Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek..

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bankacılık Etik İlkeleri
Advertisements

1507 KOBİ Ar-Ge Başlangıç Destek Programı.
İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YÖNETİM
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TEMEL YETENEK RAQİF QASIMOV.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
Ulusal Ar-Ge Proje Destekleri
9. BÖLÜM Faktör Piyasası-1.
Rev.0.0 –24 Ekim 2004© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Bütün rekabet faktörleri birleşir ve şu 4 rekabet kuvvetini oluşturur:
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Bilgi, Bilgi Toplumu ve Bilgi Ekonomisi
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Lojistik Yönetimi Ders – II
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
SÜRDÜRÜLEBİLİR REKABET GÜCÜ PİYASA KALİTESİ- ŞİRKET STRATEJİLERİ KASIM, 2007 Prof.Dr.Çelik Kurtoğlu “iyişirket” Danışmanlık A.Ş.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Piyasalar Genel Bakış
YÖN339 Ders - II Taşımacılık Yönetimine Giriş
YENİ TİCARET TEORİLERİ
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
A. Dış Ticaret İşlemleri
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
Yeni Pazarlama Teknikleri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
İŞLETMELERİN KURULUŞU
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
İŞLETMENİN SORUMLULUKLARI
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslar arası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 1. Bölüm: Uluslar arası İktisat.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Toplu pazarlık gücü.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Strategic Business Planning for Commercial Producers
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Durum Analizi Sorun Analizi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
PSİKOLOJİK TESTLER.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
6. İŞLETMENİN PERFORMANSI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KÜRESEL TİCARETİN EN ÖNEMLİ ÜÇ UNSURU HAM MADDE-ÜRETİM-PAZAR.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek.. Yeni çağın rekabet gücü anahtarı 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com Rekabet Gücü (RG) Herhangi bir yarışta, yarışanlardan kopmadan yarışta kalabilme gücüdür.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Yarışların değişmez bir özelliği Bazılarını geçmek, kimilerine ise geçilmek.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Sanayide RG’ne sahip olmak.. Ürettiklerini, rakiplerinden “daha iyi” koşullarla satabilme yarışı içinde kalabilmek demektir. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Sanayide RG üstünlüğü ise: Bu yarışta ön saflarda yer almış olmaktır. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Rekabet Gücü “anlık”, “dönemlik” ya da “sürekli” olabilir. RG, ama nasıl? Rekabet Gücü “anlık”, “dönemlik” ya da “sürekli” olabilir. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Fiyatımızın rakiplerimize göre aniden düşmesi halinde bu olabilir. “Anlık RG artışı” Fiyatımızın rakiplerimize göre aniden düşmesi halinde bu olabilir. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com “Anlık RG artışı” Örneğin, bir devalüasyonla, dış rakiplerimize göre fiyatlarımız düşer. Ya da, örneğin AR-GE bütçemizi sıfırlasak iç rakiplerimize göre fiyatlarımız azalır. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com “Anlık RG artışı” Ama bu tür bir RG artışı yanıltıcı hattâ tehlikelidir. Çünkü uzun süre devam ettirilemez. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com “Dönemlik RG artışı” Kurum dışından gelen ve daha uzunca süreli etkilerle kazanılan RG.. Örneğin, ürünlerimize uygulanabilecek teşvikler.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com Sürekli RG artışı” Maliyetlerimizi kalıcı olarak düşürebilecek ya da kalitemizi kalıcı olarak artırabilecek önlemler yoluyla kazanılan RG’dür. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Fiyat ve kalite’nin unsurları.. Ürünlerimizin fiyat ve kaliteleri çok sayıda faktörden etkilenir. Bunların kimileri önemsiz gibi görünebilir, ama bir araya gelince önem kazanırlar.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Uzmanlar bu faktörleri 8 grupta topluyorlar: Ulusal ekonominin makro ekonomik değerlendirmesi, Ülkenin, dış ticaret ve yatırımlara katılma düzeyi, Hükümet politikalarının rekabetçiliğe açıklığı, Sermaye piyasasının performansı ve finansal hizmetlerin kalitesi, 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com 8 grup faktör (devam): Doğal, teknik ve iletişim alt yapısının uygunluğu, Şirketlerin yenilikçi, kârlı ve sorumlu yönetilme durumu, Bilimsel ve teknolojik sofistikasyon, İnsan kaynaklarının mevcudiyeti ve nitelik düzeyi. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Bunlardan son 3’ü, kurumsal RG’nün anahtarlarıdır. Yani: Şirketlerin yenilikçi, kârlı ve sorumlu yönetilme durumu, Bilimsel ve teknolojik sofistikasyon, İnsan kaynaklarının mevcudiyeti ve nitelik düzeyi. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Bu 3 faktörün de yine çok sayıda alt-faktörü var.. Bir kurum bu kadar çok faktörü “dışarıdan öğretilerek” ya da “empoze edilerek” geliştiremeyebilir.. Hele KOBİ ölçeğinde bu daha da güçtür. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com Ama şu var ki: Bu kadar çok faktörün çoğu, az sayıdaki değer-yargısının, onlar da tek yargısının sonuçları olacaktır. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Aynen ters bir piramit gibi.. çok sayıda değer yargısı az sayıda değer yargısı tek değer yargısı 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Bu “az” sayıdaki değer yargısı, daha üstteki çok sayıdakini üretir. Bu az sayıdaki değer yargısını geliştirerek ve/ya değiştirerek çok sayıdakini kontrol etmiş oluruz. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

