ZAMANI İYİ KULLANMA VE VERİMLİ ÇALIŞMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ
Advertisements

ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
ZAMAN YÖNETİMİ 1) Zaman 2) Zaman Yönetimi
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME VE
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
VER İ ML İ DERS ÇALI Ş MA YOLLARI. Önce kendinize güvenin. Önce kendinize güvenin. Başarılı olacağım diyerek başlayın. Unutmayın ki kendine güven başarının.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
KALİTELİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ Demet TAŞDAN.
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARI ZAMANI İYİ KULLANABİLME REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ VE
BAŞARILI OLMAK İÇİN NELER YAPILMALI?
Bursa Birey Dershaneleri
tüm öğrencilere başarılar dileriz.
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
Verimli Ders Çalışma Yöntemleri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA SANATI
Etkin Çalışma Yöntemleri.
HEDEF VE AMAÇ BELİRLEMEK BAHÇE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BUGÜN NELERDEN BAHSEDECEĞİZ?
BAŞARI VE MOTİVASYON.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİNE HOŞGELDİNİZ 100.YIL ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
İnsan öğrendiklerini çok çabuk unutur!
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINAV KAYGISI.
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
ETKİLİ DERS ÇALIŞMAK.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ATATÜRK İLKOKULU Rehberlik Servisi
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MOTİVASYON Fatma Nur İSPENOĞLU
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
HOŞGELDİNİZ 2 3 Ders Çalı ş ma İ le İ lgili Yakınmalar Ders Çalışmaya Başlayamıyorum Ders Çalışmayı Sürdüremiyorum Çalıştığım Halde Başarılı Olamıyorum…
Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Hocabey Toki Ortaokulu Rehberlik Servisi.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
AMAÇ VE HEDEF BELİRLEME
PROFİLO İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
VERİMLİ VE PLANLI DERS ÇALIŞMA CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
SINAV KAYGISI VE BAŞETME YOLLARI
REHBERLİK SERVİSİ.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ GAP Anadolu Lisesi Rehberlik Servisi
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
ZAMANI İYİ KULLANMA SANATI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, MOTİVASYON VE BAŞARILI OLMA
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

ZAMANI İYİ KULLANMA VE VERİMLİ ÇALIŞMA BJK KOLEJİ REHBERLİK SERVİSİ

Zamanı İyi Kullanmak Ne Demektir? Zaman paha biçilmez bir kaynaktır ve geri çevrilemez. Birçok öğrenci zamanının kendisine yetmediğinden yakınır. Bunun bir sorun değil de, hedeflerin belirsiz olduğu, önceliklerin iyi sıralanmadığı ve zamanın iyi planlanmadığı yolunda bir belirti olduğunu anlayana kadar. Zaman, belirli bir ritimde amansızca akıp gider. Aslında planlayabileceğimiz tek şey kendimizdir.”Kendinizi Planlamak” bu çalışmanın asıl başlığıdır. Konu sizsiniz, hayatınızı nasıl yaşadığınızdır.

Önceliklerimiz…. Çocuklarımızın zamanlarını planlamalarına yardımcı olurken ilk yapmamız gereken ;sorumlulukları ve çalışma saatleri arasında bir kaldıraç dengesi oluşturmaktır. Bunun için de uzun saatler ve amaçsızca çalışmaktan çok, önemli işleri öne almaya ve önceliği onlara vermeye ihtiyacımız vardır.

Kaldıraç dengesinde yer tutan önemli unsurlar Ders konuları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmak. Çalışma ortamını düzenlemek. Planlama yapmak. Bir sistem oluşturmak. Hedefleri saptamak Öncelikleri belirlemek.(İlk sırada olan derslere hemen ağırlık vermek ve diğerlerini de hızlıca bitirmek.)

Çalışma Ortamı Oluşturma Çalışma ortamı çalışma davranışını güdüler.Her gün aynı yerde çalışmak ön hazırlık sağlar. Ortamın sessiz,uyarandan uzak, rahatsız etmeyecek ısıda ve her türlü materyalin ortamda hazır olması esastır. Çalışma ortamının (masa ya da çalışılan herhangi bir ortam) organize ve düzenli olması düşünce sistemimizin de belli bir düzen içinde çalışmasına neden olur.

