İLETİŞİMİN ÖNEMİ BİRLİKTE YAŞAYAN İNSANLAR ANLAŞMAK VE PAYLAŞMAK ZORUNDADIR. BUNUN İÇİN İLETİŞİM YAŞAMANIN GEREĞİDİR. İLETİŞİM, ANLATMA-ANLAŞMA ÜZERİNE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Advertisements

KELİME TÜRLERİ ZARFLAR.
ÜÇ FİLTRE SOKRATES. ÜÇ FİLTRE SOKRATES SOKRATES (M.Ö ) “Kendi kendini tanı" özdeyişinin felsefesinin temel kuralı olduğuna inanmış, “Hiç bir.
Iletişimde üç filtre
AMAN BU OYUN HİÇ BİTMESİN... Berber, sokakta oynayan çocuklardan birini çağırdı ve o gelince cebinden biri beş milyonluk, öteki beşyüzbinlik iki banknot.
İŞTE ADALET VE DOĞRULUK
KÜÇÜK İTFAİYECİ lütfen sesi açıp Tıklayınız..
Bir baba evlenmek üzere olan oğluna tavsiyelerde bulunuyormuş
KIRMIZI BAŞLIKLI KIZ.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ASIL EKSİKLİK Asıl eksiklik, eksik olduğumuzu düşünmekti. Asıl eksiklik, çareyi başkasında aramaktı.
Baba, itiraz eder, Olmaz öyle çok dost, Hakikisi belki bir, belki iki, Fazlasını bulamazsın gerçek, hakiki...
Baba, itiraz eder, Olmaz öyle çok dost, Hakikisi belki bir, belki iki, Fazlasını bulamazsın gerçek, hakiki...
Boş ver be yaşı başı. gönlün ne kadar şık sen ondan haber ver
20 Kasım 2011 Pazar Pınarbaşı-Aytepe/AYDIN
Lütfen sesi açıp Tıklayınız..
AYAKKABICI Ayakkabıcı, yeni getirdigi malları vitrine yerleştirirken, sokaktaki bir çocuk onu izlemekteydi.
KURBAĞA PRENS Bir zamanlar yedi güzel kızı olan bir kral varmış. Bu kızların en güzeli en küçük olanmış.Güzel günlerde sarayın yakınındaki serin gölün.
Vaktiyle bir Keloğlan varmış… Bütün ailece çiftlikle meşgul olurlarmış
"ALLAH" DEMEK.
(BELİRTEÇ) ZARF.
Yavrum ve ben.
Dost Genç adamın biri, Dermiş babasına her gün; 'Benim de dostlarım var, sendeki dost gibi'
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
TIKANDI BABA Seval KEMERTAŞ tarafından düzenlenmiştir.
Kırlangıcın biri, bir adama aşık olmuş
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Bir zamanlar bir ağaç varmış
DiŞ DOKTORU Diş hekiminin odasına giren genç ve güzel kadın:
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
Ş EYMA ÖZÇEL İ K & EZG İ USTA 8\A 541 & 538 Ö Ğ RETMEN:SELMA ERASLAN
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Zarflar fiilleri, sıfatları, fiilimsileri veya kendi türünden sözcükleri (zarfları) etkileyen sözcüklerdir. Zarfların diğer ismi de tir. Zarfları beş.
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
Nasrettin Hoca
ÇİRKİN ÖRDEK YAVRUSU …
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
Sen hangisini seçerdin?
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Boş ver be yaşı başı! Gönlün ne kadar şık sen ondan haber ver?..
İskoçya’da yoksul mu yoksul bir çift yaşardı. Fleming'di adı
Hayatın Anlamı üzerine
KARAGÖZ İLE HACİVAT MEKTUP HÜSEYİN ÖZDEMİR 6/B 1230.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Türkiye’nin en büyük mail grubu Lütfen slaydı tüm sediklerinizle paylaşınız Hayat paylaştıkça güzeldir.
HABİB BABA HAZIRLAYAN: ELİF ÖZDEMİR
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
HAYATIN ANLAMI.
Neyzen Tevfik'e doktor içkiyi men etmişti
SEVGİ ZENGİNLİK BAŞARI
SEN DE Mİ BENİ UNUTTUN BEY ?
MERHAMET ŞEVKAT FEDAKARLIK
ASIL EKSİKLİK.
Nasrettin Hoca henüz çocukmuş. Annesi bir gün onu yanına çağırmış:
Dost Genç adamın biri, Dermiş babasına her gün; 'Benim de dostlarım var, sendeki dost gibi'
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
DEVLET BAŞKANI ZALİM OLURSA. Abdullah bin Abbâs -radıyallâhu anhümâ- anlatıyor:
Cem Yurtsev Yazılar: itiraf.com dan BU SUNU SANALDUNYA GRUBU İÇİN HAZIRLANMIŞTIR. GRUP ÜYELİĞİ
DÜZENLİ OLMAK.
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
TAVŞAN VE YILANIN DOSTLUĞU
MEB KAZANIM TESTİ 1 Sözcükte Anlam - 1 (Çok Anlamlılık)
Güven kavramı; bir kişinin başka birinin ifadelerinden, davranış tarzından ve aldığı kararlardan emin olması ve buna göre kendi davranışlarını sergilemesi.
Keloğlan ve Kuyu Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, bir Keloğlan’la ninesi varmış. Bunlar çok yoksul insanlarmış. Keloğlan’ın.
Doç. Dr. Necati CEMALOĞLU
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İLETİŞİMİN ÖNEMİ BİRLİKTE YAŞAYAN İNSANLAR ANLAŞMAK VE PAYLAŞMAK ZORUNDADIR. BUNUN İÇİN İLETİŞİM YAŞAMANIN GEREĞİDİR. İLETİŞİM, ANLATMA-ANLAŞMA ÜZERİNE KURULUR. www.hazirslayt.com

