ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Kavramı.
TS – EN ISO 9001 TEMEL EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
ISO 9000:2000 REVİZYONU – GETİRDİKLERİ ve GETİREMEDİKLERİ Dr. TÜRKAY DERELİ GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ GAZİANTEP TEL: ++
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
1 T.C. HİTİT ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ GIDA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ KALİTE YÖNETİM PRENSİPLERİ Yrd. Doç. Dr. FATİH ÖZBEY 2007.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
ETKİLEŞİMİ VE İYİLEŞTİRME TEKNİKLERİ
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
HAZIRLAYAN: YUSUF KÜRŞAT KOCA
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO Hijyen Uygulamaları
Sunum transkripti:

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ A.Bahadır GEZİCİOĞLU

Kalite ile ilgili kayıtlar M.Ö.2150 yılına kadar uzanır. Hammurabi kanunlarının 229. Maddesinde şu hüküm yer alır: “eğer, bir inşaat ustası bir adama ev yapar ve yapılan ev yeterince sağlam olmayıp, ev sahibinin üstüne çökerek, ölümüne sebep olursa, o inşaat ustasının başı uçurulur.”

ISO 9001 in bu güne gelişi ; Eski Mısır “ Ölüler Kitabı ” Eski Çin “ İzlenebilirlik sistemi ” Ortaçağ Avrupa’sı “ Müteahhit işaretleri ” Tüccar Locaları “ İmalatçı tanımları ” Altın ve gümüşe ayar damgalarının vurulması “ 1140 ” Büyük Britanya tedarikçi değerlendirme sistemi “1350 - 1400 ” Bursa Belediye Kanunu “ II. Beyazıt 1502 ” Gıda kalitesi ile ilgili kurallar “ 1650 - 1700 ” I.Dünya Savaşı sırasındaki taşeronlaşma Kalite Kontrolcülük “ İstatistiki Proses Kontrolü ” ISO nun kuruluşu “1947” İlk kalite standardı MIL - Q – 9858 “1963” Muayene ve deney MIL - I - 45208 AQAP 1 - 4 - 9 “ 1968 ”

devam , DEF.STAN. “ 05-21 , 05-24 , 05-29 ” Endüstri standartları “ BS 4891 , BS 5179 ” İlk kalite sistem standardı BS 5750 “1979” ISO 9000 serisi “ 1987 ” EN 29000 “ 1988 ” 1.Revizyon ISO 9001-2-3 “ 1994 ” (Toplam 27 standart) Kullanıcı anketi “ 1997 ” ( 1120 kullanıcıyı kapsayan) 2.Revizyon “ 15 Aralık 2000 ” ISO 9000 Kal. Yön. Sistemleri - Temel kavramlar , terimler ve tarifler ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi - Şartlar ISO 9004 Kal. Yön. Sistemleri - Performans iyileştirmeleri için kılavuz ISO 19011 Çevre ve Kalite Yönetim Sistemi Tetkik Kılavuzu

Kalite : Şart : Yapısal özelliklerin , şartları karşılama derecesi. Belirlenmiş olan ihtiyaç ve beklentiler. ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistemleri - Sözlük

Yönetim Sistemi Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemi. ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistemleri - Sözlük

Kalite Yönetim Sistemi (KYS) Bir kuruluşu kalite bakımından idare ve kontrol için gerekli yönetim sistemi. ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri - Sözlük

Kalite Yönetim Sisteminde Doküman : Ne yapılacak , nerede yapılacak nasıl yapılacak , ne zaman yapılacak , niçin yapılacak , kim yapacak ? Kayıt : Ne yapıldı , nerede yapıldı , nasıl yapıldı , ne zaman yapıldı , kim yaptı ?

ISO 9001:2000 in Maddeleri

ISO 9001 : 2000 kuruluşların Müşteri beklentilerine ve mevzuatlara uygun ürünü sürekli sağlama yeteneğini göstermesine , Proses bazlı yaklaşımı ile , sistemin sürekli iyileştirilmesine , Müşterilerin bu günkü ve gelecekteki beklentilerinin analiz edilerek karşılanması yolu ile müşteri tatmininin arttırılmasına , Bütün paydaşlara fayda sağlanmasına , TKY yaklaşımı sonucu , bütün faaliyetlerin sistem kapsamına alınmasına destek verir.

