Eleştirel Refleks (Kritik Yansıma)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ETİK KARAR VERME.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Test Geliştirme ve Madde Analizi
DÜŞÜNME EGZERSİZLERİ KAD
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Değerler Eğitimi Özgüven.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU
SOSYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Raporlama. ● HAZIRLIK ● ARAŞTIRMA ● RAPOR- genel görünüm - pratik tavsiyeler ● GENEL YORUMLAR ARAŞTIRMA / RAPORLAMA.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Performans yönetiminin durumu Visa Paajanen/UDK
Zor insanla başa çıkma yolları
Newton’un Hareket Kanunları
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
Bilimsel Araştırma Yapıyorum
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
Stres ve Stres Yönetimi
HALKALI GÜNEŞ ORTA OKULU
21. Yüzyıl becerileri.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
MATRIX memory REIMPRINTING
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
V.UNİTE DEĞERLENDİRME.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Program Geliştimede İçerik
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Oturum aç butonuna tıklayın.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
Sınav Kaygısı Seminerine hepiniz hoşgeldiniz
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
SINAV KAYGISI.
EFT TEKNİĞİ UYGULAMASI GEÇMİŞİ YENİDEN YAZMAK
Bir Liderlik Perspektifi
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
ASIL EKSİKLİK.
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
DUYURU ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİ ARASINAVI
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE İLETİŞİM BECERİLERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Onurlu, güçlü ve görünür. KA (Kişisel Asistanlık) nedir? ve kendi ülkenizde gerçek olmasını nasıl sağlarsınız?
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Öğrenmede yetişkinleri ne güdüler? Developed with the support of the EU Leonardo.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II. Algı açısından baktığımızda, insanın bilişsel sistemi, etrafımızdaki dünyayı gelen bilgileri  Bağlam.
KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT II
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
DİYALEKTİK DAVRANIŞ TERAPİSİ BECERİLERİ: DUYGU REGÜLASYONU Yağmur TÜRKYILMAZ- Gözde PEHLİVANTÜRK.
Sunum transkripti:

Eleştirel Refleks (Kritik Yansıma)

Karakteristikleri Seçmek Bakış açısını değiştirmek Deneyime dönmek Kendi rolünü analiz etmek Kaynaklardan faydalanmak Anlayışında derinleşmek Değişikliklerin faydalarını not etmek

Bakış açısını değiştirmek Detayları analiz etmek: Olaya yeniden dönüş yapıldığında zamanında önemsenmeyen potansiyel sebepler ve etkiler ortaya çıkabilir. ( motivasyonlar ve anksiyete) Olay yeni manalar kazanabilir. Büyük resmi göz önüne almak: Deneyimlerimizi makaleler, araştırmalar, profesyonel bilgiler karşısında test etmek. Geniş açıdan bakarak olayı etkileyebilen sosyal, politik, ideolojik gibi içeriklerin etkilerini düşünmek.

Deneyime Dönmek Olayda kendi rolümüzü daha iyi belirleyebilmek için belirli zamanlarda olaya dönüş yapmak faydalıdır. Kaydedin: Olay sırasındaki gözlemlerinizi ve tepkinizi not edin. Sebepleri, sonuçları, duygusal etkiler, bizim, başkaları ve gelecek için etkilerini düşünmek.

Kendi rolünüzü analiz etmek Ne yaptınız? NEDEN? Ne yapmadınız? SONUÇLAR, ETKİLER

DURUMA YARDIMCI OLAN - GİZLEYEN Sebepleri neydi? DURUMA YARDIMCI OLAN - GİZLEYEN Korkular (gizli) Motivasyonlar Yer değiştirmiş duygular Zanlar

Zaman içinde davranışlarınızda bu yolda oluşan değişiklikler

Kritik yansımanın faydaları Kendinizi yönetmek Kritik gözlem Duygusal olgunluk Kendimizin ve başkalarının tecrübelerini aktif olarak kullanmak Zamanımızı organize etmek Farklı düşünme çeşitlerine sahip olma NE YAPTIĞINIZI, NEDEN YAPTIĞINIZI, SONUÇLARI ANLAMADA GELİŞME Umulmadık ve yeni durumları idare etme yeteneğini geliştirir.

Bir yaklaşıma, duruma karar verirken 1- Niyetinin, amacının farkında olmak Bazı şeyler neden yolunda gitti? Neden özel bir durum gelişti? Olmasını beklediğiniz veya istediğiniz şeyler neden çalışmıyor görünüyor? Senin duruma olan katkın, neden olmasını arzu ettiğin kadar etkili olmadı? Özel durumlarda neden her zamanki gibi düşünüyor veya davranıyorum?

2- Odaklanmayı seç Özel bir olay Olayla ilgili bir özellik, çeşit Tekrar eden konu Bağlantılar zinciri Endişelendiğin, ilgi duyduğun bir konu Zaman

3- Yansıma Modeli Bizim olayımıza uygun herhangi hazır model araştırarak seçilebilir. Kendi modelimizi oluşturabiliriz. Seçtiğimiz modelin oluşturacağımız yeni model için faydası olabilir.

Olayla ilgili o an alakalı gibi görünen bilgi ve detaylar zaman geçtikçe önemini yitirebilir. Farklı zamanlarda farklı şeyler önemli olabilir.