İLETİŞİM İnsan; düşüncelerini, duygularını, kaygılarını ve sezgilerini başkalarına iletebildiği ölçüde kendisini ifade edebilir. www.hazirslayt.com

İLETİŞİMİN OLMADIĞI YERDE YALNIZLIK VARDIR. www.hazirslayt.com

İletişimin Ögeleri ve Yapısı Konuşana, yazana “gönderici”; Dinleyene, okuyana “alıcı”; Sözü edilen, yazılan hususa ”ileti” İleticiye “söz, yazı, resim, çizgi, renk, görünüş, çeşitli işaret ve hareketler” İletişimin dil biçimi halinde düzenlenmesine “kodlama, şifreleme” Ögeler arasındaki ilişkinin gerçekleştiği ortama da “bağlam” denir. NOT: Gönderici bir kişi olduğu gibi, bir kurum, bir yayın organı, bir amir de olabilir. Sözgelimi, reklamlar… www.hazirslayt.com

İletişim Kanalı İleti Gönderici Filtre Alıcı Bağlam Şifre İletişim Kanalı İleti Gönderici Filtre Alıcı Bağlam Gönderici: İletişimi değişik araçlarla başlatan ileti: Kaşı tarafa gönderilen mesaj. Şifre: İletişim şekli (konuşma, resim, rakam, hareket vs) Alıcı: İletiyi alan. Bağlam: İletiye malzeme olan konudur. İletişim Kanalı: İletiye sebep olan alan, ortam vs. Filtre: Alıcının mesajı değerlendirme tarzıdır. Algıda etken olan unsurlar: - Kişinin içinde bulunduğu durum - Beklentiler - Geçmiş yaşam - Önyargılar - Şartlanmışlıklar - Toplumsal ve Kültürel unsurlar www.hazirslayt.com

Müfredat programında istenen kazanım [!] Her türlü iletişimde göndericinin, alıcının ve gönderilecek bir iletinin, olduğu; iletişimin bir bağlamda gerçekleştiği, gönderici ile alıcı arasında ilişkiyi sağlayan bir kanal olduğu, iletinin bir iletişim kanalından bir şifre aracılığıyla gönderilmesi sonucu gerçekleştiği vurgulanır. www.hazirslayt.com

