20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mimaride kimlik.
Advertisements

Karanlık Çağ İlk Çağ Orta Çağ Yeni Çağ Yakın Çağ
Mobilya ve Oda Tasarımı
TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIRMASI. TABAN VE TAVAN PUANLARININ KARŞILAŞTIMASI.
TÜMEVARIM YÖNTEMİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
I.M. PEI Ieoh Ming Pei.
JAMES STIRLING.
Brüksel.
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
MISIR PİRAMİTLERİNİN SIRRI
Biçimin elemanları ve ilişkileri
SOYUT SANAT Kandisky,Mondrian ve Maleviç gibi sanatçıların doğadan yola çıkarak, görsel anlatıma varmaları çağın sanat değerleri üzerinde etkileyici olmuştur.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları ( Röportaj - Mülakat )
Prof Dr Orhan ESEN
TÜMEVARIM(ENDÜKSİYON) YÖNTEMİ
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü
KİŞİSEL ÇABA- BAŞARILI İŞ YAŞAMI
DANİEL LİBESKİND Duygu Göçmen
ROBERT VENTURI MELİH KURNALI
CAM EV (Johnson Evi) Mimar: Philip Johnson
4. ÜNİTE: YUMUŞAMA DÖNEMİ VE SONRASI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Muhammed kahraman İçt-3
Tümevarım, gözlenen tek tek olgulardan yola çıkarak genel yargılara ulaşmaktır. Başa bir deyişle tümevarım özelden genele giden bir akıl yürütme türüdür.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
Frank Lloyd WRIGHT Ulas YILDIRIM (TOBB ETU-Sanat ve tasarım)
PETER BEHRENS 1868 yılında Hamburg'da doğan Peter Behrens Karlsruhe ve Düsseldorf Sanat Akademisi'nde (Kunstschule) okumaya başlamadan önce, Hamburg
BİÇİMSEL (İKONİK) YAKLAŞIMLAR
? ? ? ? ? ? FRANK GEHRY FRANK GEHRY FRANK GEHRY
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
F E Z A G Ü R S Y.
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
SANAT TARİHİ.
MİMARİ TASARIM KURAM VE YÖNTEMLERİ
MİMAR SİNAN Mimar Sinan 1490’da Kayseri’ye bağlı Gesi nahiyesinin Ağırnas köyünde doğmuştur. 1512’de devşirme olarak alınıp “acemi oğlanlar” okulunda eğitim.
Zeynep Fatma Niğdeli İçt-2
BEST SUMMER EVER. EMBASSY SUMMER  Campbell House.
KÜLTÜREL MİRASIN ÖNEMİ VE RESTORASYON SORUNLARI
ATATÜRK‘ÜN FİKİR DÜNYASI
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Jale YILMABAŞAR Hayatı ve Eserleri.
EDİRNE’NİN KÜLTÜR VE TURİZM POTANSİYELİ Balkan Yarımadası'nın güneydoğu kesimindeki Trakya Bölgesinde yer alan Edirne, Doğu-Batı ulaşım yolları üzerindeki.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ Özgün Değerlerimiz Etkinliklerimiz
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
F E Z A G Ü R S Y.
GEZİLECEK YERLERİ CN Tower, 553 metre uzunlukta dünyanın ikinci en yüksek kulesidir. Kanada'da yer alan bina Ontario'daki Toronto şehrinde bulunmaktadır.
MISIR PİRAMİTLERİNİN SIRRI §Yüzyıllar önce Mısır hükümdarı... Ülkesine eşsiz ve asırlarca kalabilecek bir yapıt inşa edilmesini istemiş. Bu eşsiz yapıtın.
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
HAKAN GÜRSU HAYATI. Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğan Hakan Gürsu, 1984 yılında Orta.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
MISIR PİRAMİTLERİNİN SIRRI §Yüzyıllar önce Mısır hükümdarı... Ülkesine eşsiz ve asırlarca kalabilecek bir yapıt inşa edilmesini istemiş. Bu eşsiz yapıtın.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.C.1. Mimari Tasarım.
MİMARLIK VE ŞEHİR PLANLAMA BÖLÜMÜ
DOKU.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
GECEKONDU OLGUSU VE GECEKONDU KÜLTÜRÜ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MÜZE EĞİTİMİ VE DÜNYADA MÜZE EĞİTİMİ UYGULAMALARI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri LOUIS KAHN 20. yüzyılın en büyük mimarlarından biri

Louis Isadore Kahn ( 1901-1974) Estonya'nın Osel adasında doğdu. Yahudi kökenli olan Kahn dört Yaşındayken ailesiyle beraber Philadelphia, ABD'ye göç etmiştir. Pensilvanya Üniversitesi'nde çizime önem veren sıkı bir Beaux-Arts geleneği ile eğitim gördü ve 1924’de Mimarlık bölümünden mezun oldu. 1929 ekonomik bunalımı nedeniyle yıllarca verimli bir çalışma ortamı bulamadı. Bu dönem kendi sanatsal ifade şeklini araştırdığı bir süreçti.

