EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
Advertisements

HAREKET İlk konum = -10 m (x2) Son konum = +15 m (x1)
KUVVET ve HAREKET Seda Erbil
OFİSTE EGZERSİZ PROJESİ
Simetri ekseni (doğrusu)
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Akbank B Tipi %100 Anapara Koruma Amaçlı İkinci Yatırım Fonu
ÖLÇME BİLGİSİ JALONLARLA YAPILAN İŞLEMLER Dr. Alper Serdar ANLI
Elektrikli Hidrolik Sistem
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
Kale ve Filin Özellikleri
EN KÜÇÜK ORTAK KAT.
1/27 GEOMETRİ (Kare) Aşağıdaki şekillerden hangisi karedir? AB C D.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
AÇININ TEK RENKLİ BİR ELLE İKİNCİ KONUŞMASI Tek renkli bir elden bahsederken, gösterilebilecek sadece bir rengi olan (prensip olarak 6 kâğıdı içeren) bir.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
SUNUMLARLA MATEMATİK SAYESİNDE MATEMATİK BİR KABUS OLMAKTAN ÇIKACAK.
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
BASINÇ SORULAR.
MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜ KURSLARI
ARA SINAV SORU ÇÖZÜMLERİ
Birinci Dereceden Denklemler
Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürlüğü
FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
NAVİGASYON TASNİF DIŞI 1/19 AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ.
ICP-DED TASNİF DIŞI1 ICP, hemen önümüzdeki panel olup sık kullanılan iletişim ve navigasyon fonksiyonlarına hızlı erişimi sağlamaktadır. ICP panelinde.
EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ
Ayın Evreleri.
1/22 GEOMETRİ (Üçgen-Çember-Cisimler) Üç kenarı ve üç köşesi olan kapalı şekillere ne denir? Kare Dikdörtgen Üçgen Çember A B C D.
1/20 ÖLÇÜLER (Sıvı) 7 litrede kaç tane yarım litre vardır? A B C D.
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ
Ing. Miguel Angel Espinosa Seguridad Ind. GÜVENLİ SÜRÜŞ “ AYNALARIN DAHA İYİ KULLANIMI” GÜVENLİ SÜRÜŞ.
FORKLİFT KULLANMA TALİMATI VE KRİTERLERİ
1.Dereceden 1 Bilinmeyenli Denklemler
AIREX Yansı-1. AIREX Son yaklaşma RW-36 Yansı-2.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU MERKEZ HAKEM KURULU EĞİTİM DEPARTMANI
TEST – 1.
GEOMETRİ.
3Ekim /3/2015 BREZİLYA KALÇASI İÇİN EGZERSİZLER.
AÇI Kenar Köşe Açık bir makasın kolları, açının kenarlarıdır. Makasın kollarını tutan pim makasın köşesidir.
Kesirler Kesirler kaça ayrılır?.
Matematik Bütün Konular Slayt.
ÖLÇÜLER.
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
HARM Füzesi (AGM-88) AGM- 88, (High Speed Anti Radiation Missile), radarların yaymış oldukları emisyonu kullanarak onları bulan ve yok eden bir füzedir.
İKİNCİ DERECEDEN FONKSİYONLAR ve GRAFİKLER
VERİLERİN DERLENMESİ VE SUNUMU
KAÇINMA MANEVRALARI TASNİF DIŞI1/7  Sizi hedef alan bir IR ya da radar güdümlü füze olabilir. Angajman başlamadan önce EWS panelden Tehdit uçağın durumuna.
TAM SAYILARLA İŞLEMLER
DOĞRUNUN EĞİMİ İLE DENKLEMİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
TEMEL YAŞAM DESTEĞİ.
AÇI VE AÇI ÇEŞİTLERİ NELERDİR? ÖZEL AÇILAR AÇIORTAY
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
ONDALIK KESİRLERLE TOPLAMA İŞLEMİ
KUVVET SİSTEMLERİNİN İNDİRGENMESİ
Fren Sistemi Fren Sisteminin Görevi Aracın hızını düşürmek,
10. BÖLÜM ALTIMETRE AYAR USULLERİ
Kim korkar matematikten?
Sayı Sistemleri Geçen Hafta Kayan Noktalı Sayılar
Göç eden yaban kazlarının havada süzülmesi
12.BÖLÜM YAKLAŞMA KONTROL HİZMETİ Ayrılan Uçak ( Departing Aircraft ): Kalkış yapacak olan bir uçağa verilecek olan kleransta; a)Kalkış için serbest kılındığı.
HENTBOL TEKNİKLERİ TOP TUTMA
SINIF: 5 DERS: Fen ve Teknoloji
TAM SAYILAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MADDE VE YAPISI TEST.
Sunum transkripti:

EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ AZAP FİLO KOMUTANLIĞI EĞİTİM ŞUBE KISIM AMİRLİĞİ

F-16 ile kalkış basit görülebilir F-16 ile kalkış basit görülebilir. Ancak yapılacak bir hatanın çoğunlukla geri dönüşü olmayacaktır. Bunun yanında kol olarak kalkış için de pratik gereklidir. Ayrıca, kısa mesafeden kalkışı zorunlu kılan durumlar için de eğitim gerekmektedir.

Öncelikle kalkışta dikkat edilmesi gereken bazı konulara değinelim.

