9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RİSK DEĞERLENDİRME PROSEDÜRÜ-1
Advertisements

İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ BEL OKULU
HASTA / YARALILARI TAŞIMA TEKNİKLERİ
GÜVENLİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ
İŞ BAŞI EĞİTİMİ (TOOLBOX TALK)
Gece Yürüyüşlerinde Önlem Alıyorum
NOSTALJİ GRUBU - Ayla ARSEVEN - Sevda DOĞAN - Ülkü ÜLKER - Aysel YILDIRIM - İsmail YÜKSEL.
EMNİYET KEMERİ TAKMANIN ÖNEMİ
Yaşamak için Sür Drive to Stay Alive (Yaşamak için Sür) defansif sürüş alışkanlıkları edinebilmeniz için hazırlanmış, evinizde de uygulayabileceğiniz çalışma.
OSTEOPOROZ (KEMİK ERİMESİ)
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
YAĞMUR, KAR, SİS.
İLKYARDIM NEDİR Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması yada.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİ
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
EV KAZALARI.
EMNİYET KEMERİ GEREKLİ Mİ ?
10 OTOMOBİL SÜRÜCÜSÜNÜN SORUMLULUĞUNU TEK BAŞINIZA ÜSTLENİYORSUNUZ MİNİBÜS SÜRÜCÜLERİ : YOLCULARINIZIN GÜVENLİĞİNİ TEHLİKEYE DÜŞÜRECEK İNDİRME VE BİNDİRME.
Çok katmanlı bir yapıya sahip olan trafik güvenliği, hepimizi ilgilendiren ve ülkemiz açısından en önemli toplumsal/yaşamsal sorunlardan biri. Dünya Sağlık.
A-TAŞITLAR Taşıtlar, insan, hayvan ve yük taşımada kullanılan araçlardır. Bisiklet, otobüs, tren, uçak bunlardan birkaçıdır. Taşıtlarla bir yerden bir.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
OTOMOBİLLERDE GÜVENLİK SİSTEMLERİ
2.Örnek Olay Çalışması Trafik Ortamında İletişim ve Saygı: Bir yaşlı yaralandı! Yazın ilk günleri başlamıştı, sınıfta ancak kapı ve pencereler açık ders.
TAKİP MESAFESİ HIZIN YARISI KADAR METREDİR
TRAFİKTE EMNİYET KEMERİ KULLANMANIN ÖNEMİ
Gençler ve Yol Güvenliği
HASTA/ YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ ELAZIĞ UMKE.
Grup: OM07BII_01 Hazırlayanlar: Ferhan İlyas Burak ÖZENÇ VURAL YAKARÖZKAN EURO-NCAP TEST STANDARTLARI VE SEÇİLEN 6 ADET OTOMOBİLİN STANDARTLARA GÖRE KIYASLANMASI.
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
ÇOCUKLAR İÇİN SAĞLIK VE GÜVENLİK. Futboldaki rekabet ve yoğun fiziksel aktivite, çoğu zaman beklenmedik yaralanmaları beraberinde getiriyor. Bu yaralanmalar.
FEN VE TEKNOLOJİ İSKELETLER BARIŞ UNCU.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
1-1-2 Türkiye genelinde Acil Sağlık Hizmetlerine erişim numaraları ile yapılmaktadır. Ambulans içinde Doktor,Hemşire,Sağlık Memuru,AABT,ATT, Şoför.
KARLI HAVADA YOLCULUK.
EMNİYET KEMERİ KULLANIMI
Dünya Motorlu araç sayısı milyon milyar 250 milyon milyar 650 milyon.
EMNİYET KEMERİ FAYDALARI
Araba Güvenliği Arş.Grv.Dr.Gülistan Tanrıverdi.
VÜCUDUMUZUN BİLMECESİNİ ÇÖZELİM
VÜCUDUMUZUN BÖLÜMLERİ
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İNŞAAT SEKTÖRÜNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Avrupa’da hız algısı Bugün Avrupa trafiğinde aşırı hız yaptığınız zaman polis sizi kanunlardan kaçıyorsunuz diye değerlendiriyor. Bu kadar hızlı gittiğine.
GÜVENLİ ŞÜRÜŞ TEKNİKLERİ HAZIRLAYAN FATİH CEYLAN BAŞPOLİS.
Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
İŞ UYGULAMALARI VE EKSTRİKASYON YÖNTEMLERİ
Ambulans ve İtfaiye Çalışanlarına Yönelik Özellikli Kurtarmalar Tekniği – RESFAS Leonardo da Vinci Eğitim Programı Projesi OPERASYON PROSEDÜRLERİ VE KURTARMA.
TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM. YIL KAZA YARALI ÖLÜ
ŞÜKRAN AŞKINCI 1-C SINIF ÖĞRETMENİ
BEL – BOYUN FITIKLARI.
GENEL İLKYARDIM BİLGİLERİ
HOŞGELDİNİZ. İLK YARDIM Nedir? Herhangi bir kaza veya yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın.
: TRAFİK IŞIKLARI :. Trafik ışıkları, trafiğin yoğun olduğu kavşaklarda trafik akışını düzenleyen, hayatımızı kolaylaştıran ve zaman kazandıran son derece.
Güvenli Sürüş Teknikleri
İŞYERİ GÜVENLİĞİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İLK YARDIM EĞİTİM MERKEZİ’NE
TRAFİK DERSİ TRAFİK DERSİ.
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
TRAFİK İŞARETLERİ.
İNSAN VÜCUDU.
HASTA YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ
TRAFİK GÜVENLİĞİ
KAZA FELAKET TRAFİK KAZASI VE İLKYARDIM.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
Güvenli Sürüş Teknikleri Güvenli sürüş teknikleri eğitimi, otomobil, minibüs, otobüs, kamyon, kamyonet, çekici, tır ve motosiklet gibi trafiğe çıkan her.
COŞKUNLAR SÜRÜCÜ KURSLARI Trafik ve Çevre Bilgisi
TEMEL İLKYARDIM UYGULAMALARI
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
EMNİYETLİ SÜRÜŞ (DAHA İYİ SÜRÜŞ TEKNİKLERİ)
Sunum transkripti:

