TRAFİK TESCİL VE DENETLEME TRAFİK KAZALARI ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Advertisements

BDP 2014 YEREL SEÇİM PERFORMANSI. GENEL VERİLER - 1 ● TOPLAM KAZANILAN BELEDİYE SAYISI 101 (2009'da 78) ● KAZANILAN İL SAYISI BŞB / 8 İL ● KAZANILAN.
KURAN’IN ANLAMI İLE BULUŞMAK ARAŞTIRMASI
DOĞAL SAYILAR.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
Uzm. Mine H.Bahçeci I.Derece Öğretmen Hemşire KKTC Sağlık Bakanlığı
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
-Demografik- Nüfus Analizi
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ MÜDÜRLÜĞÜ BAKIM TALİMATLARI B.E.Ü
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Sıvı Ölçüleri Değerlendirme.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Soruya geri dön
Hastane Çalışanlarında Tüberküloz Bilgi Düzeyi ve Risk Algılanması
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
EBOB EKOK.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ 2011 OCAK-ARALIK 2012 OCAK- MART VERİLERİ.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Uygulama I. Cinsiyet: 1: Kadın 2: Erkek Grup: 0: Kontrol 1: Hasta.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
1/20 GRAFİKLER Yandaki grafik, hangi çeşit grafiktir? Şekil Sütun Çizgi Daire KIZ ERKEK   Her resim 4 öğrenciyi gösteriyor A B C D.
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Devam eden proje sayısı
4 X x X X X
Mukavemet II Strength of Materials II
1/20 ÖLÇÜLER (Zaman) A B C D Bir saat kaç dakikadır?
Getiri Ltd. Şir. Mayıs 2008 hesap döneminde aşağıdaki ticari işlemleri yapmıştır. Tek düzen hesap planını ve 7/A Maliyet Hesapları’nı kullanarak bu ticari.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
MEMNUNİYET ANKETİ ANALİZİ
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SİGORTA ARACILARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Tel: 0533.
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Katsayılar Göstergeler
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
ÜÇGENDE AÇILAR 7.sınıf.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

TRAFİK TESCİL VE DENETLEME TRAFİK KAZALARI ANALİZİ UŞAK EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ TRAFİK TESCİL VE DENETLEME ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2012 YILI TRAFİK KAZALARI ANALİZİ HİZMETE ÖZEL

2011-2012 YILLARI ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

2011-2012 YILLARI ÖLÜ VE YARALI SAYILARI 2011-2012 YILLARI MADDİ HASAR MİKTARI HİZMETE ÖZEL

2012 YILI KAZA ANALİZ SUNUŞ PLANI 1- ÖLÜMLÜ KAZALAR 2- ÖLÜMLÜ - YARALANMALI KAZALAR 3- D-300 DEVLET KARAYOLU KAZALARI 4- BİSİKLET,-M.BİSİKLET-MOTOSİKLET KAZALARI 5- YAYA KAZALARI 6- MADDİ HASARLI KAZALAR 7- KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR HİZMETE ÖZEL

1- 2012 YILI ÖLÜMLÜ KAZALAR HİZMETE ÖZEL

2011 ÖLÜMLÜ KAZALAR 2

2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR 6

2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE ÖLÜMLÜ KAZALAR 2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

2012 YILI ÖLÜMLÜ KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ ÖLÜMLÜ KAZALAR KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ ÖLÜMLÜ KAZALAR YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI ÖLÜMLÜ KAZALAR SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALAR 2- 2012 YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALAR HİZMETE ÖZEL

2011 KAZALARI YARALAMALI KAZALAR (320) ÖLÜMLÜ KAZA ( 2 )

2012 YARALAMALI KAZALAR 386 ÖLÜMLÜ KAZA ( 6 )

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR 2011-2012 YILI KAZALARIN NÜFUS, ARAÇ VE BELGE SAYILARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR 2011-2012 YILI KAZALARIN TAŞIT - NÜFUS KAZA ORANLARI NÜFUS/ARAÇ NÜFUS/ SÜRÜCÜ BELGESİ 2012 2.61 1.89 2011 2.70 1.93 NÜFUS/ KAZA NÜFUS/ YARALI SAYISI 2012 0.20 0.32 2011 0.17 0.31 HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR 2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR 2012 YILI ÖLÜMLÜ-YARALAMALI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR YOL VE ÇEVRE ÖZELLİKLERİ VAR YOK HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR KAZAZEDELERİN İLK YARDIM DURUMU KAZAZEDELERİN EMNİYET KEMERİ DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

