Prof. Mehmet Zaman Saçlıoğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BETİMLEYİCİ ANLATIM Bu tekniği uygulayan yazarın amacı, okuyucunun görmediği bir görüntüyü, olayı, yeri, okuyucunun kafasında canlandırmaktır. Yazar.
Advertisements

HİKÂYE (ÖYKÜ) Sevcan ÖZDEN Sultanahmet Anadolu
OKTAY TUNCER hayatımızda noktalama işaretleri....
EVİMDEYİM GÜVENDEYİM U.
SELİM İLERİ.
Yaratıcı Yazarlık Hafta III
Powerpoint Uygulaması
BİR KADINI BEKLEMEK ATAOL BEHRAMOĞLU
VII. Geleneksel TED İ stanbul Koleji Kitap Haftası Ocak 2014.
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
KAFİYE VE REDİF ÖRNEKLERİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
Selim Furkan Tekin Hz-D
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
CAHİT KÜLEBİ Hayatı Sanatı Eserleri Seçme Şiirleri.
MAVİSEL YENER.
SALAH BİRSEL
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
Prof. Dr. Mustafa Dülger Hocamız.
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
FATİH ERDOĞAN. Fatih Erdoğan 23 Nisan 1954'te İzmir'de doğdu. Yaşamının geri kalanını İstanbul'da geçiren yazar, Kültür Koleji ve 1973'te Robert Kolej'den.
ÇAĞDAŞ EDEBİTAYIMIZIN ÇAĞDAŞ İNSANI
MÜGE İPLİKÇİ.
T.C ERCİYES ÜNİVERSİTESİ
DENEME Yiğit İlkkutlu.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
SERVET-İ FÜNUN EDEBİYATI
Aşağıdakilerden hangisinde mecaz anlamlı sözcük kullanılmamıştır?
P a z a r S a b a h l a r ı.
ŞİİR.
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
1) “Meydanda telefon kulübesini göremiyor, ama, yine de arıyordu
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ulama yapılabilir?
TEST SORULARI YAZIM KURALLARI.
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
Haldun Taner’İn hayatI
EDİP CANSEVER.
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
Konuş sevdiğim Yüreğinin şarkısını söyle bana Gece karanlık,
ANLATIM TEKNİKLERİ Dört tane anlatım tekniği vardır!!! AÇIKLAMA
Şiir.
KOMPOZİSYON YAZMA GİRİŞ BÖLÜMÜ.
SÜLEYMAN TARIK BUĞRA ( 2 EYLÜL ŞUBAT 1994 )
KAVGAYI ağacın yaprağına yaz; Sonbahar gelsin yaprak KURUSUN diye.
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: RÖNESANS DÖNEMİ MÜZİĞİ
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Servet-İ fünun edebİyatI
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
ONUR ÜNLÜ.
ERBAA SINAV DERGİSİ DERSHANESİ. 1. SORU İstanbullu Hoca olarak da anılan Reşit Efendi hangi romanın kahramanıdır?
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
Hikaye.
Gülayşe Koçak ‘‘Dünyanın en başarılı yazarlarının bile defalarca reddedildiğini bilmeliyiz. Reddedilmeyi göze almazsak, yazamayız.’’
II.ÖYKÜ.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu 1929'da Burdur'un Yeşilova ilçesi Akçaköy'de doğdu. Az topraklı köylü bir ailenin çocuğu. 1948'de Gönen.
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
AHMET ÜNVER.
Daha sonra Robert Koleji'nde Matematik dersleri vermeye başladı yılında Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) bilim kolu başkanı.
Yaşar Kemal Hayatı  1922’de Osmaniye’nin Hemite köyünde doğdu.  Asıl adı Kemal Sadık Göğceli’dir.  5 yaşında kan davası yüzünden babasını yitirdi.
HAYAT BİLGİSİ Metin KELEŞ Zeki Sabah İlkokulu. KİTAPLAR Neler öğrendim neler, Karalar, denizler, ülkeler. Neler öğrendim neler, Hayvanlar, ağaçlar, bitkiler.
Sunum transkripti:

Prof. Mehmet Zaman Saçlıoğlu

1955 yılında Bursa'da doğdu. TED Ankara Koleji ve Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulunu bitirdi. 1977-81 yılları arasında Ege Üniversitesinde asistanlık, 1981'den sonra M.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesinde öğretim üyeliği yaptı. 1996'da profesör oldu. Belçika'da ve Avustralya'da kısa sürelerle konuk öğretim üyeliğinde bulundu. 2008 yılında M.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi'nden emekli oldu. Halen İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde Tekstil Bölüm Başkanlığı görevini sürdürmektedir.

«Edebiyat bir uzun koşudur. Tavşanların adları çokça geçse de, kazanan Edebiyatla ilişkisi çok erken yaşlarda başlayan bir yazar olmasına rağmen eserleri çok daha sonraları ulaşmıştır okura Mehmet Zaman Saçlıoğlu’nun. Titiz bir yazar olmasından kaynaklanır aslında sanatçının üretiminin az oluşu. Şair Sunay Akın’ın çok yerinde tanımıyla o bir “kaplumbağa yazar” dır aslında. «Edebiyat bir uzun koşudur. Tavşanların adları çokça geçse de, kazanan hep kaplumbağalar olacaktır. Mehmet Zaman Saçlıoğlu bir kaplumbağa şair, yazardır.» SUNAY AKIN

