NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ YENİ MEDYA VE GAZETECİLİK Yenİ Medyanın Kültürel Ve SosyolojİK Boyutu NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Medya hem içinden çıktığı sistemin izlerini sürebileceğimiz bir anlamlandırma pratiği hem de bu sistemin biçimlendirilmesinde ve yeniden üretilmesinde etkin bir araçtır; Dolayısıyla yeni medya hem içinden çıktığı toplumu yansıtmakta hem de bu toplumu sürekli olarak yeniden üretmektedir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medyayı üreten ve yeni medyanın da sürekli olarak yeniden ürettiği görme biçimi postmodern, post-endüstriyel enformasyon toplumuna özgü bir görme biçimidir ve yeni medyanın beraberinde getirdiği esneklik bu anlamda esnek kapitalizmden ayrı olarak düşünülmemelidir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medyanın beraberinde getirdiği esneklik yeni bir disiplin rejimini ve iktidar biçimini yansıtmaktadır. Yeni medya ideolojisi, bireye esnek üretimdekine benzer bir özerklik ve özgürlük vermektedir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Yeni medyanın ortaya çıkışı sosyal ve ekonomik ihtiyaçlar sonucunda gerçekleşmiştir. Yeni medya döneminde yaşanan değişimler kültürel ürünlerin sayısallaştırılarak yapısal değişime uğramasını, tüketimin kolaylaştırılarak küresel boyutta genişlemesini getirmiştir NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Başlar, G. (2013). Yeni Medyanın Gelişimi Ve Dijitalleşen Kapitalizm. Akademik Bilişim. Özgül, G. E. (2012). Bir Görme Biçimi Olarak Yeni Medya: Kamusal Bir Alan İmkânının Araştırılması. Journal of Yasar University, 26(7), 4526-4547. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©