9.Örnek Olay Çalışması Emniyet Kemeri Kullanımı: Doktor bey yaralandı! Doktor Haklan bey, sabah muayenesine yetişmek üzere hızla hastaneye doğru yürüyordu. Cep telefonu çaldı, arayan hemşire Ayten hanımdı. -Hakan bey, kaza geçirdik. Doktor Kemal bey yaralandı! Sakin olun Ayten hanım. Neredesiniz, nerede oldu kaza? Hastanenin iki sokak aşağısındayız. Ben kullanıyordum, nasıl oldu anlamadım. Bariyerlere çarptık, ben ve Şadiye hanım iyiyiz, ama doktor beyin durumu kötü. Arkada oturuyordu, ön koltuğun boşluğunda yatıyor. Nasıl oldu anlamadım! Galiba sol bacağında kırık var. Kendinde değil. Hemen geliyorum Ayten hanım, ambulansa da haber veriyorum. Siz sakin olun! Doktor hastaneye giderken yaralandı Haseki Hastanesi doktorlarından Kemal Y, geçirdiği trafik kazasında çeşitli yerlerinden yaralanırken, sürücü ve diğer yolcu kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Kaza, Cerrahpaşa yakınlarında meydana geldi. Yağış nedeniyle kayganlaşan yolda direksiyon hakimiyetini kaybeden sürücü Ayten A. bariyerlere çarptı. Araçta bulunan Kemal Y, çarpmanın etkisiyle çeşitli yerlerinden yaralanırken, diğer yolcu ve sürücü kazayı hafif sıyrıklarla atlattı. Kazayı gören vatandaşlar durumu itfaiye ve sağlık ekiplerine haber verdi. Kısa sürede olay yerine gelen sağlık ekipleri kazada hafif yaralananları alarak hastaneye kaldırırken, araçta sıkışan doktor için itfaiye ekipleri seferber oldu. Yaklaşık 20 dakika süren çalışmalar sonucu Kemal Y. sıkıştığı yerden çıkarılarak ambulansa bindirildi. Ayağından ve başından yaralanan Kemal Y. ambulansla hastaneye kaldırıldı. Kazayı gören vatandaşlar yağmur nedeniyle aracın kayarak bariyerlere çarptığını belirtti. Hayati tehlikeyi atlattığı öğrenilen Kemal Y’nin tedavisi sürüyor. Tartışma Soruları: Olay nerede, ne zaman, hangi şartlarda oluşmuştur? Sorunun nedenlerini açıklayınız? Fark edilen tehlike faktörleri hangileridir? Bu tehlikelerden korunmak, olayı engellemek için olay kişilerine düşen sorumluluklar nelerdir? Bu olayda hangi trafik güvenliği kuralının kaza ve kayıplardan koruyucu olacağını belirtiniz. Bu örnek olay Elif Sungur tarafından gerçek bir hikayeye dayandırılarak yazılmıştır.

