İnternet Reklamı Zap Medya. Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Toplu SMS Toplu MMS Hedefli Mesaj Sesli Mesaj / IVR Akıllı Yetenekler
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Performans, etkinlik, erişim ve fiyat önemli ise...
Performans Odaklı Sponsor Reklam Kampanyaları Mart – Aralık 2013
Facebook Reklamları.
.com İletişimde Kökten Çözüm...
MedyaNet Performans Reklam Ürünleri
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
INTERNET SUNUMU.
Google Analytics Nedir?
Serkan UĞUR Business Sunumu 2. Kısım Paranız nasıl geri döner?
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
Elektronik, beyaz eşya ve bilgi teknolojisi alanlarında faaliyet gösteren ve yedi yurtiçi, onbir yurtdışı olmak üzere toplam 18 şirketten oluşan Vestel.
-Demografik- Nüfus Analizi
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
Selda Aydın Seyhan Kamçı
2009. Logaritma 2009 Logaritma 2002’de internet reklam satış şirketi olarak Ekin İlyasoğlu ve Fatih Muslu ortaklığı ile kuruldu. Ortaklar eğitimleri ile.
Sosyal Medya.
Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Devlet Desteği
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Küresel Büyüme Oranları (%)
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Sosyal Medya Pazarlaması Sihirbuzz
Türkiye / Bölüm II Her alışverişte para kazanın..
%50 Yurtdışı Google Adwords Reklamlarında %50 Tanıtım Desteği Yurtdışı Tanıtım Desteği.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HAKKIMIZDA. İstatistiki Veriler Özgeçmiş Sayısı: Kurumsal Üye Sayısı: Günlük Tekil Ziyaretçi Sayısı: Aylık Tekil Ziyaretçi Sayısı:
TURKCELL Çeyrek Finansal Sonuç Açıklaması 6 Mayıs 2010.
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Yandex Reklamları.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
Mevcut Durum ve Gelecek Vizyonu 18 Temmuz 2012 Sakarya
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
Dijital Pazarlama İletişimi Semineri 15 Haziran 2013.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
TÜRK İNTERNETİ’NDE REKLAM UYGULAMALARI GÜLDEN TOZKOPARAN 17 KASIM  2001.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
MEDYANET DISPLAY REKLAM ÜRÜNLERİ
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Garanti Bankası-11 Aralık 2007 Gündem Garanti Bankası Online Stratejisi ve Örnekleri Study Case: 5 dk.da Kredi Mobil Mecra.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1 STRICTLY CONFIDENTIAL & FOR PERSONAL USE ONLY TURKCELL LALE SARAL DEVELİOĞLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PAZARLAMA.
1 Ykrş çıktığı günden itibaren en fazla kaç kere gördünüz ….???
ÜNİTE 17 HİSSE SENEDİ DEĞERLEMESİ
E- Ticaret Altyapısı.
360° Pazarlama İletişimi
TÜRKİYE’NİN EMLAK SİTESİ
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
Sunum transkripti:

İnternet Reklamı Zap Medya

Başlıklar ► İnternet Nedir? ► Nasıl Gelişti? ► Tipik Medya Tüketimi! ► Kimler Kullanır? ► Ne için kullanırlar? ► Kaç kişi kullanır? ► Kullanıcı sayısı nasıl değişecek? ► Bazı rakamlar! ► İnternet Reklamı Nedir? ► Neye Yarar? ► Kimler Yapar? Ne kadar sürer? ► Nasıl Yapılır? ► Kaça Mal olur? ► Ölçülür mü? Nasıl? ► Geri Dönüş? Ne Harcadık Ne Oldu? ► Türkiye’de Durum Ne? ► Dünya’da Durum Ne? ► Arama Motoru? ► Bannerlar? Nasıl? Kim? Kaça? ► Zap Medya Kim? Ne Yapar? ► Nasıl Çalışır?

İnternet Nedir? ► Bilgi ağı olarak başladı  Online Kütüphane gibi çalıştı  Kişisel iletişime yepyeni bir boyut getirdi  Toplumsal iletişimin kapsamını değiştirdi ► Artık bir dağıtım kanalı  Müzik  Film  Resim  Bilgi  Mal/Mülk  Hizmet

Nasıl Gelişti? ABD Nüfusunun % 25’ine ulaşması için geçen zaman Televizyon 26 sene Radyo 22 sene Mobil 13 sene Internet 7 sene Telefon 35 sene HIZLI

Tipik medya tüketimi!

