Lojistik Yönetimi Ders – IV

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Lojistik Yönetimi Ders – III
Lojistik Yönetimi Ders – V
İmalat Planlama ve Kontrol Sistemi (İPKS)
TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
YÖN339 Ders - VI Taşımacılık Yönetimine Giriş
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Analysis of Logistic,Translation and Localization Strategies of gurmedenaldım.com Andaç Karahasanoğlu Man 407.
İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Lojistik Yönetimi Ders – VI Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
Sağlık Hizmetlerinde Paket Programlar Öğr.Gör. Ahmet BİLİCİ
YÖN339 Ders - I Taşımacılık Yönetimine Giriş
Lojistik Yönetimi Ders – II
Envanter. Envanter Envanter bir Mali Yatırımdır Sonuçları: Talep Tahmininde Hata Planlama Hataları Kayıt Kusurları Kalite, İşgücü, Makine Problemleri.
Lojistik Yönetimi Ders – I
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
Üçüncü Parti Lojistik (3 PL)
Yrd. Doç. Dr. A. Özgür KARAGÜLLE Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Tedarik Zinciri Performansı: Stratejik Uyum
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
2.BÖLÜM NİHAİ Tüketici, Örgütsel Tüketici, Tüketici Satınalma Karar Süreci ve Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Nihai pazarlar ve Nihai tüketici.
STOK YÖNETİMİ Mba Operasyon yönetimi
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
Girişimlerde Mühendis-Tasarımcı İlişkisi Yrd. Doç. Dr. Pınar Kaygan ODTÜ Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü.
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall.
MRP (Malzeme İhtiyaç Planlama)
Competing in Volatile Markets Değişken Pazarlarda Rekabet.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
LOJİSTİĞİN TARİHÇESİ , LOJİSTİK NEDİR?, LOJİSTİK YÖNETİMİ
Manufacturing Planning and Control – İmalat/Üretim Planlama ve Kontrol
İŞLETMELERDE VERİMLİLİK: ÜRETİM YÖNETİMİ FONKSİYONU
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
TEDARİK ZİNCİRİ TASARIMI
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
YALIN YÖNETİM YALIN SAĞLIK.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
LOJİSTİK PERFORMANS DEĞERLERME
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Tedarik Zinciri – Temel Kavramlar
MÜŞTERİ HİZMETLERİ VE SİPARİŞ YÖNETİMİ
Tedarik Zinciri Performans Ölçümü
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
LOJİSTİK MALİYETLERİN YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Tedarik Zincirinde Karar Aşamaları
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Lojistik Yönetimi Ders – IV İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Lojistik Yönetimi Ders – IV Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Gündem Temel Problemler Çevik Tedarik Zincirinin Kuramsal Altyapısı Temel Problemlere Dönüş Çeviklik Gerektiren Operasyonel Durumlar Talep Durumsallığı Tedarik Durumsallığı Operasyonel Çevrenin Sınıflandırılması Çevik Tedarik Zinciri Yaratma

Temel Problemler Tedarik zinciri yönetimi açısından tek bir kural vardır: «Operasyonel ortamların tümünde geçerli evrensel bir kural yoktur!» O zaman, iki temel sorudan söz edilebilir: Çevik yetenekleri nerede geliştirmeli ya da hangi operasyonel çevreler çevik tedarik zinciri açısından uygundur? Çevik yetenekler, uygulamaya nasıl geçirilmelidir?

Çevik Tedarik Zincirinin Kuramsal Altyapısı Pazar Sanal Süreç Ağ

Temel Problemler Daha önce talep sapmalarından, ürün çeşitliliğinden, öngörülebilirlikten, kısa çevrim sürelerinden ve hızlı teslimden söz etmiştik! Bu noktada, talep ve tedarik boyutları arasındaki dinamikten söz edebiliriz: Tedarik yetenekleri, talep gereksinimleri karşılamak için geliştirilir! Talep, çevikliğin ‘yaşayabilirliğini’, tedarik ise, çevikliğin ‘uygulanabilirliğini’ belirler.

Çeviklik Gerektiren Operasyonel Durumlar Tedarik Karakteristikleri Planla ve Yürüt «Yalın» Önlem Al ve Yay «Stok Tut» Just-in-Time Uyumlaştır ve Yürüt «Çevik» Uzun Çevrim Süresi Tedarik Karakteristikleri Talep Karakteristikleri Öngörülebilir Pazarlar

Talep Durumsallığı Çevrim Süresi Toleransı Düşük Yüksek Saatler Haftalar Öngörülebilirlik Düşük Yüksek %50 Öngörülebilirlik Doğruluğu % 90 Öngörülebilirlik Hacimdeki Sapma Yüksek Düşük Büyük Tepeler / Sık Oluşum Küçük Tepeler / Sınırlı Oluşum

Tedarik Zinciri Kapsamı Tedarik Durumsallığı Erteleme Kapsamlı Sınırlı Kaynak Temini Paketleme Donanım Montaj Tasarım Sapması Yoğun Bileşenler Paketler Modüller Ortak Modülerliği Modüler Tedarik Zinciri 3PL JIT İmalat Kontratı 4PL Tedarik Zinciri Kapsamı Şebeke 1’e 1 Değer Zinciri

Operasyonel Çevrenin Sınıflandırılması Çevrim Süresi Toleransı Düşük Yüksek Öngörülebilirlik Hacimdeki Sapma C Türü Ürün Yenilik / Projeler B Türü Ürün Çevik A Türü Ürün Yalın Uyarlanmış Kitle Üretimi Erteleme Kapsamlı Sınırlı Tasarım Sapması Yoğun Ortak Modülerliği Sınılır Tedarik Zinciri Kapsamı

Çevik Tedarik Zinciri Yaratma Pazar Duyarlılığı Süreç Sanal Bütünleşiklik Ağ Bütünleşikliği Çevik Tedarik Zinciri İşletmeler müşterilerinin isteklerine cevap vermiyor! İşletmeler yönetişim sürecini koordine etmiyor! İşletmeler ürünlerini çoğaltıyor! İşletmeler müşteri hizmetlerini ölçmüyor!

Temel Problemler Müşteri isteklerine karşılık verememek, Yönetişim süreçlerini koordine edememek, Süreç bütünleşikliğini sağlayamama nedeniyle, müşterinin anlamsız ve değersiz gördüğü ürün sayısını arttırmak, Ölçmeksizin müşteri hizmetlerine odaklanmak

İstanbul Üniversitesi Teşekkür ederim.