Öğr.Gör. Mustafa Nevzat ÖRNEK Öğr.Gör. Mehmet Ali LORASOKKAY

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

HEMODİYALİZDE KALİTE ANKETİ Kriter belirleme ve mevcut durum
HARİTA PROBLEMLERİ.
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
-Demografik- Nüfus Analizi
ÇALIŞMA VE DİNLENME SÜRELERİ
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TEKNOLOJİNİN BİLİMSEL İLKELERİ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
PNÖMATİK TEMEL SEVİYE TP101 UYGULAMALAR.
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
SOME-Bus Mimarisi Üzerinde Mesaj Geçişi Protokolünün Başarımını Artırmaya Yönelik Bir Algoritma Çiğdem İNAN, M. Fatih AKAY Çukurova Üniversitesi Bilgisayar.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Şehir Trafiği Yönetiminde Dinamik Sistemler ve Konya Büyükşehir Belediyesi Örneği R.Çağrı YÜZBAŞIOĞLU.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1/20 ÖLÇÜLER (Uzunluk) 4 metre kaç santimetredir? A B C D.
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
2012 AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ ÇALIŞTAYI OPERASYON VE UYGULAMA PANELİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Türkiye’de Kayıt Dışılık
DİYARBAKIR BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ
Karayolu Ulaşım Güvenliğinde
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Mayıs 2012.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Devam eden proje sayısı
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
4 X x X X X
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
ONDALIK KESİRLERİN BÜYÜKLÜK – KÜÇÜKLÜK – EŞİTLİK YÖNÜNDEN KARŞILAŞTIRMA Kazanım 4: İki ondalık kesri karşılaştırarak aralarındaki ilişkiyi, büyük, küçük.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Öğr.Gör. Mustafa Nevzat ÖRNEK Öğr.Gör. Mehmet Ali LORASOKKAY TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme Sistemleri ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ (TEDES) UYGULAMASINDA Konya Örneği Öğr.Gör. Mustafa Nevzat ÖRNEK Selçuk Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü Öğr.Gör. Mehmet Ali LORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, İnşaat Teknolojisi Bölümü İbrahim ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü Tolga ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü 4. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi 08–10 Mayıs 2013, Congresium (ATO Kongre Merkezi) – Ankara

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre son 10 yıllık dönemde; Türkiye'nin nüfusu 70.847.000’den 75.627.000’ne yükselmiştir. Aynı dönemde, Türkiye'deki motorlu kara taşıtı sayısı ise 8.903.843'ten, 16.666.792'ye çıkmıştır.(Anonim, 2012a) Türkiye’nin hem nüfus hem de ekonomik olarak büyümesine paralel olarak karayolları trafiği de artış göstermektedir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Türkiye’de karayolu trafiği il merkezlerinde büyük bir hızla artmaktadır. Şehir içi trafik kontrolü, trafik ışıkları, trafik işaretleri ve trafik denetleme birimleri tarafından düzenlenmektedir. Elektronik denetleme sistemleri az insan kaynağı kullanılarak, en fazla alanın, tüm zaman dilimlerinde kontrolünün yapılması sağlamak için geliştirmektedir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Hız trafikte risk faktörlerinden birisidir. (Wegman ve Aarts, 2006) TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Ülkemizde her yıl yaklaşık 5.000 insanımız trafik kazaları nedeniyle ölmekte, yüz binlerce insanımızın ise yaralanmakta ve sakat kalmaktadır. Hız trafikte