İhtiyarın biri bir doktora şikayet etti. "Dimağım yorgun İHTİYARIN ŞİKAYETİ İhtiyarın biri bir doktora şikayet etti. "Dimağım yorgun aklım yerinde değil," dedi. Doktor: "Akıl zayıflığı ihtiyarlıktandır," dedi. İhtiyar: "Gözlerim de kararıyor,“ dedi. Doktor: "İhtiyarlıktandır," dedi. İhtiyar: "Sırtım dehşetli ağrıyor.' dedi. Doktor: "Zavallı dostum ihtiyarlıktan," dedi. İhtiyar adam; "Ne yersem yiyeyim bana dokunuyor, hazmedemiyorum," dedi. Doktor: "Mide zayıflığı da ihtiyarlıktandır," dedi. İhtiyar: "Nefes alırken sıkıntı çekiyorum, nefes darlığım var," dedi. Doktor: "Nefes darlığı da ihtiyarlığın eseridir. ‘İhtiyarlayınca insanda iki yüz türlü dert başlar' dedi. İhtiyar kızarak bağırdı: "Bre adam Allah (cc) "Her derdin bir dermanı var" dediği halde neden papağan gibi aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorsun, sende ne akıl var ne de bilgi nereden gelip sana çattım!" dedi Doktor gülerek cevap verdi: "Ey yaşı altmış, işi bitmiş dostum bu kızgınlık, bu hiddet de ihtiyarlıktandır," dedi. (MESNEVÎ’den) www.hazirslayt.com

EYAZ’IN SIRRI Gazneli Sultan Mahmud'un has kölesi Eyaz, saraya geldiği ilk gün üstünde olan postuyla çarığını bir odaya asmış, o günleri unutmamak için onları orada tutuyordu. Odanın kapısına bir kilit vurmuştu, kimseleri oraya sokmuyordu. Eyaz her gün bu odaya gelir, orada oturur ve kendi kendine: "Boşuna büyüklük taslamaya kalkışma işte çarığın işte postun," derdi. Düşmanları, onun padişaha olan yakınlığını kıskananlar, Eyaz'ın bu odada bir hazine sakladığını, altın ve gümüş torbaları biriktirdiğini sanarak onu gözden düşürmek için Sultan Mahmud'a şikayette bulundular: "Sen bu kadar değer veriyor, bu kadar ihsanda bulunuyorsun, o ise senden çaldığı altınları ve gümüşleri bir odaya kitlemiş oraya kimseyi sokmuyor," dediler. Padişah bunu söyleyenlere: "Gece yarısından sonra o odanın kilidini açarak içeriye girin, oradaki altınları, gümüş ve mücevherleri size bağışladım. Fakat neler gördüğünüzü gelip bana anlatacaksınız," dedi. Adamlar sevinerek padişahın huzurundan ayrıldılar. Sabırsızlıkla beklemeye başladılar. Gece yarısı olunca da kapının kilidini kırarak odaya daldılar. Fakat o ne? Odada bir çift çarıktan ve eski bir posttan başka bir şey yoktu. Belki yere gömmüştür altınları diye odanın içini kazmaya başladılar. Fakat yine de bir şey bulamayarak yaptıklarından ve söylediklerinden pişman olarak Sultan Mahmud'un huzuruna varıp gördüklerini olduğu gibi anlattılar. (MESNEVÎ’den) www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com

Müfredat programında istenen kazanım [!] Göstergenin kendi dışında bir başka şeyi gösteren, düşündüren, onun yerini alabilen nesne, görünüş ve olgu olduğu belirtilir. Her göstergenin gösteren ve gösterilenden oluştuğu, bunların birbirinden ayrılmadığı ifade edilir. Gösterge bilimin gösterge sistemlerini inceleyen çalışma alanı olduğu, gösterge bilimin göstergeler üzerine kurulduğu belirtilir. www.hazirslayt.com