Olayın yansımasını kaydedin Kiminle değerlendireceğinizi seçin 4- Metod Olayın yansımasını kaydedin Kiminle değerlendireceğinizi seçin Sıklık ve düzeni belirleyin, gelişmeleri not edin İlk adımlar (düşünce yaz, teoriler, arkadaşlarla konuş yaz, her seferinde aynı tip sorular) Materyale çalışmak (Derin anlamaya ulaşmak için neden, nasıl ve ne zaman sorularının cevabını bulmak) Son noktada sonuca varırken düşüncelerinizin sırasının nasıl olması gerektiğine karar vermek

Metodolojimin hangi yönlerini geliştirmeye ihtiyacım var? Bu nasıl olacak?

5- Başkaları ile paylaşmak Başkaları ile paylaş. Bir özetini çıkarabilirsin. Bir uzman tarafından okunduğu zaman anahtar noktaları belirttiğinden emin ol.

Durumu nekadar iyi idare edip etmediğinizi? Olayla ilgili Durumu nekadar iyi idare edip etmediğinizi? Yansıma süreci boyunca anlama ve bakış açınızda ne tür değişiklikler oluştuğunu? Kazanmış olduğunuz yeni kavrama boyutunun benzer konulara gelecekte yaklaşımınızla ilgili nasıl bir fark oluşturacağını? KENDİNİZE SORUN

YAPILACAK 1- Deneyimimiz hakkında geriye dönüp düşünmek (NE OLDU?) TARİF ET. 2- Onları daha derin seviyede anlamak. 3- Bu anlamayı gelecekte bazı şeyler için daha farklı bir biçimde kullanmak.

Çok boyutlu model şeklinde yaklaşmak Sizin duygularınızın ve motivasyonunuzun hareketinizi nasıl etkilediğini, Kişilerin duyguları, hissettiklerini, Diğer kişilerin bakış açılarını, Olayla ilgili sosyal, politik veya diğer boyutları, Araştırma bulgularını, O anda yapılacak doğru hareketin ne olduğunu bilmek gerekir.

Kritik yansıma için çekirdek model 1- Değerlendir 2- Yeniden oluştur 3- Analiz et 4- Saflaştır 5- Uygula

Değerlendir Bu bana işin üstesinden gelmem için yeterli bir materyal sunuyor mu? Yoksa basit bir seçenek mi? Benim için buna benzer bir durumla tekrar karşılaşmam mümkün mü? Değilse, şimdi buna odaklanmaktan kazancım ne olacak?

Yeniden Oluştur X olduğunda nasıl hissettim, nasıl cevap verdim? Davranışlarımı gerçekleştirirken neyi amaçlıyordum? Ne söyledim, ne yapmadım veya söylemedim? X olduğunda nasıl hissettim, nasıl cevap verdim? Bu durum umduğum gibi mi çözüldü?

Analiz et Gelişen olayda hangi hareketler veya ihmaller en önemli yer tutuyordu? Umulmadık veya yoğun duyguların sonuçları ne oldu? Ne olduğuna dair açıklamaya yardımcı olmak için ne tür yorumlar veya teoriler kullanılabilir? Bu durumun o anda görülenden daha derin kökleri var mıdır?

Saflaştır Gelecekte tekrar kullanabileceğim yolunda giden hangi şeyler var? Tetikleyici noktalar hangileriydi? Bunları farklı bir şekilde nasıl yönetebilirim? Konulara yaklaşım yöntemim veya düşüncem arzu edilmiş sonuç üzerinde nekadar yardımcıdır veya bu sonucu gizliyordur?

Uygula Bu olaydan elde ettiğim kavramayı ne çeşit durumlarda uygulayacam? Ne tür bir desteğe ihtiyacım var? Heyette daha başka kime ihtiyaç vardır? Faydalar hakkında onları nasıl ikna edecem?

Prosedür yetersiz olduğunda Ne zaman prosedürün dışına çıkmak gerekir Prosedürün henüz olmadığı durumlarda ne yapmak gerekir Olaylara uygun cevap oluşturabilmek için bir durumu nasıl okumalıdır

Güzel kararlar verirken Normal prosedürün neden teşkil etmiş olduğunu anla. Normal prosedüre yol açan zanları anla. Güncel içeriğe uygulanıp uygulanamıyacağını tespit et. Proderün uyarlanıp uyarlanamayacağına veya iptal edilip edilemiyeceğine karar ver. Normal prosedürün hangi yönlerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini değerlendir. Güncel durumu karşılayacak ihtiyaçların neler olduğuna karar ver.

Rutin olmayan durumlarda yansıma Bu çeşit bir durumda olayın genel gidişatı nasıldır? Bu rutin prosedürün mantıklı tarafları nelerdir? (İşleri bu şekilde yapmanın sebepleri nelerdir?) Bu durumun farkı nedir? (normal prosedürü uygulamak zor veya uygun değil) Prosedürün hangi tarafları değiştirilmemek zorundadır? Bunlar neden temeldirler? Hangi tarafları uyarlanmalı veya çıkartılmalıdır? Bu vakada neden böyle düşünmektesin? Rutine bağlandın mı, yoksa uyarladın mı? Neden böyle yaptın? İyi çalıştı mı? Ani etkileri ne oldu? Sonuçları ne oldu? Bu durum tekrar ettiğinde gene aynısını yaparmıydın?

İçerik hazırlanırken Keşşaf G. S İçerik hazırlanırken Keşşaf G.S.İ Kulübü Kritik ve Analitik Düşünme (KAD) Komisyonu tarafından Critical Thinking Skills (Stella Cottrell) kitabından faydalanılmıştır.