HUD üzerindeki hız göstergesi, 60 knot altını göstermediğinden, duruyor dahi olsanız hızınız 60 knot olarak görünecektir. Bu demektir ki, HUD'un 60 knot gösterdiği durumlarda gerçek hızımızın ne olduğunu bilemezsiniz.

Bir ikincisi, kalkış esnasında uçak yerde iken burnu 14 dereceden fazla kaldırdığınız anda, egzozunuz yere vuracak ve uçak hasar alacaktır. Bu yüzden gun crossun 14 dereceye ulaşmamasına dikkat edilmelidir. Normal kalkışlarda 10 derecelik bir açı yeterlidir. FLCS, flapları bizim için otomatik olarak ayarlayacaktır.

Üçüncüsü kalkıştan sonra teker toplamak için, düzgün bir şekilde yükseldiğinize emin olana kadar bekleyin (özellikle yüklü veya AB kullanılmayan kalkışlarda). Ancak bu arada hızınızın 300 knot'u geçmemesine de dikkat edin! Yoksa iniş takımlarınız zarar görür!

F-16'nın havalanması için 150 knot hızda 10 derecelik bir açı yeterlidir. !!Yük durumuna göre teker kesme hızı değişecektir.

Şimdi kalkış türlerini tanıyalım Şimdi kalkış türlerini tanıyalım. Test zamanı olarak belirtilen veriler, F-16D Blok 52 eğitim versiyonu ile, iki adet yakıt tankı, 1 adet A-A (2XAim-120C/2XAim-9M) yüklü iken alınmıştır. Uçağın ilk hareketinden 150 knot hıza ulaşana kadar geçen süre hesaplanmıştır.

Full AB ile Kalkış Motor devri Full AB'ye getirilerek kalkış yapılır. (Test zamanı: 13.28 sn)

Military Power Motor devri %100'e (Military Power) getirilerek yapılan kalkıştır. Uçak daha yavaş hızlanacağından kalkış mesafesi daha uzun olur. Gerekirse drag kalkış yapılmalıdır. Yakıtın yetersiz olabileceğini düşündüğümüz görevlerde yakıt tasarrufu için kullanılabilir. (Test zamanı: 21.71 sn)

Kısa Kalkış Pistin hasarlı / yeterince uzun olmadığı durumlarda kısa kalkış yapmamız gerekebilir. F-16'yı mümkün olan en çabuk şekilde kalkış hızına ulaştırmak için az da olsa birşeyler yapabiliriz (Drag Kalkış). (Test zamanı: 10.94 sn)

Kol ile Kalkışlar Kimi zaman bir uçuş iki, üç yada dört uçaktan oluşabilir. Kalkıştan sonra hedefe yönelmede diğer uçakları beklemekle vakit kaybetmemek ve gereksiz yakıt harcamamak için uçaklar pistten beraberce havalanabilir. Yanlız bu dikkat ve eş zamanlı hareket etmeyi gerektiren bir kalkıştır.

Şimdi uçuşun tipine göre kalkışları inceleyelim:

İkili Kolda Kalkış Kol lideri olan uçak pist başında pistin sol tarafında yerini alır. İki numaralı uçak da hemen sağ tarafında, biraz gerisinde yerini alır.

Eş zamanlılığı sağlamak için lider kalkışın tipini bildirir Eş zamanlılığı sağlamak için lider kalkışın tipini bildirir. Örneğin kısa kalkış yapılacak ise her komut için 3'ten geriye doğru sayar. Sıfırda ilgili komut uygulanır. İkili kol için kısa kalkışta şu saymalar yapılmalıdır:

1: Frenler basılı. 2: İki. (Anladığını ve uyguladığını ifade ediyor) 1: Full AB için sayıyorum, 3.2.1.go Full AB go ile beraber aynı anda verilir.

1: Fren bırakmak için 3.2.1.go Frenler go'da aynı anda bırakılır. Frenlerin bırakılması ile beraber uçaklar pistte hızlanmaya başlar. Lider burnunun kaldıracağı hızı bildirir.

1: 180'de 10 derece çekiyoruz. 2: İki. 180 knotta burun 10 derece kaldırılır. Böylece tekerlek kesme yaklaşık aynı zamanda olacaktır. Daha sonra lider sayar:

1: Teker toplamak için 3.2.1.go Teker aynı anda toplanır. Daha sonra lider, devri ayarlatır. Referanslar verilerek kolda hedefe yönelinir.

Üçlü Kolda Kalkış Kol lideri olan uçak, pist başında, pistin sol tarafında yerini alır. İki numaralı uçak da, hemen sağ tarafında ve biraz gerisinde yer alır. Üç numaralı uçak, geride ve ortada yerini alır. Diğer komut ve işleyiş ikili kol ile aynıdır.

Dörtlü Kolda Kalkış Liderin ikili kol, ikili kalkıştaki gibi yerini alır, ancak arkadan kalkacak kola da yer bırakır. 3 ve 4 numaralı uçaklar da (ikinci kol), arkada yerlerini alır ve beklemeye başlar.

1. kol (1 ve 2 numara), belirtildiği gibi kolda kalkış yaparlar 1. kol (1 ve 2 numara), belirtildiği gibi kolda kalkış yaparlar. 3 ve 4 numalaralı uçaklar da, liderin belirleyeceği süre kadar bekledikten sonra kalkış yaparlar. İkinci kolun harekete geçmesi için en az 10-15 saniye beklenmelidir.