FIRÇALAR ÇANTADA DİŞLER YOLUNDA PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Advertisements

DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Ağız ve Diş Sağlığı İçin Neler Yapmalıyız Bölüm 1  Dişimizi Tanıyalım
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
BU SUNUMDAKİ GENEL BAŞLIKLAR Ağız boşluğu nedir? Diş plağı ve bakteriler Plak-ağız sağlığı ve genel sağlık! Neden bir koruyucu ağız diş sağlığı programına.
 Merhaba Öğretmenler,  O hiç bitmek tükenmek bilmeyecek merhabalardan bir tanesi daha...  Hatırlarmısın öğretmenim gittiğin günü?Hani okulun yanındaki.
Meslek Nedir? Kişinin geçimini sağlamak üzere yapmış olduğu sürekli işe meslek denmektedir. Hayatımızda en önemli seçimlerden birisi de uygun bir meslek.
VÜCÜDUMUZ ÜÇ BÖLÜMDEN OLUŞUR
MİKROP NEDİR ? Gözle görülemeyecek kadar küçük, her yerde
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ Büyüme olgunlaşma paralelinde aileden uzaklaşma sürecinde yaşanan sorunların çoğunun anne-babanın çocuğunu koruma yönündeki arzusundan.
EYŞAN ALTIOK  Bir mal ya da hizmeti para karşılığı alma ve satma işidir..
Türkiye’de bilimsel diş hekimliği 22 Kasım 1908’de Halit SANİ Bey’in öncülüğünde İstanbul Tıp Fakültesine bağlı olarak kurulan dişçi mektebinin.
AĞIZ HİJYENİ Hazırlayanlar Eğitim Hemşiresi:Hatice ÇELİK
Aile Hekimliği ve Toplum Sağlığı Şubesi Koruyucu Ağız Diş Sağlığı Hizmetleri.
HOŞGELDİNİZ.
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
ÇOCUKLARIMIZ… Bizim en değerli varlıklarımız… Tüm çabalarımız
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
HAMİLELİKTE AĞIZ DİŞ BAKIMI VE ÇÜRÜKLER
ERGEN AİLE İLİŞKİLERİ.
Gözlerinizi kandırmak ister misiniz???
Hazırlayan Psk.Dan. Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
Sıcak su içmenin faydası .
DUYU ORGANLARIMIZ Duyu organlarımızı bulmama yardımcı olur musunuz?
ANNE BABALARIN ENGELLİ ÇOCUĞA OLAN DUYGULARI VE GELİŞTİRDİKLERİ DAVRANIŞLAR O zaman beklentiniz şu olmalı; IQ kaç olursa olsun; 1. Çocuğunuzun mutluluğu…
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLE EĞİTİMİ GÜZ DÖNEMİ SEMİNERLERİ…
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
H A Y L E Ğ İ T M GÜCÜ Hamdi ÖZDUMAN
ALTIN ÖĞRENCİ KRİTERLERİ
Okul KurallarI.
KİP AİLESİ.
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
Çocuk ve Yas.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
KİŞİSEL HİJYEN SAĞLIK YÜKSEKOKULU.
YİĞİTLER MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
MUTLU BİR AİLEyİz Hazırlayan: Bensu DEMİRYÜREK.
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI Ağız sindirim kanalının girişidir. Ağızdaki olumsuzluklar diş sağlığının bozulmasına, sindirimin olumsuz etkilenmesine yol açar.  
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
BRUNER’İN BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
EVİMİ VE AİLEMİ SEVİYORUM
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
MESLEK TERCİHİNDE AİLE Dr.M.Zeki İLGAR Biruni Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dr.M.Zeki İLGAR.
ÇOCUKLAR NEDEN TEKNOLOJİYE BAĞIMLIDIR?
servet akaydın ortaokulu rehberlikservisi
ÖRNEK ÖĞRENCİ.
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
BİLGİ YUVAMIZIN KUZUCUKLARI
OKULA İLK GİTTİĞİNİZ GÜNÜ HATIRLIYOR MUSUNUZ?
ALBERT BANDURA SOSYAL BİLİŞSEL KURAM 1925
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
Arkadaşlarımla çiçekleri gezmeye gittik ama birbirimizi kaybettik.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

FIRÇALAR ÇANTADA DİŞLER YOLUNDA PROGRAMI SUPERVISOR EĞİTİM SUNUSU Kırıkkale Üniversitesi Diş hekimliği Fakültesi

ÇOCUKTA KORKU Objektif: Çocukta duyu organlarının doğrudan fiziksel uyarımı sonucu oluşan korku tipidir. Gereksiz ağrıya maruz kalmış çocuklarda başlar. Böyle bir çocuğu tekrar diş tedavisi için ikna etmek zordur. Beyaz önlüklü kişiler tarafından yapılan ağrılı müdahalelerden sonra da diş hekimine karşı korku doğabilir. Önceki seansta kullanılan ilaçların hoş olmayan kokusu da neden olabilir.