Kimler kullanır? ► İletişime ihtiyaç duyan herkes ► Türkiye’de Demografik yapısı: 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70% 80% 90% 100% Kadın Erkek

Kaç kişi kullanır?  1995 – 1997 İnternet’in ilk adımları  1998 – 1999 Internet Boom (Superonline, Veezy, Turk.net etc.)  2000 – Tüm büyükler sektöre girdiler ve “Takeover/Merge” dönemi yaşandı.  2000 – İlk büyük “flop” lar – Turkport, Ixir, Webbee  2001 – 2002 kullanıcı sayısı artışında duraklama  2003 – 2004 tekrar yükseliş  2005 ve sonrası Kullanıcı Sayısı >400 bin bin 3 milyon 4 – 4,2 milyon 7,2 milyon 10,5 milyon +

Kaç kişi kullanır

Kullanıcı sayısı nasıl değişecek? ► Kullanıcı sayısı sadece artabilir ► Kullanım sıklığı sadece artabilir ► İçerik çeşitliliği ve miktarı kullanıcı sayısı ve kullanım sıklığına oranla daha az artacaktır ► Bazı sitelerin reklam yerleri önümüzdeki dönemde daha kıymetli olacak B ü y ü kl ü k ve Cirolar Dot.com patlamas ı ve çö k üşü Ger ç ek ç i B ü y ü me De ğ er Art ışı Rekl â m Cirosu Kullan ı labilir Rekl â m Alan ı 2005 Değer Artışı

Ne için kullanırlar? ► ve mesajlaşma rakamsal olarak en yüksek sebep ► Site trafiklerinden:  Eğlenceli içerik  Oyun  Müzik  İş / İhtiyaçlar  Bankacılık  Haber  Alışveriş  Araştırma  Diğer içerikler

Bazı rakamlar! ► Türkiye’de Online Alışveriş Pazarı – 1 milyar $ ► ADSL Abone sayısı – 1,2 milyon ► Türkiye’nin aylık toplam sayfa gösterimi – 12 milyar adet ► Reklam alanı olarak değerlenen sayfa oranı - % 6 ► Bir kullanıcının günlük ortalama sayfa ziyareti – 30 ► Trafiğin Yurtdışı sitelerde oluşan kısmı - % 40 ► Güney Kore’de İnternet penetrasyonu - % 80

İnternet Reklamı Nedir? ► Bilgisayar ekranını “iletişim mecrası” olarak kullanmaktır. ► Her şekilde olabilir. ► Uygulamada pratik sebeplerden dolayı belli standartlarda yapılması gerekir.

Neye Yarar? ► Amacın iyi belirlenmesi gereklidir. ► Kampanya stratejisi net bir şekilde belirlenmelidir. ► 4 farklı amacı olabilir ► Aslında amaç 1 tane. Satmak! Ama bu amaca ulaşmanın kademeleri var. ► Tüm kademeleri konsolide sunabilen tek mecra internet’tir. Bilinirli k Trafik Data Satış

Kimler Yapar? Ne Kadar Sürer? ► İletişim ihtiyacı olan herkes. ► Boyut ve metotları değişir ama herkes bir şeyleri duyurmaya çalışır. ► Bazen sadece birkaç gün sürer, bazense hiç bitmez.

Nasıl Gelişti? 0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 16% 18% 20% TV ReklamıTV İzlenmesiRadio ReklamıRadio Dinlenmesi TV İzleme Oranı Radyo Dinleme Oranını geçti TV Reklam Harcamaları Radyo Reklam Harcamalarını geçti

Nasıl Yapılır ► Banner kampanyası ► Arama Motorları ► ► Sponsorluk ► Bloglar

Nasıl Yapılır?

Kaça mal olur? ► Temel fiyatlandırma birimi gösterim başına’dır (CPM) ► Diğer birimler:  CPC – Click başına fiyatlandırma  CPL – Data başına fiyatlandırma  CPA – Müşteri başına fiyatlandırma  Sabit – Dönemsel fiyatlandırma  Sponsorluklar ► Hedef kriterleri arttıkça birim fiyat yükselir.

