ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRENCİ VE YAŞAM KOÇLUĞU PROGRAMI
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
DEGERLER EĞİTİMİ.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
TÜRKÇE.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
SUNUM.
3D DEFTER VE SES.
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Hasta Memnuniyeti-İletişim
TÜRKÇE.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
DİNLEME ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Ş. Dilek BELET.
Empati – Sempati Empatik Dinleme MDBS 116 KİŞLERARASI İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -2-
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Durumlarını Planlama
İletişim Sanatı 1.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ DİLBİLİM TOPLULUĞU MAYIS
ETKİLİ ÇALIŞMA VE ETKİN DİNLEME
V. REHBER VAİZ YETİŞTİRME PROGRAMI SUNUM VE DEĞERLENDİRME GRUPLARI
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İletişim ve Empati.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
İLETİŞİM BECERİLERİ.
DİNLEME VE ETKİLİ DİNLEME
DİNLEME.
Menderes Anadolu Lisesi Rehberlik servisi olarak Educatürk’ün 28 kasım Cuma günü Fuar alanında düzenlemiş olduğu Yükseköğretim tanıtım günleri etkinliğine.
Verimli Ders Çalışma Seminerine Hoş Geldiniz
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
DİNLEME.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
ANTRENÖRLÜKTE İLETİŞİM BECERİLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
ŞEHİT KEMAL EKŞİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERİ PROGRAMI/PROJESİ OKULU)
HÜSNÜ M.ÖZYEĞİN ANADOLU LİSESİ
FATMA YILDIZ REHBER ÖĞRETMEN
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 071407071 EMİNE YİĞİT

OKUL MÜDÜRÜNDEN YARDIMCISINA: “Yarın saat 13:00’de güneş tutulacak. Bu çok seyrek yaşanan bir olay olduğu için, bütün öğrenciler bahçede toplansın. Kendilerine güneş tutulması ile ilgili bilgi verelim. Yağmur yağarsa, güneş tutulması izlenemeyeceği için öğrenciler spor salonuna gitsinler. MÜDÜR YARDIMCISINDAN ÖĞRETMENLERE: “Müdürün emridir. Yarın saat 13:00’de güneş tutulacak. Hava yağmurlu olduğu takdirde, güneş tutulması spor salonundan izlenecek. Öğrenciler, yağmurda bahçeden salona girecekler. ÖĞRETMENDEN SINIF BAŞKANINA: Yarın saat 13:00’de müdür bahçede güneş tutulması yapacak. Hava bozarsa güneş tutulması spor salonunda yapılacak. SINIF BAŞKANLARINDAN YARDIMCILARINA: “Yarın saat 13:00’ de güneş bahçede müdürü tutacak. Spor salonuna yağmur yağarsa herkes bahçeye çıkacak. SINIF BAŞKAN YARDIMCILARINDAN ÖĞRENCİLERE: Yarın saat 13:00’de bahçede yağmur yağarsa, güneş müdürü tutacak. Müdür ıslanınca herkes spor salonuna gidecek.

DİNLEME

CEVAPLANDIRILACAK SORULAR 1.Dinleme nedir? 2.Dinleme çeşitleri nelerdir? 3.Öğrenmede dinlemenin yeri ve önemi nedir? 4.Dinleyici çeşitleri nelerdir? 5.Etkin dinleme nedir? 6.Etkin dinleme becerisi kazandırmada İFİKAN yöntemi nedir? 7.Etkin dinlemenin yararları nelerdir? 8.Etkin dinleme aşamaları nelerdir?

İÇERİK DÜZENİ 1.Dinleme 2.Dinleme çeşitleri 3.Öğrenmede dinlemenin yeri ve önemi 4.Dinleyici çeşitleri 5.Etkin dinleme 6.Etkin dinleme becerisi kazandırmada İFİKAN yöntemi 7.Etkin dinlemenin yararları 8.Etkin dinleme aşamaları

1.DİNLEME NEDİR? Dinleme;seslerin ve varsa konuşma görüntülerinin farkında olmayla ve onlara dikkat vermeyle başlayan,belli işitsel işaretlerin tanınması ve hatırlanmasıyla süren,anlamlandırılmasıyla son bulan bir süreçtir. (Doğan-2008-sf:3)

2.DİNLEME ÇEŞİTLERİ NELERDİR? Bilgilendirici Dinleme Eleştirici Dinleme Duygusal Dinleme

3.ÖĞRENMEDE DİNLEMENİN YERİ VE ÖNEMİ NEDİR? NEZAKET KURALLARI ÖĞRENMEDE DEVAMLILIK ÖĞRENME AKTİF KATILIM ZAMAN KAYBI ZOR DURUMDA KALMAMAK

4.DİNLEYİCİ ÇEŞİTLERİ NELERDİR? SEÇEREK DİNLEYEN TUZAK KURUCU DİNLEYİCİ AKTİF DİNLEYİCİ GÖRÜNÜŞTE DİNLEYEN SAPLANMIŞ DİNLEYİCİ SAVUNUCU DİNLEYİCİ YÜZEYSEL DİNLEYİCİ

ARA ÖZET Öğrenmede Dinlemenin Yeri ve önemi Dinleme Dinleyici Çeşitleri Dinleme Çeşitleri Nelerdir? Dinleme Dinleme Nedir?

5.ETKİN DİNLEME NEDİR? Konuşan kişinin anlatmak istediği duygularını ve bunun içeriğini ona geri iletme yöntemidir.