D-300 DEVLET KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR 3- 2012 YILI D-300 DEVLET KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR HİZMETE ÖZEL

2012 YARALAMALI KAZALAR 2012 MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 ÖLÜMLÜ KAZALAR

2011-2012 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI D-300 KARAYOLU KAZALARI 2011-2012 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE D-300 KARAYOLU KAZALARI 2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI 2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ D-300 KARAYOLU KAZALARI KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI EREK KADIN HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

D-300 KARAYOLU KAZALARI YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI D-300 KARAYOLU KAZALARI SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

BİSİKLET, M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI 4- 2012 YILI BİSİKLET, M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI HİZMETE ÖZEL

2012 YILI MOTOSİKLET-M.BİSİKLET KAZALARI MADDİ HASARLI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI 2 YARALANMALI MOTOSİKLET- M.BİSİKLET KAZALARI 134

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI 2011-2012 YILLARI D-300 ÖLÜMLÜ YARALANMALI VE MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI 2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2011 2012 KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2011 2012 HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI 2012 YILI D-300 KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

M.BİSİKLET – MOTOSİKLET KAZALARI SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

5- 2012 YILI YAYA KAZALARI HİZMETE ÖZEL

2011 TOPLAM YAYA KAZALARI (68) ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (1)

2012 TOPLAM 2012 YAYA KAZALARI (83) ÖLÜMLÜ YAYA KAZASI (4)

2011-2012 YILLARI YAYA KAZALARI HİZMETE ÖZEL

2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE YAYA KAZALARI 2011-2012 YILI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2012 2011 KAZALARDAKİ ÖLÜ-YARALI SAYILARININ AYLARA GÖRE DAĞILIMI 2012 2011 HİZMETE ÖZEL

2012 YILI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI YAYA KAZALARI 2012 YILI KAZALARIN KAZAZEDELERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE YAYA KAZALARI KAZALARIN GÜNLERE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YAYA KAZALARI YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI YOLUN YATAY GÜZERGAH DURUMU YOLUN DÜŞEY GÜZERGAH DURUMU HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YAYA KAZALARI KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI GEÇİT DURUMU DİĞERLERİ HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI KAZALARIN OLUŞ YERLERİ ARAÇ SAYILARINA GÖRE KAZA TÜRÜ HİZMETE ÖZEL

KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN YAYA KAZALARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN SİGORTA DURUMU İLKYARDIM HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI YAYA KAZALARI KAZAZEDE YOLCULARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI YAYA KAZALARI KAZAZEDE YAYALARIN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ BELGESİ SINIF DURUMU SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI YAYA KAZALARI KAZALARIN OLUŞUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI YAYA KAZALARI SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

YAYA KAZALARI YAYA ASLİ KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU YAYA KAZALARI SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSURUNA GÖRE EĞİTİM DURUMU HİZMETE ÖZEL

6- 2012 YILI MADDİ HASARLI KAZALARI HİZMETE ÖZEL

HİZMETE ÖZEL

2012 MADDİ HASARLI KAZALAR 429

MADDİ HASARLI KAZALAR MADDİ HASARLI KAZALAR MADDİ HASARLI KAZALARIN MEVSİMLERE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALARIN AYLARA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN HAFTANIN GÜNLERİNE GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜNÜN SAATLERİNE GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN HAVA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN GÜN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR YOLUN KAPLAMA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI KAZALARIN YOL YÜZEYİNİN DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU MADDİ HASARLI KAZALAR YOLUN BÖLÜNMÜŞ-BÖLÜNMEMİŞ DURUMU YOLDA YÖN DURUMU HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ MADDİ HASARLI KAZALAR KAVŞAK DURUMU KAZALARIN MEYDANA GELDİĞİ YOL BÖLÜMÜ HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN OLUŞ YERLERİ MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARIN OLUŞ YERLERİ HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE SINIFLARI KAZALARA KARIŞAN ARAÇ CİNSLERİ HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR KAZALARA KARIŞAN ARAÇLARIN KULLANIM ÖZELLİKLERİ ARAÇLARIN SİGORTA DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGESİ KULLANIM ÖZELLİKLERİ EMNİYET KEMERİ DURUMUNA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN CİNSİYETLERİNE GÖRE DAĞILIMI SÜRÜCÜLERİN EĞİTİM DURUMLARI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN YAŞLARINA GÖRE DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ BELGE DURUMU ALKOL DURUMU HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜ DİĞER KUSURLARI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMLERİNE GÖRE ASLİ KUSUR DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN EĞİTİMLERİNE GÖRE ASLİ KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI MADDİ HASARLI KAZALAR SÜRÜCÜLERİN DİĞER KUSUR DAĞILIMI HİZMETE ÖZEL

7- KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLARI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLAR MADDİ HASARLI YARALAMALI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ ŞEHİRİÇİ KAVŞAKLAR HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI HİZMETE ÖZEL

KAZALARIN EN ÇOK MEYDANA GELDİĞİ D-300 KARAYOLU KAVŞAKLARI HİZMETE ÖZEL

2012 YILI KAZA ANALİZ RAPORU Uşak Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü sorumluluk alanında 2011-2012 yıllarında meydana gelen ölümlü, yaralamalı ve maddi hasarlı trafik kazalarının mukayesesi ile 2012 yılı trafik kazalarının analizi aşağıda sunulmuştur. 2011 yılı 2 adet ölümlü kaza meydana gelirken, 2012 yılında % 300 artışla 6 adet ölümlü kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 2 kişi hayatını kaybederken, 2012 yılında 7 kişi hayatını kaybetmiştir. 2011 yılı 320 yaralamalı kaza meydana gelirken 2012 yılında % 21 artışla 386 yaralamalı kaza meydana gelmiş, 2011 yılında 541 kişi yaralanırken 2012 yılında % 13 artışla 609 kişi yaralanmıştır. 2012 yılında kaza yeri terk olarak değerlendirilen ve istatiksel olarak dikkate alınmayan kazaların Haziran ayından itibaren kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesiyle 21 adet yaralanmalı kaza ve bu kazalarda yaralanan 25 kişi dikkate alınmadan yapılan analizde, bir önceki yılar göre 2012 de yaralanmalı kazanan % 14, yaralı sayısının ise % 8 oranında artış göstermektedir.

Maddi hasarlı kazalarda, 2011 yılında 260 kaza meydana gelirken, 2012 yılında %65 oranında artarak 429 kaza meydana gelmiştir. Büyük ölçüdeki bu artışın sebepleri başında yine kaza yeri terk olarak değerlendirilen kazaların, kaza tespit tutanağı düzenleme zorunluluğu getirilmesidir. Haziran ayından itibaren 85 adet kazanın istatistiksel veri olarak eklenmesi ile bir önceki yıla göre % 34 oranında ek artış getirmiştir.

ÖLÜMLÜ KAZALAR 2012 yılında meydana gelen 6 ölümlü kaza, 1 ilkbahar, 3 yaz aylarında ve 2 kış aylarında meydana gelmiş, bu kazalarda 1 sürücü 2 yolcu ve 4 yaya hayatını kaybetmiştir. Kazaların haftanın günlerine göre 1 Pazartesi, 1 Çarşamba, 1 Cuma, 2 Cumartesi ve 1 Pazar günü meydana gelmiş, 2 kaza 02:00-04:00, 2 kaza 08:00-10:00, 1 kaza 10:00-12:00 ve 1 kaza 18:00-20:00 saatleri arası meydana gelmiştir. Kazaların %66 sı havanın açık, % 67 nin gündüz meydana geldiği, % 66 sı zeminin kuru, %83 ise asfalt kaplama üzerinde meydana gelirken tüm kazalar düz ve eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelmiştir. Ölümlü kazaların % 50 si kavşaklarda, % 83 D-300 Devlet Karayolu üzerinde 1 adedi Yan yolda meydana gelmiştir. Kazaya karışan araçların 2 adedi özel 5 tanesi ticari sınıf araç olup, sürücülerin tamamı erkektir. Sürücülerin asli kusurlarına göre yapılan dağılımda 1 sürücü ‘doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma’, 1 sürücü ‘kavşaklarda geçiş önceliğine uymama’ ve 1 sürücü ‘manevraları yanlış yapma’ kural ihlali yapmış, yayaların asli kusurlarında ise 1 yaya ‘ yola birden bire çıkmak’ ve 2 yaya ‘duran aracın önünden –arkasından çıkmak kural ihlali sonucu kaza meydana gelmiştir.