Erteleme: -Bu ders çok zor, nereden başlayacağımı bilemiyorum. Ertelemek insanı güçsüz düşüren bulaşıcı bir hastalıktır. Ertelemek zaman hırsızıdır ve oyalanma biçimidir. Örneğin; -Bu ders çok zor, nereden başlayacağımı bilemiyorum. -Daha sınava çok var, ne acelem var ki ? -Kendimi pek iyi hissetmiyorum ve bu iş için yeterli enerjim yok. -Sabah ve öğleden sonra derse başlamakta güçlük çekiyorum. -İşlerimi kolay kolay bitiremiyorum. -Önce sevdiğim şeyleri yapmak istiyorum.

Kesintiler: Önemli bir işe yoğunlaştığınızda birisi beş dakikalık bir iş için sizi rahatsız etse belki bu rahatsızlık sizin yarım saatinize mal olacaktır. Rahatsız edilmekten korunmak için bir yönteminiz olmalı ve bunu sıkı bir şekilde uygulamalısınız ki insanlar kabul etsin. İnsanlar engelinizi aşıp ta sizi rahatsız ettiğinde onları nazikçe uyarmalısınız.

Bellek: Öğrendiğimiz şeyleri unutmak büyük bir zaman israfıdır. Unutmamak için,kendinize bir öğrenme sistem geliştirelim. Bir seminere katıldığımızda, bir kitap okuduğumuzda ve bir şekilde hatırlamak istediğimiz bir bilgi bulduğumuzda, bazı özel notlar alalım. Sadece birkaç anahtar sözcük,ya da ufak bir çizim. Bir gün sonra bu notlara baktığımızda, hepsinin birer anahtar gibi çalıştığını birçok ayrıntıyı anımsattığını göreceğiz. Bu ufak notlar sık sık hatırlanınca öğrenilen her bilgi uzun süreli belleğe geçer ve uzun yıllar yaşamımızda bize eşlik eder.

Çalışma Saatleri: Önemli olan uzun zaman çalışmak değil, gerektiği gibi,çalışarak işleri halletmektir. Yorulduğumuzda buna değmelidir. İnsanları uzun çalışma saati tuzağına düşüren üç büyük neden vardır: Tembellik, Kötü zamanlama Hayır diyememe.

Zaman Çizelgesi: Bir öğrenci için zamanı nasıl geçirdiği çok önemlidir.Zamanı sınırlı ,öğreneceği konu ise çoktur.Zamanımızı gerçekte nasıl harcadığınızı bir zaman çizelgesi kullanarak bulmak; asıl sorunları bulmanıza da yardımcı olabilir.Öğrencilerden öncelikle gününü saat saat yazmasını isteyebiliriz.Böylece hangi işe ne kadar zaman harcadığını öğrenmek kolay olacaktır.Yaşarken fark etmediğimiz zaman kayıplarını belirleme ve düzeltme fırsatı buluruz. Ders çalışma periyotlarını artırmak,her bir dilimi 30-40 dk. ile sınırlamak aralarda mutlaka mola vermek önemlidir. Oturarak yapılan çalışma zamanlarına,fazla yorucu olmamak koşulu ile hareketli mola zamanları eşlik etmelidir.

Düzeni Bozmak ve Hayır Diyememek…. Bir çok durumda planlarımız ve doğrularımız başka şey söyler ama başka türlü davranırız. Perhiz yaparken güzel bir pasta ikram edilse yer-o anki lezzeti düşünerek-perhize yarın devam ederiz. Uzun vadeli planlarımızı ihmal etmemize yol açan bu engelleyiciler,hedefe ulaşma yolunda karşımıza çıkan engellerdir.Anlık mutluluklar yerine ulaşacağımız noktanın(kazanacağımız sınav,alacağımız iyi not,yeni bir konuyu öğrenmenin hazzı..) bize sağlayacaklarına odaklanalım.

