Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
İNTERNET = HASTALARA ULAŞMANIN EN HIZLI YOLU Talip Taştemel – Genel Müdür
TEDMER Türkiye Etik Değerler Merkezi Vakfı Etik Barometre Araştırması Nisan 2007 ERA Research & Consultancy.
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
İNTERNET VE SOSYAL AĞLAR.
“Yenilik ve Yüksek Teknoloji Üretir...”. Kısaca Mobit  Mobit, 1998’den bugüne katma değerli çözümler üreten, sektörel ihtiyaçlara yönelik donanım tedariği.
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Sosyal Medya.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
REKLAMCILIK Hafta 5.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Bankacılık ‘ta Yeni CRM Yaklaşımları M
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
Dijital Pazarlama Merve Öztürkcan.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
SOSYAL MEDYA.
HAFTA I.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
- 1 Web 2.0 Teknolojileri ve Uygulamaları Çalıştayı, 4 Aralık 2009, Beytepe-Ankara Umut Al Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
12 Yaş üzeri: 2010’da 23.8 milyon 2011’de 24.8 milyon.
Orçun Madran. Wikipedia Web 2.0 ve Sosyal Ağlar, İstanbul - 12 Aralık
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bilgi Paylaşımı için Araçlar
WEB 2.0’nin tanıtılması Yrd.Doç.Dr.Nuray GEDİK ÜNAL ATACAN.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
Medya karması Eylem Ö.Tufan.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİ
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
CEO Web Sitesi Kurduğu Üyelerine, –Sanal kimlik ( vb.) –CV ve iletişim bilgilerini güncel tutmak –Eğitici ve bilgilendirici.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Sosyal Medya ve Türleri
TÜKETİCİ AKADEMİSİ TOPLANTISI 1. Ulusötesi Proje Toplantısı Macaristan 17 Şubat 2016 Kurumsal İletişim Uzmanı Güldem Ulutürk.
SOSYAL MEDYA Sosyal Medya Nedir? Sosyal Medya Araçları Nelerdir?
KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Sia Insight & Conento Ortak Projesi Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos.
Mobil Uygulamalar ve Çözümler. ©2010 Sürat Teknoloji Gündem  Hakkında 2.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Çözümlerimiz Algı Yönetimi Sosyal Medya İçerik Yönetimi Dijital Pazarlama Mobil Reklam Web Tasarım Marka / Kurumsal Kimlik SEO (Search Engine Optimization)
Ayşegül ARSLAN.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VURGUSU TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM ARAÇLARI
WEB 2.0 ARAÇLARI.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
Sosyal Medyada İtibar.
Kişisel Güvenlik. Kişisel veriler, kişinin kimlik yapısını ortaya koyan ve kişiye özel bilgiler olarak tanımlanabilir. Bu yüzden kişisel veriler ve kişisel.
. ..
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Numarabiz nedir? Nasıl Kazandırır?. 3 BASİT ADIMDA BAŞLA! 2 Üye Ol Numar a Talep Et Reklam Yap & Kazan.
Türkiye’de Şirketlerin
connect to the virtual world
Sunum transkripti:

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması Nisan 2010

Araştırma Künyesi ERA Research & Consultancy ve 2009 yılı başında bünyesinde online iletişim danışmanlığı konusunda uzman bir ekip oluşturan Bersay İletişim Danışmanlığı, sosyal medya trendlerini tespit etmek amacıyla yeni bir projeye başladı. Pazarlama ve iletişim yöneticilerinin gözünde sosyal medya trendlerinin incelendiği araştırmanın teknik danışmanlığını ETohum kurucusu Burak Büyükdemir üstlendi. Araştırmada, online anket yöntemi kullanılarak 321 pazarlama ve iletişim yöneticisine e-posta ile internet üzerinden doldurabilecekleri soru formu linki gönderildi. Toplam 75 yönetici çalışmaya katıldı (% 23 geri dönüş oranı). Görüşmeler çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren firmalardaki orta ve üst düzeydeki pazarlama ve iletişim yöneticileri ile gerçekleştirildi. Saha çalışması ise18 Mart – 6 Nisan 2010 tarihleri arasında yapıldı.