ÖLÜMLÜ YARALANMALI KAZALAR NÜFUS/ YARALI % ORANLARI Ölümlü yaralanmalı kazalarda bir önceki yıla göre istatistiksel olarak % 22 oranında bir artışın gerçekleştiği görülmekte ise de 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yeri terk olarak değerlendirilen ancak istatistiksel veri olarak değerlendirilmeye kazalar için de tutanak tanziminin zorunlu hale getirilmesi ile altı aylık dönemde 21 kazada 25 kişinin yaralandığı kazalarda, 2012 yılı istatistiğini yaralanmalı kazalarda % 7 oranında, yaralı sayısında ise % 5 oranında artırmıştır. Ülke geneli ortalaması ile mukayese edildiğinde yaralanmalı kazalarda % 21 in altında gerçekleşirken, yaralı sayılarında %17 nin altında olması toplamda Ülke geneli kaza ortalamasının altında bir artışla gerçekleşmiştir. Uşak il merkezinde ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarının ve bu kazalara bağlı ölüm ve yaralanma olayının yoğun olarak meydana geldiği kara nokta olarak tabir edebileceğimiz nokta yoktur. Ülke geneliyle bazı oranları Uşak il merkezi ile karşılaştırma yaparsak; NÜFUS/ ARAÇ NÜFUS/SÜRÜCÜ BELGESİ NÜFUS/ KAZA % ORANLARI NÜFUS/ YARALI % ORANLARI TÜRKİYE GENELİ 4.38 3.18 0.13 0.21 UŞAK 2.61 1.89 0.20 0.32

Tabloda görüldüğü gibi Ülke genelinde her 4 Tabloda görüldüğü gibi Ülke genelinde her 4.38 kişiye bir araç düşerken, Uşak’ta 2.61 kişiye bir araç düşmekte, Ülke genelinde 3.18 kişiden birinin sürücü belgesi bulunurken Uşak’ta 1.89 kişiden birinin belgesi bulunmaktadır. Ülke genelinde % 0.13 trafik kazasına maruz kalırken Uşak’ta % 0.20 trafik kazasına maruz kalmakta, Ülke genelinde % 0.21 yaralanırken Uşak’ta % 0.32 si yaralanmakta olup kaza sayısı ve yaralanma oranı Ülke geneli ortalamasının üzerinde olmasının, Uşak’ta ki araç sayısı ve sürücü belge sahibinin ortalamanın yaklaşık iki katı üzerinde olması kişi başına kaza ve yaralanma sayısının da fazla olmasına neden olmaktadır. Ölümlü ve yaralanmalı kazalarda ilkbahar aylarında 81 kaza geçekleştiği, yaz aylarında 115 kazaya yükseldiği, sonbahar aylarında ise 131 kaza ile en yüksek seviyele ulaşmakta, kış aylarında 65 kaza sayısı seviyelerine geri inmektedir. Kazaların aylara göre dağılımında da yaz aylarında yükselişe geçtiği, sonbaharda tavan yaparak kış aylarında azalmakta, buna bağlı yaralı sayıları da doğru orantılı bir şekilde artış ve azalış göstermektedir. Kazaların günlere göre dağılımında; ortalamanın (56) üzerinde olan Perşembe, Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri daha çok meydana gelmektedir.

Günün saatlerine göre iş ve mesai saatlerinin başlamasıyla 08:00-10:00 kazalarda önemli bir artış görülmekte, ara saatlerde nispeten daha az kazanın meydana geldiği, ancak trafikteki hareketliliğe bağlı olarak 16:00-18:00 saatlerinde en üst seviyelerine ulaştığı, hareketliliğin devamı ile 18:00-20:00 ve 20:00-22:00 saatlerinde ortalamanın (36) üzerinde kazaların meydana geldiği görülmektedir. Bu kazaların %79 u havanın açık, %68 i gündüz, %86 zeminin kuru, % 63 asfalt, % 54 bölünmüş %56 sının tek yönlü yollarda, % 92 düz, % 77 eğimsiz yol bölümlerinde meydana gelirken, kaza sebeplerinin içerisinde % 0,25 oranında yol kusurundan, % 99,75 i insan hatası nedeniyle meydana gelmektedir. Kazaya karışan sürücülerin yaşları, grafikte görüldüğü üzere en riskli yaş grubu % 18 ile 21-25 yaş aralığı oluşturmakta, 26-30 ve 31-35 yaş aralığı da % 13 er ile ikinci derece risk grubunda bulunmaktadır. Kazazede yolcuların içerisinde 16-20 ve 21-25 yaş grupları en riskli grupta bulunurken 0-11 arası 25 ve 11-15 yaş arası 23 çocuğun yaralanması araç içi çocuk koruma sistemlerinin ve emniyet kemeri kullanımının yeterince yaygın olmadığı anlamına gelmektedir.