“Kendinden memnuniyet”, gelişimin önündeki birinci engeldir. İşte, çok sayıdaki kurumsal RG faktörünü kontrol eden az sayıdaki yapı taşları: “Kendinden memnuniyet”, gelişimin önündeki birinci engeldir. “Zaten” sözcüğü kendinden memnuniyetin parolasıdır. Her nerede “biz zaten.......” duyarsanız, orada gelişimin durduğunu anlayınız.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Olumsuzluk, yermek, yakınmak Bu 3 zehirden uzak durunuz. Bunlar işletme mensuplarının enerjilerini emerler.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

İş başarma potansiyellerinin farkına varın, vardırın. Çalışanların -kendilerinin bile- farkında olmayabilecekleri, iş başarma ve özellikle de öğrenebilme potansiyelleri bulunduğunun farkına varın, vardırın. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Sorunlar öğrenme yetmezliğidir. Her sorunun -ama her sorunun- öğrenmeyle ilgili olduğunu bilin; bunun nasıl olduğunu anlamaya çalışın; işletmenizi bir Öğrenme Merkezi gibi kullanın. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Sorunları sorulara çevirin. Sorunlar ancak doğru sorular sorarak çözülebilir. Soru sormayı özendirin. Doğru cevaplar doğrudan bulunamaz. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Süreçleri parçalamayın, bütünleştirin. İşleri anlaşılmaz, çalışanları sorumsuz hale getirmenin en etkili yolu, süreçleri birimlere bölmektir. “Süreç takımı” ve “ağ” kavramları 2 can simididir. Bunları öğreniniz 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Ürünlerinizin RG neye bağlı? Ürünlerinizin RG onların ağırlığı, fiyatı, teknolojisi ya da bir başka özelliğine bağlı değildir. RG yalnız ve ancak içindeki bilgi katma değeri ile ilgilidir. Yeterli bilgi katma değeri içermeyen ürünlerinizin ancak yükünü taşırsınız. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

İşler daha iyi nasıl yapılabilir? Kurumunuzda herkesin -siz dahil- şu soruyu bıkmadan sormasını sağlayınız: işimi daha iyi nasıl yapabilirim? Bunu kimse sizin yerinize yapmaz, yapamaz, yapmamalıdır.. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Ve nihayet: kulak vereceğiniz sesleri iyi seçin. Hangi fikre kulak vereceğinizi hissetmek başarının anahtarıdır. Yüksek ses ve güvenli tonlar aldatmasın. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

Bu 9 değer yargısı ise şu tek nokta üzerinde duruyor: Geleceği plânlamaya çalışmayın. Gelecek, güçlü ve karmaşık dalgalardan oluşuyor. Bu dalgalar üzerinde her an ayakta kalabilmek tek amacınız olmalıdır. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com

© Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com ve.. İyi sörf yapabilmek için sayılan bu 9 kurumsal yetenek gerekli ve de yeterlidir. 8/16/2019 © Copyright SMUH, 2002 / www.tinaztitiz.com