risk faktörlerinden birisidir. (Wegman ve Aarts, 2006) Hız ile yol güvenliği arasındaki ilişki birçok çalışmada ortaya konmuştur. (Aarts, 2004; Aarts ve Van Schagen, 2006) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Trafik kazalarının önemli nedenlerinden biriside hız ihlalleridir ve hız arttıkça kazanın şiddeti de büyümektedir. Bununla birlikte araç başlangıç hızına bağlı olarak, hızın 1 km/saat artmasıyla ölümlü kaza oranında yaklaşık %3 ile %8’lik bir artış olduğu belirlenmiştir. Buna karşılık ortalama hızın saatte sadece 5 km azaltılması sonucunda kazaların %15 azalacağını bildirilmektedir. (Kloeden, 1997) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

BAZI ARAÇ HIZI ÖLÇÜMÜ VE PLAKA OKUMA SİSTEMLERİ TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği BAZI ARAÇ HIZI ÖLÇÜMÜ VE PLAKA OKUMA SİSTEMLERİ Radar (Doppler Effect) sistemleri Laser Yardımı ile Araç Hızı ölçme Sistemleri Taşınabilir Plaka ve Hız Okuma Sistemleri Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız ve Araç Tipi Tayini Hız Koridor ve Trafik Elektronik Denetleme Sistemleri (TEDES) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Radar (Doppler Effect) sistemleri TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Radar (Doppler Effect) sistemleri Radar radyo dalgasıdır. Yola uygun şekilde konuşlandırılmış radar aracı, kendisine doğru yaklaşan otomobile doğru radyo dalgaları gönderir. Gelen araca çarpıp yansıyan dalgalar, gidiş-dönüş zamanına göre gelen aracın hızını ölçer.(Anonim,2013) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Lazer Yardımı ile Araç Hızı ölçme Sistemleri TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Lazer Yardımı ile Araç Hızı ölçme Sistemleri Bu sistem, Radar Dopper Effect sistemine benzemektedir. Radar Dopper Effect sisteminde kaynak ses dalgaları radyo frekansı yerine, lazer ışığını kullanılmaktadır. Lazer yöntemi, ışık sinyali ile hız ölçermeye dayanır. Sistem, gelen araca lazer ışığı gönderir. Gelen araca çarpıp yansıyan ışığın gidiş-dönüş zamanına göre hız ölçümü yapılır. Bu sistemde de güç kaynağına bağlı olarak belli periyotlarda kalibrasyon gerekmektedir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Taşınabilir Plaka ve Hız Okuma Sistemleri TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Taşınabilir Plaka ve Hız Okuma Sistemleri Sistem sabit olarak karayolu üzerine ya da bir köprü üzerine yerleştirilerek, kamara ile gelen araçların plakaları okunmaktadır. Kamera üzerinde iki ayrı sanal çizgi çizilerek, çizgiler arası gerçek mesafeler ayarlanarak, iki çizgi arasına giren araçların plakaları okunarak, plakanın yer değişimi hesaplanır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız ve Araç Tipi Tayini TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız ve Araç Tipi Tayini Asfalt altına yerleştirilen elektronik devre elemanı, üzerinden araç geçerken manyetik değişime göre hızı ölçer ve bu hız bilgisini bilgisayara gönderir. Bilgisayar üzerindeki yazılım, veri girişinden aldığı değerlerle aracın hızını ve uzunluğunu belirler. Ayrıca sisteme paralel çalışan bir plaka okuma sistemin ile bilgiler birleştirilir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Koridor Hız Tespit Sistemi TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Koridor Hız Tespit Sistemi Ortalama Hız Yöntemi plaka tanıma sistemi teknolojisini temel alır. Bu sistemde, aynı yönde bulunan iki farklı noktadan plaka okuma sistemi ile geçen aracın fotoğraf bilgileri kameralar ile belirlenir ve zaman bilgisi kaydedilir, aradaki