BTO220 ENFORMASYON TASARIMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
MERAL ÖZARSLAN BETÜL KUBAT ÖMER FARUK BAY
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM İHTİYACI VE KONYA’DA MEDYA OKURYAZARLIĞI DERSİ SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER: 1.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
MERHABA.
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
CANLILAR İÇİN ENERJİNİN DÖNÜŞÜMÜ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
Fatih İlköğretim Okulu Merve ÖZDEMİR
Yansıtıcılar (Projektörler)
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
KESİRLER.
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
WİNDOWS LİVE MOVİE MAKER
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
6.SINIF 2.ÜNİTE ADRES DEFTERİM
Birnaz DUMAN Özlem ERAVCU Aslınur SEZGİN Fatma AK Yasin YILDIRIM
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
Hazırlayan: EMRAH HAS. Eşzamanlı ya da eş zamansız, metin, grafik, animasyon, ses, video gibi içeriğin tamamen işlenmiş, yarı işlenmiş ya da ham veri.
SINIF YÖNETİMİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
“Ders Kitabı İnceleme” … Yayınları Numara İsim Soyisim.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Windows Live Movie Maker Nedir? Movie Maker ile, bilgisayarınızda yer alan fotoğraf ve videolarınızı kullanarak, bunlar üzerinde düzenlemeler, değişiklikler.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Eğitmen için not; Modül konu itibarı ile yoğun bilgi aktarımı gerektiren bir modül olarak gözükmektedir. Uygulamaya ağırlık vermek için teorik bilgiye.
ÖĞRETİM TASARIMI DERSİ PROJE SUNUMU
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Baraj.
MEDYA OKUR YAZARLIĞI ve Temel İlkeler
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

BTO220 ENFORMASYON TASARIMI Merve ÖZDEMİR Ahmet KUN Ayşe YILMAZ Sercan ÖZDEMİR Rumeyda ERBEK

AMACIMIZ Ülkemizde ve dünyamızda su kirliliğine ve israfına etki eden unsurlara öğrencilerin dikkatini çekerek onların bu konuda bilinçlenmesini sağlamak ve çevrelerine daha duyarlı bireyler yetişmesini sağlamak. Öğrenme Alanı: Madde Ve Değişim 2.Ünite: Maddeyi Tanıyalı Hedef Kitle: İlköğretim 4.Sınıf

Hedef Kitlenin Özellikleri: 4. sınıf öğrencisi somut işlemler dönemindedir. Bu dönemde; Muhakeme yoluyla somut problemleri çözümleme becerisine sahip olurlar. Bu özellikleri göz önüne alınarak öğrencilere somut problemler verilir ve öğrenciden çözmesi beklenir. Sınıflama, sıralama ve tersine çevirmenin başarılması. Bu özellikleri göz önünde bulundurularak öğrencilere bazı yanlış durumlar gösterilerek bunun düzeltmesi beklenir. Böylece öğrenci durumu tersine çevirerek doğru davranışı benimser.

KAZANIMLAR Su kirliliğine neden olan maddeleri bilir. Doğal kaynakların (Suyun) neden dikkatli tüketilmesi gerektiğini, bu konuda insanların bilgilendirilmesinin önemini açıklar. Konu ve Alt Konular: Su kirliliği Tasarım için kullanılacak araç ve teknolojiler: Adobe Flash / Adobe Dreamweaver

SENARYO İlköğretim 4. Sınıf öğrencisi olan Ali, İstanbul’da yaşamaktadır ve İstanbul’un su kirliliğinden, suyun çevre yaydığı pis kokudan ve görüntüsünden şikâyet etmektedir. Bu arada televizyonda izlemiş olduğu bir çizgi filmden de çok etkilenen Ali su kirliliğinden kaynaklanan bu sorunların giderilmesi için yapılması gerekenlerin neler olduğunu araştırır ve araştırmaları sonucunda var olan su kirliliğinde aslında kendisinin de farkında olmadan birçok katkısının olduğunu fark eder.

SENARYO Bu durumun farkına varan Ali artık arkadaşlarını bu konu ile ilgili bilinçlendirme çalışmalarına başlar. Arkadaşları ve kendisi için araştırmalar yapan Ali; su kirliliği, su kirliliğine neden olan faktörler hakkında arkadaşlarını bilgilendirir ve bu bilgilerin kalıcılığını çeşitli etkinlikler ile kalıcı olmasını ve arkadaşlarının çevrelerine daha duyarlı bireyler olmalarını sağlar…

KONU ANLATIMI Bilinçlendirmek için öğrenciye video veya animasyonlar hazırlar. Bu animasyonların veya videonun içeriğinde su kirliliğine ve israfına neden olan faktörler gösterilir. (örneğin diş fırçalarken suyun kapatılmaması, arabaların hortumla yıkanması, bahçe sulama sırasında dikkat edilmesi gereken noktaları, kimyasal maddelerin nehirlere bırakılması sonucunda ortaya çıkan sonuçları, suyun israfı sonucunda ne durumlarla karşılaşılacağı ve kişisel olarak neler yapabileceğimiz konularına yer verilir.

ETKİNLİKLER Öğrencilere doğru durum ve yanlış durumu gösteren iki resim verilir ve doğru olanı seçmesi söylenir. Öğrencinin doğru seçenek sayısıyla orantılı olarak barajlardaki doluluk oranı gösterilir. Öğrencinin yanlış cevabı çoksa baraj boşalır. Öğrenciye bir animasyon gösterilir ve bu animasyonda su kirliliği ve israfına yönelik kişisel olarak neler yapabileceği konusunda yönlendirilerek etkileşimli şekilde çözüm üretilir. Öğrencilerden istenen doğru davranış gerçekleştiğinde bu davranışın sonuçları öğrenciye yazılı olarak söylenir. Böylece tutum öğretiminin uygulama aşamasında öğrenmenin kalıcılığını arttırmak için görsel-işitsel medyalardan faydalanarak tutumun sergilenebileceği durumlar öğrenene sunulur.

Teşekkür Ederiz