Ölçülür mü? Nasıl?

Geri Dönüş! Ne harcadık, ne oldu? $44,52145$2, $0, ,33%$1, $6.000,00Toplam $21,2847$0,911100$0, ,60%$2, $1.000,00C $33,3360$3,33600$0, ,10%$0, $2.000,00B $78,9538$2,141400$0, ,30%$1, $3.000,00A CPAMüşteriCPLDataCPCClickCTRCPMImpressionBütçeSite Adı Zap Adserver Reklamveren Raporları

Geri Dönüş! Ne harcadık, ne oldu? ► Öncelikler (Brief)  Bilinirlik (gösterim)  Trafik (click)  CRM (data)  Satış ► Öneme göre katsayılandırma

Türkiye’de durum ne? ► Resmin iyi yüzü  Türk internet kullanıcıları çok dinamik  İnternet kullanıcı sayısı hızla artıyor  Reklamveren internete mecra olarak inanıyor  Yapılan kampanyalardan çok iyi sonuçlar alınıyor  Sunulan ürünler ve hizmetler dünya kalitesinde  Pazarın büyüklüğü uluslararası reklamverenleri çekiyor

Türkiye’de durum ne? ► Resmin kötü yüzü  Altyapı çok yetersiz ve pahalı  Reklamverenlerin yerleşik bir online stratejisi yok  Kreatif çalışmalarda bilgi ve tecrübe eksikliği var  Zaman zaman olumsuz PR’ı yapılan bir mecra  Karar verici konumdakiler önemi hakkında yeterli bilgiye sahip değil  Türkiye’nin yerleşik bir online stratejisi yok ve çağın gerisinde kalıyoruz  Bilhassa 2002 senesinden beri kayda değer bir online yatırım gerçekleşmedi

Türkiye’de durum ne? ► Pazar büyüyor. ► Toplam reklam harcamaları arasında payı % 1 seviyelerinde.

Türkiye’de durum ne? ► Reklamverenler  Hemen hemen bütün sektörlerden reklamveren var.  Ağırlık; ► Finans ► Otomotiv ► Online Şans Oyunları ► İletişim

Türkiye’de durum ne? ► 2005’te önde gelen markalar   Turkcell   Akbank   Betandwin   Oyunsalonu   Telsim   İş Bankası   Fortis   UIP   E-Kolay   Nokia   Nike   Netbul   Türk Telekom

Dünya’da durum ne? ► Son iki sene içerisinde tüm mecralar içinde en yüksek büyüme oranı internet’te yaşanıyor. ► ABD’de 2005 harcamaları 2000 – 2005 döneminde 7,1 milyar US$’den 11,7 milyar US$’ye çıktı.

Dünya’da durum ne? ► Türkiye, Avrupa ve ABD Pazarları Kıyaslaması  Internet Penetrasyonu ► Avrupa: % 48 ► ABD: % 70 ► Türkiye: % 14  Online Reklam Pazarı Büyüklüğü ► Avrupa: € 3,3 milyar ► ABD: € 7,9 milyar ► Türkiye: € 14,1 milyon (€ 0,01 milyar)  Senelik Büyüme Oranı ► Avrupa: % 30 ► ABD: % 33 ► Türkiye: % 55  Kullanıcı başına (per capita) online reklam harcaması ► Avrupa: € 9,65 ► ABD: € 38,6 ► Türkiye: € 1,35

Dünya’da durum ne? ► Avrupa’nın en büyük 3 pazarı (milyon)  Birleşik Krallık - € 944  Almanya - € 555  Fransa - € 844 ► Diğer Pazarlar (milyon)  İtalya - € 122  İspanya - € 94,5  Finlandiya - € 23,1  Yunanistan - € 11,0  Türkiye - € 14,1

Arama Motoru? ► En popüler arama motorları ve 2004 – 2005 dönemindeki değişim: +1,06,65,5 Ask Jeeves -0,48,79,1AOL -1,814,216,0MSN -2,529,532,0Yahoo! +5,239,834,6Google Değişim (%) 2005 (%) 2004 (%)

