DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kıyılardan yararlanma
Advertisements

DEZENFEKSİYON.
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Avrupa Birliği Ortak Taşımacılık Politikası Semineri Michael Schmidt ICCR Viyana 17 Nisan 2007 AB Bilgi Köprüleri Programı Türkiye’ye Köprü Projesi.
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
T.C. KİĞI KAYMAKAMLIĞI 2009 YILI KÖYDES PROJESİ KAPSAMINDA KİĞI İLÇE KÖYLERE HİZMET GÖTÜRME BİRLİĞİNCE YAPILAN İŞLER.
MAKEDONYA T.C. Üsküp Büyükelçiliği-Ticaret Müşavirliği
İÇİNDEKİLER Önsöz Şirket Profili Çalışma Alanlarımız
OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
DEĞERLENDİRME VE PROJELER
Muayene Yapan Kurum/Kuruluş
TERASLAR HÜSEYİN E. ÇELİK İÜ ORMAN FAKÜLTESİ ÇEM SEL KONTROLU SEMİNERİ
BİLGİSAYARLI MUHASEBE I
1 Ocak 1973 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (1)
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
T.C SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI
Zamanı Ölçme Yıl Ay Hafta Gün
Yatırım Kararları ve Politikası
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
SAKARYA VAGON SANAYİ A.Ş.
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
Özel Altın Nesil Koleji
Devlet hastanelerinde Laparoskopi de sıkıntılarımız ve beklentilerimiz
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
TÜRKİYE’DE BORU TAŞIMACILIĞI VE PROJELER
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI KARA ULAŞTIRMASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TAŞIMACILIĞIMIZ ve DEMİRYOLLARIMIZ.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Mag. Martin Oder, LL.M. OECD/SIGMA "İmtiyazlar ve Kamu Özel.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
SORULAR Parsel cephesi 20m., parsel derinliği 30m.; uygulama imar planındaki yapılaşma koşulları ayrık nizam, TAKS= 0,20, KAKS= 0,40, kat adedi= 2, ön.
ENERJİ POLİTİKALARI 5. GRUP SUNUMU
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Bütünleşik Kıyı Yönetimi Çalışma Grubu Dr. Ersel Zafer ORAL
Elektrik Araç Şarj Altyapısı ve Akıllı Şebeke Yönetimi
AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ (AUS) Ali Rıza YÜCEULU Karayolu Düzenleme Genel Müdürü.
TEKSTİLKENT TİCARET MERKEZİ ESENLER- İSTANBUL
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
HS_IVSS_CSZE 04 IVSS-Elektrik Bölümü Ankara, Şubat 2005.
Sermaye Maliyeti Yatırımcı açısından sermaye maliyeti;
MONOGRAFİ 5:Getiri Ltd. Şir.’nin Haziran 2005 ’de aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Bu ticari işlemlerin günlük ve büyük defter kayıtlarını yapınız
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Nakit bütçesi, gelecek bir dönem içinde, (“genellikle bir yıl” veya “altı ay”) nakit giriş ve çıkışlarını gösteren bir tablodur. Bu tablonun yöneticinin.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
İSTANBULDAKİ Çöp depolama alanlarININ DÖNÜŞTÜRÜLMESİ
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
3.HAVALİMANI.
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi
TÜRK EXIMBANK İhracatın Finansmanı
KARABURUN RÜZGAR ENERJİ SANTRALİ (RES) PROJESİ
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
Uzun vadeli kredilerin döviz kompozisyonu
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİ VE BAKIMI
İŞİN ADI: Nizip İlçesi Yağmursuyu Projesi Uygulama Projesi İDARE: Gaziantep Su ve Kanalizasyon İdaresi (GASKİ) Genel Müdürlüğü TARİH: 2015 ( 2 ay) İŞİN.
Sunum transkripti:

DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARMARAY PROJESİ

MARMARAY Projesinin Bölümleri Proje 4 bölümden oluşmaktadır: Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi: Tüneller ve İstasyonlar (BC1), Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR1), Yeni Araçların Temini (CR2).

Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri Müşavir Firma : Avrasya Ortak Girişimi Sözleşme Bedeli : 5.494.547.080 Japon Yeni. Bu bedel; yapılan İkraz Anlaşması ile Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından karşılanacaktır. Ortak Girişim 1 Türk, 3 Japon firmadan oluşmaktadır: Yüksel Proje, Pacific Consultants International, Oriental Consultants, Japan Railway Technical Service Müşavir firma 2002 yılı Mart ayında göreve başlamıştır.

Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (BC1) Sözleşme Bedeli 102.372.748.108 Japon Yeni’dir. Projenin finansmanı yapılan anlaşmalar gereğince Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından karşılanmaktadır. Kredi ilk 10 yılı geri ödemesiz toplam 40 yıl vadeli bir finansmandır. Kredi faizi yıllık %o 7,5’dir. Projenin ihalesi Kamu İhale Kanununa tabi değildir, Proje JBIC Satın Alma Kılavuzuna göre ihale edilmiştir. Yüklenici ile 6 Mayıs 2004 tarihinde Sözleşme imzalanmıştır ve Yüklenici inşaat işlerine başlamıştır.

1. Dilim Kredi Anlaşması (TK-P15) TK-P15 nolu kredi anlaşması 17 Eylül 1999 tarihinde Hazine ile JBIC arasında imzalanmıştır. Bu anlaşma ile 12 464 Milyon Japon Yeni kredi sağlanmıştır. Bu dilimin 3 371 milyon Japon Yeni Projenin Mühendislik ve Müşavirlik işleri için kullanılmıştır. 9 093 milyon Japon Yeni ise Boğaz Tüp Geçiş İnşaatı için kullanılmıştır.

2. Dilim Kredi Anlaşması (TK-P17) TK-P17 nolu kredi anlaşması 18 Şubat 2005 tarihinde Hazine ile JBIC arasında imzalanmıştır. Bu anlaşma ile 97.732 Milyon Japon Yeni kredi sağlanmıştır. Bu anlaşma ile; Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri finansmanının kalan kısmı karşılanacaktır. Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı (BC1) işinin finansmanının kalan kısmı karşılanacaktır.

Demiryolu Boğaz Geçişi İşinin Yüklenicisi (TKGN Ortak Girişimi) TKGN Ortak Girişimi 2 Türk ve 2 Japon firmadan oluşmaktadır. Firmalar ve payları aşağıdaki gibidir. Taisei Corporation, Lider Ortak, Japonya % 50 Kumagai Gumi Co. Ltd., Japonya %25 Gama İnşaat, Türkiye % 12,5 Nurol İnşaat, Türkiye % 12,5

Teknik Özellikler Boğazın altında Batırma Tüp Tünel, Her iki yakada şehrin altında delme tüneller, 4 yeni İstasyon; 3’ü derin istasyon (Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar) ve Kazlıçeşme yüzey istasyonu

Teknik Özellikler Toplam uzunluk 13.558 m, Batırma tünel uzunluğu 1.387 m, Yaklaşım tünelleri uzunluğu 12.171 m, Batırma tünel birimi (segment) 11 adet, (Birimler değişken boyutlarda) Maksimum derinlik; su yüzeyinden 60 m, (Dünyanın en derin batırma tüneli) Batırma tünel yüksekliği 8,6 m, Batırma tünelin genişliği 15,3 m, 1 gidiş 1 geliş olmak üzere toplam 2 hat.

