ÇOCUK ve REKLAM Araştırma sonuçlarına göre Batı ülkelerinde her çocuk, yılda ortalama 900 saat televizyon başında kalıyor ve bu süre içinde de en az 10 bin reklam filmi izliyor. Her çocuğun aynı süre içinde okulda derste geçirdiği zaman ise ortalama sadece 700 saat!
ÇOCUK ve REKLAM Artık reklamlar özellikle en çok etkilenebilecek yaş grubuna yönelmiştir. Yani çocukların ilgisini çekecek reklamlar her gün daha artmaktadır. Tüketim çılgınlığının ciddi boyutlara ulaştığı günümüzde özellikle çocuklar ideal Pazar kitlesini oluşturmaktadır.
ÇOCUK ve REKLAM Reklamlar kısa süreli ve hareketli oldukları için çocukları pek çok programdan daha çok cezp etmekte ve dakikalarca gözlerini ayırmadan reklamları sonuna kadar izlemektedir. Bu da henüz taze çocuk beyinlerinin tüketim arzusu ve marka istekleri ile doldurulmasına neden olmaktadır.
ÇOCUK ve REKLAM Çocukların reklam objesi olarak kullanılması ve ailelerine satın alma yönünde baskı yapılması son yıllarda sık karşılaşılan bir pazarlama yöntemi olmuştur. Çünkü çocuklar anne babalarının her türlü satın alma kararında etkili olabiliyorlar.
ÇOCUK ve REKLAM Çocuklar, televizyonlardaki sağlıksız gıda ürünü reklamlarından büyük ölçüde etkileniyor. Özellikle şekeri bol, sindirimi zor, besin değeri düşük ve ambalajı çekici gıdalar çocukların beslenme alışkanlıkları üzerinde ciddi bir etki yapıyor.
ÇOCUK ve REKLAM Uzmanlar, bu konuda önlem alınmadığı takdirde gelecek nesillerin daha kilolu, daha sağlıksız beslenen ve daha kolay hastalanan insanlardan oluşacağı konusunda birleşiyor. Tutulan istatistikler, 6-19 yaş arası çocuklar ve gençlerin obez olma oranı son 40 yılda 3 kat arttığını göstermektedir.
ÇOCUK ve REKLAM Reklamlarda, çocuğunun sağlığını ve mutluluğunu düşünen tüm annelerin hangi ürünleri kullanması gerektiği bilinçaltına öylesine aşılanmaktadır ki bu ürünleri kullanmayan anneler, çocuklarını düşünmeyen kötü annelerdir adeta.
ÇOCUK ve REKLAM O temizlik maddesini kullanmayan anne, çocuğunun hijyen ve sağlık koşullarını önemsemeyen, ya da o margarini kullanmayan anne ise çocuklarının beslenmesine özen göstermeyen anneler olarak algılanmasına neden olacak nitelikte sunulmaktadır.
ÇOCUK ve REKLAM Tüm bunlar da çocuğun anneyle olan iletişimini olumsuz yönde etkileyen faktörlerdir. Bunları yerine getiremeyen pek çok annenin suçluluk duyması sağlanmaya çalışılmaktadır.
ÇOCUK ve REKLAM Yine özellikle reklamlar aracılığıyla mutluluğun tek yolunun çok nesneye sahip olmak, ya da çok tüketmek olduğu aktarılır bizlere. "İnsanlar ne kadar çok şeyi olursa o kadar çok mutlu olacağını sanır."
ÇOCUK ve REKLAM Bu anlamda da evin geçimini sağlamakla yükümlü olduğu enjekte edilen baba, daha çok nesne alamazsa, ya da çocuklarının daha fazla tüketmelerini sağlayamazsa, onların mutluluğunu sağlayamayan bir baba konumuna düşürülmektedir.
ÇOCUK ve REKLAM Reklamlar çocuğun yanlış tüketim eğilimini artırır. Televizyon izleme ve tüketim konularında çocuğa küçük yaşlardan itibaren verilebilecek bir eğitimin önemli rolü genellikle küçümseniyor. Oysa, bu sayede çocuk reklamlarla arasına belli bir mesafe koymayı ve daha akılcı bir tüketici olmayı başarır.
ÇOCUK ve REKLAM 'Yasaklamak değil, çocukların aşırılıklara karşı eğitilmesi, reklamları anlamasını ve sindirmesini sağlamak gereklidir'
TV_CH20_0218_162835 (02).mpg