İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MBA-502 Stratejik Yönetim Yard. Doç. Dr. Erlan Bakiev
Advertisements

Strateji Tasarımı İlker acar.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 6
Marka Konumlandırma Brand Positioning
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
YENİ TİCARET TEORİLERİ
Bölüm 12 Pazar Konumuna Göre Pazarlama Stratejileri
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Kişisel satış, Satış geliştirme, Reklam ve Halkla İlişkiler
Bölüm 10 Olgunlaşmış Pazarlarda Pazarlama Stratejileri
Yeni Pazarlama Teknikleri
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Prof. Dr. Cengiz Yılmaz Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
VI: STRATEJİ OLUŞTURMAK
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
ŞİRKET-DÜZEYİNDE STRATEJİ: BÜYÜME/PÖRTFOY STRATEJİ GELİŞTİRME Gelen Stratejiler Maliyet Liderliği Farklılaştırma Odaklaşma Alternatif Yönetim Geri Çekilme.
PORTFÖY ANALİZLERİ ve Diğer Stratejik Araçlar
Doç. Dr. Mahmut BİLEN ENDÜSTRİEL EKONOMİ. ENDÜSTRİDE GİRİŞ VE ÇIKIŞLAR 2 Bu konuyu çalıştıktan sonra :
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Yenilik Türleri (Radikal &Artımsal ve Ürün&Süreç Yeniliği) Doç. Dr. Ayşe GÜNSEL.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri.
HEDEF PAZAR.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1960lardan 1980lere kadar işletme stratejileri genel olarak ürün-pazar seçimi konuları ile ilişkili idi. Ama bu durum pazarlama akademisyenlerinden kaynaklanmıyordu.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER

İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER Düşük Maliyet Stratejisi Farklılaşma Stratejisi Odaklaşma Stratejisi Pazarda İlk Olma Stratejisi Lidere Meydan Okuma Stratejisi Lideri Takip Etme Stratejisi Pazar Boşluklarını Belirleyip Doldurma Stratejisi Nadasa Bırakma Stratejisi Çekilme Stratejisi Küçülme Stratejisi

Düşük Maliyet Stratejisi Ölçek ekonomileri Deneyim eğrisi etkisi Sıkı maliyet kontrolü Hizmet, satış, pazarlama ve Ar-Ge gibi alanlarda maliyet minimizasyonu sağlanması

İşletmenin Düşük Maliyet Stratejisi uygulaması müşterilerin ve tedarikçilerin pazarlık gücü, Piyasaya yeni girebilecek potansiyel rakiplerin ve ikame mallarının tehdidi rakiplerin rekabet yoğunluğu gibi etkenlere bağlıdır Genellikle ürün hayat döneminin olgunluk döneminde üretim miktarının artırılması ile gerçekleştirilir Teknoloji ürün maliyetlerini aşağıya çeken bir unsurdur

Karşılaştırmalı (Mutlak) Üstünlük Üretim maliyeti farkı yerine, farklılığın derecesi üzerinde vurgunun olması En fazla üstünlüğün olduğu ürünler Üstünlüğe sahip olduğu mallarda uzmanlaşıp daha az üstün olduğu malları ithal ederek daha fazla refah

Düşük Maliyet Stratejisinde Önemli Olanlar Verimlilik Çeşitlilikte azalma Yeni pazarlar tercih edilmektedir Kalitedeki artışlar Hedef maliyetleme Minimum hata Belirsizliğin en aza indirilmesi Yeniliğin ve yaratıcılığın teşviki

Farklılaşma Stratejisi Pazarlama karması elemanlarında farklılıklar yaratılarak rekabet avantajı yaratılması Ürün tekliği yaratılmasına çalışılır

Farklılaşma Stratejisi İşletmelerin, mukayeseli üstünlüklerini kullanarak, Değer verdiği ve aradığı, Piyasada bulunanlardan farklı özelliklere sahip mal ve hizmet üretmesi ve Bu ürünleri yüksek fiyatla satarak Piyasa ortalaması üzerinde bir gelir elde etmeleri

Ürün Tekliği Sağlamanın Yolları Marka bağlılığı Müşteri hizmetleri Ürün tasarımı ve özellikleri Teknoloji

Düşük maliyet stratejisi de farklılaştırma stratejisi olabilir

Farklılaşma Stratejisi Marka, Tasarım, Teknoloji, Müşteri Hizmetleri, Kalite gibi özellikleri rakiplerinden farklı olan ayrıcalıklar üzerine kurulan stratejilerdir İşletmelerin tüketiciler tarafından kabul görmüş, kendine özgü farklılıklara sahip olması gerekir

Bu ayrıcalıklar: Markaya Bağımlılık; Jaguar/Mercedes/BMW/Vakko/Beymen Teknoloji Üstünlüğü; Makintosh/Microsoft Müşteri Hizmetleri; Arçelik/Beko/BOSH/Tofaş/Renault/Opet

Harley Davidson Yıllık üretimi düşük (40.000 adet) Sayısız model Sayısız Eksesuar Sayısız özellik Harley Davidson Klübü