Yaya kazalarında, kazazedelerin 0-11 ve 11-15 yaş küçüklüğü olanların en riskli grupta olduğu, özellikle okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocuklarımızın yaya asli kusurları incelendiğinde; ‘yola birden bire çıkma’ ve ‘yol içinde yürüme oynama’ kural ihlallerinin çokluğu, karşıdan karşıya geçme esnasından uyulması gereken kurallar ile karayolu üzerinde nasıl davranılması gerektiği konularının yeterince bilinmediğini göstermektedir. İkinci derece risk grubunda 70 yaş ve üzeri yayaların yaşlarına bağlı hareket, refleks ve fiziki kabiliyetlerinin azalması ile dikkat eksikliği kazalara neden olmaktadır. Kazazedelere kaza sonrası ilk yardımda % 90 nın üzerinde sağlık görevlileri müdahale etmiş, % 7 sine vatandaşlar tarafından müdahale edilmiştir. Emniyet kemeri kullanımının kaza sonrası % 94 ‘belirsiz’ olarak tespit edilmesi, kazalarda emniyet kemerinin takılı olmasına rağmen mi yoksa emniyet kemeri kullanılmadığından dolayı mı yaralanmaların meydana geldiği hususu teyit edilememektedir. Yine kazaya taraf olan sürücü ve yayaların alkol tespit işlemleri yaralananların hastaneye sevkleri ve adli bir işlem olması nedeniyle yara almayan sürücülerin de hastane doktoru tarafından alkol muayenelerinin yapılarak kaza tespit tutanağında alkol sonucunun belirtilmemesi, alkolün kazaların oluşumundaki etkisinin tespitini zorlaştırmaktadır.

Kazaya karışan sürücülerin % 40 ilkokul mezunu, %27 lise, %14 ortaokul, % 10 üniversite ve % 8 ise ilköğretim mezunu sürücülerden oluştuğu, sürücülerin eğitim durumlarına göre asli kusurlu davranışlarındaki oran ise; kavşaklarda geçiş önceliğine uymama kuralını sırasıyla; % 48 ile ilkokul, % 25 ile lise, 10 ile ortaokul ve üniversite mezunları ile % 6,5 ilköğretim mezunu sürücülerin ihlal ettiği, doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma kuralını, % 55 ilkokul, %24 lise, %14 ortaokul ve %4,6 üniversite mezunu sürücülerin ihlal yaptığı tespitiyle, eğitimin sürücü davranışları üzerindeki etkisi burada açıkça görülmektedir.

D-300 KARAYOLU ÜZERİNDE MEYDANA GELEN KAZALAR Günlük ortalama 25.000 araç geçişi ile şehiriçi araç trafiğini olumsuz yönde etkileyen D-300 Devlet Karayolu üzerinde meydana gelen 148 kaza, Uşak genelinde meydana gelen tüm kazaların % 38 ini oluşturmaktadır. 6 ölümlü kazadan 5 i D-300 karayolu üzerinde meydana gelirken, bunlardan 3 tanesi yaya kazasıdır. D-300 kazaları da ölümlü yaralamalı kazalar gibi yaz aylarında artışa geçmekte, sonbahar aylarında en yüksek seviyelerine ulaşmaktadır. Kazaların haftanın günlere göre dağılımında ortalamanın (21) üzerinde olan Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 08:00-10:00 saatleri ile 16:00-18:00 saatleri arasında yoğun olarak meydana gelmektedir. Kazaların %77 havanın açık, %62 gündüz, %83 zeminin kuru, % 100 ü asfalt, % 99 u bölünmüş ve tek yönlü, %94 yolun düz, % 90 eğimsiz olan yol bölümlerinde meydana gelen bu kazaların % 55 kavşaklarda olmaktadır. Sürücülerin yaş dağılımında 21-45 yaş arası grubun en riskli grup olduğu, kazazede yolcularda ise 21-25 yaş grubu ile yayalarda 61-65 yaş grubunun en riskli grup olduğu görülmektedir.

