SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Java Programlama Giriş/Çıkış
Saatte V km hız ile giden bir aracın t zamanda aldığı yolu bulan metodu yazınız. Metodu kullanacak bir program yazınız. ( yol=hız*zaman, x=V*t) — Metot.
C# - Metotlar.
JAVA TEMELLERİ GİRİŞ JAVA TEMELLERİ GİRİŞ signalsec.com & mialkan.com.
Java Uygulamaları Konsol Uygulaması.
Java Uygulamalarına Giriş
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Nesneye Dayalı Programlama
Bölüm 6 – Metodlar ve Parametreler
Bölüm 4 – Kontrol İfadeleri:1.kısım
OOP UYGULAMA 5.
EDUTIME Java Day 4 Serdar TÜRKEL.
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
Metodlar ve Parametreler
Veri Türleri, Atama İfadesi, Basit Girdi Çıktı
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
P AKET E RIŞIMLERI SıNıFLARıN YENIDEN KULLANıMı. P AKET ( P ACKAGE ) Paketler kütüphaneleri oluşturan elemanlardır. import java.io.BufferedReader; BufferedReader.
Java Programlama Diline Giriş
Nesne Tabanlı Programlama Dersi Edirne Kız Teknik ve Meslek Lisesi Hazırlayan : Nuri AVCI
Java Programlama Koleksiyon(Collection) Sınıfları
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
DİZİLER.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
METODLAR.
C# Metot Overloading (Aşırı yükleme)
Sorular? Öneriler?. Referanslar Referanslar (Tekrar) Eğer aşağıdaki gibi yazarsak ne olur: int x; double y; char c; ???
JAVADA PROGRAM DENET İ M İ VE OPERATÖRLER. int a ; a=4 ; // do ğ ru bir atama 4=a ; // yanlış bir atama!
C#.NET 5.0 C# .NET 5.0 Eğitimleri Volkan KANAT.
JAVA İ LE PROGRAMLAMAYA G İ R İ Ş Ekim Dr. Galip Aydın.
.Net teknolojisi ve C# Yasin Gedik Dokuz Eylül Üniversitesi (4. Sınıf) Microsoft Danışman Öğrenci
Java Sınıf ve Nesne Kavramı UML Gösterimi
Ses Kontrol Metodlar ile ilgili son birkaç söz Tekrar: Programlama için başlıca 3 model.
FONKSİYONLAR.
JAVA İLE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
Önceki Dersi Hatırlama !!
Çoklu dallanma seçimi: switch
Kalıtım.
EDUTIME Java Day 8 Serdar TÜRKEL.
Demet AYDIN METODLAR Demet AYDIN
Class KahveFincani { public KahveFincani() { System.out.println("KahveFincani..."); } } public class YapilandirciBasitOrnek { public static void main(String[]
JAVA’DA DİZİLER Dr.Galip AYDIN.
Sınıflar ve Nesneler Sınıf: bir nesnenin şablonunu, kalıbını, şeklini, davranışını, kalıtımını değişkenleri, metodları ve ebeveynleri vasıtasıyla tanımlar.
Trees, Vectors, Iterators. ADT Abstract Data Type (ADT) vs implementation -Soyut Veri Türleri - Uygulamaları.
Ders İçeriği Liste Soyut veri yapısı (ADT)
Java.lang.math.
VERİ TİPLERİ VE DEĞİŞKENLER
Bölüm 4 Sınıflar ve Metotlar
Bölüm 5 Nesneler ve Metotlar
Bil 102 Bölüm 6 Diziler.
Bil 102 Bölüm 3 Java’da Program Akış Denetimi Bil 1021.
Bilgisayar programlarının en büyük avantajı, kullanıcının işini kolaylaştırmalarıdır. Her bilgisayar programı bunu değişik metotlar kullanarak sağlar.
Outline 4.1 Giriş 4.2 Algoritmalar 4.3 Pseudocode 4.4 Kontrol İfadeleri 4.5 if tek-seçimli ifadeler 4.6 if else seçimli ifadeler 4.7 while döngü ifadeleri.
Ders 2- Veri türleri, Karar ve Döngü Yapıları, Görsel Kontröller
JAVA PROGRAMLAMA ORNEKLER
Java.lang.math
Görsel C# ile Windows Programlama
ODTU-SEM Copyright (c) 2011 Kalıtım(Inheritance) Subclass lar tüm method ve attributes larının superclass ından alırlar. Bu işlem için extends keyword.
SINIFLAR ve NESNELER. İlk sınıfımızı ekleyelim class KrediHesap { public ulong HesapNo; public double Limit; public string KartSahibi; }
BMS-301 Kabuk Programlama Güz 2015 (5. Sunu) (Yrd. Doç. Dr. Deniz Dal)
Kompozisyon Bir Sınıf diğer sınıf nesne referanslarını içinde barındırabilir. Bu referanslar sınıfın üyeleridir.
Yrd.Doç.Dr. Nurşen TOPÇUBAŞI
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
Veri Tipleri 12/4/2018.
JAVA’DA DİZİLER. Özet  Dizi: belirli sayıda ve aynı veri türünden de ğ işkenlere aynı adla erişilmesini sa ğ layan bir yapıdır.  Dizilerde döngü işlemleri.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
Java İle Programlamaya GİRİş
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

