8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşlenmesi için Gerekli Ortalama Süre
Advertisements

“BU ATIK, GÖR NASIL OLUR KATIK”
MANTIK Mantığın Konusu.
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
BİRLİKTE PROJE YAPALIM
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
KOMİSYONLARIN KURULMASI
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
GEOMETRİK CİSİMLER.
GEOMETRİK CİSİMLER S.BAYHAN.
/ gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
YAZILI ANLATIM ÜRÜNLERİ
Drama Lİderİnİn Yetİştİrİlmesİnde Çağdaş Sanat Akımlarının Yerİ
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek.
Kuvvet ve Hareket Kuvvet ve Hareket Kuvvet ve Hareket.
GEOMETRİK CİSİMLER.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
DÜZEN KUŞAĞI BİRİMDEN BÜTÜNE
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
Ünite 8 sunum programları
Geometri Öğrenme Alanı Temel Beceriler
GEOMETRİK CİSİMLER.
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
KİŞİLİK BOZUKLUKLARI.
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
MATEMATİK
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
WORD WORD UYGULAMA.
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1. KUŞAK DÜZEN.
Mesleki Rehberlik.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
SANAT FELSEFESİ.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
TASARIM ÖĞELERİ.
Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiksel İşlemler
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
ÜCRETSİZ VE ÖZGÜN ETKİNLİKLER
HASTA KİMLİKLENDİRME VE KİMLİK DOĞRULAMA
AY DEDE HASAN BERKE BOZKURT 3-C 400.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
SALİM ÖZATA – BAYRAM TUNÇ – MUHAMMET GÖCEN
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
DOKU.
TEKNOLOJI VE TASARIM DERSI.
Kavramların Özellikleri Matematiksel Kavramların Gelişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Veri Tabanı Temel Kavramlar.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
TEST.
Sunum transkripti:

8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK DÜZEN KUŞAĞI 8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK www.gelisenbeyin.net

Bütünden farkliliğa giderken… Değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar. Değişkenliği olmayan biçimlerle oluşturduğu düzende renk, yön ve oran kavramlarını ifade ederler. Yaratıcılıklarını; gözlem, arama, sorgulama ve denemelerle öğrenme sürecinde geliştirirler. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Bütünden farkliliğa giderken… Öğrenci yapmış olduğu çoğalabilir birimleri değişik yön ve şekillerde bir araya getirerek özgün bir düzen arayışına devam etmelidir. Öğrenci çoğalabilir birimleri üst üste dizerek bir düzen oluşturmaya karar vermiştir. Çoğalabilir birimler her kademede yön değiştirerek düzen oluşturma yolunda adımlar atılır. Düzenin hangi kademede bitirileceğine öğrenci karar verecektir. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Bütünden farkliliğa giderken… 7. sınıfta birimden bütüne etkinliğinde neler yaşadınız? (birkaç öğrenciden cevap alınır) Geçen yılki etkinlik süreci hatırlatılır. Bu dönemde yön, oran ve renk kavramını kullanarak bir bütüne ulaşmanın önemine değinilir. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Bütünden farkliliğa giderken… şekildeki cisimlere bakınız. Hangisi hareketli hangisi hangisi durağandır. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Bütünden farkliliğa giderken… Değişkenliği olmayan bir geometrik şeklin yönünü değiştirmek hareketli bir görüntü verir.   www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi... HAREKETLİ DURAĞAN

Bütünden farkliliğa giderken… Verilen bilgiler ışığında değişkenliği olmayan geometrik şekillerden yararlanarak; Yön Oran Renk Kavramlarını kullanarak bir bütün oluşturmanız. ‘Başka bir arayışı olmayanın, başka bir bulusu da  olmayacaktır.’  www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Düzen Kuşağında Neler Yapılır *Yapılan çalışmalar özgün olmalı.. *Kare, daire ve çizgiden yola çıkarak birim, birimden modül, modülden bir bütün elde edilir. *Etkinlik sürecinde yapılan tüm çalışmalar kayıt altına alınır. Yani tasarım günlüğü ve etkinlik süreci yazılır.. *Bireysel çalışmalarda yazılanlar ürün dosyasına konur. *Grup çalışmaları sergi düzenine uygun yapılır. Büyük boy bir fon kağıdına tüm etkinlik süreci, tasarım günlüğü, grup adi, grup üyeleri, modülün maketi vb. çalışmalar yapıştırılır. *Yapılan çalışmaların teknolojik bir değeri olup olmadığı yada bir teknolojik değere benzetilir. *En sonda grup sözcüsü ve grup üyeleri konuyu anlatır. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...

Ne Yapılmaz... *Ortaya çıkan ürün var olan bir nesneye benzetilemez. *Ürün hiç bir zaman bir zemine oturtulamaz. Kendi basına birim, modüllerin birleşimiyle bir bütündür. *Başkasından kopya edilemez. *Ürün düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmalı *Birim elde ettikten sonra çoğalabilirliği test edilmeden ortaya çıkarmanın bir anlamı olmaz. *Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz. www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi... www.gelisenbeyin.net

www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi...