Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

HOŞGELDİNİZ.
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
ÖZEL ANTAKYA ATA İLKOKULU
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
KONUŞMAYI BAŞLATMA VE SÜRDÜRME AMAÇ: Sözel İletişimi başlatabilme ve sürdürebilme DÜZEY: 2. Sınıf ve üstü SÜRE: 45 Dakika MATERYAL:
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANA-BABA TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
OLUMLU OLUMSUZ TUTUMLAR
7 YAŞ DÖNEMİ ÇOCUKLARI.  Harflerin her birini, tüm sesleri doğru olarak çıkarabilir.  Kendine sorulan sorulara cevaplar verebilir.  Kendisiyle göz.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
BAL PETEĞİ ANAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Eğitimin anlamından bahsedile bilir eğitimde çocuğun özgür iradesinin de olması gerektiği vurgulana bilir ÇOCUĞA SINIR KOYMAK.
AİLE EĞİTİM SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE ANA-BABA TUTUMLARI
Çocuğun Eğitiminde Disiplin ve Sınırlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ANNE BABA TUTUMLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BAŞARIYI ETK İ LEYEN ETMENLER Burcu PEZÜK Psikolojik Danışman.
HOŞGELDİNİZ.
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ORTAOKULU
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
AİLE TUTUMLARI GATA 2 Nasıl Bir Çocuk Yetiştirmek İstiyorsunuz?
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
AİLE TUTUMLARI ve ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Çocuklarımıza nasıl davranıyoruz?
ANA BABA OKULU SEMİNERİ.
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ANNE BABA TUTUMLARI ÖDÜL-CEZA DİSİPLİN HAVVA DURUKAN
BAŞARIDA AİLENİN ROLÜ SAMET YAN. “ BAŞARI ” Nedir? Belirlenen bir hedefe ulaşılması durumu. “ BAŞARILI İNSAN ” Kimdir? Hedefine ulaşan kişi.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
Sunum transkripti:

Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum GALATASARAY İLK ÖĞRETİM OKULU ARALIK 2009

Program Aile değerleri ;Rollerimiz ve Kurallar Öz değer Duygusu Aile Tutumları Düşünme Modelleri Davranış Geliştirme Nasıl Ders Çalışmalı?

Aile Değerleri ve Kurallar 4-5 yaşından itibaren çocuğunuzla değerleriniz konuşun. “Biz ….’ye önem veren bir aileyiz. “ Erken yaşlardan itibaren kurallardan haberdar edin; uygun bir dille: “Cumartesi günleri evde temizlik var; gel beraber süpürelim” “Akşam 18.00-18.30 arası evimizde okuma saati; ne okuyalım?”

Nasıl Bir Çocuk İstiyorum Ona neler verebilirim? O benden neler bekliyor/ ihtiyacı ne? İlgi, sevgi, birlikte kaliteli zaman geçirmek Ben ondan neler bekliyorum?

Öz-değer duygusu Saygı: birey yerine koymak Değer vermek: duygu ve düşüncelerini ciddiye almak Takdir etmek: davranışa yönelik olumlu geri bildirim Anlayış: dinlemek ve yaşadıklarını anlamak

Disiplin ve Sınırlar OTORİTER……………..X Katı sınırlar: Çocuk kaçar, içe kapanır, pasifleşir, işbirliği yapmaz. Sorun genellikle çözülmez; ebeveynin dediği olur …….SERBEST Gevşek sınırlar: Çocuk test eder direnç gösterir pazarlık eder Sorunu ana-baba çözer

Aile Tutumları 1- BASKICI AİLE Bu ailede çocuklar ya saldırgan, ya da çekingen ve içe dönüktür. Ceza ve ödül sistemi çok sert biçimde uygulanır

Aile Tutumları 2- AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE – Kendi doymak bilmeyen ihtiyaçlarını çocuklarla gidermek isteyen aile. Bu ailede kural ya yoktur ya da çok az vardır. Çocuklar bencildir, sosyal yaşamda dengesizdir, kendilerine hizmet edilmesini bekler, grubun onayını kazanmak için ilgi çekmek ister

Aile Tutumları 3- AŞIRI KORUYUCU AİLE Çocuğu olabilecek tehlikelerden korumaya çalışan, ona güvenmeyen, felaket bekleyen, sorumluluk vermeyen, çocukla aşırı beraberlik yaşayan aile. Bu ailelerde genellikle bağımlı, zayıf sorumluluk duygusu olan, kendine güvensiz, toplumsallaşmada zorluk çeken çocuklar yetişir. Çocuğun mücadele gücü düşük, kendini beceriksiz hisseden bir yetişkin olması muhtemel

Aile Tutumları 4- TUTARSIZ AİLE Belli bir davranış kalıbı olmayan aile. Kimi zaman hoşgörü, kimi zaman ceza vardır. Bu ailelerde çocuklar dengesiz, kararsız olur. Ne zaman, nerede ne yapılacağını kestiremez. Bazı ritüelleri (kurallar) korumak çocuğu hayata hazırlar

Aile Tutumları 5-MÜKEMMELİYETÇİ Aile Anne-baba kendi gerçekleştiremediklerini çocukların gerçekleştirmesini ister. Çocuğu "dört dörtlük insan" projesi olarak görür. Kurstan kursa, spor, müzik alanında farklı etkinliklere taşırlar çocukları . Çocuğun yeteneklerini hesaba katmadan onun için beklentiler oluşturursak o potansiyelini gerçekleştiremez.

Aile Tutumları 6-Demokratik Aile Sınırlar içinde özgürlük: Eşitlik ve karşılıklı saygının olduğu aile. Teşvik ve hoşgörü ağırlıktadır. Bu ailede çocuklar kendilerine ve çevrelerine saygılı, girişken yaratıcı, hoşgörülü ve açık fikirlidir. İşbirliği var; inatlaşma yok ya da çok az Ebeveyn yüreklendirir İki taraf da çözüm sürecine katılır Bağımsız ama otoriteye saygılı

Aile Tutumu Ebeveyn tarzınızı belirleyin ve tutarlı olun Sınır koyun; güven ve devamlılık duygusu verir Seçenek sunun Güç; emretmek, azarlamak değildir Hata yapmasına, denemesine izin verin

Düşünme Modelleri Görsel çocuklar: Gördüğü şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar Yazı yazarken, düşüncelerini ifade ederken ve izlenirken gayet rahattır Yapacağı işleri listeler, yazarak düşünür ve yazarak ders çalışır Eşyalarını düzenli tutar

Görsel çocuklar El yazısı düzgün ve okunaklıdır Gözleri hızlı hareket eder, yukarılara bakar Görsel ayrıntıları, hem şekli hem arka planı hatırlar Devamlı ve sabit göz teması kurar İskambil kağıtları, kelime oyunları, yap-bozları severler

Görseller Nasıl Öğrenir? Detaylı notlar tutar; yazarak öğrenir Okumayı sever- multivizyon – bol görsel malzeme kullanılan derslerde rahat öğrenir Yazılı talimatları daha iyi anlar Zihninde haritalar çizer; fişlerle rahat öğrenirler Okuduğu şeyin resmini zihninde canlandırmasını teşvik edin

İşitsel çocuklar: Duyduğu şeyleri kolay öğrenir/ hatırlar İnsanların önünde rahatlıkla konuşur Sözcük dağarcığını ayrıntılı ve düzenli şekilde kullanır; uzun derin cümleler kurar Konuşurken dikkatini rahatlıkla toplar

İşitsel çocuklar Yüksek sesle okuyarak çalışır El yazısı zor okunur Birkaç dakikadan fazla göz teması kuramaz, sık sık yere bakar Uzun süre kıpırdamadan oturabilir İzlediği filmdeki replikleri/ diyalogları ya da müzikleri hatırlar

İşitseller Nasıl Öğrenir Tartışarak ya da dinleyerek Dinleyerek yabancı bir dili öğrenebilir Etrafta görsel olarak fazla uyarıcı olduğunda dikkati dağılır Ders çalışırken mırıldanırlar, radyo/ müzik dinleyebilirler Kelime öğrenirken ritmik, kafiyeli şarkılar uydurup tekrarlamaları işe yarar

Kinestetik çocuklar: Fiziksel becerileri kolay öğrenir Yaptığı ya da yaşadığı şeyleri kolay hatırlar Sportif yarışmalardan ; bedensel faaliyetlerden hoşlanır (dans, drama) Bedensel duyguları ve hissettiklerini kolay tanımlar Hareket halindeyken ya da ellerini kullanırken dikkatini toplar

Kinestetik çocuklar Sürekli hareket halindedir, yerinde duramaz Bir şey hatırlamaya çalışırken daha çok aşağılara bakar İletişim kurarken ilk önce fiziksel temasta bulunur Sakin ve kısa cümlelerle konuşur Duygularını kelimelere dökmekte zorluk çeker

Kinestetik nasıl Öğrenir Uygulayarak öğrenir, elleriyle denemek dokunmak ister Uzun sözel açıklamalar dikkatini dağıtır. Onunla kısa ve net ifadelerle konuşulmalıdır Öğrenme deneyimi mümkün olduğunca somutlaştırılmalı; örn; maket yapabilir Öğrendiği konuyla kendi hayatı arasında bağlantı kurmalı Oyun, canlandırma, drama ile öğrenirler

Davranış geliştirme Kendi davranışları için sorumluluk almasını sağlayın İçsel motivasyon yaratmaya çalışın; sonuçları anlamasını sağlayın Hedef koymasını teşvik edin Pekiştirme: aldığı olumlu sonuçları tebrik edin Yeniden denemesine izin verin

Etkili Ders Çalışma Sorumluluk verin; evde düzenli yaptığı görevleri olsun Ders çalışma mekanı sabit olsun Okuldan geldiğinde yatana kadar sahip olduğu zamanı nasıl planlamak istediğini sorun-planı kendi yapsın Ders çalışırken başında beklemeyin Belli aralıklarla yanına gelerek nasıl gittiğini izleyin

Ders çalışma- devam ½ saatte bir kısa molalar verin(5 dk) (Yaş ilerledikçe bu süre artabilir) Ödevleri onların yerine yapmayın Uzun ödevleri parçalara bölün Çalışırken ortamda dikkat dağıtıcı unsurlar olmasın ( tv, kardeş, ses vs)

Soruna Dönüşmeden Önlem Sorumluluk duygusu Odaklanma Soruları doğru okuma ve anlama İnternette harcanan zaman Türkçe’yi düzgün kullanmak Kendini tam ifade edebilmek Ödev teslim tarihlerine uymak

Hangi Tutumlardan Kaçınalım Net olmayan mesaj Rüşvet Aşırı ödül/ ceza vermek Pazarlık Söylev vermek Görmezden gelme Ana-baba arasında tutarsızlık; çifte mesaj vermek

Sağlıklı çocuklar için.. Günlük tv ve bilgisayar kullanma saati sınırlı olmalı Doğru model oluşturmak; aile kurallarına kendimiz uyalım İş-özel hayat dengesi; işi işte bırakmak Tüketim alışkanlıklarını dengelemek

Çocuklarınız sizin çocuklarınız değil, Onlar kendi yolunu izleyen Hayat'ın oğulları ve kızları. Sizlerin aracılığınızla geldiler ama sizden gelmediler Ve sizinle birlikte olsalar da sizin değiller. Onlara sevginizi verebilirsiniz,düşüncelerinizi değil. Çünkü onların da kendi düşünceleri vardır. Bedenlerini tutabilirsiniz,ruhlarını değil. Çünkü ruhlar yarındadır,

Siz ise yarını düşlerinizde bile göremezsiniz. Siz onlar gibi olmaya çalışabilirsiniz ama sakın onları Kendiniz gibi olmaya zorlamayın. Çünkü hayat geriye dönmez,dünle bir alışverişi yoktur. Siz yaysınız,çocuklarınız ise sizden çok ilerilere atılmış oklar. Okçu,sonsuzluk yolundaki hedefi görür

Ve o yüce gücü ile yayı eğerek okun uzaklara uçmasını sağlar. Okçunun önünde kıvançla eğilin Çünkü okçu, uzaklara giden oku sevdiği kadar Başını dimdik tutarak kalan yayı da sever'. HALİL  CİBRAN

Kaynak kitap: “Çocuklar Nasıl Öğrenir?” Yazar: Dawna Markova ve Anne Powell , Kuraldışı Yayıncılık