KÖSENİN SAKALI... Vaktin birinde, Anadolu'nun bir yerinde bir bey yaşarmış... Geniş tarlaları, sürü sürü koyunları var­mış. Ekilir biçilir, sağılır süzülürmüş ama, yetmez­miş... Doğrusu, yanında çalışanlar iyi değillermiş... Dalıp kırpan, çalıp çırpan olursa, bereket mi olur or­da?.. Bey, bakmış ki böyle gitmeyecek... Adamlarını çekip çevirecek, işini alıp devirecek biri gerek... Helâl süt emmiş bir kahya bulsa, işler yoluna girecek... Haber salmış dört bir yana... Kâhya arandığını duyanlar sökün etmişler... Biri gelmiş, beşi gitmiş, şehlâ gelen şaşı gitmiş... Bey, öyle olur olmaz adama kâhyalık mi verir?.. Derken, bir akşam üzeri, kösenin biri girmiş içeri... Gençten biri... Selâm vermiş, beyin elini öpmüş ve işe talip olduğunu söylemiş... Bey, kö­seyi tartıp teraziledikten sonra gözü tutmuş. Ama iyi bir sınavdan geçirmeden de işe almak istememiş... Bey demiş ki köseye: www.hazirslayt.com

"Bak oğul... Sen iyi bir delikanlıya benziyorsun Ama kâhyalık zor iştir... Ha demeyle haylanmaz, kuru çubuk yaylanmaz... Kâhya dediğin esnemez ama es­nek olur... Ben seni sınayacağım. Bu sınavı başarır san, kâhyam olursun..." Köse, boyun büküp gerdan kırmış: "Buyur ağam" demiş. "Nasıl sınayacaksan sına. Karşı durulur mu alın yazgısına?.." Bey, iki öksürmüş, bir yutkunmuş. Sonra da: "Bak oğul" demiş. "İşte sana bir koyun parası... Bu parayla beğendiğin bir koyun al. İster ağıla kapat, İster çayıra sal... Kırk gün sonunda, bu koyunun yününden kürk, derisinden börk isterim... Bu kadar değil. Canından can, kanından kan isterim... Üstelik, koyunu diri; paramı geri isterim..." Köse, dalmış... Bir verip, bin almış... Bu nice iştir diye bir hayli kafa yormuş. Sonunda da kabul etmiş Almış parayı, çıkmış dışarı. Az gitmiş, uz gitmiş... Bir yolun kavşağında, bir adama rastlamış. Selâm vermiş. Adını sormuş adamın. Adam demiş, "Benim adım Ese..." Köse de ken­dini tanıtmış: "Benim adım da Köse..." www.hazirslayt.com

yemişler, gâh bir ağacın dibinde dinlenmişler.. Tekrar devam etmişler Konuşa konuşa, birlikte yola devam etmişler.. Gah konaklamış azıklarını yemişler, gâh bir ağacın dibinde dinlenmişler.. Tekrar devam etmişler yollarına... Derken bir yokuş çıkmış önlerine... Ese, suratını buruşturmuş: "Bizim köy bu tepenin ardındadır" demiş. "Lâkin, bu yokuş olmazsa, köyümüzün güzelliğine diyecek yoktur..." Köse, gülmüş: "Altı üstü bir yokuş" demiş. "Yarı yere kadar ben seni, yarıdan sonra sen beni taşısan, yokuş düz gibi gelir..." Ese, bu anlamlı sözü anlayamamış. Dizlerine dayanarak tırmanmaya başlamış, Köse de onun peşinden gitmiş... Sonunda yokuşun başına gelmişler. Bir de bakmış ki Köse, her taraf yemyeşil tarla... Başaklar henüz yeni oluşmakta ama, içleri dolu dolu... "Ese emmi" demiş. "Maşallah ekinleriniz çok bereketli... Ama doğrusu merak ettim. Bunları yediniz mi, yoksa yiyecek misiniz?.." Ese, bu anlamlı sözü de anlayamamış... İçinden I kıs kıs gülerek, "Bu adamın aklının bir tahtası noksan herhalde... Daha ekinler yeni başağa duruyor. Nasıl yemiş olabiliriz ki?" diye düşünmüş... Ama cevap vermemiş. Sözü başka yere getirerek, yürümeye devam etmişler... www.hazirslayt.com

