TED ANKARA KOLEJİ VAKFI ÖZEL ANAOKULU EKO-OKUL 2009-2010 ÇEVRE-ATIK VE ÇÖPLER (2. YIL) II. DÖNEM EYLEM PLANI RAPORU KOORDİNATÖR ÖĞRETMENLER Gülay TURHAN – Deniz KAZANÇ MAYIS 2010 - ANKARA
PLANLANAN ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİMİZ VE UYGULAMALARIMIZ 1. Yarı dönem proje sunumlarının aktarılması ve sergilenmesi Bayer ve Birleşmiş Milletler Çevre Programının (UNEP) düzenlediği çevre konulu Uluslararası Çocuk Resim Yarışması’na "Biyoçeşitlilik: Doğaya Bağlanma" konulu resimler yaptırılarak 15 Nisan 2010 tarihine kadar UNEP Kenya Bölge Ofisine gönderilmesi Ayın düzenli ve temiz sınıfının seçilmesi ve okul radyosunda açıklanması Çiçek fidelerinin dikilmesi ve Kış Bahçesinin oluşturulması Doğu Anadolu Bölgesinde en çok görülen Ters Lale’nin tanıtılması (Bölgeler ve Biyo çeşitlilik) 5- 6 yaşlar 2. Sanat Öğretmeni ve 6 yaşlar 3. Tüm Sınıflar 4.Fen – doğa öğrt. 5.Fen – doğa öğrt. Müze Projesi Grubu
5-6 yaş öğrencilerimiz ile birlikte çiçek fideleri dikildi 5-6 yaş öğrencilerimiz ile birlikte çiçek fideleri dikildi. Tohumlar incelendi. Farklılıkları gözlemlendi.
Dikilen fidelerin nasıl çiçek açacağı öğrencilerimiz tarafından hayal edilerek resimlendirildi.
Okul içinde “Kış Bahçesi” köşeleri oluşturuldu Okul içinde “Kış Bahçesi” köşeleri oluşturuldu. Sınıf sulama çizelgesine göre çiçeklerin bakım sorumlulukları üstlenildi. Ölçümler yapılıp ne ölçüde büyüdükleri gözlemlendi. Daha sonra çiçeklerin bahçelerimize dikilmesi planlandı.
Tatilde öğrencilerimizin yaptıkları EKO OKUL projeleri sınıflarda tanıtılıp Kolej Sokağın’da sergilendi. Projelerimiz hakkında daha ayrıntılı bilgiler web sayfamızda yayınlandı. “Geri Dönüşüm” temalı projeler
“Doğa ve Çevre” konulu projeler “Nesli Tükenen Hayvanlar” temalı projeler
Bayer ve Birleşmiş Milletler Çevre Programının (UNEP) düzenlediği çevre konulu Uluslararası Çocuk Resim Yarışması’na "Biyoçeşitlilik: Doğaya Bağlanma" konulu resimler SANAT öğretmenleri tarafından 6 yaş sınıflarımıza yaptırıldı. Sanat yolu ile doğa ve biyoçeşitlilik farkındalığı kazandırılmaya çalışıldı.
MART 1. 21 Mart Dünya Ağaç Günü ile ilgili etkinliklerin yapılması. Ağaç hikâyelerinin okunması, resimlerle anlatılması 2. Bir önceki yıl dikilen meşe palamudu alanın gezi düzenlenmesi ve ağaçların ne kadar büyüdüklerinin gözlenmesi. Organik tarım alanlarının oluşturulup fide ve tohum ekimlerinin yapılması 3. Doğa ve ağaç konulu şarkıların öğretilmesi ve söylenmesi 4. Okul marangozhanesine gezi ve oradan alınan talaş ve tahta parçalarından etkinlikler planlama 5. Ayın düzenli ve temiz sınıfının seçilmesi ve okul radyosunda açıklanması 6. “Bahar ve Doğanın Uyanışı” konulu resim sergisinin yapılması 7. Bitki köklendirme deneylerinin yapılması Fen –doğa öğrt. 5 - 6 yaşlar 2. 5-6 yaşlar 3. 5-6 yaşlar 4. 6 yaşlar 5. Okul radyosu ve eko tim 6. Sanat Öğret. 7. 5 yaşlar
MART 8. “Yeşil Partisi” nin yapılması 9. Konuk veli okula davet edilmesi ve “Denizlerdeki Biyoçeşitlilik” konulu sunumun izletilmesi. Dalgıçlık mesleğinin tanıtılması 10. 22. Mart Dünya Su Günününün önemine yönelik etkinliklerin yapılması. 11. Marmara Bölgesinde çok yetişen Ayçiçeğinin tanıtılması (Bölgeler ve Biyo çeşitlilik) 8. 5-6 yaşlar. 9. 6 yaşlar 10. 5-6 yaşlar
“Kedicik ve Fasulyesi” hikayesi okundu “Kedicik ve Fasulyesi” hikayesi okundu. Bitkilerin büyümesi hakkında bilgi verildi. 6 yaşlar ile “Bitkinin Büyüme Aşamaları” ile ilgili sıralama çalışması yapıldı.
Ağaçlarla ilgili sunum 5 ve 6 yaş sınıflarında izletilerek ağaçların hayatımızdaki önemi ve yararları işlendi. 5 yaşlarda oynatılan oyun ile ağaçların kök-gövde ve yaprakları hakkında bilgiler desteklendi aynı zamanda ağaç üzerinde matematik çalışması yapıldı.
ORGANİK TARIM YAPIYORUZ. Farklı sebze ve meyve tohumları okul bahçemize ekildi.
Okul marangozhanesine gezi düzenlendi Okul marangozhanesine gezi düzenlendi. Ağaçlardan nasıl yararlandığımız anlatıldı .
Eko – Okul Proje etkinliklerimizi Müze Projesi'ne entegre edilerek bölgelerimizin biyoçeşitliliği araştırıldı. “Ters Lale”nin Doğu Anadolu Bölgesi'nde “Ayçiçeği”nin Marmara Bölgesi'nde daha çok yetiştiği, bu çiçeklerin bölgeye olan katkıları diğer özellikleri anlatıldı.
Ayçiçek tohumları okulumuzun serasına ekildi. Ayçiçek ile ilgili sunum izlendi. Ayçiçek etkinlik boyama sayfaları yapıldı.
Ektiğimiz ayçiçeği tohumları büyüdü Ektiğimiz ayçiçeği tohumları büyüdü. Öğrencilerimiz için bu gözlem etkili bir deneyim oldu.
. “Ters Lale” ile ilgili sunum izlendi. Etkinlik sayfaları boyandı. Haritamız üzerinde Doğu Anadolu bölgesinin yeri gösterildi.
Alanında uzman velimizin “Denizlerdeki Biyoçeşitlilik” konulu sunumu izlendi.
“Bahara Merhaba ve Doğanın Uyanışı” konulu resim sergisi sınıfların ve sanat Öğrenmenleri desteği ile gerçekleştirildi.
NİSAN 41. Çocukların evden getirdikleri kağıtlarla Paper Mache tekniği ile serbest konulu heykellerin yapılması ve sergilenmesi 42. “Atık ve Çevre” konulu drama yapılması, 5 yaşlara sunulması 43. Ayın düzenli ve temiz sınıfının seçilmesi ve okul radyosunda açıklanması 41. 6 yaşlar 42. 6 yaşlar ve Drama Dersi 43. Okul radyosu ve eko tim
EN TEMİZ VE DÜZENLİ SINIF UYGULAMAMIZ Sınıfımızı nasıl bırakmalıyız? Oyuncaklarımızı köşelere nasıl yerleştirmeliyiz? Konuları sınıflarda işlendi. “Eko Tim grubu tüm sınıfları dolaşılarak 1., 2., ve 3. olan sınıf seçimini yaptı. Uygulamanın bir sonraki aşaması olarak “Evdeki Düzen ve Temizlik, Sorumluluklarım” olarak ele alındı.
MAYIS 44. Uluslar arası Dünya Ağaç Dikme Günü ( ENO Tree Planting Day) etkinliğinin gerçekleştirilmesi ve afişinin asılması 45. Ayın düzenli ve temiz sınıfının seçilmesi ve okul radyosunda açıklanması 44. Tüm okul 45. Okul radyosu ve eko tim
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5 Yaş Sınıfları 6 Yaş Sınıfları Eğitim Çalışmalarımız ve Sosyal Etkinliklerimiz Ana sayfa ENO Environmet Online-TREE PLANTING DAY 2010-05-21 "Dünya Biyoçeşitlilik Günü" çerçevesinde, tüm dünyada doğanın önemini vurgulayan ve ülkelerarası eş güdümlü uygulanan bir ağaç dikim etkinliği olan Tree Planting Day etkinliğine bu sene de katıldık. Güneşin hareketini takiben, Okyanusya kıtasından başlayıp Asya, Avrupa, Afrika’da devam eden ve Kuzey ve Güney Amerika’da sonlanan bu etkinliğe her yıl 100’den fazla ülke katıldı. Hepimizin hedefi “2017 yılı bitiminde 100 milyon ağaç dikilmiş” olmasıydı. Bu uluslararası etkinlikte “Kış Bahçesi Projesi”nde gözlemlediğimiz bitkileri, fideleri ve ayrıca karbon salınımını sıfıra indiren günebakan çiçeği (Sunflower) tohumlarını ektik. “Tohumlar Fidana” şarkısı ile dans ederek etkinliğimizi kutladık.
