YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Advertisements

EĞİTİMDE YAPILANDIRICI YAKLAŞIM
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
ÖRNEK OLAY.
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoklu Ortamda Etkileşimli İngilizce Eğitimi
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
  Eğitim kurumlarında toplumun yeni yetişmekte olan bireylerine, fen eğitimi veren öğretmenlerin öncelikle yanıtlamaları gereken bir dizi soru vardır.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
MATEMATİK YAZILIMLARI.
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
SINIF YÖNETİMİ.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın amaç ve kazanımlarına ulaşabilmesi için öğretme-öğrenme süreçlerinin düzenlenmesine büyük bir önem verilmeli,
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YAŞIYORUZ YAZIYORUZ” DENİZ GÖKSU AYDAN AYKAÇ 16 Nisan 2011.
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
Sunum transkripti:

YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Yapılandırıcı dil yaklaşımında dilin öğrenme alanları, dinleme, konuşma, okuma, yazma görsel okuma ve görsel sunu olarak ele alınmaktadır. Bu alanların öğretilmesi için çeşitli teoriler ve modeller geliştirilmiştir. Bunlar arasında “Dil Gelişim Modeli”,”Okuma Gelişim Modeli”,”Yazma Gelişim Modeli” gibi modeller yaygın olarak bilinmektedir.

Ayrıca dil becerilerini geliştirmek için “Açıklayıcı Model, Etkileşimsel Model, Teknikleri Öğretme Modeli, Örnekleme Modeli” vb. modeller sıralanabilir. Yapılandırıcı yaklaşımla birlikte dil bilgisi öğretimi de ayrıntılı olarak ele alınmış ve dil bilgisi öğretiminin amaçları ile süreçleri yeniden belirlenmiştir. Bu anlayışa göre dil bilgisi öğretimine gelişimsel ve etkileşimsel olarak yaklaşılmaktadır.

Yapılandırmacı öğrenmede temele alınan özellikler aşağıdaki gibi özetlenebilir: 1. Bilgiyi araştırma, yorumlama ve analiz etme, 2. Bilgiyi ve düşündürme sürecini geliştirme, 3. Geçmişteki yaşantılarla yeni yaşantıları bütünleştirme.

Türkçe öğretiminde öğrencilerin anlama becerilerini geliştirmeye önem verilmektedir. Bu amaçla öğrencilere dinledikleri ya da okudukları metinlerde anlam arama, bunları birleştirme, ön bilgileriyle karşılaştırarak ve bütünleştirerek yeni anlamlar oluşturma çalışmaları yaptırılmalıdır.

Anlama becerilerini geliştirmek için sadece kelime, cümle ve paragraflara değil, metnin bütününe yönelik çalışmalar yapılmalıdır.

Türkçe öğretiminde becerileri geliştirme amacıyla öğrencilere alıştırma yerine gerçek yaşamda karşılaştıkları sorunların çözümüne yönelik etkinlik yaptırmak daha etkili olmaktadır. Bu nedenle öğrenme- öğretme sürecinde gerçek yaşamda karşılaşılan sorunları çözmeye ağırlık verilmelidir.

Sorunlar, işlenen metinlerden, öğrencilerin günlük yaşamından, sınıf ve okul ortamından seçilebilir. Sorunlara iş birliği içinde çözümler aranmalı, uygun çözüm önerileri belirlenmeli, bunlar paylaşılmalı ve uygulamaya aktarılmalıdır.

Yapılandırmacı yaklaşım gereği Türkçe öğretiminde ön bilgileri harekete geçirme, yeni bilgileri anlama ve bilgileri yapılandırma şeklinde bir ol izlenmelidir.