B2B Özet Tanım B2B diğer e-Ticaret faaliyetlerinden farkı Tarafları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİ TOPLUMU KENTLERİ
Advertisements

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Çevre ve Orman Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
SANAT ÜRÜNLERİ ONLİNE SATIŞ SİTESİ
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Copyright Online Tedarik İçin İhale, Teklif, Finansal Analiz Sistemi ve Ortak Satınalma Platformu copyright 2009.
Lojistik Yönetiminde Freight Forwarder
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BABAESKİ MESLEK YÜKSEKOKULU DERS:E-TİCARET KONU:ELEKTRONİK TİCARETİN GELİŞİMİ VE GELENEKSEL TİCARET İLE KARŞILAŞTIRILMASI HAZIRLAYAN:DİLEK.
1 Türkiye Bilişim Vakfı Bilişim Şurası Hazırlık Sunumu e-Ekonomi Çalışma Grubu Murat Tozan, TBV Şubat 2002.
Biz Kimiz? DELFİN, her türlü doküman tabanlı teknolojileri araştırmak, geliştirmek, kurum ve şirketlere fiziksel arşiv ve elektronik arşivleme hizmetlerinde.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
2010/8 SAYILI ULUSLARARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ DESTEĞİNE YÖNELİK URGE PROJE YÖNETİMİ EĞİTİM PROĞRAMI T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
(c) Copyright 1 KURUMSAL KAYNAK YÖNETİMİ VE İŞ İSTİHBARATI STRATEJIK VE İŞLEVSEL PLANLAMA TEKNOLOJİSİ.
GİRİŞİMCİLİKTE İŞ PLANI (Yapım - Uygulama)
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
E-TİCARET.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilişim Teknolojileri Alanı
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
İşletmeyi neden kurarız ?
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
E- Lojistik nedir E-lojistik adından da anlaşılacağı gibi elektronik tabanlı lojistiktir. Bir başka ifadeyle; lojistik süreçlerin gerçekleştirilmesinde.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İş Süreçlerinin Yeniden Yapılandırılması Bilgi Yönetimi Performans Ölçme ve Değerlendirme Güz.
Temel Bilgi Teknolojileri
2016 Kayseri Ticaret Odası.
ELEKTRONİK TİCARET ÖNÜNDEKİ ZORLUKLAR VE RİSKLER
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
Uluslararasılaşma Stratejileri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
SOSYAL MEDYA.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
BİLGİ YÖNETİMİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Neden Bilişim
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
Sunum transkripti:

B2B Özet Tanım B2B diğer e-Ticaret faaliyetlerinden farkı Tarafları Araçları Amaç Gereklilik Sağladığı avantajlar

B2B Özet EDI (Electronic Data Interchange) Tanım Tarihçe Detay EDI standartları (Yüzeysel bilgi) EDI geleceği (Bilgi eksik tamamlanacak)

B2B Özet E-Pazaryerleri Tanım Oluşum süreci Modelleri Getirileri (Kullandigim kaynaklar için izin istemem gerekecek) B2G (M. Tozan’ dan yardım dilerim, kamudaki mevcut B2B uygulamaları ve güncel durumları hakkında bilgi gerekmekte)

Mesajlar Firmalar sipariş formlarını aldıktan sonra, kullanılabilir hale getirmek için süre harcıyor. Firmaların belli bir standard dahilinde iş yapmamaları verimlilik açısından en büyük problem durumundadır. Standardlara yalnızca elektronik ortamda bilgi ve belge alışverişinin yapılması açısından değil, fiziki lojistik ortamında da gerekli olmaktadır. Örnek olarak, paletlerle istifleme yapılan büyük bir firmaya, kutular halinde sevkiyat yapılması, zaman ve işgücü kaybına neden olmaktadır. EDI uygulamalarında VAN (E-Commerce Service Provider) bir onay kurumu vazifesi görmektedir, işlemlere ait kayıtlar tarih ve detay olarak saklanmaktadır, ancak ticarete konu olan belgeler kısa süreler saklandıktan sonra silinmekte, belge içeriklerinin saklanması sorumluluğu, firmalar geçmektedir. Bu açıdan VAN e- Noter vazifesi görmemektedir. Elektronik Arşivleme sistemlerinin tanınması, resmi saklama ortamı olarak kabul görmesi ve e-noter kurumunun hayata geçmesi beklenmektedir.