Yedi öyküden oluşan dosyasıyla 1993’te Yunus Nadi Öykü Ödülü’nü, yayımlanmamış öykü dalında Vüs’at O Bener’le paylaşmıştır. Bu öykülerin de içinde bulunduğu Yaz Evi adlı kitabıyla (1994) Sait Faik Hikaye Armağanı’na layık görülmüştür. Topaç adlı öyküsüyle  Haldun Taner Öykü Ödülü’nde 1. olmuştur. (1998)

Yalınlık ve yoğunluk bu anlatımın ayırıcı özellikleri Yalınlık ve yoğunluk bu anlatımın ayırıcı özellikleri. Terimsel bağlamda Mehmet Zaman Saçlıoğlu’nun öyküleri, ne olay öyküsü, ne de durum ve kesit. Öykülerine özgünlük kazandıran yönlerden biri de bu. Bilinen ya da alışılagelen öykü öğelerini kendince, yeni arayışlar içinde kullanmayı deniyor Mehmet Zaman Saçlıoğlu. Bu yüzden özgün bir öykücü olarak karşımıza çıkıyor Sayın Saçlıoğlu…

Saçlıoğlu’nun kitapları Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları’ndan çıkmaktadır.

İKİ KEÇİ Keçiden, sayılardan, yıldızlardan söz ederken insana odaklanan bu kitapta, zaman içinde değişen ve değişmeyen yanlarımız, tutkularımız, korkularımız, aşklarımız, yaptığımız kötülükler ve iyilikler bir keçinin öyküsünde, fantastik, yalın ve sıcak bir dille, kışkırtıcı imgelerle anlatılıyor.

SUR VE GÖLGE Kumkapıyı, Modayı ve Antakyayı sahne olarak seçtiği bu kitabında; gizemli, fantastik öğelerle sarmalanmış bir dünya yaratırken, insanı derinden sarsan karakterleriyle birbirine ilmeklenmiş şaşırtıcı ilişkiler kurmuş, insani durumlara dönük yoğun katmanlar oluşturmuştur.

YAZ EVİ Güçlü kurgusu ve diliyle Mehmet Zaman Saçlıoğlu, Yaz Evi´nde bizi on bir değişik öyküde gezdiriyor.

BEŞ ADA 'Mehmet Zaman Saçlıoğlu', 'Beş Ada'da alışılagelen öykü kitaplarından farklı bir toplamla çıkıyor okur karşısına. Her biri tek başına varolma, yaşama gücüne sahip öyküler, yan yana geldiğinde ayrı bir bütünlüğü ve boyutu sergiliyor. Okuduğunuzda bunun bir rastlantı değil, yazarın seçimi olduğunu göreceksiniz.

RÜZGÂR GERİ GETİRİRSE Zaman ve yaşattıkları ya da yaştmadıkları. Zamanla törpülenişimiz, zamandan edinimlerimiz. Artık geçmiş zamanda kalanları o geçmişteki hayalleriyle, çoğu kez boşuna bir çabayla, bugünde var etmeye yönelik bütün o acınası girişimler. 'Yazdıklarımızın Zaman´a dayanması, Rüzgâr´a dayanmasıyla aynıdır...' diyor yazar.

Türkan Saylan…Ülkesinin ve insanlığın aydınlık geleceği için didinen bir bir Cumhuriyet kadınıydı. Söyleşi türündeki bu eseriyle onun özel yaşamını, mutluluklarını, düşlerini, umutlarını, düşüncelerini bizlere aktarıyor sayın yazarımız.  

«Şiir, bir yazarın dil duyarlılığını turnusol kağıdı gibi ortaya çıkarır. Aslında öykü ve roman da öyle. Şiirde fazladan kullanılmış ya da yerine oturmamış bir sözcük varsa kendini hemen belli eder. Okuyucu bunu anlıyor da yazan anlamıyorsa, okuyucu yazandan daha çok şairdir diyebilirim. Çünkü şiir, şairden çıktıktan sonra okuyucuda süren, hatta onda gelişen bir metindir.»

Ne kaldı sana elinden başka? Şimdi tut bir ağacı, okşa.   GİDEN SEN Adını koy bir yana, uzaklaş.. Ne kaldı sana elinden başka? Şimdi tut bir ağacı, okşa. Bak, bulut onca yüksekten Dala fısıldıyor yağmuru. Çek elini, gözünle dinle At işini bir yana, suya gir.. Nehir senin içinde, zaman sensin. Unut gözünü, ten ol, akarsın.. Bırak karga anlatsın seni, Bülbülle aynı sestir duyacağın. Sen aslında sarmal bir deniz kulağısın. Sevdin mi bu işi? İyi, Üfle gitsin o zaman elindeki. Giden, sana geri gelendir belki, Unutunca anımsarsın... Mehmet Zaman Saçlıoğlu

Çektiğimiz her kürek denizde iz bırakır Çektiğimiz her kürek denizde iz bırakır. Biz fark etmeyebiliriz ama bıraktığı bu iz kıyıya kadar gider. Belki çok küçük bir kısmı gider ama kıyıya mutlaka ulaşır. Edebiyat da böyledir. Üzerinde kara görünmeyen bir denizde kürek çekmektir, edebiyat. Sınır yoktur, ucu bucağı yoktur bu denizin, ne kadar gitmek isterseniz gidersiniz. Küreğiniz gittiğiniz yolları gösterir size. Suda yalnızca sizin küreğinize ait bir iz bırakır. Arkanızdan gelenler de sizi tanısın diye.

HER ÖYKÜDE YENİDEN YOLA ÇIKMAK…