mezarlığı gören Köse, yine. Ese'ye sormuş: Tarlaları geçip köyün kıyısına geldiklerinde, serviler altında gölgelenen mezarlığı gören Köse, yine. Ese'ye sormuş: "Ese emmi?.. Allah rahmet eylesin... Bu mezar­lıkta yatan ölülerinizden, hâlâ yaşayanlar var mıdır?.." Ese, başını iki yana sallayıp yürümüş. Bu sözde­ki anlamı da çözememiş, İçinden, "Bu adamın aklı sulanmış besbelli... Hiç ölenlerin içinde yaşayanlar Köye girmişler... Ese, bir evin Önünde durup, yarım ağızla: "Köse kardeş" demiş "İstersen buyur, bir ayranımızı iç. Sonra yoluna devam edersin..." Doğrusu, Köse bu teklifi reddetmemiş: "Eğer zahmet olmazsa, bir tas ayranınızı içeyim" demiş. İçeri girmişler. Ese, Köse'yi bir odaya almış, yer göstermiş... Sonra da, odadan çıkıp gitmiş. Ese, öbür odaya geçip, kızına bir ayran yapmasını söylemiş. Kız, ayranı hazırlarken, Ese de, Köse'den söz ediyor muş. Köse'nin saflığına gülüyormuş... www.hazirslayt.com

Ese'nin kızı, oldukça akıllı, sözün özünü bilen bir kızmış... Babasını dinledikten sonra, biraz sıkılarak: "Babacığım" demiş. "Sana akıl vermek haddim değil ama, anladığım kadarıyla, bu Köse dediğin yol arkadaşın akıllı biri olmalı. Çünkü her sözünde bir mânâ var..." Ese, kızının aklına güveniyormuş. Şaşırmış... "İyi de, ne mânâ olacak Köse'nin sözlerinde kızım?" diye sormuş. Kız başlamış bu mânâlar üzerinde konuşmaya.. Demiş ki: "Meselâ.. Yokuşu çıkarken söylediği söz... Yarısına kadar ben seni yarıdan sonra sen beni taşı sözü... Bunun anlamı şudur: …………………………………………………………. www.hazirslayt.com

Ese, başını sallamış... İçinden, "Galiba kızım haklı" diye geçirmiş. Kız. Yine devam etmiş: "Başağa durmuş buğdaylarımızı görünce söylediği söz ise daha anlamlı." demiş. "Köse, bu sözüyle şunu söylemek istemiş babacığım: ………………………… www.hazirslayt.com

"Vay be!.." demiş Ese..." Peki, ya mezardaki ölülerimiz için söylediği ne mânâya geliyor?., bu ölüler arasında yaşayanlar da var mı? Diye sormuştu Köse... Yoksa bu sözünde de mi bir mânâ var?.." Ese'nin kızı, anlamlı anlamlı gülmüş? “Olmaz mı babacığım? Hem de ne mâna... Köse, bu sözüyle demek istemiş ki: ……………… www.hazirslayt.com

Ese'nin aklı iyiden iyiye karışmış... Bakmış ki, kızı haklı... Ama, anlamlarını bilemediği için bu soruları cevapsız bıraktığına da üzülüyormuş... Kızının hazırladığı ayranı alıp, Köse'yi buyur ettiği odaya gelmiş... Ayranı uzatmış. Sonra da: "Buyur, afiyetle iç Köse kardeş... Lakin, yolda cevap vermediğim manâlı Sözlerini cevaplandırmak istiyorum..." Köse, ayranını içerken, Ese de, kızından aldığını satmaya başlamış... Ama Köse bu işi yutmamış... "Bana bak Ese emmi" demiş. "Bunların cevabını bilseydin, yerinde cevaplardın, belli ki sana bir akıl veren var... Biz boş insanlar değiliz. Bunları her akıl anlayamazdı. Senden ricam, bu sorularımı kim cevaplandırdıysa ona bir sorum daha olacak... Bu müşkülümü çözerseniz, sizlere duacı olurum..." Ese, kem küm etmemiş. Sözün doğrusunu söylemiş... "Yalana yaslanmaya ne gerek var Köse kardeş“ demiş. "Kızım cevap verdi. Müşkülün neyse sor, onun da cevabını alalım..." www.hazirslayt.com