mesafeye bağlı olarak aracın hızı ölçülür. Veritabanına, kamera nosu, tanımlama sıra no, plaka, doğruluk oranı, resim, tarih, saat (salise) bazında kaydetmektedir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği KONYA ÖRNEĞİ Ülkemizde polis sorumluluk bölgesinde Konya ilimiz, ölümlü ve yaralamalı kaza sayısında 5. ölü sayısında 3. yaralı sayısında 4. sıradadır. Bu nedenle Trafik Elektronik Denetleme Sistemleri ile kurulan TEDES Koridor Hız Tespit Sistemiyle, şehir içinde artan araç ve yol trafiği sonucunda oluşan kazaların sayısının azaltılması, dolayısıyla yaralanma ve ölüm sayılarının düşürülmesi amaçlanmıştır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği HAZIRLIK ÇALIŞMALARI TEDES Koridor Hız Tespit Sisteminin kurulmasından önce, endüktif loop dedektör sistemleri, radar (Doppler Effect) sistemleri, Taşınabilir Plaka Okuma ve Hız Tespit Sistemleri test edilmiştir. Akıllı Hız Kontrol Sistemleri ve Konya Örneği isimli bildirimimizde sunduğumuz gibi test ve demolardan aldığımız sonuçlar kurulması gereken doğru sistemler hakkında fikir vermiştir. Test sistemi kurulmadan saha donanımları (tag direk, kamera, flaş, loop dedektör çizgileri vb.) görünür halde değil iken yapılan ölçümlerde o noktadan geçen araçların ortalama hızının 93 km/h olduğu tespit edilmiştir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Tarihler Hızı 72 km/saatten Fazla Olan Araç Sayısı (Adet) Toplam Araç Sayısı (Adet) İhlal Yüzdesi (%) 07.09.2010 11426 39528 28,91 08.09.2010 10832 33613 32,23 09.09.2010 10319 27802 37,12 10.09.2010 8956 28138 31,83 11.09.2010 8835 32806 26,93 12.09.2010 9475 31445 30,13 13.09.2010 8427 37266 22,61 14.09.2010 4386 35840 12,24 16.09.2010 5238 26980 19,41 24.09.2010 4505 35680 12,63 25.09.2010 4299 37239 11,54 26.09.2010 4752 33514 14,18 27.09.2010 3937 37109 10,61 28.09.2010 3571 35107 10,17 29.09.2010 3390 34889 9,72 30.09.2010 2780 34397 8,08 01.10.2010 2729 34702 7,86 02.10.2010 2890 36502 7,92 04.10.2010 2919 8,41 05.10.2010 2553 30214 8,45 06.10.2010 2435 32914 7,40 07.10.2010 2302 32835 7,01 08.10.2010 2331 34235 6,81 11.10.2010 2254 27072 8,33 12.10.2010 2321 33794 6,87 13.10.2010 2401 33644 7,14 14.10.2010 2789 33083 8,43 15.10.2010 2878 34396 8,37 TOPLAM 159124 1110825 14,51 M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği Test sisteminin kurulmasıyla sürücüler tarafından fark edilmiş, çalışmaya başlamadan dahi etkisini göstermiştir. Sistemin çalışmasıyla alınan ilk değerlere göre ihlal %37’lerde iken 33. gün sonrasında %8,37’lere kadar gerilemiştir. Bu arada 7/24 çalışan otomatik sistemlerin tüm araçları kontrol edebilmesi ve uygulama yapan görevlilerden oluşmaması sürücüler üzerinde kurallara uyma konusunda çok büyük etki yaptığı da gözlemlenmiştir. Geçen araçların ortalama hız ise 65 km/h’a düşmüştür. Ceza yazılmamasına rağmen sürücülerde oluşan algılanan yakalanma hissinden dolayı bu noktada hız ve kaza oranlarında çok büyük düşüşler göstermiştir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği Sistemin etki alanın yol üzerinde 150 metre civarındadır. Sisteme yaklaşan araçlar hızlarını düşürüp, sistemi geçtikten sonra hızlarını artırmakta oldukları tespit edilmiştir. Ölçümlerin çeşitli nedenlerle saptığı gözlemlenmiş, özellikle kalibrasyon gerektiren sistemlerle hız tespitindeki doğruluğun uzun süre kararlı kalmayacağı anlaşılmıştır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Endüktif Loop Teknolojisi ile Hız Ölçümü Konya Örneği Yapılacak hız tespit sistemlerinin uzun mesafede etkili ve kalibrasyon gerektirmeyen bir yapıda olması gerektiği kanaatine varılmıştır. Bu bilgi ve verilerden hareketle daha kapsamlı çalışmalar yapmak üzere Selçuk Üniversitesi, Konya Büyükşehir Belediyesi ve ilgili Emniyet Birimleri uzmanlarından oluşan “Trafik Kontrol Sistemleri İnceleme ve Araştırma Komisyonu” 25.10.2010 tarihli Valilik Olur’u ile kurulmuştur. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Oluş Nedenlerine Bağlı Olarak Trafik Kazaları Sayıları (Anonim, 2011b) TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Oluş Nedenlerine Bağlı Olarak Trafik Kazaları Sayıları (Anonim, 2011b) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TEDES Koridor Hız Tespit Sistemi Konya Örneği TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği TEDES Koridor Hız Tespit Sistemi Konya Örneği İlimizde yaşanan kazaların çoğunluğunda hız ihlali olduğu, dolayısı ile hızın kontrolü için Hız İhlal Tespit Sistemlerinin kurulması gerektiği anlaşılmıştır. Hız İhlal Tespit Sistemlerinde en etkili ve en uygun sistemin Koridor Hız Tespit Sitemleri olduğu kanaatine varılmıştır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği HIZ KORİDOR SİSTEMİNDEN (70-100-130) Km/h İLE SEYİR EDEN ARAÇLARIN (İKİ KAMERA ARASI) KORİDORLARDAN GEÇİŞ ZAMAN FARKLARI GEÇİŞ ZAMANLARI FARKLARI KORİDORLAR Koridor mesafesi (m) 70 km/h ile giden aracın min süresi (s) 100 km/h ile Giden aracın min süresi (s) 130 km/h ile Giden aracın min süresi (s) 70 ile100 km/h arasındaki fark (s) 70 ile130 km/h arasındaki 1.HIZ KORİDORU YENİ İSTANBUL CADDESİ FIRAT KAVŞAĞI-TÜRMAK KAVŞAĞI ARASI 3500 178 127 96 51 82 2.HIZ KORİDORU YENİ İSTANBUL CADDESİ İL ÖZEL İDARESİ-TEKNİK LİSE ARASI 1930 70 53 26 43 3.HIZ KORİDORU YENİ İSTANBUL CADDESİ MOBİLYACILAR-AYDINLIK ARASI 1170 61 42 33 19 28 4.HIZ KORİDORU BEYŞEHİR ÇEVRE YOLU CADDESİ FATİH LİSESİ - ŞEFİKCAN CAD. ARASI 2280 117 83 64 34 5.HIZ KORİDORU ADANA ÇEVRE YOLU CADDESİ ADLİYE-ÇİLTAŞ TESİS ARASI 3150 160 113 88 47 72 TOPLAM 12030 612 435 334 177 278 M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Yazılımdan Görünüm M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

İhlal Yapan Araç (5 megapiksel fotoğraf) TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği İhlal Yapan Araç (5 megapiksel fotoğraf) M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Makbuz Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

AYLIK GÜNDE ORTALAMA GEÇEN ARAÇ SAYISI TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği AYLIK GÜNDE ORTALAMA GEÇEN ARAÇ SAYISI M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Hızı Tespit Edilen Araç : 9.177 Ortalama Hız : 61 km/h TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Konya Örneği 15 Mart 2013 / 30 Mart 2013 tarihleri arasında 15 günlük TÜRMAK KAVŞAĞI-FIRAT KAVŞAĞI arasındaki iki koridorun ortalama verileri Toplam Araç Geçişi : 13.857 Hızı Tespit Edilen Araç : 9.177 Ortalama Hız : 61 km/h Hız İhlal Sayısı : 375 Hız İhlal Ortalaması : 87 km/h Hız Limiti Altı Ortalaması: 59 km/h M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Karayolları Trafik Kanunu Ek 16. madde ile “TEDES Esas ve Usuller” çerçevesinde kurulan ilk müstakil Trafik Denetleme projesidir. Polnet üzerinde çalışan ceza programına entegrasyonu sağlanmış otomatik veri gönderen ilk projedir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Trafik kural ihlallerinin önüne geçilmesi, kazaların engellenmesi, can ve mal emniyetinin sağlanması amacıyla kullanılan sistemlerdir. TEDES, kural ihlali yapan sürücüleri cezalandırmayı değil, sürücülerde