Güzergah ve Yolculuk Süresi

Projenin Diğer Raylı Sistemlerle Bağlantıları KAZLIÇEŞME-SÖĞÜTLÜÇEŞME TÜP TÜNEL YENİKAPI-ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE HAFİF RAYLI SİSTEMİ YENİKAPI-TAKSİM-AYAZAĞA METRO YENİKAPI-ESENLER-HAVAALANI HAFİF RAYLI SİSTEM MAHMUTBEY-ESENLER ZEYTİNBURNU-SİRKECİ TRAMVAY HATTI KAZLIÇEŞME-HALKALI YÜZEYSEL METRO SÖĞÜTLÜÇEŞME-GEBZE KADIKÖY – KARTAL RAYLI SİSTEMİ İBRAHİMAĞA İSTASYONU

Trafik Üzerindeki Etkileri 2020 Yılı için öngörülen Demiryolu Sistemi Ağı Prof. Dr. Haluk Gerçek, 2003 Planlanan diğer raylı sistemlerin de hizmete girmesi ile günümüzde %3,6 olan ulaşımda demiryolunun payı %27,7 seviyesine ulaşacaktır.

Boğaz Geçişi, Tüneller Batırma Tünel Birimine Batırma Tüp Tünel Japonya’dan bir örnek Batırma Tüp Tünel

Tüneller ve TBM Delme Tünel Tekniği (Tünel Delme Makinesi - TBM) Bu yılın sonunda Japonya’dan 5 adet TBM getirilecek ve 2006 yılı Ocak ayında tünel kazı işine başlanacaktır. Delme Tünel Tekniği (Tünel Delme Makinesi - TBM)

Tüneller ve Deprem Batırma Tüp ve Delme Tüneller deprem esnasında insanlar için çok güvenli mekanlardır. İstanbul’da beklenen depremin şiddeti 7.3 - 7.5’dir. Boğaz Geçişi Tasarımında konularında uzman mühendisler çalışmaktadır. Batırma Tüp Tünellerin depreme dayanımının en iyi örnekleri: Japonya’daki “Kobe” Batırma Tüp Tüneli (Osaka Limanı) (1995 depremi) San Francisco’daki BART Batırma Tüp Tüneli (1989 depremi) Tüm batırma tüp tüneller büyük çaplı depremlerden hasarsız olarak kurtulmuştur !

Tüp Tünel Modülünün Batırılması 

Tuzla Tüp Modülleri İmalat Sahasından Görüntüler

Derin İstasyonlar Muhtemel Tasarım, Yenikapı Transfer İstasyonu

Yenikapı İstasyonu Perspektif Görünüşü

Yenikapı İstasyon Girişi

Yenikapı İstasyonu Bilet Holü

Yenikapı İstasyonu İç Görünüşü

Sirkeci İstasyonu Girişi

Sirkeci İstasyonu Platformu (Derinlik yüzeyden yaklaşık 45 metre)

Sirkeci İstasyonu Merkez Yaya Koridoru

Üsküdar İstasyonu Perspektif Görünüşü

Üsküdar İstasyonu İç Görünüşü

Boğazda Günbatımı (Üsküdar İstasyonu)

Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi Projesi (CR1) Mevcut Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve yüzeysel metroya dönüştürülmesi işidir. Toplam 37 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecektir. Mevcutta 2 olan hat sayısı 3’e çıkarılacaktır ve sistem T1, T2 ve T3 olmak üzere 3 hattan oluşacaktır. T1 ve T2 hatlarında Banliyö (CR) Trenleri çalışacaktır. T3 hattı ise TCDD Şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır. İstasyonlar Arası Ortalama Mesafe: 1-1.5 km olarak planlanmaktadır.

