İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

MEHMET AKİF ERSOY ( ) NİMET KARAKOÇ.
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
2.SINIF OKUL HEYECANIM.
Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim. Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
SELAMLAŞMA Amaç : Görgü kurallarını geliştirme.
Doğumunun 140. Yılında Vatan Şairi
HAKLARIMIZ Kazanım: Sahip olduğu haklarını belirtir.
BAYRAĞIMIZ VE İSTİKLAL MARŞIMIZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
İSTİKLAL MARŞI VE KABULU
1 ? Aşağıdaki cümlelerin hangisinde karşıt
Hayat Bilgisi 2 Bayrağımız.
12 sınıf 59 nolu kazanım etkinliği
ATATÜRK İLKELERİ.
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
CUMHURİYET VE ATATÜRK.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
AÇILDIM... AÇILDIM... AÇILAMADIM....
YARDIM ETME Amaç : Öğrencilerin yardım etme duygularının geliştirilmesi Düzey : 1. sınıf ve üstü Materyal: Yazı tahtası,kalem,fon kağıdı Süre.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Dr M SÖZBİLİR Motivasyon
İSTİKLÂL MARŞI'MIZ Her milletin bir milli marşı var fakat bizimkisi ayrı. Bizimkisi İstiklal Marşıdır, başka yazılamaz gayrı. Kimisi yazılmış bilmem hangi.
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK ve ÇOCUK BAYRAMI
 Taha DİNDAR 9/G  Berkay ACER 9/G  M.Berk BERKTAŞ 9/G
ATATÜRKÇÜLÜK.
Soru 1: Ankara savaşından sonra Yıldırım Beyazıtın oğulları arasında 1402 /1413 yılları arasında süren hükümdarlığı ele geçirmek için yapılan mücadelelerin.
İstiklal Marşı’nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy’un Hayatı
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
BİLGİ KÜLTÜR YARIŞMASI
HAZIRLAYAN: ESİN YAVAŞ 6/A 498
İstiklal Marşımızın kabulü’nün 94. yılını kutladık.
ANAYASA KAVRAMI İnsanların,toplumİnsanların,toplum içinde düzenli bir şekilde yaşamasını sağlayan bir bir YASALAR BÜTÜNÜ BÜTÜNÜ ‘ dür.Bir dür.Bir SÖZLEŞME‘dir.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
HOŞGELDİNİZ Bayram KOÇ.
MİLLİ BAYRAMLARIMIZ Milli bayramlarımız, ulusça kutladığımız, birlik beraberliğimizi pekiştiren sevinçli günlerimizdir.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
20 Aralık Aralık 1936 İSTİKLAL MARŞIMIZIN MÜELLİFİ
İLK OLARAK ÖĞRENCİMİZİ TANIMAYA ÇALIŞALIM.SONUÇTA HER İNSANIN KENDİNE GÖRE BİR TARZI VARDIR. EĞER BİZ ÇOCUĞUMUZUN İLETİŞİM VARDIĞIMIZ ZAMAN ONA DAHA RAHAT.
CUMMHURİYET VE ATATÜRK
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
Mesaj Listeleri ve Web Etiği. Mesaj Listeleri Etiği Haberleşme, tartışma vb. mesaj listelerine üye olduğunuzda aşağıdaki etik kurallara uymanız beklenir:
Hazırlayan:Yasin KAYNAR Serkan AKKAYA
CUMHURİYET VE ATATÜRK
ATATÜRK‘ÜN FİKİR DÜNYASI
100. YIL MAŞI VE ANADOLUNUN SESİ
AMBALAJLAR ÜZERİNDEKİ SEMBOL VE İŞARETLER
C TEMASI DÜN, BUGÜN, YARIN C TEMASI DÜN, BUGÜN, YARIN.
TOPRAKLARIMIZIN PAYLAŞILMASI
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN AKADEMİK BAŞARISINDA AİLE VE PEKİŞTİREÇ
MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ 12 mart 1921

T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Türkiye Cumhuriyeti’nin bağımsızlığını sembolize eden ve milli marş olarak kabul edilen İstiklal Marşı Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmış,
BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
İlgili Kazanım: B.5. Duyduğu ince ve kalın sesleri ayırt eder
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
Öğrenme Alanı: D. MÜZİK KÜLTÜRÜ
* Konunuzu buraya yazın
ATATÜRK VE MÜZİK Öğrenme Alanı: A. DİNLEME- SÖYLEME- ÇALMA
DOĞADAKİ GÜRLÜK ÖZELLİKLERİ VE RİTİM
Siyaset Bilimi II 9. Hafta: milliyetçilik.
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
* Konunuzu buraya yazın
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA İlgili Kazanım: A.5. İstiklâl Marşı’nı anlamına uygun dinler.

A. 5. İSTİKLÂL MARŞI’NI ANLAMINA UYGUN DİNLER. Etkinlik İstiklâl Marşı’nın ilk iki dizesini tahtaya yazın. Dizelerin anlamı hakkında öğrencilerinize sorular sorun. Marşın sözlerinin anlamı üzerinde konuşmalarını sağlayın. İstiklâl Marşı’mızın, bayrağımız gibi ülkemizin bağımsızlığının simgesi olduğunu vurgulayın. Marşımızın bağımsızlık mücadelemizi ve ulusumuzun karakterini yansıtan ifadeler taşıdığını marşın sözlerini açıklayarak fark ettirin. Marşın bestecisi ve söz yazarı hakkında bilgi verin.

Yazıldığı dönemde niçin bir millî marşa ihtiyaç duyulmuş olabileceği konusunda öğrencilerinizin görüşlerini alın. Marşın kabul edildiği Kurtuluş Savaşı yıllarında ülkemizin içinde bulunduğu durum hakkında öğrenci düzeyine uygun bilgi verin. Kurtuluş Savaşı’na ait görseller kullanın. Öğrencilerinizden okuldaki bayrak törenlerinde neler yapıldığını anlatmalarını isteyin. Bayrak törenlerinde nasıl davranılması gerektiğini sorun. Bu davranışların nedenleri üzerinde konuşmalarını sağlayın.

İstiklâl Marşı seslendirilirken gösterilmesi gereken doğru davranışı sergilemelerini isteyin. Davranışları tahtaya yazın. Doğru davranış listesi oluşturun. Öğrencilerinizden, birlikte tespit ettiğiniz tüm bu davranışlara uygun olarak İstiklâl Marşı’nı seslendirmelerini isteyin.

Öğrencilerinizin İstiklâl Marşı’nın anlamı ve nasıl dinlenilmesi gerektiği ile ilgili sorulara verdikleri cevapları doğruluk ve konuya uygunluk bakımından değerlendirin. Öğrencilerinizin İstiklâl Marşı seslendirilirken ve İstiklâl Marşı’nı dinlerken sergiledikleri davranışları gözlemleyin. Uygun davranışları sergilemeleri için öğrencilerinizi teşvik edin.