GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
Advertisements

ISLETME BILIMINE GIRIS 1
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Ticareti, üretilen mal ve hizmetlerin belirli bir ücret karşılığı son kullanıcılara ulaştırılmasını sağlayan alım-satım faaliyetlerinin tümü olarak.
İKİNCİ DERS İKTİSADIN TANIMI, KAPSAMI VE TEMEL KAVRAMLAR
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
İŞLETME YÖNETİMİ.
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞLETME KAVRAMI 1. HAFTA.
İŞLETME YÖNETİMİ.
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
EYŞAN ALTIOK  Bir mal ya da hizmeti para karşılığı alma ve satma işidir..
İşletme Bilimi İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
KOBİ’LER VE KOBİ’LERİN ORTAK ÖZELLİKLERİ
Kaynaklar sınırlı ancak ihtiyaçlarımız (yiyecek,giyecek,konut) sınırlı. Ekonomi sınırlı kaynaklarla sınırsız ihtiyaçların nasıl giderileceğini inceleyen.
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
TEMEL EKONOMİ 1. GİRİŞ Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK.
İŞLETME VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ KAVRAMLAR
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
İşletmeyi neden kurarız ?
Hazırlayan:Asuman Ezgi
EKONOMİK YAŞAM SINIRSIZ İNSAN İHTİYAÇLARININ KIT KAYNAKLARLA
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
İŞLETMEYE GİRİŞ.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
GENEL İŞLETME İŞLETME EKONOMİSİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE İLİŞKİLİ OLDUĞU BİLİM DALLARI.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Ekonomi Bölümü Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi. Behiye Çavuşoğlu Behiye Çavuşoğlu YDÜ Ekonomi.
Mühendislik Ekonomisi
GİRİŞİMCİLİK.
Girişimcilik.
Başlamak için sorular:
Öğr.Gör Seda AKIN GÜRDAL
UluslararasI tİcaret teorİsİ Analİzlerİ
Girişimciliğe Başlamak… Girişimcilik ile ilgili web siteler, ilk adımlar ve dahası…
İŞLETME VE İŞLETMECİLİK Konu 1
İŞLETME VE İŞLETMECİLİK
İŞLETMECİLİĞİN ANLAMI VE TEMELLERİ.
EĞİTİMİN MALİYETİ VE FİNANSMANI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İŞLETME’DE KAYNAK YÖNETİMİ
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 1: HASILANIN ÖLÇÜLMESİ
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
Doç. Dr. Ece UĞURLUOĞLU ALDOĞAN
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
İKTİSADA GİRİŞ I DERS 2 Y.Doç.Dr.Umut Öneş.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

GİRİŞİMCİLİK Mustafa Özhan KALAÇ Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Girişimcilik Kitabından yararlanılmıştır.

İşletme Bilimi: İşletmelerin kuruluşu, finansmanı, üretim araçlarının sağlanması, üretilen mal ve hizmetlerin pazarlanması, örgütlenip, yönetilmeleri ve parasal olayların izlenmesi konularını ele alıp inceleyen bir bilim dalıdır.

Üretim Öğeleri: Gereksinmelerin karşılanması amacıyla mal ve hizmet üretiminde yararlanılan, bir ülkenin sahip olduğu temel kaynaklardır.

Üretim Öğeleri Emek: Üretimi gerçekleştirenlerin fiziksel ve düşünsel katkılarını içerir. Girişimci: Gereksinmeleri karşılamak üzere mal ve hizmet üretiminin gerçekleştirilmesi için üretim faktörlerinin bir araya getirilmesini sağlayan kişidir. Sermaye: Üretimde yararlanılan, para ve parasal değeri olan her tür donanımdır. Doğal Kaynaklar: Doğadan elde edilen, doğrudan ya da işlenerek kullanılan maddelerdir. Teknoloji: Mal ve hizmet üretimi için kullanılan yöntemlerdir.

Gereksinme ve İstekler (İhtiyaç): Karşılandığı zaman insana mutluluk ve haz veren, karşılanmadığında acı veren her şey.

Talep: Satın alma gücü olan bireylerin ekonomik mal ve hizmetlere gösterdikleri isteklerdir. Talepten söz edebilmek için: Mala karşı duyulan gereksinme ya da istek, Malın karşılığını ödeme isteği, Karşılığı ödeyebilecek gelir düzeyi.

Mal: İnsan gereksinmelerini ve isteklerini gidermeye yarayan somut araçlardır. Mallar ekonomik ve ekonomik olmayan (serbest) mallar olmak üzere ikiye ayrılır. Ekonomik mallar ise, tüketim malları-üretim malları ve dayanıklı mallar-dayanıksız mallar olmak üzere sınıflara ayrılır.

Hizmet: İnsan gereksinmelerini karşılayan, ancak somut olmayan araçlardır.

İŞLETME: İnsan gereksinmelerinin karşılanması için mal ve/veya hizmet üretiminin gerçekleştirildiği iktisadi birimlerdir.

Girişim: Başkalarının gereksinmelerini karşılamak üzere, pazarı olan ve pazarda fiyatı olan ekonomik mal ve hizmetleri ortaya koymak ve sahibine kar sağlamak amacını güden bir işletmedir.

Girişimle,işletme arasındaki temel farklılık: işletmenin girişim olabilmesi için üretilen mal ve hizmetlerin başkalarının ihtiyaçlarını karşılaması, pazarının ve fiyatının bulunması gerekir. Girişimin temel amacı kar sağlamaktır.

Girişimci: Gereksinmeleri karşılamak üzere iktisadi ve mal ve hizmet üretiminin gerçekleştirilmesi için üretim faktörlerini bir araya getiren kişidir. Girişimcinin özelliği üretim araçlarını sağlayıp yöneltmesi ve ortaya çıkabilecek riskleri üstlenmesidir.

Girişimcinin Özellikleri Organizasyon becerisine sahip olması Atıl veya kapasitesinin altında kullanılan kaynakların değerlendirmesi Risk alması Fırsatları görebilmesi Fırsatı değerlendirebilmesi Değer yaratması Oyunun kuralını baştan yazması

Girişimci Düşüncenin Temelleri Yenilikçilikçi ve Yaratıcı Olma Risk Alma Öncü Olma Rekabetçi Düşünme

Girişimcilik Süreci Fırsatlar nerededir? Bu fırsatlardan nasıl yararlanılabilir ya da yararlanabilirim? Hangi kaynaklara ihtiyaç var? Kaynaklar üzerindeki kontrolüm nedir? Hangi yapı en uygundur?