INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar

Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
SILMO Paris –Tanıtım Toplantısı İstanbul – Grand Hyatt Oteli
2011 MİLANO ULUSLAR ARASI MOBİLYA FUAR RAPORU 2011 Salone Internazionale del Mobile.
1 BASIN TOPLANTISI 12 Mayıs 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International İstanbul.
KOMŞU ÜLKELERLE TİCARETTE GAZİANTEP’İN ÖNEMİ
KAYSERİ KİTAP VE EĞİTİM FUARI 9-18 EKİM KAYSERİYİ TANIYALIM  Türkiye’nin önde gelen ve köklü üniversitesi Erciyes Üniversitesinin buradadır. 
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Güney Afrika Cumhuriyeti
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Mutfak URGE Malezya-Singapur-Endonezya Heyeti
BIMEKS Teknolojinin kalbi burda atiyor
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
COĞRAFİ BÖLGELER.
REW İSTANBUL Uluslararası 7. Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ve Atık Yönetimi Fuarı 8-11 Haziran 2011 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi İSTANBUL.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
PAZAR RAPORLARI_2013.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
Soru: Ülkemizin sanayi ihracatında, ilk üç sırayı hangi Sektörler alır? Yanıt: Otomotiv( milyon $-%17,3) Hazır giyim( milyon $-%14,6) Kimya(
1 BASINTOPLANTISI 5 Kasım 2012 İstanbul. 2 ALEXANDER KÜHNEL Hannover-Messe International Istanbul.
Ülkemiz ve Dünya.
TURKUVAZ MATBAACILIK Samandıra mevkiinde, m2 lik kapalı alanda, 1999 yılından itibaren; baskı ve baskı sonrası insert/paketleme makinelerinden.
ULUSLAR ARASI REKABETÇİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ (UR-GE) PROGRAMI
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYALARI SEKTÖRÜ İÇİN PİLOT AKTİVİTELER 5 Haziran 2013 Ankara.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
1 Arjantin Ülke Sohbet Toplantısı (M.Serhan Kara) Ankara, 28 Mayıs 2007 T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI T.C. BAŞBAKANLIK DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI.
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.

Mobil Teknolojiler ve Akıllı Şebekeler
İHRACATA YÖNELİK DEVLET YARDIMLARI PAZAR ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA FAALİYETLERİ - İBGS 2009/5 YURTDIŞINDA DÜZENLENEN FUARLARA KATILIM - İBGS 97/5.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
ALIŞVERİŞ MERKEZİ BURSA VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008
Web 3.0 Konferansı, İstanbul 16 Nisan 2013 ‘‘KİMİN NAKİTE İHTİYACI VAR?’’ twitter.com/SonerCanko.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
7. büyük tekstil ve hammaddeleri 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon
E- Ticaret Altyapısı.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
ÇERKEZKÖY TİCARET VE SANAYİ ODASI. Hannover Messe Sanayi ve Endüstri Fuarı dünyanın en dinamik ve kapsamlı fuarlarından biridir.
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler Operasyonel Hizmetler Maddi Destekler.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
ULUSLARARASI İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ. MÜDÜRLÜĞÜMÜZ FAALİYETLERİ  Danışmanlık Niteliğindeki Hizmetler  Operasyonel Hizmetler  Maddi Destekler  Yurt Dışı.
YATIRIMCILARI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10/04/09. AKSA STRATEJİK PLANININ ŞİRKET KARLILIĞINA ETKİSİ 1.
DAHA GÜVENLİ TİCARET ANKARA - ÇİN.
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
2016 Kayseri Ticaret Odası.
İhracata Yönelik Devlet Yardımları İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
WAL-MART.
SEMİNER TİM AKADEMİ 2023 – İNGİLTERE PAZARI 3 MAYIS GAZİANTEP
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
ALİBABA`NIN KURULUŞU Merkezi Çin’de bulunan Alibaba.cominternet sektöründe oldukça uzun zamandır hizmet veren şirketler arasında. İçinde bulunduğumuz yıl.
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
PISA Programme for International Student Assessment Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği Devlet Yardımları Şube Müdürlüğü 2019.
Sunum transkripti:

INTERNATIONAL HOME&HOUSEWARE SHOW 2014 – CHICAGO

  15 - 18 Mart 2014 tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri’nin Şikago şehrinde düzenlenen, ev gereçleri, mutfak gereçleri ve pişirme ekipmanları konularında sektörün önemli fuarlarından biri olarak kabul edilen International Home&Housewares Show 2014 fuarı ülkemiz milli iştirak organizasyonu bu yıl 10. Kez İMMİB tarafından gerçekleştirilmiştir. 14 firmamız North Hall’de ve 7 firmamız South Hall’de olmak üzere 21 firmamız toplam 344 M2’de ürünlerini sergilemiştir.

