük bir oyuna var mısınız? Öyleyse; TIKLA.
ALGORİTMA VE AKIŞ ÇİZELGELERİ
Ders 2 Algoritma İfade Şekilleri
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
ALGORİTMA DERS 3 AKIŞ ŞEMALARI.
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Algoritma ve Akış Şemaları
T.C. ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ – 2 DERSİ ALGORİTMALAR.
ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASI
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
PROGRAMLAMA VE KODLAMAYA GİRİŞ
PROGRAMLAMAYA GİRİŞ VE ALGORİTMA
Problemi Çözme Adımları
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 1 Genel Kavramlar TOC Bilgisayarın Temel Birimleri Bilgi Saklama Bilgisayara İstediğimiz İşleri Nasıl Yaptırırız C Programlama Dili Nedir? C Programının.
Sunum transkripti:

ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI

AKIŞ ŞEMASI SEMBOLLERİ BAŞLA/BİTİR SORGU / KARAR VERİ AL OKU,YAZ DÖNGÜ İŞLEM BAĞLAYICI

Oyun programlama (www.code.org) Problem 1 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 2 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 3 Algoritma Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle ilerle Sağa dön ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) BAŞLA Problem 4 Aşağıdaki Angry bird , domuzcuğa nasıl ulaşabilir? ilerle Sola dön ilerle Sağa dön ilerle BİTİR

Şimdi aşağıdaki aşamaları siz yapın. Problem 5

Bakalım doğru mu? Problem 5 BAŞLA Sağa dön ilerle Sola dön ilerle BİTİR

Tekrar eden kodları azaltarak yazabiliriz 

Oyun programlama (www.code.org) Problem 6 BAŞLA 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 7 BAŞLA Sağa dön 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 8 BAŞLA 4 Kez tekrarla ilerle Sola dön 5 Kez tekrarla ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 9 BAŞLA 3 Kez tekrarla 2 Kez tekrarla ilerle Sağa dön BİTİR

Belirli bir koşul oluşana kadar tekrar işlemi yaptırabiliriz.

Oyun programlama (www.code.org) Problem 10 BAŞLA Domuza ulaşana kadar tekrarla ilerle BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 11 BAŞLA Domuza ulaşana kadar tekrarla ilerle ilerle Sola dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 12 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola dön ilerle Sağa dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 13 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla Sağa dön ilerle Sola dön ilerle BİTİR

Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa işlem yaptırabiliriz.

Oyun programlama (www.code.org) Problem 14 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa E Sola dön BİTİR BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 15 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa E Sağa dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 16 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa E Sola dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 17 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa E Sağa dön BİTİR

Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa 1. işlem gerçekleşmiyorsa 2 Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa 1.işlem gerçekleşmiyorsa 2.işlem yaptırabiliriz.

Oyun programlama (www.code.org) Problem 18 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa H E ilerle Sola dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) Problem 19 BAŞLA Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa E ilerle H Sağa dön BİTİR

Oyun programlama (www.code.org) BAŞLA Problem 20 Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa E ilerle H Sağa yol varsa E Sağa dön H Sola dön BİTİR

www.code.org sitesinden üye olarak, ileriki seviyelerde kodlama yapabilirsiniz.

Algoritmaları uygun akış şemalarına çevirelim. AKIŞ DİAGRAMI PROGRAMI

Problem 1: Dersi dinlemeye çalışıyorsunuz, fakat sürekli biri dikkatinizi dağıtıyor. Kalemini alıyor, soru soruyor. Yüksek sesle uyarmak veya fiziksel tepki vermek sizi de zor duruma sokabilir. Sorunu çözüme götüren bir algoritma yazın. (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … Sessizce uyar Uyarına uyup durdu mu? evet Dersi dinle hayır

Problem 2: Arkadaşınız size şaka amaçlı yavaşça vurdu ama siz çok rahatsız oldunuz. Bu sorunu nasıl çözersiniz ? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … Arkadaşını uyar Uyarına uyup durdu mu? evet Teşekkür et Hayır

Problem 3: Hafta sonu birkaç arkadaş sinemaya gideceksiniz Problem 3: Hafta sonu birkaç arkadaş sinemaya gideceksiniz. Fakat çağıramayacağınız arkadaşlarınız var. Onları da üzmeden sorunu nasıl çözersiniz? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN …