İSTİKLÂL MARŞI MIZ Öğrenme Alanı: A. DİNLEME-SÖYLEME-ÇALMA İlgili Kazanım: A.5. İstiklâl Marşı’nı anlamına uygun dinler.
A. 5. İSTİKLÂL MARŞI’NI ANLAMINA UYGUN DİNLER. Etkinlik İstiklâl Marşı’nın ilk iki dizesini tahtaya yazın. Dizelerin anlamı hakkında öğrencilerinize sorular sorun. Marşın sözlerinin anlamı üzerinde konuşmalarını sağlayın. İstiklâl Marşı’mızın, bayrağımız gibi ülkemizin bağımsızlığının simgesi olduğunu vurgulayın. Marşımızın bağımsızlık mücadelemizi ve ulusumuzun karakterini yansıtan ifadeler taşıdığını marşın sözlerini açıklayarak fark ettirin. Marşın bestecisi ve söz yazarı hakkında bilgi verin.
Yazıldığı dönemde niçin bir millî marşa ihtiyaç duyulmuş olabileceği konusunda öğrencilerinizin görüşlerini alın. Marşın kabul edildiği Kurtuluş Savaşı yıllarında ülkemizin içinde bulunduğu durum hakkında öğrenci düzeyine uygun bilgi verin. Kurtuluş Savaşı’na ait görseller kullanın. Öğrencilerinizden okuldaki bayrak törenlerinde neler yapıldığını anlatmalarını isteyin. Bayrak törenlerinde nasıl davranılması gerektiğini sorun. Bu davranışların nedenleri üzerinde konuşmalarını sağlayın.
İstiklâl Marşı seslendirilirken gösterilmesi gereken doğru davranışı sergilemelerini isteyin. Davranışları tahtaya yazın. Doğru davranış listesi oluşturun. Öğrencilerinizden, birlikte tespit ettiğiniz tüm bu davranışlara uygun olarak İstiklâl Marşı’nı seslendirmelerini isteyin.
Öğrencilerinizin İstiklâl Marşı’nın anlamı ve nasıl dinlenilmesi gerektiği ile ilgili sorulara verdikleri cevapları doğruluk ve konuya uygunluk bakımından değerlendirin. Öğrencilerinizin İstiklâl Marşı seslendirilirken ve İstiklâl Marşı’nı dinlerken sergiledikleri davranışları gözlemleyin. Uygun davranışları sergilemeleri için öğrencilerinizi teşvik edin.