Sosyal Medya Platformları Kullanım Kişisel olarak aşağıdakileri ne sıklıkta yapıyorsunuz? Internet üzerinde video izliyorum Blog okuyorum Sosyal ağlarda profilimi yönetiyorum/ güncelliyorum Fotoğraf paylaşım sitelerine fotoğrafımı yüklüyorum Podcast yayınlarını takip ediyorum Haber sitelerinde haberlere yorum yapıyorum RSS reader/ okuyucum var kaynakları takip ediyorum Bloglara yorum yapıyorum Kendime ait blogum var, güncelliyorum Video paylaşım sitesine videomu yüklüyorum Kendime ait web sitem var, güncelliyorum

Sosyal Ağlara Üyelik ve Aktiflik Aşağıdaki her bir sosyal ağa ilişkin hangi seçeneğin sizin için uygun olduğunu işaretler misiniz? Facebook Linked-in Twitter Youtube Xing Friendfeed Blogger Flickr Televidyon İzlesene Lastfm Yonja Fotokritik Myspace Friendster Netlog

Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar

Sosyal Medyanın Bireysel ve Kurumsal İlişkilere Etkisi Kurum içi ilişkileri: Kurumların dış ilişkilerini: Bireylerin kişisel ilişkilerini: Baz= 75

Sosyal Medyaya Yönelik Tutumlar Aşağıdaki ifadelere ne derece katılıyorsunuz? Sosyal medya yönetilmediği taktirde bir kurumun itibarına zarar verebilecek güçtedir Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere ilişkin görüşleri üzerinde etkilidir Sosyal medya kurumların iletişim stratejisinin bir parçası olmalıdır Sosyal medya tüketicilerin ürünler ve hizmetlere bağlılığı üzerinde etkilidir Sosyal medya her şirket için uygun ve kullanılabilir bir alandır

Firmalarda Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişim Politikası

Çalışanların Sosyal Medya Sitelerine Erişimine Yönelik Firma Politikası Baz= 75

Firmalarda Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı

Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı Firmanızda sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerini kullanıyor musunuz? Sosyal medya, pazarlama ve iletişim aktivitelerimizin bir parçası Önümüzdeki 6 aya kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki 1 yıla kadar sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Önümüzdeki yıldan sonraki dönemde sosyal medya yöntemlerini uygulamayı planlıyoruz Kurum olarak sosyal medya yöntemlerini uygulamayı düşünmüyoruz Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 75

Sosyal Medya Yöntemleri Kullanımı Firmanızda bugüne kadar sosyal medya pazarlama ve iletişim yöntemlerinin kullanılmamasının başlıca nedenleri nelerdir? Bu alana ayıracak işgücü kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkinliğini ölçümleme yöntemleri yetersiz Kurum olarak sosyal medya uygulamalarına sıcak bakmıyoruz Uygulamaya geçebilmek için yeterli bilgimiz yok Bu konuda hizmet alabileceğimiz kişi ya da kurumlar yeterince uzmanlaşmış değil Bu alana ayıracak finansal kaynaklarımız yetersiz Sosyal medyanın etkin olduğu henüz kanıtlanmış değil Diğer Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 40

Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü Firmanızın sosyal medya iletişim aktivitelerinin etkinliğine yönelik ölçümleme yapıyor musunuz? Baz= 35

Sosyal Medyada Etkinlik Ölçümü 2010 yılını geçtiğimiz yıl ile karşılaştırdığınızda, firmanızın aşağıdaki alanlara yönelik ayırdığı bütçede nasıl bir değişim bekliyorsunuz? Sosyal medya Online reklam ve iletişim Mobil pazarlama Etkinlik yönetimi Pazar araştırması Radyo/TV reklamları Yazılı basın reklamları Telemarketing

Sosyal Medyanın İş Sonuçlarına Etkisi Firmanızın sunduğu ürün/ hizmet ağını düşündüğünüzde, sosyal medya üzerinden yapılan iletişimin aşağıdaki sonuçlar üzerinde ne derece etkili olduğunu düşünüyorsunuz? Marka tavsiye düzeyini arttırma üzerinde Marka farkındalığı yaratma üzerinde Ürün/ hizmet hakkında bilgilendirme üzerinde Marka bağlılığını arttırma üzerinde Marka pazar payını arttırma üzerinde

Sosyal Medyaya Uygun Sektörler

Sosyal Medyaya Uygun Kategoriler Sizce sosyal medya üzerinden iletişim yapmak aşağıdaki ürün/ hizmet kategorilerinden hangi üçü için daha etkilidir? Cafe/ Bar/ Restoran Teknoloji ürünleri GSM hizmetleri Hızlı tüketim ürünleri Kitap/ Gazete/ Dergi/ CD Sinema/ Tiyatro Turizm ve otelcilik Finansal hizmetler Otomotiv Tekstil Dayanıklı tüketim Sağlık hizmetleri Hepsi Fikri yok/ Cevap yok % Baz= 75