SCANNER SINIFI ve KLAVYEDEN VERİ OKUNMASI Dr.Galip Aydın

Java Kütüphaneleri Java’da kütüphaneler paket olarak adlandırılır Paket belirli bir mantıksal çerçeveye göre biaraya getirilmiş sınıflardan oluşur ve bu sınıflara erişim kolaylığı sağlar. Herhangi sınıfı kullanabilmek için o sınıfın ait olduğu paketi import kullanarak ithal etmek gerekir. java.lang paketi içerisindeki sınıflar otomatik olarak import edilirler import java.util.Scanner; // sadece Scanner sınıfını import eder import java.util.*; // java.util paketindeki bütün sınıfları import eder (*) kullanmak yerine belirli bir sınıfı import etmek daha doğrudur.

Scanner Sınıfı ile Konsol Girişi Scanner kullanıcıdan veya başka kaynaklardan giriş almak için kullanılır. Java 1.5 versiyonundan sonra Scanner java.util paketi içinde olduğundan kullanabilmek için bu paketi import etmek gerekir import java.util.Scanner Bu komut Java’ya Scanner sınıfını kullanıma hazır hale getirmesini Scanner sınıfını java.util paketinde bulmasını anlatır

Scanner nesnesi Scanner nesnesi farklı kurucu metodlar kullanılarak oluşturulabilir: Scanner(File kaynakDosya)           Belirtilen kaynak dosyadan değerleri okuyabilecek bir Scanner nesnesi oluşturur. Scanner(InputStream kaynak)            Scanner(Readable source)            Scanner(String kaynakString)           Belirtilen Stringden değerleri okuyabilecek bir Scanner nesnesi oluşturur.

Scanner sınıfı ile kullanıcı girişi Scanner kullanarak klavyeden giriş almak için System.in InputStream kaynağı kullanılır System.in değişkeni: Standart input stream – klavye Scanner Sınıfı ile kullanımı Scanner klavye = new Scanner (System.in);

Scanner sınıfı ve stdin klavye : Scanner Klavye değişkeni Scanner sınıfına Standart Input Stream erişimi verir - kaynak= - ... Bu Scanner sınıfının girişi Klavye olarak verilmiş olur + nextInt() : int + ... Scanner sınıfı yüksek seviyede text girişine İmkan verir

Klavyeden giriş nextInt metodu klavyeden bir adet int değer okumak ve bir değişkene atamak için kullanılır : int ogrenciSayısı = klavye.nextInt(); nextDouble metodu klavyeden bir adet double değer okumak ve bir değişkene atamak için kullanılır double maas = klavye.nextDouble(); Birden fazla giriş için girilen değerler boşluklarla ayrılmalı ve uygun metod kullanılarak okunmalıdır: Boşluk karakteri olarak boşluk, tab, yeni satır karakterleri kullanılabilir

Scanner ile String okuma next metodu boşluklarla ayrılmış karakterleri okumak ve String değişkenlerine atamak için kullanılır: Aşağıdaki komutlar String kelime1 = klavye.next(); String kelime2 = klavye.next(); giriş olarak Kuru fasulye verilince, kelime1 değişkenine Kuru, kelime2 değişkenine fasulye, değerlerini atar

Scanner ile Satır okuma nextLine metodu klavyeden girilen satırın tamamını okur String satir = keyboard.nextLine(); komutu satırı girilen satırın tamamını satir değişkenine atar Satırın sonu '\n' karakterleri ile belirtilir Bu karakterler Enter tuşuna basılınca okunur Ekranda üst satırdan alt satıra geçilerek gösterilir nextLine komutu bir satır okuyunca '\n' karakterini de okur, dolayısıyla bir sonraki giriş sonraki satırdan başlar Ancak, '\n' karakteri atanan String değerinin parçası olarak algılanmaz (yani t satır değişkenine atanan değer '\n' karakteri ile sona ermez)

Scanner metodları public Scanner(InputStream in) // Scanner(): constructor for reading from a InputStream public Scanner(File f) // Scanner(): constructor to read from a file object public Scanner(String s) // Scanner(): constructor to scan from a string public int nextInt() // nextInt(): next input value as an int public short nextShort() // nextShort(): next input value as a short public long nextLong() // nextLong(): next input value as a long public double nextDouble() // nextDouble(): next next input value as a double public float nextFloat() // nextFloat(): next next input value as a float public String next() // next(): get next whitespace-free string public String nextLine() // nextLine(): return contents of input line buffer public boolean hasNext() // hasNext(): is there a value to next

import java.util.*; public class Matematik { public static void main(String[] args) { // Scanner nesnesini olustur Scanner klavye = new Scanner(System.in); // kullanıcıdan x ve y degerlerini al System.out.print(“Double bir sayı giriniz: "); double x = klavye.nextDouble(); System.out.print(“Baska bir Double sayı giriniz: "); double y = klavye.nextDouble(); double KareKokX = Math.sqrt(x); System.out.println (“X=" + x + " in karekoku = " + KareKokX); }