Kazaların oluşuna göre % 38 yandan çarpma veya çarpışma, %22 arkadan çarpma, % 20 sabit cisme çarpma, % 9 yoldan çıkma şeklinde meydana gelmekte, sürücülerin kazaya sebebiyet veren davranışlarının başında ise % 38 ile doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma, %27 arkadan çarpma, %13 er kırmızı ışık ihlali ve kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak oluğu, sürücülerin diğer kusurlar ı ise, % 44 ile kavşaklara yaklaşırken yavaşlamamak, %21 ile aracın hızını hava ve yol durumuna uydurmamak, %10 trafiği tehlikeye düşürerek tali kural ihlali yapan sürücülerin hatalı davranışları neticesi kazalar meydana gelmektedir. Yayaların karayolu üzerindeki asli kusurları, %37 yola birden bire çıkmak, %31 araçlara ilk geçiş hakkını vermemek ve %19 kırmızı ışıkta geçmek kural ihlali yapmaları sonucu trafik kazaları meydana gelmiştir. Kazaya karışan sürücülerin eğitim durumuna göre ihlal ettiği asli kusurlu davranışlarında yaralamalı kazalarda oluğu gibi sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusur ihlali yaptığı görülmektedir.

BİSİKLET M.BİSİKLET VE MOTOSİKLET KAZALARI Bir önceki yıla oranla % 70 gibi büyük bir oranla artış gözlenen motosiklet ve m.bisiklet kazalarının yaz aylarında arttığı, sonbahar aylarında en üst seviyelere geldiği, kış aylarında düştüğü, kazazedeleri bakımından sürücülerin % 89 unun, yolcularının % 32 sinin yaralandığı görülmektedir. Yayalarında taraf olduğu kazalarda ise kazazedelerin % 10 yayalar oluşturmakta, haftanın günlerine göre ortalamanın (19) üzerinde olan Pazartesi, Salı, Cuma ve Cumartesi günleri, 16:00-18:00 ile 18:00-20:00 saat dilimi arasında en çok kazının meydana geldiği, kazaların %88 havanın açık, %78 gündüz, %92 zeminin kuru, %50 asfalt kaplama %47 parke yolda, %59 bölünmüş %42 tek yönlü yolda, %95 düz %80 eğimsiz yolda meydana geldiği, sürücülerin yaşı ortalamanın (18) üzerinde olan 11-15 yaş ile 16-35 arası yaş aralığının en riskli grupta bulunduğu, yolcularda 11-15 ile 16-20 yaş aralığındakilerin riskli grup içerisinde yer aldığı görülürken, yayaların 0-11, 16-20 ve 51-55 yaş aralığının yaya kazalarına karıştıkları, kazanın oluşumunda % 64 ünün yandan çarpa şeklinde gerçekleştiği, sürücülerin % 5 inin kask kullandığı % 6 kask kullanmadığı %89 ise belirsiz olarak işaretlendiği tespit edilmiştir.

Sürücülerin öne çıkan iki asli kusurlu davranışında % 51 kavşaklarda geçiş önceliğine uymadığı, % 32 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yaptığı, % 49 kavşaklara yaklaşırken yavaşlamadığı, yayaların kazaya sebebiyet verdiği %44 oranla yola birden bire çıkmak ve % 22 şer duran aracın önünden-arkasından çıkmak ile yol içinde yürümek oynamak kural ihlalleri neticesi kaza meydana gelmektedir. Motosiklet ve m.bisiklet kazalarında sürücülerin eğitim durumlarının asli kusurlu davranışları üzerindeki etkisi yine sırasıyla ilkokul, lise ve ortaokul mezunu sürücülerin daha fazla asli kusurlu davranarak kazalara sebebiyet verdikleri tespit edilmiştir.

