Değişimi Yaşıyoruz Dün dünle gitti cancağızım,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
TÜRKAN YÜKSEL Tıkır Top.
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
proSuccess - Yaşam Değiştiren Organizasyon
Bunu okursanız iyi olur
SİLVAN İMAM LİSESİ FAHRETTİN KAYA
Ar-Ge Proje Yönetimi 22 KASIM Son söz • Geleceği şekillendirebilmek adına, bugüne kadar hiç denenmemiş olan daha doğru olabilir ve daha etkin ve.
Yerel Zincirler Buluşuyor Sürdürülebilir Büyüme İçin Değişimi Yönetmek Hazım Ellialtı.
Değerler Eğitimi Özgüven.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Hayatla yüzleşmeyi dene!
. DİSİPLİN. . DİSİPLİN D İ S İ P L İ N * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış.
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Biraz moral bulalım.
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
Hayatın Ortağı Olmak... Erdal ATABEK Remziye Örselli/11 Şubat 2009.
“ Hayatın Ortağı Olmak …” ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Yaşlılar için felsefe George Carlin 102 yaşında (Sevimli bir ihtiyarcık) TÜRKÇEYE ÇEVİREN : ONUR AYANGİL SONUNA KADAR OKUMAZSANIZ, YAŞAMINIZDAN BİR GÜN.
KİŞİSEL GELİŞİM Burak Bayram Kadir Türk Tolga Ülkü
YAŞAM BOYU ÖĞRENME Bilgi,beceri ve yeterliliklerin kişisel sosyal ve mesleki açıdan geliştirilmesi amacıyla,yaşam boyunca yapılan tüm faaliyetlerdir..
Bu gün her konuştuğu dikkate alınan, Bilgi ve birikimiyle ilimizin geleceğine yön veren seçkin bir grupla, Aydınlık yolda yürüyüşümüze Işık tutacağız…
Başarının Yol Haritası ve Paradigma Değişimi
ÇOCUKLARIMIZA DİNİMİZİ NASIL ANLATALIM
NİÇİN İZCİLİK.
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
ZAMAN YÖNETİMİ Zaman nedir? Zaman yönetimi nedir?
Yalnız sana borçluyum bugün dünyada varsam:
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
BAŞARI VE MOTİVASYON.
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
ZAMİR (ADIL).
“ Ortağı Olmak … ''günümüz ergenleri” ile erişkinler arasındaki uzaklık daha da artacaktır. Günümüzün ''ergen dünyası'' nı, bu dünyada geçerli.
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
“Hayatın Ortağı Olmak…”
Tıkır Top
Sis de dağılır.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
SINAV KAYGISI.
BUGÜN.. BİRAZ DA MATEMATİKLE UĞRAŞALIM BUGÜN..
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
SANAT EĞİTİMİ.
Eğitimin ve Toplum.
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Yrd.Doç.Dr. Özcan PALAVAN
. * Disiplin, “kurallar dahilinde davranış eğitimi” ya da “doğru davranış ve hareketi geliştirmek için tasarlanmış talimat ve egzersizler” anlamına gelir.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
DEĞERLER EĞİTİMİ Okulumuzda Öğrencilerimize ve Velilerimize 2015 Yılı Kasım ve Aralık Aylarında, Değerler Eğitiminin Önemli ve Vazgeçilmez Bir Parçası.
BÜYÜDÜKÇE DEĞİŞİYORU Z. Bugün birazdan göreceğiniz oyuncaklarla oynayacak, beslenme saatinde resimde göreceğiniz besinlerle karnınızı doyuracak, evinize.
REHBERLİK ÇALIŞMALARI. 01 NİSAN 2012 Saat: 10:00 YAKLAŞIK ADAY ve SİZ.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
ZAMİR (ADIL).
Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi.
ANNE BABA ve ERGEN İLETİŞİMİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sunum transkripti:

Değişimi Yaşıyoruz Dün dünle gitti cancağızım, Ne kadar söz varsa düne ait, Şimdi yeni şeyler söylenmek lazım. (Mevlana) İki kere yıkanamazsın aynı ırmakta; üzerinde akan sular şimdi aynı sular değildir. (Heraclitus ) 1

Bugün için, okullarda verilen eğitimin, Eğitimde Paradigma Değişikliği Bugün için, okullarda verilen eğitimin, içerik olarak, 1930’lu ve ‘40’lı yıllardan, veya 1960’lı ve ‘70’li yıllardan, ya da ‘80’li yıllardan daha kötü olduğunu söyleyebilir miyiz? Hayır söyleyemeyiz. Hatta eğitim programlarımızın gelişmiş ülkelerdekilerden daha zayıf olduğunu da söylemek mümkün değildir. 2

Eğitimde Değişen Paradıgmalar Peki neden herkes eğitim sisteminden şikayet ediyor? Neden “Eğitim Şart” lafı dillere pelesenk oluyor? Neden, iş dünyası, okullardan yakınıyor? Neden, veliler okullardan çok memnun değiller? Neden, mezunlar yeterince girişimci, yaratıcı ve üretken yetiştirilmediklerinden dert yanıyorlar ? Biz eğitimciler de zaman zaman eğitim sisteminden dert yanmıyor muyuz. ? Neden ? 3