1947 yılından itibaren çok önemli etkiler bırakacağı Yale'de 10 yıl boyunca eğitim verdi, burada mimarlık profesörü unvanını aldı ve böylece tüm yaşamı boyunca önce Yale'de, sonra da Pennsylvenia Üniversitesi'nde sürdüreceği öğretim hayatına başlamış oldu. 1974 yılındaki vefatına kadar Pensilvanya Üniversitesi‘nde mimarlık profesörü olarak görev yaptı.

1974 yılında bir metro istasyonunun tuvaletinde ölü bulunan Ve kimliği teşhis edilemediği için morgda günlerce bekletilen Louis Kahn’ın, ölümü gibi özel hayatı da çok sıra dışı ve tutarsızlıklarla doludur. Karısını ve çocuğunu asla terk etmeyeceğini bildikleri halde 1960’ların tutucu ortamında 2 ayrı sevgilisinden birer çocuğu olmuştur ve 3 aileyi de yaşadığı sürece birbirinden uzak tutmayı başarmıştır. Birbirlerini tanımayan üç kardeş ilk kez cenaze töreninde bir araya gelmişlerdir.

Louis Kahn, Avrupa ve Mısır'a yaptığı geziler sırasında, modernizmin çelik ve cam mimarisinde eksik olan etkenin gezdiği tarihi kalıntılarda gördüğü anıtsallık ve gizem olduğunu fark etti. Beton ve ışığın geometrik kompozisyonları olarak görülen ve insanların hayatını değiştiren güçlü ve etkileyici yapılar tasarladı. Esinlendiği antik anıt üslûplarını modern tekniklerle birleştirip yepyeni bir tarz yaratmış olan Louis Kahn’ın ünü, çağının en önemli ve etkili mimarlarından biri olarak dünyayı sarmıştı.

Eserleri gelip geçici moda ve akımların dışında kalarak temellenmiştir. Dışavurumun kaynağı olarak gördüğü hammaddelerin yalın biçimde yapılaşmasına ulaşan bir süreci hedeflemiştir İçtenlikli ve özgün niteliğini yitirmemiş yapılar yaratmaya çalışarak, toplumun onay ve beğenisini kazanmıştır. Baskın düşüncesinden biri de binaların arazi üzerinde nasıl kendilerine yer bulduğu üzerineydi. Beton, tuğla vb basit hammaddeleri yeni şekillerde kullanmıştır. Çeşitli kentsel elemanlarn arasındaki ilişkilerin çözümlemesi -ırmaklar, meydanlar, caddeler- ve bunların bölgeleşmesi, kendi duyumsamalarının temelini oluşturur.

Önemli eserleri Yale Üniversitesi Sanat Galerisi New Haven, Connecticut, 1951-1953 Kahn’ın uluslararası saygınlığa kavuşmasını sağlayan yapıttır.

Alfred Newton Richards Tıbbi Araştırmalar Merkezi Philadelphia, Pennsylvania, 1957-1964 Kahn’ın 'hizmet gören' mekan ve 'hizmet alan' mekanı ayırma anlayışını ifade eden bir eserdir

Salk Biyoloji Araştırmaları Enstitüsü La Jolla, Kaliforniya, 1959–1965 Kahn’ın 'hizmet gören' mekan ve 'hizmet alan' mekanı ayırma anlayışını ifade eden en önemli eserdir.

Salk Biyoloji Araştırmaları Enstitüsü Yapıdaki tasarım ilkesi basit ve güçlüydü: Araştırma yapılan laboratuar mekanları ile düşüncelerin üretildiği büro mekanları birbirinden ayrılarak bir anlamda eylem ve aklın birlikteliğiyle elde edilmiş uyum ve anıtsallık hakim kılınmıştı.

Fort Wayne Sahne Sanatları Merkezi Fort Wayne, Indiana, 1959–1973 Tuğla mimarlığının önemli örneklerinden biridir.

Phillips Exeter College Kütüphanesi Exeter, New Hampshire, 1965–1972) Titiz detaylandırması ve kontrollü geometrisi ile, Kahn'ın bu ve daha sonraki yapılarında da göze çarpan 'düzen' ve 'ağırbaşlılık' değerlerini vurgulamaktaydı.

Kimbell Sanat Müzesi Işığın, tasarımı yönlendiren ana eleman Fort Worth, Texas, 1966–1972) Işığın, tasarımı yönlendiren ana eleman olduğunu ifade eden önemli eserlerden biridir.

Hindistan İş İdaresi Enstitüsü Ahmedabad, Hindistan, 1962–1974) En büyük projelerinden biridir.

Bangladeş Parlamento Binası Dhaka, Bangladeş, 1962–1983 En büyük projelerden biridir. Modern mimarinin yalnızca zengin ve endüstrileşmiş toplumlar için değil her coğrafya, iklim ve ekonomide geçerli olabileceğini kanıtlayan yapı, ekolojik değerlerin tasarıma taşındığı ilk örnek eserdir.

Bangladeş Parlamento Binası