Lojistik Yönetimi Ders – V

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – IV
Advertisements

MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Lojistik Yönetimi Ders – III
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Strateji Tasarımı İlker acar.
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Lojistik Yönetimi Ders – II
Lojistik Yönetimi Ders – I
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Yeni Pazarlama Teknikleri
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
Bölüm 7 – Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE SİPARİŞ YÖNETİMİ
LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
Kurumsal Varlık Yönetimi Sistemi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Ayşenur batı Hande arpacı
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ÜRETİM ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Süreç Yönetimi.
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Lojistik Yönetimi Ders – V İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Lojistik Yönetimi Ders – V Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Gündem Giriş Lojistik Müşteri Hizmetleri Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları Müşteri Hizmetlerinin Çok İşlevli Boyutları

Giriş Lojistik sözcüğü köken olarak askeri bir geçmişe sahiptir. Bu nedenle ve «müşteri hizmetleri» kavramı ile özdeşleştirmek pek de kolay değildir! Dahası, müşteri hizmetleri, bir şirketin işletme lojistiği ve pazarlama karmasının «fiziksel dağıtım» ya da «yer» unsurunun bir çıktısıdır. Bu nedenle, müşteri hizmetleri, lojistik eylemleri ile pazarlamanın talep oluşturma süreci arasındaki arayüzü oluşturur. Ek olarak da, bir lojistik sistemin müşterileri için zaman ve yer faydası yaratmak adına ne kadar iyi çalıştığının bir ifadesidir.

Giriş Lojistik müşteri hizmetleri, bir alıcı, bir satıcı ve üçüncü bir taraf arasında geçen bir süreçtir. Süreç, değişime konu olan mal ya da hizmete katma değer eklenmesi ile sonuçlanır! Bir başka deyişle, değişim sürecine katılan her bir tarafın elde edilen katma değeri paylaşarak, başlangıçtaki durumundan daha iyiye gittiği bir durumu anlatır. Hizmeti, maldan ayıran dört temel unsur söz konusudur: Somutluk, Üretim ve tüketimin birbirinden ayrıştırılamaması, Heterojenlik ya da tutarsızlık, Bozulabilirlik.

Giriş Birincil lojistik faaliyetler, Taşıma, Depolama, Envanter yönetimi ve Sipariş işlemedir. Peki, müşteri hizmetleri nerede devreye girer? Sipariş? Teslim alma?

Lojistik Müşteri Hizmetleri Kârı en çoklama? Lojistik maliyetleri en azlama? Envanter, depolama, taşıma, bilgi/sipariş işleme... Kârı en çoklamak ve maliyetleri en azlamak, hem de hizmet düzeyini sabit tutarak, hatta yükselterek? Bu bir ‘Mission Impossible’ mi? Üstüne, tedarik zinciri boyunca bu kadar taraf söz konusuyken?

Lojistik Müşteri Hizmetleri Lojistikte kalite, müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılamak anlamına gelir. Bu nedenle, tedarik zinciri boyunca, her bir tarafın beklentileri ve bu beklentilerin önem düzeyini belirlemek gerekebilir. 7/24 mü dediniz? Sadakat ve kârlılık buna mı bağlı?

Lojistik Müşteri Hizmetleri Pazar Duyarlılığı Süreç Sanal Bütünleşiklik Ağ Bütünleşikliği Çevik Tedarik Zinciri İşletmeler müşterilerinin isteklerine cevap vermiyor! İşletmeler yönetişim sürecini koordine etmiyor! İşletmeler ürünlerini çoğaltıyor! İşletmeler müşteri hizmetlerini ölçmüyor!

Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları İşlem öncesi: Gerçek işlem yapılmadan önceki müşteri hizmetleri unsurlarıdır. Yazılı müşteri hizmetleri politikası, örgütsel yapı, sipariş yöntemi, tek bir iletişim noktası, sipariş verilecek personelin erişilebilirliği, sipariş büyüklüğüne ilişkin kısıtlar, sistem esnekliği... İşlem sırası Malın durumu, stok varlığı, sipariş hazırlığı, hizmet/sipariş çevrim süresi, teslim seçenekleri, teslim süresi, teslim güvenirliği, tüm siparişin teslim edilebilirliği, sipariş durumu bilgisi... İşlem sonrası: Gerçek işlemin bitişi ile birlikte ortaya çıkışına yönelik unsurlardır. Faturalama prosedürü, faturalama doğruluğu, ürün izleme/garanti, iade politikası, yedek parça temin edilebilirliği, geri dönüş süresi, müşteri şikayet ve prosedürleri...

Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları İşletme Bir ihtiyacı karşılamak üzere... Proaktif Hizmet Kalitesi ya da ‘Açık’ Modeli SCOR Modeli ya da Kıyaslama Bir hizmetin kusurlu olması durumunda... Reaktif Şikayet Analizi Kirtik Olay Tekniği Güdü Olası Teknikler

Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları Stratejiler Reaktif teknikler Şikayet dinleme  ‘Gerçeklik Dakikaları’ Kritik olay yöntemi  Eğitim, ekipman tasarımı, operasyon prosedürleri, performans kriterlerinin ölçümü Proaktif teknikler Tedarik Zinciri Konseyi’nin Tedarik Zinciri Operasyonu Referansları (SCOR) Modeli Güvenilirlik Hizmette isteklilik Çeviklik Toplam maliyet Varlıklar Kıyaslama  Stratejik, finansal ve operasyonel karşılaştırma

Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları Stratejiler Hizmet kalitesi modeli Beklentiler Gerçekleşmeler Aradaki fark?

Lojistik Müşteri Hizmetlerinin Unsurları Pazarlama İletişimi (Ağızdan Ağıza) Kişisel İhtiyaçlar Geçmiş Deneyimler Hizmet Beklentisi MÜŞTERİ V. AÇIK Algılanan Hizmet Görünürlük Müşterilere Yönelik Dış İletişim I. AÇIK Hizmet Alımı III. AÇIK IV. AÇIK Algıların Hizmet Kalitesi Özelliklerine Dönüştürülmesi İŞLETME II. AÇIK Müşteri Beklentilerinin Algısal Yönetimi

Müşteri Hizmetlerinin Çok İşlevli Boyutları Zaman Sıklıka sipariş karşılama çevrim süresi Güvenilebilirlik Doğru, zarar görmemiş siparişlerin kesin teslim sürelerinin garanti edilebilirliği İletişim Sipariş alma kolaylığı, cevap sorgulayabilirlik Esneklik Müşterinin değişen istek ve ihtiyaçlarını tanımlayabilme ve cevap verebilme

İstanbul Üniversitesi Teşekkür ederim.