ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

Televizyon ve okul başarısı
ETİĞİN UNSURLARI.
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
TELEVİZYON VE BİLGİSAYAR
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
ReklamMatik Projesi Hit Teknoloji Haziran Televizyon Reklamlarının Avantajları; Duyguları kolayca harekete geçiren formata sahiptir. İmaj hedef.
TELEVİZYONUN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Hedef Belirleme ve Hedeflerlerin Eyleme Dönüştürülmesi
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
AD :OĞUZ SOYAD :GÜLERER NUMARA:608 DERS:TÜRKÇE KONU:HİJYEN-TEMİZLİK.
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
OBEZİTE.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÇOCUK VE MEDYA.
Yeterli ve Dengeli Beslenme
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
OBEZİTE İLE MÜCADELE.
AKLIN DİNİ SORUMLULUKTAKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
SURRAM.
XII.BÖLÜM DURUMSAL FAKTÖRLER
Meslek Giysi mi Aksesuar mı? Şenel KARAMAN Psikolog
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
TV ve ÇOCUK Hazırlayan CELAL ÇELİK.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KiTLE iLETiŞiM ARAÇLARINDA ŞİDDET
İlaç Dedektifleri Projesi
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
“EN İYİ DENETÇİ KİŞİNİN KENDİSİDİR.”
İslam’da Bilginin Kaynakları
Yrd. Doç. Dr. Murat ÖZ Öğr. Gör. Seval MUCUK
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
OBEZİTE NEDİR ? SEBEPLERİ NELERDİR?
Reklamın Amaçları.
BİLİNÇLİ TOPLUMBİLİNÇLİ TÜKETİCİ. TOPLUM BİLİNCİ NASIL OLUŞUR Gerçek İhtiyacın ne olduğu; Birden Fazla Olanların Sıralaması; İhtiyaçların Önem Derecesi;
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Tatlı – Tuzlu Yiyecek Kategorisi
ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU
TELEVİZYONUN İNSAN HAYATINDAKİ YERİ, ÖNEMİ VE ETKİLERİ
ÜRET İ MDEN TÜKET İ ME TEMA: ( ) Yapılan her alışveriş sonrası fatura alınmasına gerek yoktur. ( ) Aldı ğ ımız bir kaza ğ ın kolunda yırtık oldu.
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ZARARLI ALIŞKANLIKLAR TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
GIDA AMBALAJLARI VE KONTROLLERİ
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Psikolojik Danışman Serpil KARACA
Bugün neler öğreneceğiz?
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
5.SInIf Üretİm, DağItIm ve Tüketİm ÜnİteSİ Etkİnlİk
aklın dini sorumluluktaki yeri
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Sunum transkripti:

ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10 bin reklam filmi izliyor. Her çocuğun aynı süre içinde okulda derste geçirdiği zaman ise ortalama sadece 700 saat!

ÇOCUK ve REKLAM Artık reklamlar özellikle en çok etkilenebilecek yaş grubuna yönelmiştir. Yani çocukların ilgisini çekecek reklamlar her gün daha artmaktadır. Tüketim çılgınlığının ciddi boyutlara ulaştığı günümüzde özellikle çocuklar ideal Pazar kitlesini oluşturmaktadır.

ÇOCUK ve REKLAM Reklamlar kısa süreli ve hareketli oldukları için çocukları pek çok programdan daha çok cezp etmekte ve dakikalarca gözlerini ayırmadan reklamları sonuna kadar izlemektedir. Bu da henüz taze çocuk beyinlerinin tüketim arzusu ve marka istekleri ile doldurulmasına neden olmaktadır.

ÇOCUK ve REKLAM Çocukların reklam objesi olarak kullanılması ve ailelerine satın alma yönünde baskı yapılması son yıllarda sık karşılaşılan bir pazarlama yöntemi olmuştur. Çünkü çocuklar anne babalarının her türlü satın alma kararında etkili olabiliyorlar.

ÇOCUK ve REKLAM Çocuklar, televizyonlardaki sağlıksız gıda ürünü reklamlarından büyük ölçüde etkileniyor. Özellikle şekeri bol, sindirimi zor, besin değeri düşük ve ambalajı çekici gıdalar çocukların beslenme alışkanlıkları üzerinde ciddi bir etki yapıyor.

ÇOCUK ve REKLAM Uzmanlar, bu konuda önlem alınmadığı takdirde gelecek nesillerin daha kilolu, daha sağlıksız beslenen ve daha kolay hastalanan insanlardan oluşacağı konusunda birleşiyor. Tutulan istatistikler, 6-19 yaş arası çocuklar ve gençlerin obez olma oranı son 40 yılda 3 kat arttığını göstermektedir.

ÇOCUK ve REKLAM Reklamlarda, çocuğunun sağlığını ve mutluluğunu düşünen tüm annelerin hangi ürünleri kullanması gerektiği bilinçaltına öylesine aşılanmaktadır ki bu ürünleri kullanmayan anneler, çocuklarını düşünmeyen kötü annelerdir adeta.

ÇOCUK ve REKLAM O temizlik maddesini kullanmayan anne, çocuğunun hijyen ve sağlık koşullarını önemsemeyen, ya da o margarini kullanmayan anne ise çocuklarının beslenmesine özen göstermeyen anneler olarak algılanmasına neden olacak nitelikte sunulmaktadır.

ÇOCUK ve REKLAM Tüm bunlar da çocuğun anneyle olan iletişimini olumsuz yönde etkileyen faktörlerdir. Bunları yerine getiremeyen pek çok annenin suçluluk duyması sağlanmaya çalışılmaktadır.

ÇOCUK ve REKLAM Yine özellikle reklamlar aracılığıyla mutluluğun tek yolunun çok nesneye sahip olmak, ya da çok tüketmek olduğu aktarılır bizlere. "İnsanlar ne kadar çok şeyi olursa o kadar çok mutlu olacağını sanır."

ÇOCUK ve REKLAM Bu anlamda da evin geçimini sağlamakla yükümlü olduğu enjekte edilen baba, daha çok nesne alamazsa, ya da çocuklarının daha fazla tüketmelerini sağlayamazsa, onların mutluluğunu sağlayamayan bir baba konumuna düşürülmektedir.

ÇOCUK ve REKLAM Reklamlar çocuğun yanlış tüketim eğilimini artırır. Televizyon izleme ve tüketim konularında çocuğa küçük yaşlardan itibaren verilebilecek bir eğitimin önemli rolü genellikle küçümseniyor. Oysa, bu sayede çocuk reklamlarla arasına belli bir mesafe koymayı ve daha akılcı bir tüketici olmayı başarır.

ÇOCUK ve REKLAM 'Yasaklamak değil, çocukların aşırılıklara karşı eğitilmesi, reklamları anlamasını ve sindirmesini sağlamak gereklidir'

TV_CH20_0218_162835 (02).mpg