TC. İGSAŞ İLKÖĞRETİM OKULU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
ÇOCUKTA VİCDAN GELİŞİMİ
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
Lütfen sesi açıp Tıklayınız..
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
İLKÖĞRETİME BAŞLARKEN ÇOCUĞUMUZA NASIL YARDIM EDEBİLİRİZ?
ÇOCUK EĞİTiMİ.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
Zor insanla başa çıkma yolları
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ ve AİLE İÇİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM VE ÇATIŞMA. ÇATIŞMA HER ZAMAN HAYATIMIZDADIR Çocukken hangi oyunu oynayacağımız en büyük sorunumuzdu arkadaşlarımızla… Ailemizle süt içmemek.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZI NASIL KORURUZ
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
BABALAR VE KIZLARI.
Şiddetle itiraz ettim: "Ama ben seni seviyorum!!!"
ÇOCUKLAR İÇİN BEŞ SEVGİ DİLİ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
YGS VE LYS HAKKINDA GENEL
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
CÜMLEDE ANLAM.
Ş ÜKRAN ÖZTÜRK PS İ KOLOJ İ K DANI Ş MAN ET İ HOLD İ NG İ LKÖ Ğ RET İ M OKULU PDR SERV İ S İ
ÇOCUKLARDA SALDIRGANLIK VE ŞİDDET
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
OLUMLU DİSİPLİN YÖNTEMLERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
ERGENLE İLETİŞİM.
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
HACI KADRİYE ARSLAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ VELİ SUNUMU
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
ÇOCUKLARDA MAHREMİYET EĞİTİMİ
ERGENLİK ve PROBLEMLERİ
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ERGENLİK ve ERGENLİKTE İLETİŞİM
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
1 CANSAN İLKÖĞRETİM OKULU. 2 “Dünyanın en güzel insanlarına” Sevgili anneme ve babama mektup.
A.PAKSOY ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
ÇOCUKTA CİNSEL GELİŞİM VE SAĞLIKLI BESLENME
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ULUDAĞ İLKÖĞRETİM OKULU
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
A İ LE İ Ç İ İ LET İ Ş İ M. ÇOCU Ğ UNUZU NEDEN SEVERS İ N İ Z?
ÇOCUKLARDA CİNSEL GELİŞİM
ERGENLİK.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
UZMANLAR YUVA AİLE EĞİTİMİ 2 ÇOCUKLA İLETİŞİM 1.
AKÇAĞLAYAN ORTAOKULU HOŞGELDİNİZ.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
AİLELER ÇOCUKLARINI NASIL DESTEKLEYEBİLİR?
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
Sunum transkripti:

TC. İGSAŞ İLKÖĞRETİM OKULU AİLE EĞİTİMİ TOPLANTISI HAZIRLAYAN : KEZBAN KANBER

ÇOCUKLARIMIZI NASIL PROBLEMSİZ VE UYUMLU HALE GETİREBİLİRİZ.

1. Sevginizi bu iş için ustaca kullanabilirsiniz: Sadece “seni seviyoruz” demekle yetinmeyin.Sevginin DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN PAYLAŞIMI olduğunu benimseterek evinizin sevinç ve sıkıntılarına ortak edin ki büyüdüğünde duygu ve düşüncelerini açıkça söyleyebilen,sevgisini içine hapsetmeyip ,onu uygun araçlarla dışarı yansıtabilen biri olsun.

SEVGİ SAYDAM OLMALIDIR Sevginizi açıkça ve maskesiz ifade ederseniz çocuk şımarmaz. Sevginizi gizlerseniz büyüdüğünde üst üste maskeler takarak yaşayan, “doğru söyleyenin dokuz köyden kovulacağına inanan”insanlara sahte duygularla yaklaşan bir yetişkin durumuna gelir.