Eğitimde Paradigma Değişikliği Sorun; yaptığını doğru şekilde yapmakta değil, doğru olanı yapmamaktadır . Eğitimde “bugünün doğrularını”, dolayısıyla bugünün yapılması gerekenleri yapmak gerekmektedir. Eğitim sistemindeki temel sorun, sistemin başlangıçta amaçlanan görevleri yerine getirmemesi değil, yeni gereksinimleri karşılayacak yapı ve işleyişin oluşturulamamasıdır. 4

Eğitimde Paradigma Değişikliği Biz eğitimciler kendimize düşen görevi hakkıyla ve doğru şekilde yaptığımızdan emin gözüküyoruz. Bu doğrudur. Ancak sorun yapılanın doğru şekilde yapılması değil, doğru olanın yapılmasıdır. Artık bugün daha önceden yapılanları yapmak en iyi şekilde de yapılsa sorunları çözmekte yetersiz kalmaktadır. Şimdiye kadar yapılanın bugün doğru olup olmadığının sorgulanması ve bugün için doğru olanın ne olduğunun belirlenmesi en eğitimsel sorunumuzdur. 5

21. Yüzyılda okulların iki temel işlevi Çocukları bir üst eğitime hazırlamak, Çocukları hayata hazırlamak.

Değişimin Öncüsü Okullar Günümüzde eğitim örgütlerini derinden etkileyen beş temel değişime alanından bahsetmek mümkündür. Bunlar bilgi patlaması hızlı ürün eskimesi iş gücü yapısının değişmesi kişisel ve toplumsal sorunlara ilginin artması işin giderek uluslar arası nitelik kazanması. Bu değişme alanları, örgütlerin hızla diğer kültürlere, çevreye uyum gösterebilecek öğrenen örgütler ve açık sistemler örgütlenmesini zorunlu hale getirmiştir. Okullar bu değişime sadece ayak mı uyduracak, yoksa bu değişimin öncüsü mü olacak. 7

OKULLARIMIZ ve EĞİTİM SİSİTEMİMİZ BU DEĞİŞİME HAZIR MI

HİÇ BİR SİSTEM, O SİSTEMİ İŞLETECEK İNSAN UNSURUNUN KALİTESİNDEN DAHA ÜST DÜZEYDE BİR KALİTE ORTAYA KOYAMAZ. 9

Haşlanmış Kurbağa… Kurbağayı çok kaynamış bir kaba atarsanız ani refleks gösterir ve kendini kabın dışına atar. Ancak normal ısıdaki bir suya koyar altını hafif ateşte ısıtmaya başladığınızda yavaş yavaş kaynar (hatta bundan zevk almaya başlar) ve haşlanır gider. 10

Dönüşümün gerekli olduğuna, Bir şeylerin değişeceğine, Eğitim yöneticileri olarak bizler; Değişimin var olduğuna, Dönüşümün gerekli olduğuna, Bir şeylerin değişeceğine, Okulun çocuklarımız için olduğuna, Bu inancımızı tutarlı şekilde ifade etmeye, Öğretmenleri cesaretlendirerek vizyon geliştirmeye, Herşeye rağmen başarılı olabileceğimize, hazırsak taşlar yerinden oynuyor demektir. Taşlar yerinden oynadığında değişim başlamıştır. 11

YA DEĞİŞECEĞİZ YA DA YOK OLACAĞIZ! Charles Darwin 12 12

NEREDEN BAŞLAMALI ? 13

Nereden Başlamalı ? Genç ve düşlerim sonsuzken, dünyayı değiştirmek isterdim. Yaşlanıp akıllanınca, dünyanın değişmeyeceğini anladım. Ben de düşlerimi biraz kısıtlayarak sadece içinde bulunduğum toplumu değiştirmeye karar verdim. Ama, o da değişeceğe benzemiyordu. İyice yaşlandığımda, artık son bir gayretle, sadece ailemi, kendime en yakın olanları değiştirmeyi denedim. Ne yazık ki bu da mümkün olmadı. 14

Nereden Başlamalı ? Şimdi ömrümün sonunda fark ettim ki, önce yalnız kendimi değiştirseydim, onlara örnek olarak ailemi de değiştirebilirdim. Alacağım cesaret ve ilhamla, yakın ve uzak çevremi daha ileri götürebilirdim. Kim bilir, belki dünyayı bile değiştirebilirdim!!! 15

“DEĞİŞMEYEN kurumlar, ilerlemeye başlayan toplumlara dar gelen elbiseler gibidir.” Henry Ford

SİZE ÜÇ SEÇENEK; Sadece Size Gösterilenlere Bakabilirsiniz Belki Geleceği De Görmeye Çalışabilirsiniz Ya Da Geleceği Şekillendirmeye Çalışırsınız

BİZ NE YAPALIM? Değişimi Yönetmek Değişimi Yaşamak Ölümü Beklemek

DEĞİŞEN VE GELİŞEN DÜNYAMIZDA EĞİTİMİN AMACI Öğrenmeyi Öğretmek, Yeniden Öğrenmeyi Öğretmek, İnsan Gücünü, Verimli Ve Yaratıcı Kılmaktır.

Bilgi 50 yıl önce okulda öğretilenlerin %75’i kullanılırken, şimdi %2’lerde 20

İnsanlık Dünyadaki tüm böcekler kaybolsa yaşam 50 yılda sona erer. Dünyadaki tüm insan varlığı ortadan kalksa, 50 yılda tüm yaşam biçimleri yeniden canlanır. Jonas Salk

ÖZGÜVENİ OLAN