Arama motoru? ► Aranan Kelime:  Boya Doğal AramaParalı Arama

Arama motoru? Doğal Arama ► Arama sonuçlarına müdahale mümkün değil. ► IT Grubu’nun işi ► Sonuçları hemen almak mümkün değil ► Sitenin popülerliği ile ilgili ► Aynı sonuçları birden fazla sitede almak kolay değil –hatta mümkün değil ► Pazarlama bütçesinden ziyade IT bütçesiyle yapılabiliyor

Banner’lar! Nasıl, kim, kaça? ► Banner – İnternette reklam yaparken kullanılan kreatif çalışmalarının tümüne verilen ad. ► Eskiden gif olarak yapılırdı. Artık çoğunlukla Flash (Rich Media) olarak yapılıyor. ► Flash kullanıldığında geri dönüş oranları neredeyse 5 kat daha fazla. ► 468 x 60 halen en popüler format

Bannerlar! Nasıl, kim, kaça? ► Ebatlar IAB (Internet Advertising Bureau) tarafından belirleniyor. ► Ebatlar hem pixel hem de kB olarak bağlayıcı. ► Yanlış ebat olduğunda siteler kreatif çalışmaları reddediyorlar. ► Birkaç örnek:

Fikirden yayına! Bir banner’ın hayatı! Fikir. Storybo ard. Fla dosyası, örnek swf gelmişm i? HAYIR Ajanstan iste! EVET Ebat kontrol. Hem pixel hem de kB olarak. Reklam verilen sitelerin flash bannerları saymak için farklı parametreleri mevcuttur.(bazı siteler clickTAG, bazıları URL1, bazıları da fs comment bazıları da direkt linkli bannerları tercih ederler.) Bu parametrelere göre bannerlar tekrardan oluşturulurlar. Oluşturma esnasında sitenin yanında bizim adserverın da bannerları ve clickleri sayması için ek parametreleri eklerler. Bu parametrelerin sayısal kısmının oluşturulması ve ilgili sayıların yerleştirilmesi için rezervasyon ve adserver girişlerinin yapıldığı bölüme gönderirler. Orada tüm siteler için bannerlar adservera tanımlanır ve her banner için ilgili sayı kombinasyonları oluşturulur ve oluşan sayılar bannerların içerisine yazılarak tekrardan swf dosyaları oluşturulur. Oluşturula n swf dosyaları ve rezervasyo nlar sitelere gönderilir. 2 ile 4 saat Yayına başladımı? Ne zaman? 1.Banner yayına başladı mı? 2.Doğru bannerlar mı yayına alındı? (bazen siteler ek kod koymak için bizden habersiz bannerlarda değişiklik yapmaktadır, bunu önlemek için) 3.Doğru yerde mi başladı? (Planda ve rezervasyonda yer aldığı sayfalarda yayında olup olmadığı) 4.Link adresi doğru yeremi gidiyor (bannera tıklandığında bizim sitelere gönderdiğimiz adresemi gidiyor) 5.Sayfa üzerine bannera herhangibir müdahale varmı? (diğer bannerlar bizim bannerın üzerini kapatıyor mu? bannera açıldığında sitedeki herhangibir resim banner üzerinde kalıyor mu vs) Screenshot al ve ajansa gönder

Zap Medya kim? Ne yapar? ► 6 senedir işi sadece “internet reklamı planlama ve satınalma” Zap Medya Hizmetleri ve İş Akış Planı

Zap Medya kim? Ne yapar? ► Online reklam için bir one-stop-shop olarak çalışıyoruz. ► Sektördeki bilgi ve beceri birikiminin en yüksek olduğu kadroya sahibiz ► 1200’den fazla kampanya gerçekleştirdik ► Toplamda 400’den fazla markaya hizmet verdik ► Alım ve pazarlık gücü en yüksek şirketiz ► Trend’leri yakından takip eden ve oluşturan bir yaklaşımımız var ► Kreatif ve teknolojik açıdan yenilikçiyiz ► Tamamen reklamveren veya ajans tarafından çözüm oluşturuyoruz ► Bir network değiliz. Tüm sitelere eşit mesafede duruyoruz ► Türk ve uluslararası sitelerle çalışıyoruz ► Türk ve uluslararası reklamverenlere hizmet veriyoruz ► Tamamen müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyoruz ► Kendi teknolojimiz var.

Teşekkürler!