YERİ IH&HS fuarı, 234.000 m2 sergileme alanı bulunan Mc Cormick Place’te düzenlenmektedir. 3 adet salondan oluşan fuar alanıyla beraber, 54.000 m2’lik 600 toplantı odası, 6 adet balo odası, 4300 kişilik oturma alanı bulunan tiyatro ve 5800 araçlık otoparkı bulunmaktadır. Fuar alanında holleri birbirine bağlayan Grand Concourse alanında yeme-içme ve diğer alışverişler için çeşitli mağazalar bulunmaktadır .

KONUSU VE ÖNEMİ IH&HS fuarında sergilenen ürünler Clean, Contain+Sustain - temizlik, saklama ve koruma ekipmanları, Dine+Design - yemek pişirme ve ağırlama ekipmanları ve Wired+Well - Elektrikli ev aletleri olmak üzere 3 ana başlık altında toplanmaktadır. Amerika ev gereçleri ve mutfak sektörünün en önemli fuarlarından biri olan IH&HS fuarı katılımın yüksek olduğu ve tüm dünyadan önemli alıcılar tarafından ziyaret edilen bir organizasyondur.

TÜRKİYE STANDI’NIN KONUMU, İNŞASI VE KATILIMCI FİRMALAR Birliğimiz fuara 2014 yılında, fuar alanının Kuzey ve Güney salonlarında toplamda 344,1 m2 olmak üzere 21 firma ile katılmıştır. Fuar süresince katılımcı firmalarımız tarafından döküm, teflon, emaye, plastik, melamin, metal ve camdan mamul mutfak, banyo ve ev eşyaları sergilenmiştir.

TANITIM Anılan Fuar’da Türk mutfak ve ev eşyaları sektörünün daha yaygın ve etkili bir şekilde tanıtımı için bir reklam ajansı ile çalışılmış olup, söz konusu ajans ile oluşturulan “MADE IN TURKEY” konsepti kullanılarak ülkemiz milli katılımının potansiyel alıcılara duyurulması amacıyla; stand üzeri görsel çalışmaları, broşür ve promosyon malzemeleri dağıtılması sağlanmış ve bunların yanında Kuzey Holünün girişinde, milli katılım organizasyonu yapan ülkelerin katılımcı firmalarının ürünlerinin sergilendiği alan olan ve ziyaretçi trafiğinin en yoğun olduğu Global Design Points Gallery bölümünde katılımcı firmalarımızın ürünleri alıcıların beğenilerine sunulmuştur

FUAR’A İLİŞKİN İZLENİMLER IH&HS 2014 fuarına 1.052 ‘si ABD dışından olmak üzere toplamda 2.102 firma katılımcı olarak iştirak etmiştir. Bireysel katılımların haricinde ülkemizde dâhil olmak üzere; Brezilya, Çin, Almanya, Fransa, Hong Kong, İtalya, Japonya ve Tayvan milli katılım organizasyonu gerçekleştirmiştir. Fuara milli organizasyonumuz altında ve bireysel olarak katılan Türk firmalarının toplam sayısı 26’dır. Fuar, 125’den fazla ülkeden yaklaşık 60.000 ziyaretçi ve 21.000’den fazla profesyonel alıcı tarafından gezilmiştir.

GÖRÜŞ VE ÖNERİLER IH&HS fuarının mutfak sektöründe bölgedeki en önemli fuar olması, fuara ilginin her geçen yıl artmasının başlıca nedeni olarak gösterilebilir. Fuarın 60.000’den fazla ziyaretçi ve 21.000’den fazla profesyonel alıcı tarafından ziyaret edilmesi, ABD ve Dünya pazarındaki önemini kanıtlamıştır. IH&HS fuarı, özellikle ABD pazarında ev eşyaları sektöründe faaliyet göstermek isteyen firmalar için bir giriş kapısı olarak göze çarpmaktadır. Büyük perakendecilerin satın alma ekiplerinin tedarikçi bulma yeri olan IH&HS fuarı, ABD pazarında var olmak isteyen Türk firmalarının katılmaları gereken en önemli etkinliklerden birisidir. Fuarın yanında onlarca farklı konferans salonunda verilen çeşitli seminerler ile firmalarımız ABD pazarı hakkında bilgi edinebilmekte ve ilgili uzmanlardan pazarlama, satış teknikleri ve diğer konular hakkında profesyonel bilgi alabilmektedirler. 2014 IH&HS milli katılımı firmalarımız tarafından genel olarak yararlı görülmüş ve birçok katılımcı firma fuara tekrar katılmak istediklerini belirtmişlerdir.

