Fonksiyonlar.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fonksiyonlar - Functions
Advertisements

Dizi Kullanan Örnekler
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
 Print() :  Print() : Ekrana bir değişkenin değerini veya bir metni yazdırmayı sağlar. print (“PHP Programlama”);// ekrana “PHP Programlama” yazdırır.
OOP4 LAB.
Soru1: kuvvet(taban,us) Şeklinde bir yinelenen fonksiyon yazın
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Fonksiyonlar Hafta 4.
Nesne Tabanlı Programlama
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar
BPR151 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - I
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
Serbest (Basit) Giriş/Çıkış İşlemleri Formatlı Giriş/Çıkış İşlemleri Temel Kütüphane Fonksiyonları (Intrinsic Functions) Karşılaştırma Operatörleri ve.
DELEGATE OOP-UYG.
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Fonksiyonlar.
Bilgisayar Programlama (Yrd. Doç. Dr. İbrahim ASRİ)
While Döngüsü Tekrarlama deyimidir. Bir küme ya da deyim while kullanılarak bir çok kez yinelenebilir. Yinelenmesi için koşul sınaması döngüye girilmeden.
METODLAR.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II
EXCEL FORMÜLLER&FONKSİYONLAR
Formüller Mustafa AÇIKKAR.
C++ Temelleri C++ genel amaçlı, nesne tabanlı, yüksek seviye programlama dilidir.
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
ALGORİTMALAR VE PROGRAMLAMAYA GİRİŞ
Metotlar.
FONKSİYONLAR.
METOTLAR.
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
Bilgisayar Programlama
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Fonksiyonlar Fonksiyon Tanımı Değer Döndürmeyen Fonksiyonlar
BPR152 ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA - II Öğr. Gör. Bayram AKGÜL
Algoritma & Programlama
CHARINDEX CHARINDEX fonksiyonu 2 parametre almaktadır. 1.parametredeki değerin 2.parametre olarak verilmiş değerde olup olmadığını belirtir. Varsa karakter.
a) b) c) d) e) Pi= 4* atan(1) y=Log10 | x | +4 Y= LOG10 (ABS(x))+4
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2014 (4. Sunu)
Java.lang.math.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA
STRING‘LER Karakter Kütüphanesi Fonksiyonları
Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri Dizgi Çıktı İşlemleri Dizgi Fonksiyonları Karakter Fonksiyonları Gösterge Dizgileri.
Java.lang.math
Örnek Adam asmaca oyununun programının yazılması.
BTP206– Görsel Programlama II
Bu Günkü Konular If yapısı ve karşılaştırma operatörleri
1 Yapılandırılmamış programlama Prosedür/Fonksiyon gerekliliği Prosedural Programlama Fonksiyon Tanımlama/Prototip/Çağırma Örnek fonksiyonlar Fonksiyon.
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları Atama Komutu Operatörler İsim Sabitleri Veri Tipi Dönüşümü Çıktı Fonksiyonu.
4. Hafta1 4. HAFTA. 4. Hafta2 Fonksiyonlar  Büyük problemler, küçük parçalara bölünerek kolay çözülür  Yazılımlar benzer modüller içerirler  Hata ayıklama.
1 7. HAFTA. 2 Referanslar  Referanslar adres temsilcisidir  İşaretçilerin görevlerini kısmi olarak yapabilirler  Değişken değildirler.  Bellekte yer.
Fonksiyonlar.
C dili kullanıcıya kendi ihtiyacı olan bir fonksiyonu yazma imkanı vermiştir. Bir sayının faktöriyelini almaya ihtiyaç duyduğumuzu ve aynı zamanda asal.
Seriport String İletimi
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
Fonksiyonlar ve Diziler
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-5
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş - IV
C’de Fonsiyonlar Aslı Ergün.
Bölüm 9 Dizgiler Dizgi Tanımı Dizgi Girdi İşlemleri
MATEMATIKSEL IŞLEMLER
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
Bölüm 6: Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar I
Bölüm 3 Atama ve Girdi/Çıktı Komutları
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Fonksiyonlar

Fonksiyonlar Fonksiyonlar , bir kısım ifadeleri içeren kod bloklarıdır. Bir takım işleri yapmak için tasarlanmış alt programlardır. Programın daha modüler olmasını sağlarlar.

Fonksiyonlar Giriş parametreleri alabilen ve çeşitli işlemler yapıp sonuçta bir takım sonuçlar üreten ve Çıkış değerleri döndürebilen kod parçalarına Fonksiyon diyoruz.

Fonksiyonlar Kullanım : Birden fazla kez veya birden fazla yerde kullanılacak kodlar için fonksiyonları kullanırız. Fonksyionları kendimiz yazabildiğimiz gibi; Visual C# kütüphaneleri ile gelen hazır fonksiyonları da kullanabiliriz. (sqrt(), Console.Write(), Console.ReadLine() vb...)

Fonksiyonlar Girdiler FONKSİON Çıktılar Parametreler Geri Dönüş Değeri (Return Value)

Fonksiyonlar Fonksiyonların girdilerine Parametreler ya da Argümanlar denir. Bir fonksiyon çalıştığında; Çalışması esnasında belli amaçları yerine getirir. Çalışmasının sonunda bir değeri de kendisini çağıran fonksiyona geri döndürebilir.