Mesajlar Her nekadar B2B uygulamalarının temeli standardlara dayanmaktaysa da, EDI mesajları için farklı sektörlere ait farklı kurumların belirlemiş olduğu pek çok standard bulunmaktadır. Bunların en yaygın kullanılanları ANSIx12 (American National Standard Institution), EDIFACT (UN), TRADACOMS (İngiltere’ de yaygın), ODETTE (Otomotiv Sektörü), RosettaNet, vs…EDIFACT Standardı Avrupa’ da yaygın olarak kullanılmaktadır. Genel eğilimde EDIFACT standardları altında toplanılması yönündedir. Örnek olarak, Otomotiv sektöründe kullanılmakta olan ODETTE standardı EDIFACT’ le göre uyarlanmıştır. Türkiye’ deki yazılımlarda EDIFACT standardlarının kullanılması, uzun erimde faydalı olacaktır. Her ne kadar finansal açıdan yeterli olan kuruluşlar, B2B alanında yatırım yapmak isteselerde, “kapının dışı” ndaki tedarikçi konumunda ki KOBİ’ lerin standarda uygun hazırlanmış belgeleri işleme koymaları sözkonusu değildir. Üretim Planlama programları, ofis yazılımlarının bulunmadığı KOBİ’ lerin durumu, tedarik zinciri değerinin hedeflenen ölçüde arttırılmasının önündeki temel engeldir. Yeni nesil e-Pazaryerleri B2B’ nin ülkemizde yaygınlaşması yönünde faydalı olacaktır.

Mesajlar Firmaların benchmark (kıyaslama) yapabilecekleri verilerin üretilmesi gerekmektedir. Firmalar maliyet yönetimi konusunda ciddi çalışmalar yürütmemektedir. Toplam Kalite Yönetimi kapsamında süreçlerini gözden geçiren firmalar, mevcut süreçlerin doğurmuş olduğu maliyetleri kayıt altında tutmaktadırlar, ancak KOBİ’ ler B2B faydalarının anlatılmasında güçlük yaşanacağı açıktır. Bu açıdan, firmaları bünyesinde barındıran kurumların belli bir standart yayınlayarak, KOBİ’ lerin dahili işlem maliyetlerini tespit edebilmelerine yardımcı olması ve bu verilerin kıyaslama kaynağı olarak kullanılabilmesini sağlaması gerekmektedir. B2B kavramını teknoloji ile sınırlamamak gerekir, ciddi bir Know-How eksikliği yaşanmaktadır, donanım ve yazılım sağlayan bir firmanın, katma değer sağlaması, yetişmiş işgücü ve danışman yardımı olmadan güç görünmektedir. 10.000$’ lık bir yatırım yerine 2500$’ lık yatırım yapacağını söyleyeceğiniz firma, işin doğası olarak “yatırımım ne zaman geri dönecek?” sorusuna cevap arayacaktır. Ancak, günümüz firmaları, mevcut iş süreçlerinden dolayı oluşan toplam maliyetirini hesaplayabilmekten uzaktadırlar. Mevcut veri eksikliği, uzman ihtiyacını doğurmaktadır. Yetişmiş işgücünün eksikliği B2B önünde büyük engel oluşturmaktadır.

Mesajlar E-Ekonomi ortamı gerçekten geleneksel ticaretten hızlı bir ortam doğurmaktadır. Geleneksel ekonomide firmalar, değer üretirken ihtiyacı olan tüm unsurları bünyesinde barındırmış, küreselleşme ve rekabetçiliğin yaratttığı koşullara bağlı olarak, zamanla küçülme ve uzmanlaşma yoluna gitmiştir. B2B uygulamaları, E-Commerce Service Providers, elektronik pazaryerleri, ASP (Application Service Provider)’ ler tarafından host edilmektedir. Internetin getirmiş olduğu, bilgi ortamı ve paylaşımı öyle bir ortam yaratmış ve gelişmeler o kadar hızlı gelişmiştir ki firmaların kendi bünyelerinde bu tip uygulamaları barındırmaları, geleneksel geçiş süresinin yaşanmasına gerek bırakmamıştır. Uzun vadeli planların yapılması, hedef sektörlerin belirlenmesi ve bu sektörlerde yeralan aktörlerin B2B uygulamalarına girişmeleri teşvik edilmelidir. Danışmanlık hizmetinin hedef sektör firmalarına uygun koşullarda sağlanması en kritik başarı faktörlerinden biri olacaktır. Bilişim projelerine, belli bir Know-How sahibi olmadan girişilmesi ve yürütülmesi, hatalara ve kayıplara neden olmaktadır.

Mesajlar B2B alanında ürün ve servis sağlayacak firmaların, ortak bir platformda birleşmesi ve uygun fiyatlar ile KOBİ’ lere Know-How sağlaması, uzun erimde her iki tarafa da fayda sağlayacaktır.Gelişmekte olan ülkemizde büyük know-how eksikliği bulunmaktadır. Tedarik zincirinin farklı aşamalarında faaliyet gösteren firmaların, stratejik ortaklıklara gitmeleri B2B’ in önünü açacaktır. Ülkemizde makro düzeyde bir verimlilik kaybı yaşanmaktadır. Bilgi çağında “bilinen” bir sosyal ihtiyaç haline gelecektir. Nasıl sağlık, ulaşım, vb. Gibi hizmetler sosyal bir ihtiyaç ise, bilinen de sosyal bir hizmet haline gelecektir.Yerel yönetimler eğitim ve danışmanlık hizmeti veren birimler kuramaz mı? Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) kullanımının yaygınlaşması, Bilineni (Knowledge), kapital ve işgücünden daha baskın bir sermaye öğesi haline getirmiştir. Bilinen günümüzde, zaman ve mesafe kısıtlarından daha kritik hale gelmiştir.