OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

Eğitim İçeriğinin Sunumu
REHBERLİK SERVİSİ PANOSU
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Mustafa Kemal Üniversitesi
Rehberliğin Amacı ve Eğitimdeki Yeri
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
REHBERLİK DERS II.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
AHLAK GELİŞİMİ.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Hak Sorumluluk Nedir? Nedir?
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
1 - Sorumluluk duygusunu arttırmaya çalışın
ÇOCUĞUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Okulumuzda rehberlik “Her zaman yapabileceğimiz bir şeyler olduğu inancından yolu çıkıyoruz”
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
KARESİ REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
ÖZEL EĞİTİM UYGULAMALARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ UYGULAMALARI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Rehberlik kavramından ne anlıyorsunuz?
Aile Atölyeleri Projesi
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
EMİRDAĞ ANADOLU LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI VELİ TOPLANTISI
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel Rehberlik.
BÖLÜM 1 BAŞLANGIÇ NOKTASI: TEMEL VARSAYIMLAR BEKLENTİLER Beklentiler hem öğrenciler hem de öğretmenler için geçerlidir ve beklentilerin çok yüksek ya.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
REHBERLİK DERS II.
GRUP REHBERLİĞİ HİZMETLERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE REHBERLİK Perihan GÜL Pedagog

OKUL ÖNCESİNDE REHBERLİK Okul öncesi eğitim döneminde rehberlik, çocukların okula uyum sağlamaları,her yönden sağlıklı gelişim göstermeleri ve var olan kapasitelerini açığa çıkarmaları için yapılan sistemli ve profesyonel yardımların tümüdür. Bu hizmetler idare ve öğretmen merkezli olarak sunulmalı ve ailelerle işbirliği içinde yürütülmelidir.

REHBERLİK KİMLERE VE NASIL YAPILMALIDIR? Çocuğa yönelik Öğretmene yönelik Veliye yönelik

REHBERLİK HİZMETLERİ Rehberlik hizmetlerinin çocuğa kişisel açıdan eğitsel açıdan ve mesleki açıdan kazandırdığı pek çok şey vardır.

DEĞERLER EĞİTİMİNDE REHBERLİĞİN ÖNEMİ 0 – 6 yaş dönemi,duygu eğitiminin ön plana çıktığı dolayısıyla ahlaki gelişimin temellerinin atıldığı bir dönemdir. Değerler eğitimini sağlıklı ve doğru verebilmek için bu yaş döneminin gelişim aşamalarının çok iyi bilinmesi gerekmektedir.

4-6 Yaş Dönemi Değerler Eğitiminde Bilinmesi Gerekenler Somut işlem dönemindedirler, soyut düşünemezler. Dil becerileri gelişimi 5,5 yaşa kadar sürebilir. 4-5 yaşta hayal gücü çok gelişmiştir. Dengesizdir, tutarsız ve çatışmacıdır. Küfürlü ve ayıp sözlere ilgisi artmıştır. 6 yaşta daha anlayışlı, tutarlı ve kararlıdır. 4 yaşta işitsel, 6 yaşta görsel algı hakimdir. Dikkat süreleri 20-25 dk.yı geçmez. Oyun oynamak ciddi bir iştir.

Temel Sorunlar Oturmuş müfredatın olmaması Değerler eğitiminin okul öncesi yönetmeliğinde yer almaması Öğreticilerin pedagojik formasyon eksiklikleri Veli beklentilerinin yarattığı sorunlar İsim karmaşası (sevgi, Kur’an, ahlak vs.) İlkelerine riayet etmeden açılan yuvaların yaygınlığı ve farklı uygulamalar.

Çözüm Yolları Doğru bir programın oluşturulması ve gelişim dönemiyle uyumlu olması Öğretmen yeterliliği Malzeme, materyallerin doğru seçilmesi Fiziksel ortamın yaş dönemine göre düzenlenmesi Aile katılımı

BEN ÇOCUĞUM Tüm dünya benim gelmemi bekliyor. Tüm dünya benim neler Yapabileceğimi bekliyor Medeniyet benimle dengede duruyor. Sizin dünyanıza hiçbir şey Bilmeden geldim Nasıl geldim bilmiyorum ama

Meraklı ve ilgiliyim. Ellerinizde geleceğimi Tuttuğunuzu fark edin Başarılı da olabilirim Başarısız da Mutlu olmam için bana Her şeyi verin İnsanlığı yaşatmak için beni Yetiştirin…