İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
MERHABA.
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İnsan İletişimine Giriş Human Communication [Bölüm 1]
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Şekil: Temel İletişim Süreci
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
DİNLEME.
«İletişim Kavramı ve İletişim Süreci» YRD.DOÇ.DR. PINAR SEDEN MERAL
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Zerrin Sarıgül.
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Az anlamak, yanlış anlamaktan iyidir. A.France
İLETİŞİM ve İNSAN İLİŞKİLERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 7.Sınıf SOSYAL BİLGİLER.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM Modülün Amacı:
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
DİNLEME TÜRLERİ VE ETKİN DİNLEME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
İLETİŞİM.
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
MİDYAT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İLETİŞİM VE EMPATİ.
İletişim Süreci ve Türleri
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
HASTA-SAĞLIK ÇALIŞANI İLETİŞİMİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
En uzak mesafe ne Afrika’dır
Bireyler Arası İlişkiler ve Haberleşme
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
DİN HİZMETLERİNDE İLETİŞİM VE REHBERLİK.
İLETİŞİMİN TANIMI VE TEMEL ÖGELERİ
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Katılımcılardan “iletişim” kavramının tanımın.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İLETİŞİM NEDİR??.
Sunum transkripti:

İletişim nedir Temel İletişim

Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim

İletişim insan davranışlarının bir ürünüdür, Dinamik bir olgudur. İletişim biçimleri, kültürel yapıdaki değişime paralel olarak değişim gösterebilir, Paylaşmayı gerekli kılar, Semboliktir. Semboller; jestler, mimikler, sesler, harfler, rakamlar ve sözcükler biçiminde olabilir. İletişimin Özellikleri

İletişimde ilk izlenim çok önemlidir. İki yönlü bir süreçtir. Yalnızca bilgi alışverişi değildir. İletişimin ana amacı, anlayarak kavramaktır. İletişimsizlik mümkün değildir. Her düşüncemizin, davranışımızın ve ilişkimizin altında isteyerek ya da istemeyerek aldığımız ya da verdiğimiz iletiler vardır. İletişimin Özellikleri

İletişimin Türleri

Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anlayabildiğiyle sınırlıdır… Önemli olan sizin ne ‘anlattığınız’ değil, karşınızdakinin ne anladığıdır. İletişim

İletişim Süreci ve Temel Öğeleri Kanal Mesaj Yöntem ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği ALICI mesajın gönderildiği birim KANAL mesajın sunuluş biçimi DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki

İletişim sürecini başlatan ve mesajı kodlayarak gönderen kaynaktır. İletişim ilk önce göndericinin zihnindeki düşüncelerle ortaya çıkar. Kaynak, sahip olduğu tecrübe ve bilgilere göre düşündüklerini kodlayarak bir mesaj oluşturur ve bu mesajı bir kanal kullanarak alıcıya iletir. İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)

Kaynağın iletişim becerisini etkileyen unsurlar; Bilgisi, Kodlama için doğru sembolleri kullanması, İyi söyleyiş, Kelime zenginliği, Beden dilini doğru kullanması. (Milletvekili örneği) İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)

Bir milletvekili örneğine bakalım! İletişim Sürecinde Kaynak (Gönderici)

Kodlama; bir bilginin, düşüncenin, duygunun veya kanının iletişim için uygun bir mesaj haline getirilmesidir. İletişim Sürecinde Kodlama

Kaynak kodlama yaparken, alıcının bilgi ve tecrübe alanına giren semboller kullanmalıdır, Kaynak, soyut ifade ve sembollerden kaçınmalıdır, Kaynak, sembolleri alıcının daha önce alışmış olduğu anlamda kullanmalıdır, Kaynak, alıcının anlamayacağı tahmin edilen kelimeleri açıklamalıdır. İletişim Sürecinde Kodlama

Reha Muhtar’ın tarzına ve kodlamasına bir bakalım! İletişim Sürecinde Kodlama

Mesaj, işaretlerden oluşur. Bu işaretler, toplumsal yaşam ve deneyimler çerçevesinde bir anlam ifade ederler. Konuşulan veya yazılan kelimeler, grafikler, resimler, bedenin hareketleri (jest ve mimikler) kodlanarak alıcıya gönderilecek mesajı oluştururlar. İletişim Sürecinde Mesaj

Mesajın taşıması gereken özellikler; Hedefin bilgi, düşünce, deneyim ve ilgi alanlarına uygun şekilde anlaşılır ve açık olmalı, Hedefin tutum, inanç ve değer yargılarına uygun olmalı, Uygun zamanda, uygun kanalla gönderilmeli, Etkili olabilmesi için kaynak ve alıcı arasında kalmalı. İletişim Sürecinde Mesaj

Alıcı, kodlanmış mesajı alan ve kodu açan kişidir. Alıcı, mesajı taşıyan sembolleri algılayıp anlam vererek, iletişimi sonlandırır ya da kendisi de bir mesaj göndererek gönderici konumuna geçer. Tam ve etkin bir iletişim için alıcının aktif bir dinleyici olması gerekir. İletişim Sürecinde Alıcı

Alıcının aktif bir dinleyen olabilmesi için; Sessiz olması, Dinlerken her türlü ön yargı, değerlendirmeler ve genellemelerden kendini uzak tutması, Göndericiye empati göstermesi, Sabırlı olması ve konuşmacının sözünü kesmemesi gerekir. İletişim Sürecinde Alıcı

Geribildirim, kaynağın, gönderdiği mesajın başlangıçta amaçladığı şekilde alıcıya ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmesine imkan tanır. Geribildirim sayesinde kaynak, alıcının tepkilerini algılayabilir ve mesajın içeriğinde (gerekiyorsa) yeni düzenlemeler yapabilir. İletişim Sürecinde Geribildirim

Kaynağın gönderdiği ile hedefin aldığı mesaj arasında fark varsa, bu farka gürültü adı verilir. İletişim sürecindeki iletilerde, kaynak ile alıcı tarafından öngörülmemiş, istenmeyen ve iletişimin aksamasına ya da kopmasına yol açan unsurları ifade eder. İletişim Sürecinde Gürültü

İletişimde gürültüyü ortadan kaldırmak için sorulabilecek sorular; Ne söylemek istiyorum? Ne zaman söylersem karşımdaki kişinin iletişim kanalları açık olur? Nerede, hangi ortamda iletişimi başlatmam yerinde olur? (Demirbank örneği) İletişim Sürecinde Mesaj

DEMİRBANK ÖRNEĞİ

YAŞADIĞINIZ TEMEL İLETİŞİM SORUNLARI NELERDİR?

Kişilerin algılama ve yorumlama biçimleri, Kalıplaşmış yargılar/ön yargılar, Rol ve statü farklılıkları, Cinsiyet farklılıkları, İşitme ya da dinleme sorunları. Temel İletişim Sorunları

1 KADIN 1 ERKEK CİNSİYET FARKLILIKLARI

KİŞİSEL ALGI FİLTRESİ Değerler İhtiyaçlar Amaçlar GERÇEK İlgiler GÖRÜNÜŞ Olduğu haliyle dünya İnançlarGöründüğü haliyle dünya Tutumlar Beklentiler İstekler Bilgi Duygular Dil Eğitim

Etkili İletişim için; Uygun dil seçmek Açık ve doğru mesaj vermek Saygı duymak, güven vermek Göz teması sağlamak Beden diline dikkat etmek İki yönlü iletişim kurmak Geri bildirimde bulunmak Dinlemeyi öğrenmek Empati kurmak

İki insan arasındaki en kısa iletişim gülümsemektir. Bize gelin! En iyi kalite! Ucuzluk bizde!! Biz iyiyiz! Bizden alın! Hayır, bizden! Süper şirket İyi fiyatlar Biz en iyiyiz!

ETKİLİ BİR İLETİŞİM İÇİN… HOŞGÖRÜ EMPATİ TAHAMMÜL SEVGİ SAYGI