Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
I.BÖLÜM BİLİM VE PSİKOLOJİ
Advertisements

Psikolojinin Konuları
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
KURAMSAL VE AMPİRİK MAKALELER
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
Prof. Dr. Kurtman ERSANLI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
MERHABA.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Fen ve Teknoloji Derslerinde Öğretimin Planlanması
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Temel Kavramlar ve İlkeler
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
Kişilik Kuramları Giriş ve kavramlar.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
STRUKTURCULAR Psikolojinin bir bilim olarak ortaya çıkışına eşlik eden ve doğa bilimlerinden esinlenen bir yaklaşımdır. 1879’da Alman psikolog WILHELM.
BİLGİ, BİLİM VE PSİKOLOJİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
Bilimsel düşünme becerileri
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
PSİKOLOJİDE EKOLLER.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
Psikolojik Danışman Kimdir? Nasıl Yetiştirilmelidir? Yardımcı Lider Psikolojik Danışmandan Grupta Beklenilenler.
SINIF YÖNETİMİ.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa TOPRAK
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
I.BÖLÜM PSİKOLOJİ.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
FONKSİYONCULAR.
Sağlık Psikolojisi Doç.Dr. Gonca POLAT.
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
REHBERLİK PSİKOLOJİKDANIŞMANLIK VE İLGİLİ BİLİMLER
1/14 ÜNİTE-1 Psikoloji Bilimini Tanıyalım. 2/14 Psikoloji Nedir? (Etimolojik tanım) Psikoloji kavramı, “psyche” (ruh, nefes, zihin) ve “logos” (bilgi)
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
PSİKOLOJİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
PSİKOLOJİNİN TANIMI VE ALT DALLARI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Psikolojinin Gelişimi
PSİKOLOJiYE GiRiŞ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

Eğitim Psikolojisi ve Öğretmen I. BÖLÜM

Sizce bir öğretmeni ‘etkili’ yapan özellikler nelerdir? Konu alanı bilgisi Bildiklerini öğrenciye etkili bir şekilde aktarabilme. Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaç ve beklentilerine uygun eğitim ortamları düzenleme. Öğrenciyi güdüleme. Her öğrenci ile ayrı ayrı ilgilenme Öğrenciye rehberlik yapma. Sizce tüm bunlar eğitim psikolojisi ile ilgili midir ? neden?

Eğitim Psikolojisinin Alanı Eğitim psikolojisinin yeni bir alan olarak ortaya çıkması ve gelişmesinde Wilhelm Wundt William James John Dewey ve Edward Thorndike önemli katkılarda bulunmuştur.

Wilhelm Wundt Deneysel psikolojinin öncülerindendir. İlk kez psikoloji laboratuvarlarının kurulmasına öncülük ederek, psikolojinin bir bilim olarak gelişmesine önemli katkılarda bulunmuştur.

William james Eğitim sorunları ile ilgilenen, psikoloji alanında elde edilen bulguları eğitime uygulamaya çalışan ilk psikologlardandır. Gözlem yoluyla, okul ve sınıf gibi doğal eğitim ortamda yapılacak araştırmaların önemine inanmıştır. Öğretmen ve öğrencilerin duygu, inanç, ilgi ve değerlerinin de öğrenme- öğretme sürecini etkileyen önemli bir etmen olduğunu ortaya koymuştur.

John Dewey Dewey’e göre eğitim öğrenci-merkezli olmalı Öğretmen öğrenciye rehberlik etmeli, öğrenci öğrenme sürecine aktif olarak katılmalıdır. Öğrencilere zenginleştirilmiş öğrenme ortamları sağlayarak öğrencilerin her yönde gelişmesi sağlanmalıdır.

Thorndike Eğitim psikolojisinin babası olarak kabul edilir. Öğrenme ürünlerinin ölçülmesine ilişkin katkıları ise, eğitim psikolojisi alanında araştırmaların yapılmasına öncülük etmiştir.

Sizce eğitim psikolojisi psikolojiden farklı bir bilim dalı olabilir mi? Neden?

Eğitim psikolojisi, doğrudan eğitim süreci ile ilgilendiğinden psikolojiden ayrılır.

Eğitim psikolojisinin özellikleri: Öğrencilerin okuldaki ve öğrenme sürecindeki davranışlarını inceler. Okul, sınıf gibi doğal ortamda gerçekleşen araştırmalara önem verir. Genel, sosyal ve gelişim psikolojisinin araştırma bulgularından ve kuramlarından yararlanıp, bunların eğitimdeki etkilerini inceler. Uygulamalı bir bilim alanıdır.

Eğitim Psikolojisinin Tanımı Eğitim psikolojisi, insanların gelişim özelliklerini ve öğrenme ilkelerini inceleyerek, eğitim ortamlarını etkili bir biçimde düzenlemeyi ve öğretme yoluyla öğrenmeyi verimli bir biçimde gerçekleştirmeyi amaç edinen uygulamalı bir bilim dalıdır (Fidan ve Erden, 1993).

Öğretmenin Görevleri Etkili bir öğretim ortamı düzenleyerek öğrenmeyi sağlamaktır. Sizce etkili öğretim ortamı nasıl sağlanır? Tartışın

Öğretmenin görevleri: Öğretim planlarını hazırlamak Öğrenme yaşantılarını düzenlemek Değerlendirmek

Eğitim Psikolojisinin İlgi Alanları Öğrencilerin gelişim özellikleri Okulda öğrenme öğretme süreçleri Sınıf yönetimi Bir öğretmen öğrencilerinin gelişim özelliklerini göz önünde bulundurmalı mıdır? Neden? Örnek veriniz.

Öğrencilerin gelişim özellikleri Onların anlama ve kavrama düzeylerini doğrudan etkiler. Bu duruma göre öğrenme-öğretme sürecinde Öğretim hedefleri Yöntem ve teknikler Pekiştireçler Konular vb. Öğrencilerin gelişim düzeylerine (bedensel, bilişsel, duyuşsal) uygun olmalıdır.

Okulda öğrenme ve öğretme süreçleri Etkili öğretimin gerçekleşmesi için öğretmenin öğrencilerin en iyi ne şekilde öğrendiğini bilmesi gerekmektedir. Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini bilen öğretmen, öğretim modellerini, ilkelerini, yöntem ve tekniklerini daha kolay kavrar ve uygular.

Sınıf Yönetimi SOSYAL EĞİTSEL PSİKOLOJİK

Sınıf yönetiminin boyutları: 1. Sınıf ortamının fiziksel düzenine ilişkindir. 2. Eğitim plan-program etkinlikleriyle ilişkilidir. 3. Davranış düzenlemelerinden oluşur. 4. Sınıf içi ilişkilerin düzenlenmesini kapsar. 5. Zaman yönetimine yönelik etkinliklerdir.