Müfredata göre ilgili kazanım numarası Sağlayacağı kazanım Örnek olay konusu Örnek olayın içeriği Müfredata göre ilgili kazanım numarası Sağlayacağı kazanım 9-Emniyet kemeri kullanımı Araç içinde emniyet kemeri takmanın önemi Güvenli yolculuk yapmak için alınacak diğer önlemler 12,13 -Emniyet kemeri ve çocuk güvenlik koltuğu kullanmanın gerekliliğini açıklar -Güvenli yolculuk için gerekli önlemleri alır

Emniyet kemeri Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntıdan korur Kemer, kaza anında meydana gelen çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, çarpma etkisinin vücutta tek noktada toplanmayıp dağılmasını sağlar Çarpma ve çarpışma anında koltuktan fırlamayı engeller Hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek korur

Emniyet kemeri Özel araçlarda meydana gelen ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 azaltmaktadır Hafif kamyon sürücüleri arasında araç içi ölümleri yüzde 60, ağır yaralanmaları ise yüzde 65 azaltmaktadır İkinci çarpışma/beden çarpışması Çarpışmalar veya ani frenleme sonucunda duran araçta, araç içindeki kişilerin duramayarak aracın torpido, ön cam, direksiyon gibi kısımlarına çarpmalarıdır Emniyet kemeri, ikinci çarpışmadan korur

Emniyet kemeri ve önlediği riskler Emniyet kemeri takmadığınızda kaza ve çarpışma anında vücut araçla aynı hızda hareket eder Vücudun ileriye hareketini emniyet kemeri durdurur Emniyet kemeri takılmamışsa kişi aracın tavanı, direksiyon simidi ya da cama çarpar, araçtan dışarı da fırlayabilir Bunun sonucu ölüm ya da yaralanmadır

Ne zaman ve nerede emniyet kemeri takmalı? ŞEHİRİÇİ ÖLÜ 2197 YARALI 59.979 ŞEHİRDIŞI ÖLÜ 2984 YARALI 46.167 İstatistikler, her zaman emniyet kemeri takmanın gereğini ortaya koyuyor.

Kısa mesafede emniyet kemeri kullanılmalı mı? Ölümcül kazaların yüzde 75’i, kişinin evinden 30 kilometre uzaklığa kadar alanı kapsayan yollarda meydana geliyor Bu nedenle şehir içinde ve kısa mesafeli seyahatlerde de emniyet kemeri takılmalıdır

Emniyet kemeri Kullanılmaması durumunda 30 km/saat hızda olan çarpışmalarda vücutta oluşan hasar 1 birim ise, 50 km/saat olan çarpışmalarda bu hasar 9 katına çıkmaktadır Ölümle sonuçlanan kazalarda oluşan yaralanmalar incelendiğinde yoğunlaşma, Yüzde 48 ile baş-boyun yaralanmaları Yüzde 37 ile göğüs-karın-kalça yaralanmaları Yüzde 8 ile omurga ve göğüs duvarı yaralanmalarıdır Bir kaza sonrası aracın içinde kalmak kişileri ölümden kurtarabilir Emniyet kemeri kullanılmadan karışılan bir kazada, araç dışına fırlama halinde ölüm riski tam 25 kat artar

Emniyet kemeri her zaman ve her yerde kullanılmalıdır

Hava yastığı Hava yastıkları önden ve yandan çarpmalar için tasarlanmış güvenlik donanımlarıdır Hava yastığı kafa ve göğüs yaralanmalarını azaltmak üzere ve çarpmanın şiddeti orta veya ciddi düzeyde ise açılacak şekilde tasarlanmıştır ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Dairesi tarafından yapılan bir çarpışma deneyi, emniyet kemeri ve hava yastığının birlikte kullanımının ciddi kafa çarpmalarının yüzde 75’ini, ciddi göğüs yaralanmalarının yüzde 66’sını önlemede etkili olduğu göstermektedir

Hava yastıkları ve emniyet kemeri Hava yastıkları ve emniyet kemeri kombinasyonu: Ciddi kafa yaralanmalarını yüzde 75 oranında Ciddi göğüs yaralanmalarını ise yüzde 66 oranında azaltmaktadır Sadece hava yastığı kullanımında: Ciddi kafa yaralanmaları sadece yüzde 23 oranında azalmaktadır Hava yastıkları: Emniyet kemerlerine yardımcı güvenlik sistemleridir Kemer kişinin kontrollü bir şekilde hava yastığına çarpmasını sağlar

Çocuk bağlama sistemleri Trafik kazasına bağlı ölümlerde 0-9 yaş arasındaki çocukların yüzde 46’sı uygun koltuk ve bağlama sistemleri kullanılmaması sebebiyle yaşamını yitiriyor Dünya Sağlık Örgütü’nün verilerine göre, doğumdan itibaren çocuk oto güvenlik koltuğu kullanımının zorunlu olduğu gelişmiş ülkelerde trafik kazalarında çocuk ölüm oranı yüzde 3’lere geriliyor

Çocuk güvenlik koltuğu Boyu 150 santimetrenin, ağırlığı da 36 kilogramın altındaki çocukların güvenlik koltuğunda seyahat etmeleri zorunludur Kendine yetemeyen bireylerin trafikte güvenliğinin sağlanmasından hepimiz sorumluyuz.