Kuş –Gözlem Projemiz çalışmaları içerisinde her ay 2 kuş tanıtıldı ve kuş yuvaları yapılıp okulumuzun farklı yerlerine asıldı. Veli katılımı sağlanarak Nisan ayı içerisinde Mogan Gölü’ne “KUŞ GÖZLEM gezisi yapıldı.
Not Defteri ve Gözlem Kitapçığı Kullandık: Öğrencilerimiz duydukları kuş seslerini taklit ettiler, gözlemlerini arkadaşlarıyla paylaştılar, gördükleri kuşları kitapçıklarında işaretlediler. Ellerindeki not defterlerine kuş resimleri çizdiler. http://www.tedankara.k12.tr/anasinifi/yeni/projeler/kusgozlem3.asp İlgili detaylar web sayfamızda yayınlanmıştır.
DÜNYA SU GÜNÜ Suyun döngüsü öğrenildi. Konu ile ilgili animasyon izlendi. Su konulu beyin fırtınası yapıldı. Etkinlik sayfası boyanıp su temalı resimler çizildi ve sorulara cevaplar verildi.
Neden su tasarrufu yapmalıyız? Su bir roketi harekete geçirebilir mi? Su nereden gelir? Su önemli midir? Su olmazsa ne olur? Su bir roketi harekete geçirebilir mi? Yeraltı suyu nedir? Su geri dönüşür mü?
Su Döngüsü ile ilgili animasyon adresleri http://www. epa
Türk Eğitim Derneği tarafından çıkarılan “Meşale” Dergisi’ne anaokulumuz olarak farklı etkinlikliklerle katılıyoruz. Nisan ayı sayısında konuyu çevre-atık çöpler- geridönüşüm ve kuş-gözlem olarak belirledik ve bir oyun geliştirdik. Böylece bu dergiyle çok daha fazla öğrenciye ulaşıp oyun oynayarak çevre farkındalığı kazandırmaya çalıştık.
"Neşe Palamutlarımız“ (Meşe Palamutları) "Anaokulu Neşe Palamudu Alanı"nı her yıl ziyaret ziyaret edilip ne kadar büyüdükleri kontrol edilmaktedir. Alanda gözlem, inceleme ve ölçümler yapılmaktadır. Meşe palamutları sulanmaktadır.
VELİ ETKİNLİK PAYLAŞIMI PROGRAMI İsteye velilerimiz öğrencilerimize çeşitli dikim çalışmaları yaptırdılar..
VELİ ETKİNLİK PAYŞAIM PROGRAMI Çam fidanı dikimi...
VELİ PAYLAŞIM ETKİNLİĞİ
HAZİRAN 46. 5 Haziran Dünya Çevre Günü etkinliklerinin planlanması ve piknik yapılması 46. Eko Tim ve 6 yaşlar
Okul pikniğimizden görüntüler...
Yapılan başvuru 24.05.2010 tarihinde TURÇEV (Türkiye Çevre Eğitim Vakfı) yetkilileri tarafından yapılan teftiş sonucunda okulumuzun YEŞİL BAYRAK kriterlerine uygun bir eğitim programı izlediği, bu kriterlerin öğrenciler tarafından uygulanmış, benimsenmiş ve içselleştirilmiş olduğu görülmüştür. Yeşil Bayraklı bir okul olduğumuz için gururlu ve mutluyuz.
Okulumuzda “Atık , Çöpler ve Geri Dönüşüm” konusu 2 yıl süreyle işlenmiş ve Yeşil Bayrak için başvuru hakkı kazanılmıştır.
TED ANKARA KOLEJİ VAKFI ÖZEL ANAOKULU TEŞEKKÜRLER TED ANKARA KOLEJİ VAKFI ÖZEL ANAOKULU