ISO 9001 : 2000 KYS kurulmasının faydaları Yatırımların geri dönüşlerinin artması , Maliyetlerin düşmesi , Müşteri memnuniyetinin artması , Verimliliğin artması , Yürürlükteki mevzuat şartlarına uyum , Pazar payının artması , Müşteri beklentilerinin daha iyi analiz edilmesi , Ürünlerin kalite seviyelerinin iyileştirilmesi , Kuruluş standartlarının oluşması , Kuruluşlarda kalite kültürünün oluşması ,

ISO 9001 : 2000 standardı 8 temel kalite yönetim prensibini esas alır Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların katılımı Proses yaklaşımı Yönetimde sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Verilere dayalı karar verme Tedarikçilerle karşılıklı faydaya dayalı ilişkiler

Proses Tabanlı Kalite Yönetim Sistemi KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMESİ Yönetim Sorumluluğu Müşteri Müşteri Kaynak yönetimi Ölçme, analiz ve iyileştirme Memnuniyet Girdi Çıktı Şartlar Ürün gerçekleştirme Ürün Proses Tabanlı Kalite Yönetim Sistemi

Proseslerin etkileşimi Müşteri İnsan Kaynakları Yetkinlik Belirleme Eğitim planlama Etkinlik değerlendirme Siparişin alınması Gözden geçirme Sipariş kabulü Satış Üretim Üretim planlama Üretimin gerçekleştirilmesi Sevkıyat Finanssal kaynaklar Ödeme ve alacak takibi Müşteri

PUKÖ (PDCA) Yaklaşımı ; Planla Uygula Önlem al Kontrol Et

Müşteri beklentileri nelerdir ? Ürünle İlgili Talepler Tip , tolerans , model , dayanıklılık , emniyet Ticari Talepler Fiyat , teslim yeri , teslim şekli ödeme koşulları Müşteri Talepleri Hukuki Talepler Garanti , sigorta , gecikme cezası Kal.Sis. Talepler Kalite sistem standartlarına uygunluk , doğrulama kayıtları Özel istekler

KYS Kurma ve Yaşatma Sürecinde 3 Adım 1- Kavramların anlaşılması , sistemin kurulması ve etkin olarak uygulanması. 2- Sistemin Belgelendirilmesi. 3- Belgelendirmeden sonra , izleme ; uygulama sürekliliğinin sağlanması ve sürekli iyileştirilmesi.

Kalite yönetim sistemi yaklaşımı Kalite politikası ve hedeflerinin belirlenmesi , Kalite hedeflerine ulaşmak için kritik proseslerin belirlenmesi , Proseslerin performans göstergelerinin tespiti , Proseslerin mevcut etkinliğinin tespit edilmesi için , performans göstergelerinin ölçülmesi , Hataların önlenmesi yoluyla , değişkenliğin azaltılması , Risklerin azaltılması , proseslerin etkinliğinin iyileştirilmesi için fırsatların araştırılması , Tanımlanan iyileştirmeler için ; stratejilerin , proseslerin ve kaynakların planlanması , İyileştirme planlarının uygulamaya konulması , İyileştirme etkilerinin izlenmesi ve beklenen sonuçlarla mukayese edilerek değerlendirilmesi , Sonraki iyileştirme faaliyetleri için , iyileştirmelerin gözden geçirilmesi.

DOKÜMAN İNCELEME (K.E.K.) BELGELENDİRME SÜRECİ MÜRACAAT BELGELENDİRME SÖZLEŞME DENETLEME DOKÜMAN İNCELEME (K.E.K.)

DENETLEMEDE DİKKATE ALINAN KRİTERLER Varlık Uygulama Etkinlik

BELGELENDİRME KURULUŞLARI Akreditasyon konseyine bağlı çalışırlar , Usullere uygunlukları temelinde denetlenirler , Kalite yönetim sistemi belgelendirme çalışmalarında EN 45012 no lu standarda uymak zorundadırlar.

TEŞEKKÜRLER www.bamer.com.tr