Texas Instrument (TI) Rekabetçi üstünlüğü daha standart  ve geniş pazarlarda uzun vadeli düşük maliyetli ürünlerle sağlayacak bir yaklaşım Piyasalara erken girerek konumunu sağlamlaştırmak ve ürünün olgunluk aşamalarında pazar payı hakimiyeti Daha fazla satış için daha düşük maliyetler Çok fazla nitelikli olmayan montaj işçilerinden oluşan sermaye yoğun maliyet odaklı üretim süreçleri Verimliği arttırabilmek  için daha fazla endüstri mühendisinden faydalanılması Üretimde kullandığı parçaları kendisinin üretmesi

Hewlett-Packard (HP) Daha küçük pazarlarda özel, yüksek değerli, fonksiyonel özelliği olan ürünlerle rekabetçi üstünlük sağlama Kendisi yeni pazarlar oluşturduktan sonra, düşük maliyetle piyasaya girmeye çalışan diğer işletmelere karşı farklı ürünler geliştirme Aynı fiyatları daha uzun bir süre aynı düzeyde tutmak için çaba sarf ederek daha yüksek kar marjları ve daha erken yatırım üzerinde kazançlar elde etmek Daha az miktarlarda üretimi daha nitelikli montaj işçileriyle gerçekleştirebilecek esnek süreçler Ürünlerinin özelliklerinin geliştirilmesi için ürün mühendisliği Parçaları satın alma

Odaklaşma Stratejisi Sınırlı kaynak Belirli bir hedefin belirlenmesi Pazarın seçilen bölümünün istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak mal ve hizmet üretimi gerçekleştirilir Belirli bir ürüne ve pazara yoğunlaşılması Özel mal ve hizmetler için uygun Pazarın diğer bölümlerini ihmal etme söz konusu olur

İstanbul’daki Özel Hastaneler

İlk Olma Stratejisi Yeni bir ürünü ilk üreten olma Yeni bir faaliyeti veya süreci ilk uygulayan olma Bir pazara ilk giren olma

Pazarda İlk Olma Stratejisi Son yıllarda öne çıkan strateji Pazarda ilk olma stratejisi, ürün çeşitliliği bazında rakiplerden farklılaşma stratejisi gibi göreli agresif bir stratejidir Pazarda takipçi olma stratejisine göre daha çok kaynağa ihtiyaç söz konusu Daha çok risk ve maliyet söz konusudur Rakipler pazara girmeden elde edilen getiriler, yeni yatırımlar ve geliştirmeler için kullanılabilir

Pazarda İlk Olma Stratejisi Pazarda ün yapmanın en güzel yollarından biridir. Pazarda rekabetin olmamasının avantajı yaşanır Her zaman için pazara ilk giren olarak değil, pazara ilk giren önemli işletme olarak değerlendirilir amazon.com Yüksek pazar payı kazanılmasının temel yollarından biridir Kazanımlar, karşılaşılacak olan risklerden yüksek olduğunda anlam kazanır Bazı durumlarda pazara ilk giren işletme büyük avantaj saplarken, bazı durumlarda sonradan giren işletmeler avantaj sağlarlar

Pazarda İlk Olma Stratejisi Pazara sonradan giren işletmeler ürün sınıfının pazara tanıtılması ve araştırma geliştirme faaliyetlerinden doğacak olan maliyetlere katlanmazlar Atari-Nintendo Charles Stack Online Bookstore vs. amazon.com Hızlı takip edenler (fast followers)

Pazarda İlk Olma Stratejisi Son dönemlerde Kaynak Temelli Yaklaşımla Değerlendirilmektedir Kaynaklar Kabiliyetler Giriş zamanının belirlenmesi önem taşır

Cevap Bulunması Gereken Sorular Pazara ilk giren olmak için ne gerekir? Pazara ilk giren veya geç girenlerin karşılaşacakları riskler ve avantajlar nelerdir? Pazara ilk girenlerin avantajı nasıl devam ettirilebilir? Pazara girme zamanlaması ile işletme başarısı arasında nasıl bir ilişki vardır?

Örnekler (başarılı olanlar) Xerox (fotokopi makinası) General Electric (Ampül) Palaroid (anlık fotoğraf) Coca- Cola Federal Express (bir günde teslim hizmeti) Sony (VCR)

Lidere Meydan Okuma Stratejisi Lider şirketin faaliyetlerine karşılık verme Pazar liderinden pazar payı elde etmek üzere girişilen faaliyetler

Yenilik Yeterli kaynak Pazarda öncü olmak Marka değerinin yüksek olması Kabiliyetler Liderin güçlü yönlerini değil zayıf yönlerini hedef alma

Lideri Takip Etme Stratejisi İşletmelerin lideri her konuda takip etmeleri Liderin öncü olup olmaması önemli Lider ne kadar güçlüyse, fiyat üzerinden yapılan rekabet o kadar azalır Takip edenin ürünü ve markası tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına ne kadar yakınsa, liderin üzerindeki baskı o kadar fazla olur Fiyat indirimi ve farklılaştırma

Lideri Takip Etme Stratejisi Farklılaştırma Farklılaştırma ve yüksek fiyat Farklılaştırma ve düşük fiyat Pazara giriş engellerini aşabilecek özelliklere sahip olmak Teknolojik yeterliliğe sahip olmak

Lideri Takip Etme Stratejisi Sahtesini yapmak Aynısını yapmak Taklit etmek Uyarlamak