Köse, bitişik odadan, kızın duyacağını tahmin et­tiği bir sesle sorusunu sormuş. Tabii, bu soru, Bey'in kâhyası olmak için çok önemli olan koyun meselesiymiş.. Köse, Bey'in kendisine verdiği görevi, aynen anlatmış. Kız da bitişik odadan dinlemiş... , Köse, yüksek sesle, güya Ese'ye soruyor gibi konuşmuş: "Sana bir koyun alacak kadar para veriyorum. Canından can, kanından kan isterim. Üstelik, koyunumu diri, paramı geri isterim..." Köse'nin sorusu biter bitmez, kapı iki kere tıklamış. Ese, boş ayran tasını alıp çıkmış. Az sonra içeri gelmiş. Köse'nin karşısına dikilmiş... "Bak Köse Kardeş" demiş. ……………………………………………………………. www.hazirslayt.com

duâ etmiş Ese'ye ve Ese'nin kızına... Hemen gerisin geri düşmüş buraya Köse, bir sevinmiş, bir sevinmiş ki, ne diyeceğini bilememiş. Ama bol bol duâ etmiş Ese'ye ve Ese'nin kızına... Hemen gerisin geri düşmüş buraya kadar arşınladığı yollara... Beyin yaylasında, doğumu yakın bir koyun almış ve... Ve kırk gün sonra, beyin karşısına çıkmış. "İşte beyim" demiş. "Böyle, böyle, böyle... Var mı bir diyeceğin?" Bey, çok sevinmiş... Gülerek Köse'ye bakmış: "Var diyeceğim" demiş. "Bundan geri kâhyamsın... Hem de dâmadımsın." Bey, kızını Köse'ye vermiş. Köse, öylesine se­vinmiş ki, bir anda sakalı, Bıyığı çıkmaya başlamış... Birden, aklına Ese'nin kızının iyiliği gelmiş. Beye demiş ki: "Beyim, bu akıl benim değildi. Yolda karşılaş­tığım, Ese adındaki bir adamın kızının aklıydı..." Bey buna çok sevinmiş. "Sana verecek bir kızım vardı, verdim... Onu da Alacağım bir yiğit oğlum var, aldım gitti..." demiş. Gidip Ese'nin kızını istemiş. Düğünler olmuş, muratlarına ermişler... Bize de şerbet vermişler... www.hazirslayt.com

Müfredat programında istenen kazanım [!] Dil göstergelerinin diğer göstergelerden farklılığı sezdirilir. İnsanın anlatma kabiliyetinin en gelişmiş aracının dil olduğu söylenir. Dille gerçekleşen iletişimin resim, şekil, işaret ve vücut diliyle gerçekleştirilen iletişimden çok daha kullanışlı olduğu vurgulanır. Dilin ruh hâllerinin ve duygularının anlatılmasında da kullanılabileceği; dil göstergelerinin kendi anlam ve değerlerinden başka anlamları da ifade etmeye elverişli oldukları açıklanır. Dille gerçekleştirilen iletişimin gelecek zamanlara aktarılmak üzere saklanabildiği belirtilir. Her göstergenin bir gösteren bir de gösterilen yanı olduğu, göstergenin ses ve anlam birimlerinden oluştuğu açıklanır. Ses taklidi ile oluşan dil göstergeleri dışındakilerin varlık sebeplerinin açıklanamadığı hatırlatılır. Göstergelerin anlam bakımından kullanıldıkları yer ve zamana göre yeni değerler kazandığı belirtilir. www.hazirslayt.com

www.hazirslayt.com