Teknik Özellikleri Asya Yakası 43.4 km, Avrupa Yakası 19.6 km uzunluğunda yüzeysel hat. Hat üzerindeki minimum kurp yarıçapı : R=300m Maksimum düşey hat eğimi: % 1.8 Proje Hızı = 100 km/saat Ortalama İşletme Hızı = 45 km/saat İstasyonlar ORTA PERONLU ( Sirkeci İstasyonu delme tünelde inşa edileceğinden KENAR PERONLU) Platform Uzunluğu : 225 m

İşletme Bilgileri Zirve Saatlerde (7.00-9.00 ile 17.00-19.00 arası) tüpten Sadece CR (metro) araçları geçecek! Tren İşletme Aralığı : Tüp Geçitte 2 dak. Zirve saatler dışında saatte bir yönde 3 adet TCDD yük ve yolcu treni tüpten geçebilecek. TCDD Trenleri T3 hattını kullanacak. Hat kenarına yapılacak barınma hatları sayesinde çift yönlü işletme sağlanabilecek. Yaklaşık 4.5 km arayla barınma hatları inşa edilecektir. Asya tarafında 10 adet barınma hattı yapılacaktır. Avrupa tarafında 2 adet barınma hattı yapılacaktır. T3 hattı Barınma hattı

Projenin Finansmanı 22.693 TR no’lu İkraz Anlaşması; Hazine Müsteşarlığı ile Avrupa Yatırım Bankası arasında 20.09.2004 tarihinde imzalanmıştır. Bu anlaşma ile sağlanan kredi tutarı 650 milyon Euro’dur. Kredinin ilk dilimi olan, 200 Milyon Euro’luk kısmına ilişkin sözleşmenin yürürlüğe girmesi hakkında 22/10/2004 tarih ve 2004/8052 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı alınmıştır. Kredi değişken faizli nitelikte olup, 15 Mart 2013 tarihine kadar geri ödemesiz olmak üzere toplam 22 yıl vadeli bir finansmandır.

İhale Süreci Projenin ihalesi Kamu İhale Kanununa tabi değildir, İhale Avrupa Yatırım Bankası Satın Alma Kılavuzuna göre yapılmaktadır. 08 Ekim 2004 Önyeterlik İhalesi İlanı, 24 Ocak 2005 Önyeterlik Dosyalarının DLH’ya Sunulması, 20 Haziran 2005 Önyeterlik İhalesinin Sonuçlanması, 24 Haziran 2005 Yeterlilik Alan Firmaların CR1 İhalesine Davet Edilmesi, 28 Kasım 2005 Tekliflerin Sunulması.

Çeken-Çekilen Araçların Temini (CR2) Proje kapsamında 440 adet araç alınması planlanmaktadır. Her bir aracın boyu yaklaşık 22-23 m ve araçların tamamı motor donanımına sahip olacaktır. Araçlar dünyada kabul görmüş standartlarda ve çevre dostu araçlar olacaktır. Projenin finansmanı konusundaki çalışmalar sürdürülmektedir. 2025 Yılında 44 adet 10 araçlı tren filosu hizmette olacaktır.

CR2 İhale Konusu Araçlar

MARMARAY PROJESİNİN TOPLAM MALİYETİ PROJE ADI TOPLAM US$ Mühendislik Müşavirlik Hizmetleri 50.770.000 BC1 “Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi; Tüneller ve İstasyonlar” 1.110.019.000 CR1 “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi; İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler” 884.380.000 CR2 “Yeni Araçların Temini” 868.000.000 GENEL TOPLAM 2.913.169.000

Projenin Yararları Tarihi Yarımada araç trafiğinin etkilerini azaltacak İstanbul’un ulaşım sorunlarına uzun süreli çözümler getirecek, 100 yıllık tasarım ömrüne sahip, güvenli, konforlu, dayanıklı ve modern bir demiryolu sistemine kavuşturacak, Tek yönde saatte 75.000 yolcu taşıma kapasitesini sağlayarak, mevcut köprülerdeki tıkanmayı azaltacak, Boğazın iki yakası arasındaki ulaşımı 4 dk’da sağlayacak. Refah düzeyini artıracak,

MARMARAY SİSTEMİ İLE KAVUŞMAYI HEDEFLEDİĞİMİZ ÇAĞDAŞ, GÜVENLİ ve MODERN DEMİRYOLU SİSTEMİ

Teşekkür Ederiz…