Fonksiyonlar Geri Dönüş Değerleri (Return Value) Bir fonksiyonun çalışması sonunda onu çağıran fonksiyona dönüşünde gönderdiği değerdir. Geri Dönüş Değeri bir değişkene atanabilir veya doğrudan aritmetik işlemlerde kullanılabilir. x = fonk(); burada önce fonk isimli fonksiyon çalıştırılır; çalışma sonunda eld eedilen değer x değişkenine atanır.

Fonksiyonlar Geri Dönüş Değerleri (Return Value) Bazı fonksiyonlar bir tek değer elde etmek için tasarlanmışlardır. a = sqrt(x); X sayısının karekökünü bulan sqrt fonksiyonu.

Fonksiyonlar Geri Dönüş Değerleri (Return Value) 2) Bazı fonksiyonlar belli bir amacı gerçekleştirirler ve buna ek olarak bir geri dönüş değeri üretirler. C = printf(‘’merhaba ‘’); Printf fonksiyonu ekrana merhaba yazmıştır ve buna ek olarak yazdığı karakter sayısını da geri dönüş değeri olarak vermiştir.

Fonksiyonlar Geri Dönüş Değerleri (Return Value) 3) Bazen de geri dönüş değerlerine ihtiyaç duyulmaz. MessageBox.Show(‘’MERHABA’’); Ekrana Merhaba uyarısını getirir. (Bu fonksiyonun geri dönüş değeri döndürebilen kullanım şekilleri de vardır. Buna daha sonra bakacağız.)

Fonksiyonlar Fonksiyonların Tanımlanması Kendi yazdığımız fonksiyonlar için tanımlama (definition) terimi kullanılır. [geri dönüş değeri tipi] <fonk. Adı> ( [parametreler]) { ...... } Geriye bir değer döndürlmeyecek se Void terimi kullanılır.

Fonksiyonlar Fonksiyonların Tanımlanması void selamVer() { MessageBox.Show(‘‘Herkese Merhaba!’’); } void selamla(string isim) MessageBox.Show(‘’Merhaba ‘’ + isim); int toplam(int sayi1, int sayi2) return sayi1 + sayi2;

Fonksiyonlar Fonksiyonların Çağrılması Fonksiyon çağırmla operatörü olarak () kullanılır. selamVer(); selamla(‘’Ahmet’’); int a; a = toplam(5,10);

Sık Kullanılan Fonksiyonlar Trim() (Return value : String) Metnin sağındaki ve solundaki boşlukları silmek için kullanılır. String isim = ‘’ ahmet ‘’; Console.Write(isim.Trim()); TrimEnd() (Return value : String) İfadenin sonundaki boşlukları siler. TrimStart() (Return value : String) İfadenin başındaki boşlukları siler.

Sık Kullanılan Fonksiyonlar ToUpper() (Return value : String) İfadenin tümünü büyük harfe çevirmek için kullanılır. String isim = ‘’ahmet’’; Console.WriteLine(isim.ToUpper()); -> AHMET ToLower() (Return value : String) İfadenin tümünü küçük harfe çevirmek için kullanılır. String isim = ‘’Fatih Terim’’ Console.WriteLine(isim.ToLower()); ->fatih terim

Sık Kullanılan Fonksiyonlar Replace(str_ifade, str_yeni_ifade) (Return value : String) Metin içerisinde belli bir ifadeyi başka bir ifade ile değiştirmek için kullanılır. String metin= ‘’ B I L G I S A Y A R ‘’; Console.WriteLine(metin.Replace(‘ ‘, ‘-’); > -B-I-L-G-I-S-A-Y-A-R- Substring(int_baslangic_yeri, int_uzunluk) (Return value : String) Metnin içerisinden belli bir kısmını almak için kullanılır. String metin = ‘’Görsel Programlama’’; String kucukMetin = metin.Substring(0,6); -> Görsel StartsWith(str_ifade) (Return value : Boolean) Metnin bir ifade ile başlayıp başlamadığını kontrol edip True/False değer döndürür. Adres.StartsWith(‘’www’’);

Sık Kullanılan Fonksiyonlar MATH.Pi Pi sayısını verir. Console.Write (MATH.Pi); -> 3.14159265358979323846 MATH.Cos ( dbl_derece) (Return value : Double) Verilen derecenin kosinüsünü verir. Derece Radyan cinsinden olmalıdır. Double derece = 180; Double kos = Math.Cos(Math.PI * derece / 180); > -1

Sık Kullanılan Fonksiyonlar MATH.Sin ( dbl_derece) (Return value : Double) Verilen derecenin sinüsünü verir. Derece Radyan cinsinden olmalıdır. Double derece = 90; Double kos = Math.Sin(Math.PI * derece / 180); > 1 MATH.Tan ( dbl_derece) (Return value : Double) Verilen derecenin tanjantını verir. Derece Radyan cinsinden olmalıdır.

Sık Kullanılan Fonksiyonlar Math.Round : Sayıyı en yakın tam sayıya yuvarlar. Math.Floor: Sayıyı aşağıdaki tam sayıya yuvarlar. Math.Ceiling: Sayıyı yukaridaki tam sayıya yuvarlar.. Math.Sign : Sayının işaretini bulur negatif sayılar için “-1″ pozitif sayılar için “+1″ “0″ sayısı için “0″ yazar. Math.Max  : Girilen iki sayı arasındaki en büyük sayıyı bulur. Math.Min   : Girilen iki sayı arasındaki küçük sayıyı bulur. Math.Sign : Sayının İşaretini Bulur Negatif Sayılar İçin “-1″ Pozitif Sayılar İçin “+1″ “0″ sayısı için “0″ yazar. Math.Pow : Sayıların üs hesaplamasını yapar.