Alışkanlıklar: İyi alışkanlıklar hayatımızı kolaylaştırır.Zamandan ve enerjimizden kazandırır. Kötü olmasına rağmen sürdürdüğümüz alışkanlıklarımız da vardır ve bunların değiştirilmesi gerekir. (Örn:Plansız çalışmak,zamanı iyi kullanmamak….)Bunun için: Nasıl bir değişiklik yapmak istediğinize karar verelim ve hemen bu değişikliği yapalım. Bir anda çok şey değiştirmeye kalkışmayalım.İlk değişiklikte ustalaştıktan sonra ikincisine geçin. Yeni davranışlarınız için kendinize net ve ölçülebilir başarı standartları belirleyin. Asla ve asla istisna kabul etmeyin. Sonuçların aniden değişmesini ummayın. Bu iş zaman ve çaba gerektirebilir.

Hedef Belirleme Ve Değerler: Neye ulaşmak istediğimizi bilmezsek zamanı kontrol edemeyiz. Hedefler zamana anlam verir ve yapmamız gereken seçimler için bir iskelet oluşturur; net hedeflerimiz olmazsa zamanı iyi kullanmak anlamsız kalır. Her alanda net hedeflerimiz olmalıdır. Hepimizin yaşamımıza anlam katan, bizi insanlığın bir parçası yapan sonuç olarak uğruna savaşacağımız değerlerimiz vardır. Değerler ilerleme güdümüzün dayandığı noktalardır. Davranışlarımıza heves, bağlılık ve enerji verirler.

Hedef Belirleme Ve Değerler: Hiç bir baskı bizim içimizden kaynaklanan bir baskıdan daha güçlü olamaz; bu baskılar yaşamımızın renklerini belirler ve her olaya karşı davranış biçimimizi düzenler. Önemli olan sadece plan değil,bu plana bağlılıktır. Hedeflerinizin kendi hedefleriniz olduğuna ve bunlara gerçekten ulaşmak istediğinize emin olun. Bunları yazıya dökün ki sık sık bakıp hangi yolda ilerlediğinizi bilesiniz ve bu hedefleri hep olumlu cümlelerle tanımlayın; “Yapacağım......”. Bunlara ulaşmayı ummuyorsanız, ulaşamazsınız.

Eski bir Çin Atasözü şöyle der: “Balık tutmak amacıyla ırmağa gitmek yeterli değildir,yanınızda ağ da götürmelisiniz. Yani, plansız hedef sadece bir düştür.Çocuklarımızla birlikte hedefle koyalım ve plan yapalım.Her plan açık bir hedef ve bunu izleyen adımları kapsamalıdır. Bu adımlar: -Kolay tanımlanabilir -Ölçülebilir -Zaman çizelgesi olan -İlerlemeyi karşılaştırmak için denek taşları bulunan -Geribildirim alınabilecek adımlar olmalıdır.

Ajandalar: Ajandalar, kendimizi düzene sokmak için kullanılan araçlardır.Çocuklarımızla beraber ajandalar oluşturalım.Günümüzü ,haftamızı planlayalım.Her planda olduğu gibi ufak bir esnetme payı koyalım.Ama bu payın dışında planımıza uyalım. Bu size hizmet edecek bir araçtır, sizi daha etkili ve yararlı olmaya iten, böylece stresinizi azaltan bir araçtır. Ajandalara yazılan adımlar gerçekleştikçe çocuklarımızın çalışma arzusu ve kendilerine olan güvenleri artacaktır.

Kendinize bir hedef belirlemeli ve o yönde hareket etmelisiniz. Hedef belirlerken çok özen göstermelisiniz. Fazla hırslı olmayın; her ay kalıcı ve başarılı bir değişiklik yapmak sekiz değişikliği başaramamaktan iyidir. Alışkanlıklar, kaslar gibi kullanıldıkça güçlenir. Zamanınızı ve yaşamınızın kontrolünü elinizde tutun.

Çocuklarımız ve bizler için…… Gün bugündür. Yer burasıdır. Yaşam sizin yaşamınızdır. Günü yakalayın. Bu anı kullanın. Şimdi harekete geçin…