2.”Sen Benim Söylediklerimi Yap,Gittiğim Yoldan Gitme”Yaklaşımı Mükemmel Bir Problemli Çocuk Yetiştirme yöntemidir. Çocuklar sizin söylediklerinize değil,yaptıklarınıza dikkat eder. Örneğin;önce yalancılığın çok kötü bir şey olduğunu uzun ve güzel cümlelerle anlatıp,birkaç gün sonra telefon çaldığında çocuğunuzun kulağına eğilip “arayan Ahmet amcansa babam evde yok,şimdi çıktı de” Demesini isteyebilirsiniz.Ne de olsa siz yetişkinsiniz.Sizler yaparsanız önemli değil.ama çocuklarınız yalan söylememeli.Böyle yaptıkça büyüdükçe sizin hareketlerinizin kopyası bir insan yetiştirebilirsiniz.İyi düşüncelerinizin taklit edilmeyip,kötü hareketlerinizin benimsendiğini gördükçe eserinize bakıp övünebilirsiniz.

3.Çocuklar ile Sağlıklı İlişki Kurabilmenin En İyi Yolu,Önce Onu Duymak,Dinlemek ve Söylediğini Anlamaya Çalışmaktır. Böyle yapın ki;çocuğunuz yetişkin olduğunda karşısındakini anlamaya,dinlemeye ve sorunları karşısındakinin gözü ile görmeye çalışan biri olsun.

4.Çocuğunuzun içinde bulunduğu gelişim dönemine ait ihtiyaçları ve sorunları da vardır;onların öncelikle bu dönemdeki ihtiyaçları karşılanmalı ve yaşadığı döneme ait sorunlarının çözümüne yardımcı olunmalıdır. Çocuğunuzu oyun,arkadaşları ile gezmesi,sinema,spor ve sosyal aktivitelerini ve duygusal problemleriyle uğraşmak yerine en iyi okulları kursları,üniversiteleri bitirmesini sağladığınızda;kaygı ve çatışma içinde ama bilgisayar mühendisi olmuş;çocukluğun gereklerini yaşayamamış olmanın ızdırabını yaşayan ama diş doktoru bir genciniz ortaya çıkar.

5.Çocuğunuzda mülkiyet fikrinin gelişmesine ve özel hayatın gizliliği ilkesini,onun özel hayatına saygı göstererek kazandırınız. Çocuğunuzun eşyaları çocuğunuzundur.Çocuğunuza ait bir eşyayı ondan izin almadan kullanmayın ki çocuğunuz,kendine ait mal ve eşya sahibi olma kavramını kazanabilsin.Böylece başkalarının sahip olduğu şeyleri gönül rahatlığıyla alıp kullanabilen bir yetişkin durumuna gelmesin. Çocuğunuza gelen bir mektubu açıp okuduğunuzda,hatıra defterini gizlice okuduğunuzda(kim bilir sizin için bir şeyler yazmıştır), odasına kesinlikle kapıyı çalmadan girdiğinizde(Zira onu ilginç bir durumda ancak bu şekilde yakalayabilirsiniz)vb. göreceksiniz ki o da büyüdüğün de özel hayat ve başkalarının mahrumiyet sınırlarını tanımayacak ve bu yüzden de sevilmeyen,istenmeyen bir insan olacaktır.Bazen de başına önemli sorunlar açacaktır.

6.Çocuğunuzu tanık ve yargıç olarak kullanmayın Hangimiz eşimizle bazen ağız kavgası yapmıyoruz ki?Bu kavgalar sırasında bazen tanıklara,bazen aracılara,bazen de yargıçlara ihtiyaç duyarız.Ebeveynler bu gibi durumlarda çocuklarından yararlanır çünkü onlar mükemmel bir tanık,aracı ve yargıçtır.”sen de vardın ya oğlum,baban böyle söylememiş miydi?;-Annen bugün sokağa çıktı mı çıkmadı mı?çıktı değil mi kızım?hadi söyle... Küskünlüklerde de çocuğunuz çok işe yarar.Ne de olsa aynı evi paylaşıyorsunuz.”Oğlum annene söyle gömleğimi ütülesin”,”-Söyle o babana eve para bıraksın” Bazen de yargıca ihtiyacınız olabilir;”Hadi sen söyle babanın bu yaptığı doğru mu değil mi?;”Bu kadınla iki kelime edilir mi oğlum görüyorsun bak.....Örneklerde de işaret edildiği gibi davranmayın ki çocuğunuz bocalamasın.Karar vermekte güçlük çeken ve muhatabına göre davranan bir yetişkin olmasın.

