Ankara’da Öğretmenlerimizin Diyabet Konusundaki Bilgi ve Tutumları Doç. Dr. Zehra Aycan Dr Sami Ulus Kadın-doğum, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Çocuk Endokrinoloji Kliniği
Okulda Diyabet Programı
Çocuklarda Diyabet Sorunlar-Çözümler Çözüm önerileri Diyabet tanısında gecikme DKA başvuru (%50) Farkındalığın arttırılması Diyabetli çocukların okulda yaşadığı sorunlar Okullara yönelik özel programlar ……………………………………….. Okulda Diyabet Programı
Okulda Diyabet Programı-Amaç Öğretmen ve öğrencilerin diyabet ve obezite konusundaki bilgi düzeyini arttırmak Diyabette erken tanı Okulda diyabet bakımının güçlendirilmesi Diyabetli çocuklarımızın okuldaki sorunlarını azaltmak
Okulda Diyabet Programı OKUL BİNASI DİYABET EKİBİ
1500 Öğretmen eğitimi 1054 Anket Dr Sami Ulus Kadın-doğum, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi 1500 Öğretmen eğitimi Resim koy 1054 Anket
SONUÇLAR Katılımcılar Yaş 38,8±8 yıl Okul%90 üniversite mezunu Görev süresi10-15 yıl Branş 62 sınıf öğretmeni %23 rehberlik %7,5 beden eğitimi Katılımcılar
Soru Diyabet (şeker hastalığı) konusunda ne kadar bilgi sahibisiniz? Ailede diyabet öyküsü % 45,3
Soru Diyabetle ilgili bilgileri nereden öğrendiniz?
Soru Diyabet (şeker hastalığı) nedir?
Soru Diyabetin belirtileri nelerdir? Çok su içme, çok idrar yapma, kilo kaybı, halsizlik, ağız kuruluğu %94 Yanlış tanım %6 Soru Diyabet hangi yaşta görülür? Her yaşta %89
Soru Diyabette kan şekeri düşebilir mi?
Soru Kan şekeri düştüğünde ne yaparsınız?
Soru Diyabetli bir çocuk beden eğitimi derslerine katılabilir mi?
Soru Sınıfınızda diyabetli öğrenciniz var mı? diyabetli çocuk %89,9 olabilir %5,9 tercih etmem %0,4 asla istemem %4 yanıtsız %23,5 yanıtsız
Soru Sınıfınızda diyabetli öğrenciniz varsa, ne hissediyorsunuz? Diyabetli öğrencime destek olurum %76,5
Eğitim süresince gözlemlerimiz Hedeflenen saynın çok altında katılımın olması Okul idarecilerinin konuya gereken önemi vermemesi!!/planlama hataları Anket doldurmaya isteksizlik/tepki/’imza yokmuş’ diyerek eğitimi terk etme Tartışmada bireysel sorunların fazlalığı Özellikle diyabetli çocukların şeker düşüklüğüne müdahale konusundaki çekinceleri
ÖZET Öğretmenlerimizin diyabet konusundaki farkındalıkları yeterli ve hedeflenen düzeyde değilEğitimlerin sürekliliği Öğretmenlerimizin bildiklerini tutuma dönüştürmekte zorluklarıEğitimlerin tekrarlanmasıEğitimlere katılımların arttırılmasıPozitif ayrımcılık Öğretmenlerimizin yapacakları müdahaleler için yetkiler verilmesiyasal düzenlemeler