Amerika Kıtasında ABD, Kolombiya, Peru, Şili, Uruguay, Brezilya, Costa Rika, Panama, Meksika olmak üzere toplam 9 ülkede 13 müşterimiz var. Fuara ziyaretçi olarak gelen 4 müşterimiz vardı. Benim bu bölgedeki müşterilerimin hepsi CANTON fuarına, çoğunluğu da Ambiante Fuarına ziyaretçi olarak katılıyorlar. Fuar alanında Milli Organizasyon olarak katıldığımız alanında arkalarda kalması da fuarın istenilen verimlilikte olmasını engellemektedir. IH&HS Fuarına; fuar öncesinde çok iyi çalışılması gereklidir. Bire bir müşteriler aranmalı ve davet edilmelidir. Fakat firmalarımız Ambiante Fuarı sonrası oluşan yoğunluktan dolayı bu konuya gerekli özeni gösteremiyorlar. Fuarın South Hall i, North Hall’ine göre çok daha hareketliydi. Genel Olarak firmalar; Fuarı Ambiante Fuarı ile karşılaştırdıklarından başarılı geçmediğini bildirdiler.

KOLOMBİYA İŞ GEZİMİZ

Nüfus 46,4 milyon (2012 tahmini) Dil İspanyolca. Ayrıca ülkede pek çok yerel dil kullanılmaktadır. Yüzölçümü 1.141.748 km2 Başkent Bogota Para Birimi   Başlıca Şehirler Bogota (7,5 milyon), Medellin (2,4 milyon), Cali (2,3 milyon), Barranquilla (1,1 milyon) GSYİH 369,6 milyar $ (2012) GSYİH Büyüme Hızı %4,0 (2012) Kişi Başına Düşen Milli Gelir 10.433 (2012 tahmini ) Enflasyon %3.2 (2012)

Retail Tur Jumbo, Olimpica, Grup Exito, Falebella, Imusa home&Cook, La polar, Home Centry, Brisra, LA 14 ve Easy zincirleini ziyaret etme Fırsatı buldum. Jumbo, Exito, LA 14 gibi süper Market zincirlerinde ağırlıklı Kolombiya’lı Local imalatçılar, Çin, Kore, Yeni Zellanda ve 2 Türk Firmasının ürünleri vardı. Yine Home Centry gibi Ev ürünleri satan büyük Marketlerde Kolombiya’lı locak imalatçıların yanı sıra, Brezilya, İtalya, Kore, Yeni Zellanda ve 5 Türk Firmasının ürünleri satılmaktaydı. Kolombiya’da Çin, ABD, Brezilya, Meksika ve kendi lokal imalatçıların ürünleri vardı. Yine özellikle dep.Store larda Avrupa’lı imalatçıların ürünler vardı. Gördüğümüz Türk Markaları ; Paşabahçe, Artcraft, Mehtap, Solmazer ve Lux Plastik

Mağaza sayısı bakımından en büyük perakende zinciri Fransız Casino grubu. (Carulla ve Exito) Casino’nun 2015 yılına kadar mağaza sayısını 400’e çıkaracağı tahmin ediliyor

Zincir mağazaları ciro açısından incelediğimizde de Casino grubu liderliği ele geçiriyor. İkinci sırada ise yine bir Fransız zincir Carrefour yer alıyor.

Genel Bilgiler Türkiye-Kolombiya Serbest Ticaret Anlaşması (STA) müzakereleri ise halihazırda devam etmekte. Diplomatik, Hizmet, Hususi veya Umuma Mahsus Pasaporta sahip Türk vatandaşları Kolombiya’ya girişte vizeden muaftır.

Genel Değerlendirme Mutfak eşyaları sektörü açısından Güney Amerika’da Brezilya’dan sonra ikinci büyük pazar olan Kolombiya’da, artan şehirleşme ve konut edinmedeki artışa bağlı olarak önümüzdeki dönemde de canlılığın devamedeceği düşünülmekte. Ülkede ithalat için bir kısıtlama yok ancak ithalattaki vergi oranları %20 ler dolayında. G.Amerika’nın genelinde karşılaşılan bu yüksek vergiler yine özel sektörün çeşitli yöntemler ile çözüm buluyor. Bu nedenle Kolombiya, Türk mutfak eşyaları sektörü için önemli bir pazar olarak değerlendirilebilir.