AİLEDE ÇOCUĞU KÖTÜ EĞİTMENİN YOLLARI (Farkında olmadan yapılan hatalar) Ona faal olma fırsatı tanımayın. Bütün işleri onun yerine siz yapın. Etkinliklerini mümkün olduğu kadar azaltın. Kendisi yemeğini yerse üzerine döker;siz yedirin. Ayrı bir yatakta yatarsa üzerini açar ve hastalanır;yatağınıza alın. Kendisi giyerse elbisesini ters giyer;siz giydirin. Kendisi yaparsa ödevini yanlış yapar;siz onun yerine yapın... Böyle yapın ki büyüdüğünde de hep “koltuk değneği” arasın,size ihtiyacı devam etsin. Böylelikle yaşlanınca da aranan bir anne- baba olursunuz.

Kontrolsüz biçimde TV izlemesine ,seviyesine uygun olmayan cinsel içerikli ve saldırganlık dolu programları izlemesine göz yumun ki çatışmaları artsın,çelişkileri çoğalsın,Dünyayı “saldırganlık şiddet ve cinsellikten ibaret” zanneden bir insan olsun. Korkuya dayalı bir eğitim uygulayın.Bol bol korku motifleri işleyin.Cinlerden,öcülerden,doktorlardan polislerden,yararlanın.Şiddet gösterilerinizi de eksik etmeyin.Gelecek ile ilgili yanlış telkinleri ve endişeye dönük sözleri de eksik etmeyin.Büyüdüğünde onun da döven,korkan, korkutan birisi olmasını nasıl sağlayabilirsiniz ki başka? Ufak tefek hatalarını sakın kaçırmayın,her fırsatta yüzüne vurun. Ondan kesinlikle mükemmel olmasını bekleyin.Sizin çocuğunuz mükemmel olmalı!Bunun için onu sık sık başkalarının çocuklarıyla kıyaslayın.Eleştirileriniz acımasız,taktirde son derece pinti olmalısınız ki “size yaraşır bir evlat olmadığını kafasına iyi yerleştiremezsiniz. Kayıtsız şartsız minnet duymasını ve bu duygunun altında ömür boyu ezilmesini sağlamış olursunuz.

SONUÇ OLARAK Şüphesiz hiç birimiz yukarıda tanımlanan anne-baba olmak istemeyiz. Ancak zaman zaman ,istemeden de olsa veya çocuğumuzun yararına olacağını düşünerek bu tutumlardan birkaçını gösterebiliyoruz.Önemli olan mükemmel anne-baba olmak değil.Bu konuda kendini geliştirme isteği duyan ve çaba harcayan;yaptığı hataları gördüğünde bunda ısrar etmeyerek,hatadan dönme olgunluğunu gösterebilen anne-baba olabilmektir.

SEN DİLİ –BEN DİLİ Onlara “sen dili” yerine “ben dilini” kullanınız. Ben iletisi, davranışını değiştirme sorumluluğunu çocuğa verdiği için daha etkilidir. Çocuğun büyümesine, davranışının sorumluluğunu almasını öğrenmesine yardımcı olur. Ben iletisi çocuğa yapıcı davranması için bir şans verdiğimizi, ihtiyaçlarımıza saygı göstereceğine güvendiğimizi ve sorumluluğu ona bıraktığımızı anlatır.

SEN DİLİ Ayşe montunu ben giydireyim,sen giyemezsin. Oğlum kaç defa söyledim yapma diye ne kadar yaramaz bir çocuksun. Bir şeyi beceremedin,eline gözüne bulaştırdın. Niye kavga ediyorsun oğlum,git çabuk özür dile BEN DİLİ Bu davranışın için çok üzüldüm. Arkadaşının kalbini kırdığını düşünüyorum.Yerinde olsam özür dilerim. Üzülme, bir dahaki sefere daha iyisini yapacağına eminim. Montunu giyebileceğini düşünüyorum tatlım,vb.