ÇOCUKTA KORKU Sübjektif: Kişisel deneyimi yoktur. Çevresinden dinlediklerinin etkisi altında kalarak sübjektif korkuyu oluşturabilir. Taklitçilik nedeniylede kazanılabilir. Örneğin diş hekimine giderken büyük stres altında giden anne bu korkusunu çocuğa pompalar. Veya muayenede çocuğun elini sıkıca tutan annelerde bu korkuyu oluşturabilir. Tekrarlayan korkulardır. Derine inerler, atılmaları son derece zordur.

YAŞA GÖRE DAVRANIŞ BİÇİMLERİ (2) 4: Zor bir dönemdir. Soru sorar ama işlemi geciktirmek için. Korku zirvededir. Anaokuluna gidenler daha girişkendir. Diğerleri daha çekingendir. Küçük ağrılarda aşırı tepki verir. 5: Anne babasından isteyerek ayrılmıştır. Korku azalmıştır. Davranışından gurur duyar ve övgü bekler. 6: Dönüm noktasıdır. Okula başlar ve kendini arkadaşlarıyla kıyaslar. Kendini kabul ettirmeye çalışır. Anne baba öğretmenin otoriteyi sağlayan kişi olduğunu kabul eder. Otoriteyi kabul eder. 7: Korkuları azalmıştır. İkna edilebilir. Ayrıca ağrı duyduğunda elini kaldırarak hekime hissettirebilir.

SINIFA GİRERKEN NE YAPMALI..??? ÖĞRETMENE YAKLAŞIM…… ÖĞRENCİYE YAKLAŞIM…….

SINIFA GİRİŞTE…; Merhaba ÖĞRETMENİM, bu gün nasılsınız…???? Bizler, SAĞLIK MESLEK LİSESİ öğrencileriyiz ve çocuklara jel uygulaması yapmak-yaptırmak için geldik…. Dersinizi bölüyoruz ama, bize kısa bir süre müsaade edebilir misiniz….???

SINIFA GİRİŞTE ÇOCUKLARA..; MERHABA GENÇ ARKADAŞLAR, NASILSINIZ..?? Biz abi ve ablalar, dişlerinize tadı güzel olan bir ilaç sürmenize yardımcı olacağız… Beyaz kıyafetlerimiz sizi aldatmasın, sizin nasıl önlükleriniz var bizim de ÖNLÜKLERİMİZİN rengi BEYAZ..!!

SINIFTAKİ KONTROLLER…!!!?? Çocukların tümünde; A- plastik bardak var mı? B- peçete var mı? C- Diş fırçası var mı?

SINIFTA EN AZ 2 KİŞİ OLARAK BULUNULMALI..!! Bir kişi; JEL DAĞITIMI.. Diğeri; UGULAMA KONTROLÖRÜ (Supervisor) gibi davranmalı….: Bu kişi temel uygulama kontrolünü elinde tutmalı…Komut bu kişi tarafında verilmeli….Diğer kişi bu direktiflere ASLA KATILMAMALI….!!!

Tüm jeller dağıtıldıktan sonra…!!! Uygulayıcı komutu ile işleme başlanılmalı… Önce alt çene uygulaması yapılmalı… En az 2 dk alt çene işlemi devam edilmeli… Bu süreden önce çocuk tükürmek isterse müsaade edilmeli, ancak süre dolana kadar tekrar aynı çeneye uygulama sürmeli… Asıl tükürme işleminden sonra, Diğer çeneye (ÜST ÇENE) başlanmalı….

ÜST ÇENEDE…!!!??? Çocuğun en çok zorlandığı bölgedir…. Fırçayı üst çeneye doğru çevirmede oldukça zorlanırlar…… Gerekirse fırçayı elinize alıp BİREBİR MÜDAHALE ETMELİSİNİZ…. Olabilecek en basit fırçalama hareketi öğretilmeli…. Çocuğun el yeteneği ve algısı, KARMAŞIK HAREKETLERİ yapmasını zorlaştırıyor…

ÖNEMLİ….!!! ELİNİZLE HAREKETİ TEKRARLAYIP…. ÇOCUĞUN ELİNİ DE ALARAK HAREKETE DEVAM ETTİRİN…. BİR ÇOCUKTAN EMİN OLMADAN DİĞER ÇOCUĞA MÜDAHALE ETMEYİN… TEK BİR ÇOCUĞA DOĞRU ÖĞRETMEK, BİRDEN ÇOK ÇOCUĞA YARIM YAMALAK ÖĞRETMEKTEN DAHA ÖNEMLİDİR….!!!

ÇOCUĞA YARIM SAAT KURALINI HATIRLATMAYI UNUTMAYIN….!!!! 30 dk boyunca tükürme Herhangi bir şey yeme Herhangi bir şey içme ÖĞRETMENE HATIRLAT: çocukları 30 dk dan önce sakın tuvalete göndermeyin…!!!

İŞLEMDEN SONRA…. Peçeteler bardakların içine KONMALI… Bu şekilde çöpe atıldıklarından emin olunmalı.. Çocuklara yardımları için teşekkür edilmeli… ÖĞETMENE MUTLAKA; “İYİ DERSLER” denerek sınıftan çıkılmalı…