NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK YENİ MEDYA TARİHİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medya teknolojilerinin ortaya çıkışı, iki ayrı koldan ilerleyen bilgisayar ve medya teknolojilerindeki tarihsel gelişmelerin bir araya gelmesiyle mümkün olmuştur. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Lev Manovich yeni medyanın ortaya çıkışını hazırlayan gelişmeleri 1830’lara kadar geriye götürmektedir. Bu süreç Charles Babbage’in “analitik makine” ve Louis Daguerre’in “dagerotip”i icadıyla başlayarak, 20.yy’ın ortasında modern dijital bilgisayarın geliştirilmesine kadar devam etmiştir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Temelde etkileşim odaklılık üzerinden farklılık arz eden yeni medya olgusu, bir dizi teknolojik gelişmeler neticesinde günümüze kadar ulaşmıştır. Web 1.0 dönemi ile başlayan ilk süreçte tek yönlü bir iletişim söz konusuydu. Web 1.0’ın Web 2.0’a evrilmesiyle başlayan ve günümüzdeki dönem bilginin etkileşim,paylaşım ve yeniden üretilmesi olarak işlemektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Bilim insanları tarafından çok yakın bir gelecekte Web 3.0’ün devreye girecek olmasıyla Web 2.0’nin de ömrünü tamamlayacağı ileri sürülmektedir. Web 3.0 teknolojisi, içerik üretmede insan faktçrünün olmadığı veya en aza indirgendiği bir dönem olarak tasarlanmaktadır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Başlar, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim. Genel, G.M (2015) Yeni Medya Araştırmaları 1 Güncel Tartışmalar Ekseninde. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©