ENVAR KOLEJİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Advertisements

ÇATALCA ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
ANA BABA VE ERGENLİK.
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
İLETİŞİM.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
REHBERLİK.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
ANNE BABA TUTUMLARI.
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR Davranışlarımızla çocuğumuza model olmalıyız.
OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRMEDE
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Y.Doç.Dr. Ayhan URAL Abant İzzet Baysal Üniversitesi Bolu / TÜRKİYE
İletişim ve Empati.
DUYMAK MI, DİNLEMEK Mİ?.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Okul Rehberlik Servisi
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ÇOCUKLA İLETİŞİM KURMAK
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ERGENLİK DÖNEMİ.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ETKİN DİNLEME BEN DİLİ VE SEN DİLİ
ERGENLİK AİLEDE İLETİŞİM
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
İLETİŞİM.
ERGENLİK.
ANA BABA OKULU-II ÖZEL OĞUZ FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ANA BABA VE ERGENLİK.
ERGENLİK.
İLETİŞİM ANA-BABA TUTUMLARI
ERGENLİK.
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık Bilimleri Fakültesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

ENVAR KOLEJİ

ERGENLİKTE İLETİŞİM

ERGENLİKTE İLETİŞİM ERGENLİK DÖNEMİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ İLETİŞİM ANNE BABA TUTUMLARI

GELİŞİM GELİŞİM DÖNEMLERİ Gelişim, doğumdan ölüme kadar insan yapısında meydana gelen değişikliklerdir. GELİŞİM DÖNEMLERİ ERİNLİK(BULUĞ) UZAMIŞ GENÇLİK İLK ÇOCUKLUK SON ÇOCUKLUK ASIL GENÇLİK ORTA YAŞLILIK YETİŞKİNLİK İHTİYARLIK BEBEKLİK ERGENLİK YAŞLILIK 0 2 7 11-13 15 17 21 25 45 65 75 Ergenlik, çocukluktan yetişkinliğe geçerken gerekli beceri, bilgi ve tutumların kazanıldığı bir gelişim dönemidir.

GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ ERGENLİK DÖNEMİNİN GELİŞİMSEL ÖZELLİKLERİ FİZİKSEL GELİŞİM DUYGUSAL GELİŞİM AHLAKSAL GELİŞİM SOSYALLEŞME ZİHİNSEL GELİŞİM KİŞİLİK GELİŞİMİ

FİZİKSEL GELİŞİM Beden yapısındaki değişiklikler(Boy,kilo artması…) Hormonal değişiklikler. Bu dönemde fiziksel gelişim belirgin yaşanırken, ruhsal gelişim aynı oranda olmadığı için uyumsuzluk oluşur. Ruhsal donanımları, fiziksel gelişimleriyle orantılı olmadığı için iç çatışma yaşanır.

DUYGUSAL GELİŞİM Duygular inişli çıkışlıdır. Duygular daha yoğun yaşanır. Karşı cinse ilgi artar, beğenilmeyi ister,aşık olur. Yalnız kalmak ister, hayal kurar. Çekingen ve alıngan olur. Derslere ve çalışmaya ilgi azalır. Bencilleşir, istekleri artar, huzursuz olurlar.

AHLAKSAL GELİŞİM-SOSYALLEŞME Ahlaki gelişim belirli evrelerden oluşmaktadır. Çocuklukta, kendi için iyi olan her şey iyi, kötü olan her şey kötüdür. Çocuk iyi ve doğru olanı ödüllendirildiği,kötü ve yanlış olanı cezalandırıldığı için kabul etmektedir. Bu dönemde ahlaki davranış kendi çıkarları doğrultusundadır. Ergenlikte, mantıklı düşünmeye başlar. İyi ve kötü yargılarına, kişilerin niyetine göre karar verir. Yanlış davranıştan ceza korkusuyla değil, kendisi de doğru bulmadığı için kaçınır.

SOSYALLEŞME Bir gruba ait olmak ister. Arkadaşlık ilişkileri ön plandadır. Evden kopar, çevreye yönelir. İlgi alanları genişler. Çevresindeki insanları kendine model alır.

KİŞİLİK GELİŞİMİ Kendini arar, kendini tanımaya çalışır. Ergenin kişiliğini; Büyüme, güçlenme isteği, Olgunlaşma,değişme isteği, Bağımsız olma isteği, Başarı ve güven kazanma isteği, Beğenilme,takdir edilme isteği, Sosyalleşme isteği, Mutlu olma isteği şekillendirir.

ZİHİNSEL GELİŞİM EVRELERİ Çocuklukta; *Nesnelere dayalı olarak akıl yürütebilirler. *Şimdiki zamanı algılayabilirler. * Başkalarının kendisinden farklı düşünebileceğini kavrayamazlar. Ergenlikte; * Soyut düşünebilirler. * Gelecek zamanı hesaplayabilirler. * İma edilen, benzetme yapılan ifadeleri yorumlayabilirler.

ERGEN BİREYE YAKLAŞIM ÖNERİLERİ Bu dönemde yaşananların; Doğal olduğunu, Zamanla geçeceğini, Bireyin aile ve çevre tarafından desteklendiğini, bilmesini sağlayın.