YAYA KAZALARI Yaya kazalarında bir önceki yıla göre toplamda % 26 artış olduğu ancak ölümlü kazalarda 2011 yılında 1 iken 2012 yılında 4 adet ölümlü yaya kazasında 4 kişi hayatını kaybetmiştir. Yaya kazasının 16 tanesi D-300 üzerinde meydana gelirken 3 ü ölümlü kaza olarak gerçekleşmiştir. 2011 yılı kaza analizlerinde D-300 üzerinde yayaların karayolu üzerinden karşıya geçişlerini her noktadan ve gelişigüzel yapmaları engellenerek, belirli noktalarda yaya geçişlerine yönlendirmek amacıyla Dikilitaş kavşağı ile Ciğerdede kavşağı arasında, ferforje bariyerler ile kapatmak suretiyle karayolu üzerinde meydana gelen kazaların önüne geçilebileceği Uşak Belediye Başkanlığına ve Karayolları 25. Şube Şefliğine bildirilmiş ancak bildirilen bölümler bütünüyle kapatılmamıştır. Haftanın günlerine göre ortalamanın (12) üzerinde olan Salı ve Cumartesi günleri en çok kaza meydana gelirken, saat olarak ortalamanın (11) üzerinde olan 08:00-10:00 ile 16:00-18:00 ve 18:00-20:00 saat dilimleri arasında, %81 havanın açık, %78 gündüz, %88 zeminin kuru, %56 parke kaplama, %64 bölünmüş % 40 tek yönlü yolda, %98 düz %89 eğimsiz yol bölümlerinde meydana geldiği tespit edilmiştir.

Kazalarda yaralanan yayaların %87 sağlık görevlileri tarafından ilk müdahalesi yapılırken %13 vatandaşın ilk yardımı ile tedavi altına alınmışlardır. Sürücülerin yaş dağılımında %30 ile 21-25 yaş aralığının diğer yüksek yaş gruplarının iki katın daha fazla oluğu, 31-35, 26-30 ve 16-20 yaş aralığı sürücülerin riskli grupta bulundukları, kazazede yayaların 0-11 ile 70 den büyük yaş aralığının en riskli olduğu, kıyafetlerinin % 40 açık renkli, % 59 koyu renkli olduğu tespit edilmiştir. Sürücülerin % 50 manevraların yanlış yapma ve %21 doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapma asli kusurlu davranış sergilediği, yayaların ise %48 yola birden bire çıkma, %20 yol içinde yürüme koşma oynama ve %19 araçlara ilk geçiş hakkını vermeme asli kusurlu davranışı neticesi kazalar meydana gelmiştir.

MADDİ HASARLI KAZALAR 2012 yılı Haziran ayından itibaren kaza yerini terk edelerin maddi hasarlı kazalar üzerinde 85 adet ile bir önceki yıla göre % 34 oranında artış getirmiştir. Maddi hasarlı kazalar haftanın günlerine göre ortalamanın üzerinde (62) olan %16 Salı, %17 Çarşamba ve %15 Perşembe günleri meydana gelmekte, yoğun olarak 14:00-20:00 saatleri arasında, % 78 havanın açık %64 gündüz, %58 kaplamanın asfalt ve %82 zeminin kuru olduğu yol bölümlerinde olmaktadır. Sürücü yaşlarının risk aralığı 21-45 yaşlarında olan ve % 33 Doğrultu değiştirme manevralarını yanlış yapan, %28 manevraları yanlış yapma ve %14 arkadan çarpma asli kusurlu davranışları neticesi maddi hasarlı kazalar meydana gelmiştir.

KAZALARIN ENÇOK MEYDANA GELDİĞİ KAVŞAKLAR Şehiriçi kazaların % 53 gibi büyük bir bölümünün kavşaklarda meydana geldiği, bu kavşaklardan şehir içinde sayısal çoğunluk olarak, 4 yaralamalı ve 6 yaralı ile Orhan Dengiz-Emlak Sk kavşağı, 3 yaralamalı ve 6 yaralı ile İ. Tahtakılıç -U. Mumcu kavşağı, D-300 Devlet Karayolu üzerinde ise; 8 yaralamalı ve 16 yaralı ile Eski Belediye Cami kavşağı, 8 yaralamalı ve 20 yaralı ile Stat kavşağı, 5 yaralamalı kazada 9 yaralı ile Ciğerdede kavşağı ve 5 yaralamalı kazada 7 yaralı ile Otogar kavşağı öne çıkan kavşaklar arasında yer almaktadır.