6.ETKİN DİNLEME BECERİSİ KAZANDIRMADA “İFİKAN YÖNTEMİ” NEDİR? İLERİYE BAK FİKİRLER İŞARETLER KATIL ARAŞTIR NOT TUT

7.ETKİN DİNLEMENİN YARARLARI NELERDİR? 1.Kontrol 2.Duygu kabulü 3.Duyguların keşfi 4.Sıcak ilişkiler kurulması 5.Soruna ulaşma ve çözme AMAN! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ AMAN! NE İYİ BİR DİNLEYİCİ

8.ETKİN DİNLEME AŞAMALARI NELERDİR? ANLAMI YANSITMA İÇERİĞİ YANSITMA DUYGUYU YANSITMA İÇERİĞİ VE DUYGUYU YANSITMA

ÖZET Öğrenmede Dinlemenin Yeri ve önemi İfikan yöntemi nedir? Etkin Yararları Nelerdir? Etkin dinleme nedir? Dinleyici Çeşitleri Dinleme Çeşitleri Nelerdir? Aşamaları Dinleme Etkin Dinleme Nedir? Dinleme Etkin Teknikleri

SONUÇ Dinlemenin seslerin ve varsa konuşma görüntülerinin farkında olmayla ve onlara dikkat vermeyle başlayan,belli işitsel işaretlerin tanınması ve hatırlanmasıyla süren,anlamlandırılmasıyla son bulan bir süreç olduğu gözlenmiştir. Dinleme çeşitlerinin bilgilendirici dinleme,eleştirel dinleme ve duygusal dinleme olmak üzere üç tane olduğu,dinleyici çeşitlerinin görünüşte dinleyen,seçerek dinleyen,saplanmış dinleyici,savunucu dinleyici,tuzak kurucu dinleyici,yüzeysel dinleyici ve aktif dinleyici olmak üzere yedi tane olduğu anlaşılmıştır. Etkin dinlemenin geri bildirim sayesinde gerçekleştiği ve içeriği yansıtma,anlamı yansıtma,duyguyu yansıtma ve içeriği ve duyguyu yansıtma olmak üzere dört aşamadan oluştuğu saptanmıştır.

ÖNERİ İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilmek için öncelikle onları dinlemeyi öğrenmeliyiz. Etkin dinlemenin önemli olduğunu ve insanlarla iyi ilişki kurabilmek için birinci basamak olduğunu unutmamalıyız. İyi bir dinleyici olabilmek için konuşan kişinin anlattıklarına önyargıyla bakmamalı,göz teması kurmalı,notlar almalı ve sorular sormalıyız.

KAYNAKÇA CİHANGİR Zeynep-Üniversite öğrencilerine verilen etkin dinleme becerisi eğitiminin dinleme becerisine etkisi DOĞAN Yusuf-İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisini geliştirmede etkinlik temelli çalışmaların etkililiği-Bahar 2008-Türk Eğitim Bilimleri dergisi Dr.Dz.Öğ.Kd.Alb.S.ERENOĞLU Ömer-2007-Türkçenin doğru kullanımı-Ankara-Genelkurmay Askeri Tarih ve Stratejik Etüt Başkanlığı Yayınları Prof.Dr. BALTAŞ Acar-Fatsa Anadolu Lisesi Resmi Web Sitesi

ÇALIŞMA YAPRAKLARI

1.Dinleme nedir?Yazınız Dinleme;…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2.Aşağıda soru işaretinin bulunduğu alanları doldurunuz. ? ? ?

3.Dinleyici çeşitleri nelerdir?Aşağıda ? olan alanları doldurunuz.

4.Etkin dinlemenin yaraları nelerdir? Yazınız. 1……………………………………………………….. 2……………………………………………………….. 3……………………………………………………….. 4……………………………………………………….. 5………………………………………………………..

5.Aşağıda boş bırakılan yerleri doldurunuz. ………………………………….. ………………………………….. …………………………............ …………………………………. ………………………………..... ……………………………….....

DEĞERLENDİRME SORULARI

1.Aşağıdakilerden hangisi dinleme çeşitlerinden biridir? Görünüşte dinleme Yüzeysel dinleme Duygusal dinleme Aktif dinleme Savunucu dinleme

2.Üniversitelerde verilen konferanslar hangi tür dinlemeye örnektir? Bilgilendirici dinleme Yüzeysel dinleme Eleştirel dinleme Aktif dinleme Saplantılı dinleme

3.Seçerek dinleyici sadece kendi ilgi alanına giren kısımları dinler. Doğru Yanlış

İşaretler Not tut ilerle Fikirler Katıl 4.Aşağıdakilerden hangisi İFİKAN yönteminin açılımlarından biri değildir? İşaretler Not tut ilerle Fikirler Katıl

5.İyi bir dinleyici etkin dinleme becerisine sahip olan dinleyicidir. Doğru Yanlış

Konuşan kişinin duygularının kabul edildiğini ifade eder. 6.Aşağıdakilerden hangisi etkin dinlemenin yararlarından biri değildir? Konuşan kişinin anlatmak istediğinin ne kadar doğru anlaşıldığının kontrol edilmesine yardım eder. Konuşan kişinin duygularının kabul edildiğini ifade eder. Konuşanın anlatamadığı duyguların keşfedilmesine yardımcı olur. Konuşmalara hareket katar. Sıcak ilişkiler kurulmasını sağlar.

Tuzak kurucu dinleyici Seçerek dinleyen Savunucu dinleyici 7.”Hiç ses çıkarmadan dikkatle dinler.” Bu özellik aşağıdaki dinleyici çeşitlerinden hangisine aittir? Saplanmış dinleyici Görünüşte dinleyen Tuzak kurucu dinleyici Seçerek dinleyen Savunucu dinleyici

8. Saplanmış dinleyici konuşmacının hareketlerine,mimiklerine vb 8.Saplanmış dinleyici konuşmacının hareketlerine,mimiklerine vb. dikkat eder. Doğru Yanlış

BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM…     