AİLEYE BAKIŞ AÇISI ERGENLİKTE ÇOCUKLUKTA ANNE BABA EN ÖNEMLİ MODELİDİR. ANNE BABAYA BAĞIMLIDIR. ANNE BABADAN ALDIĞI BİLGİYİ KOŞULSUZ ONAYLAR. KENDİNE BAŞKA MODEL ARAR. KENDİ KARARINI KENDİ VERMEK İSTER. ANNE BABADAN ALDIĞI BİLGİYİ ELEŞTİRİR VEYA REDDEDER.

İLETİŞİM NEDİR? DÜŞÜNCE BİLGİ İLETİŞİM DUYGU Bilgi, duygu ve düşüncelerin karşı tarafın anlamasını istediğimiz şekilde aktarılmasıdır. DÜŞÜNCE BİLGİ İLETİŞİM DUYGU

İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI EMPATİ ETKİN DİNLEME BEDEN DİLİ BEN – SEN MESAJI

EMPATİ Kişinin kendisini, karşısındaki kişinin yerine koyarak, olaylara onun bakış açısıyla bakması, o kişinin duygularını, düşüncelerini doğru anlaması ve bu durumu ona iletmesi sürecine EMPATİ denir.

GENÇ: Sınavda beklediğim notu alamadım. ANNE: Sınavda beklediğin notu alamadığına üzülüyorsun. GENÇ: Evet, çünkü bu sınav başarımı etkileyebilir. ANNE: Başarının düşmesini istemiyorsun. Bu durumda ne yapacağını biliyorsun. GENÇ: Evet, bir dahaki sınavda daha çok çalışmalıyım. GENÇ: Sınavda beklediğim notu alamadım. ANNE: Sen zaten ne zaman iyi bir not aldın ki.

ETKİN DİNLEME Gönderilen mesajı tam ve doğru olarak alma, mesajın alındığını karşı tarafa bildirme becerisidir.

NEDEN DİNLEMEYİZ?

Eğer karşımızdakinin ne söyleyeceğini biliyorsak, (bildiğimizi zannediyorsak), Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemiyorsak, Hoşlanmadığımız bir insanın söylediklerini duymak istemiyorsak, Karşımızdaki daha sözüne başlar başlamaz cevap hazırlamaya başlıyorsak, dinlemeyiz.

NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ?

DAHA İYİ DİNLERİZ. Göz teması kurarak, Konuşanın sözünü kesmeyerek, Anlatılan konuyu doğru anlamak için sorular sorarak, Dikkatimizi konuşulana vererek, Dinlediğimizi hissettirerek (Geri-bildirim), Eleştirmeden, yargılamadan anlamaya çalışarak DAHA İYİ DİNLERİZ.

BEDEN DİLİ Beden Dili Ses Tonu Ne söylediğinizden çok, 60 50 40 Beden Dili Kelimeler %7 30 Ses Tonu %38 Ses Tonu Beden Dili %55 20 10 Kelimeler İLETİŞİM Ne söylediğinizden çok, Nasıl söylediğiniz önemlidir.

BEDEN DİLİ yanlış beden dili kullanırsınız. doğru beden dili YANLIŞ BEDEN DİLİ DOĞRU BEDEN DİLİ Ellerinizi kenetleyerek, Kollarınızı bağlayarak, Ayak ayak üstüne atıp, geriye yaslanarak, Göz teması kurmayarak, yanlış beden dili kullanırsınız. Ellerinizi açık tutarak, Kollarınızı açık tutarak, Ayak ayak üstüne atmadan öne doğru eğilip oturarak, Göz teması kurarak, doğru beden dili kullanırsınız.

BEN – SEN DİLİ BEN DİLİ SEN DİLİ Bir olay karşısında, karşımızdaki kişiye suçlayıcı, yargılayıcı, eleştirici mesajlar göndermedir. Kişiliğe yöneliktir Benlik saygısını zedeler Mesajı alan kişi, öfke ve kızgınlık duyar. Çekingen ya da saldırgan bireyler yaratır. Bir olay karşısındaki kişisel tepkiyi duygu ve düşüncelerle açıklamaktır. Karşımızdaki kişiye ne hissettiğimizi iletmektir. Davranışa yöneliktir. Ben saygısına olumlu katkısı vardır, Mesajı alan kişi, yardım etme isteği duyar. Girişken bireyler yaratır.

BEN – SEN DİLİ ANNE : Dağınıksın. Pasaklısın. Kalk giysilerini topla. ANNE : Giysilerini toplamadığın zaman, ben toplamak zorunda kalıyorum. Çok yoruluyorum. BABA : Her zaman sözümü kesiyorsun!Çok kabasın! BABA: Bir şey söylemeye başlayıp ta sonunu getiremediğim zaman çok rahatsız oluyorum.

ANNE – BABA’NIN ERGENLE İLETİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER DIŞ FAKTÖRLER Yakın Çevre Kültürel Faktörler İÇ FAKTÖRLER Geçmiş Deneyimler Eğitim Düzeyi İhtiyaçlar – Beklentiler Sosyo – ekonomik düzey

ANNE BABA TUTUMLARI Anne Baba Tutumları Öneriler Çocuk Merkezli Aile Sorumluluk Kazandırın. Ebeveyn Merkezli Aile Seçim Yapma Şansı verin Anlayışlı ve sevecen olun. Baskıcı İtici Sevgisiz Aile Sevgi ve ilginizi gösterin. Disiplini Tutarsız Aile Demokratik Aile Örnek bir ailesiniz.

Ona Sevildiğini, Anlaşıldığını, Kabul edildiğini, Önemli olduğunu, Güvendiğinizi Farkettiriniz.