İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Bankacılık Etik İlkeleri
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ KALİTE VE GÜVENCE POLİTİKA BELGEMİZ İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ 2 VİZYONUMUZ 2 TEMEL DEĞERLERİMİZ 2  Dürüstlük 2  Tarafsızlık,
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI KREŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK YÖNLENDİRME
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
1. 2 Dr. Mehmet MÜEZZİNOĞLU Sağlık Bakanı ’ ’Bizi gönül tahtına oturtan milletimizin hizmetkarı olmaya devam edeceğiz.’’
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
Mesleki Etik İlkeler 1.Doğruluk
ETİK KAVRAMI Prof. Dr. İnayet Aydın
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
HALKLA İLİŞKİLERDE İLETİŞİM.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ÇOBANLAR TAPU MÜDÜRLÜĞÜ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
REHBERLİK.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
ETİK KOMİSYONLARI/ ETİK KÜLTÜRÜ
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
KALİTE POLİTİKASI Müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutarak, kendi sahamızda kaliteden ödün vermeksizin eğitilmiş personelimizle birlikte yükümlülüğümüz.
YÖNETİŞİM.
Farklılaştırılmış Öğretim
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
Stratejik Yönetim.
Ersoy N, Akpınar A. KOU, Tıp Fak. Tıp Tarihi ve Etik AD.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ETİK SÖZLEŞME.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
Hastalık ve Erken Ölümleri Önleme Açısından Toplum Sağlığı Merkezleri
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Toplam Kalite Yönetimi
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Gökçe Erinç Büyükşengür
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Sunum transkripti:

İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı İLETİŞİM VE ETİK DEĞERLER Ayhan DEMİRYÜREK Daire Başkanı 15-19 NİSAN 2013 ANTALYA

ETİK DEĞERLER VE İLETİŞİM METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı ETİK DEĞERLER VE İLETİŞİM Ayhan DEMİRYÜREK İKE Daire Başkanı 15-19 NİSAN 2013 ANTALYA

VİDEO: ETİK KISA FİLM 1 VE 2) ETİK DEĞERLERİMİZ VİDEO: ETİK KISA FİLM 1 VE 2)

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

İKEDB’NIN MİSYON VE VİZYONU NEDİR? METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı MİSYONUMUZ Meteorolojik olayları ve iklimi sürekli izleyerek yorumlamak ve ilgililerle neticeleri paylaşmak; tüm sektörler ve vatandaşlar için can ve mal güvenliğini, hayat kalitesini artırıcı, kaliteli, kesintisiz ve güvenilir meteorolojik hizmetler sunmak. VİZYONUMUZ Sürekli iyileştirme düşüncesiyle meteorolojik hizmetleri bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında, uluslararası standartlarda, kaliteli, hızlı, kesintisiz ve güvenilir bir biçimde sunan, bölgesinde lider bir kurum olmak. İKEDB’NIN MİSYON VE VİZYONU NEDİR?

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

VİCDAN: ALLAH'IN HER İNSANA İLHAMI VİCDANLAR HİÇBİR ZAMAN ÇATIŞMAZ. METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı VİCDAN: ALLAH'IN HER İNSANA İLHAMI   Vicdan, her insanı güzel olan tavra ve düşünceye yönelten, insanın sağlıklı muhakemede bulunmasını, doğruyu ve yanlışı birbirinden ayırt edebilmesini sağlayan manevi bir özelliktir. Bir insanın vicdanına göre doğru olan, aynı şartlar söz konusu olduğu sürece diğer insanların vicdanları için de doğrudur. VİCDANLAR HİÇBİR ZAMAN ÇATIŞMAZ.

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı Dünyada görmek istediğin değişimin parçası ol

YÖNETİŞİM, İLETİŞİM İLE BİRLİKTE ETKİLEŞİMDİR METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı KURUMSAL İLETİŞİM Kurum içinde insan ilişkilerinin aracı iletişimdir. İletişim, kurum içindeki elemanın diğerine bilgi aktarması olayıdır. Aktarılan bilgi, kurumun işlemesi için diğer girdiler kadar önemli bir enerjidir. İletişim personelin etkileşimini sağlar. Etkileşim, örgütte gerekli görev ve davranışlarda personelin eğitimini ve benzer davranışların yaygınlaştırılmasının temel öğesidir. KURUMSAL YÖNETİŞİM Birlikte yönetmek anlamına gelir ve içinde yönetimden farklı olarak etkileşim ve iletişim kavramlarını barındırır. Yönetişimde önemli olan şey işin karar alma kısmıdır. Kişiler karar almada belirleyicidir, yani katılım artmış, bilgiye ulaşma kolaylaşmıştır. Yönetici ise burada “koordine eden” konumundadır.   İyi yönetişimin, katılımcılık, saydamlık, hesap verebilirlik, etkinlik, tutarlılık, adillik ve hukuka bağlılık olarak sıralanan ilkeleri bünyesinde barındırdığı ifade edilse de ön önemli ilkenin yönetilenlerin yönetime/yönetim kararlarına iştiraki şeklinde ortaya çıkan “katılımcılık” ilkesi üzerinde durulmaktadır. YÖNETİŞİM, İLETİŞİM İLE BİRLİKTE ETKİLEŞİMDİR

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı GENEL OLARAK KURUMSAL İLETİŞİMİN İKİ ANA GAYESİ VARDIR. 1- Ekip çalışması için yöneticilerin gerekli bilgileri emrinde çalışan memurlara aktarması ve anlatması, 2- Personelin moralinin yükseltilmesi, toplu çalışma ve görevden zevk duymaları için onlara gerekli tutumları kazandırmak. İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN !

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı DURUM YANLIŞ DOĞRU Karşısındakiyle aynı düşüncede olmazsa Bağırmak, yüz Çevirmek ilgilenmemek, dinlememek Belli bir değeri vardır diye karşı düşünceyi dinlemek Kendisinin hatalı olduğunu anladığı zaman Hatasında ısrar etmek Karşısındakinin Düşüncelerine katılmak Yaptığı işler takdir edilmezse Görevden soğumak Kendini tatmin için iyi iş yapmaya devam etmek

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı KABA NAZİK : Ne istiyorsunuz? Bir isteğiniz var mı? Karşıdaki servise gidin. Bu işlem karşıdaki serviste yapılıyor, lütfen o servise buyurun. Burayı imzala. Lütfen şurasını imzalayınız. Mevzuat böyle. Özür dileriz, mevzuat gereği Bizzat kendisi gelmeden ödeme yapamıyoruz.

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı BASİTLEŞTİRMEK ! İŞLERİMİZİ / İLİŞKİLERİMİZİ YOKUŞA SÜRMEYELİM… Ne yapılıyor? Ne yapılmalıdır? Niçin yapılıyor? Niçin yapılmalıdır? Nasıl yapılıyor? Nasıl yapılmalıdır? Nerede yapılıyor? Nerede yapılmalıdır? Ne zaman yapılıyor? Ne zaman yapılmalıdır? Kim yapıyor? Kim yapmalıdır? … HAYATIMIZ ZİNDANA DÖNMESİN !

MİLLETİMİZİN HİZMETİNDEYİZ KAMUOYUNUN GENEL KANAATİ: METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı MİLLETİMİZİN HİZMETİNDEYİZ Varlık sebebi halkın (insanın) işini görmek ve kolaylaştırmak olan kamu kuruluşları, halk (İnsan) ile yakın ilişki kurmak ve devamlı olarak halkın desteğini kazanmak ihtiyacındadırlar. KAMUOYUNUN GENEL KANAATİ: Kamuoyuna göre, devlet dairelerinde çok kişi çalışmaktadır ve haksız gelir elde edilmektedir. Kısaca, israf vardır.

TOPLUMSAL HASTALIĞIMIZ: İLETİŞİMSİZLİK METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları ve Eğitim Dairesi Başkanlığı TOPLUMSAL HASTALIĞIMIZ: İLETİŞİMSİZLİK

ÖRNEK İNSANIN İLETİŞİM İLKELERİ İNSANI YAŞAT Kİ, DEVLET YAŞASIN !

1- KENDİNİ TANITMA (İLK İNTİBANIN ÖNEMİ)

2- KARŞISINDAKİNİN ÖZELLİKLERİNİ DİKKATE ALMA

3- TOPLUMUN ÖZELLİKLERİNİ DİKKATE ALMA

4- İLETİŞİME AÇIK OLMA

5- EMPATİ İLE KARŞISINDAKİNİ ETKİLEME

6 - İNSAN SEVGİSİNİ ÖNE ÇIKARMAK

7- İNSANLARIN AKIL VE DUYGULARINA HİTAP ETME

8- İNSANLARI VE DEĞER VERDİĞİ ŞEYLERİ ÖNEMSEMEK

9- KİŞİLERİN YETENEKLERİNDEN İSTİFADE ETME

10- HEDİYE VEREREK GÖNLÜNÜ ALMA

11- KOLAYLAŞTIRMA (BASİTLEŞTİRME) VE TEDRİCİLİK YÖNTEMİYLE İLETİŞİM

12- MUHATABA SORUMLULUK VERME

13- SABIR VE TAHAMMÜL GÖSTERME

14-İYİLİĞİ TERCİH ETME, İNTİKAM YOLUNA GİTMEME

15- YERİNDE MÜDAHALE ETME

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı

METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İnsan Kaynakları Ve Eğitim Dairesi Başkanlığı TEŞEKKÜR EDERİM Ayhan DEMİRYÜREK Daire Başkanı 15-19 NİSAN 2013 ANTALYA