davranış değişikliği gerçekleştirmeyi hedeflemiştir. Kısa süre önce kurulmasına rağmen sürücülerde olumlu davranış değişikliği gözlemlenmeye başlamıştır. Sürücüler sakin ve sabırlı tavırlar göstererek hızın getirmiş olduğu acelecilik halini terk etmeye başlamışlardır. Araçların sabit bir hızla gitmeleri, trafiği sakin bir hale getirmiştir. Hızın getirmiş olduğu sabırsızlık halinden kaynaklanan diğer trafik kusurları da azalmaya başlamıştır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Uzun mesafede ortalama hız kontrolü yapabilen ve kalibrasyona ihtiyaç duymayan %100 doğru hız tespiti sağlayan bir yapıya sahiptir. Sistem gün içinde bir kez saatlerini network üzerinde düzeltmektedirler. Kontrol föyleri ile denetlenmektedirler. Konya 1. Etap TEDES’te yer alan PTS kameraları günlük yaklaşık 500.000 okuma yapmaktadır. Mükerrer okumalar ayıklandığında yaklaşık 150.000 araç plakası okunup sorgulamaktadır. Bu veri trafik ve asayiş açısından önemli bir kaynak oluşturmaktadır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Kurulduğu bölgelerde hız ihlalleri %90’dan %1’e kadar düşmüştür. Yine kazalar %60-%70 oranında azalmıştır. Daha isabetli istatistikler sistemin yıldönümünde alınacaktır. Sistemin kurulduğu bölgelerdeki görev yapan trafik radar ve kaza ekiplerin çoğunluğu denetimler için başka yollarda görevlendirilmiştir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Trafik kazaları için adli işlem yapan Polis Merkezlerinin iş yükü azalmıştır. Kurulduğu yollarda diğer kurumlara ait yapılar zarar görmediğinden (bariyer, ağaç, elektrik direği vb.) bu kurumların masrafı ve iş yükünü de azalmıştır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Konya MOBESE sisteminin içinde yer aldığı F/O iletişim altyapısında çalıştığı için haberleşme giderleri yoktur. Diğer Güvenlik Birimlerimiz araştırma ve soruşturma kaynağı olarak kullanılabilecektir. Şehircilik, çevre ve akademik çalışmalar için gerçek veri kaynağı oluşturmaktadır. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SİstemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği SONUÇLAR Saha ekipmanlarında üretilen dataların, merkeze aktarılmasında şartlar müsaade ettiği ölçüde kablolu bir ağ kurulması tercih edilmelidir. İllere göre plaka harf karakterleri farklılıklar göstermektedir. Tüm plakaların harfleri genişlikleri ve fontları mutlaka düzenlenmelidir. Trafik Elektronik Denetleme Sistemlerinde kalibrasyon konusu yeniden değerlendirilmeli kalibrasyon gerektirmeyen sistemler konusunda yeniden düzenlemeler yapılmalıdır. Bu amaçla esas ve usuller metni ile teknik gereklilikler dokümanı yeniden düzenlenmelidir. M.N.ÖRNEK, Selçuk Üniversitesi, Öğr.Gör. M.A. ORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, İ.ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü T.ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü

Öğr.Gör. Mustafa Nevzat ÖRNEK Öğr.Gör. Mehmet Ali LORASOKKAY TRAFİKTE KULLANILAN BAZI ELEKTRONİK Denetleme SistemLERİ ve KORİDOR HIZ TESPİT SİSTEMİ UYGULAMASINDA (TEDES) Konya Örneği Öğr.Gör. Mustafa Nevzat ÖRNEK Selçuk Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölümü Öğr.Gör. Mehmet Ali LORASOKKAY Selçuk Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, İnşaat Teknolojisi Bölümü İbrahim ÇEVİK Konya Emniyet Müdürlüğü Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü Tolga ÖZEK Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü 4. Karayolu Trafik Güvenliği Sempozyumu ve Sergisi 08–10 Mayıs 2013, Congresium (ATO Kongre Merkezi) – Ankara