BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYANLAR: AYLİN DEMİR CANAN AKBAŞ
Advertisements

Hazırlayanlar: Afranur BİNGÖL 561 6\A Faruk Cihangir TURGUT 329 6\A
DÜZEN KUŞAĞI ÖRÜNTÜLER FRAKTAL SÜSLEME ÖTELEME.
ISI VE SICAKLIK.
IŞIK.
IŞIK VE SES FEN VE TEKNOLOJİ. IŞIK VE SES FEN VE TEKNOLOJİ.
Bölüm 7 İŞ VE KİNETİK ENERJİ
İŞ ve ENERJİ Enerji:İş yapabilme yeteneğidir.
IŞIK.
IŞIK VE SES.
5. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 7. ÜNİTE IŞIK VE SES
İŞ VE ENERJİ İLERİ.
HAZIRLAYAN: CEM GÜRSES
Newton'un Hareket YasalarI
Karenin Çevre Uzunluğu
ÇEVRE.
Ders: Fen ve Teknoloji Sınıf: 4 Konu: Işık Kazanım:
IŞIK ve IŞIK KAYNAKLARI
GEOMETRiK CiSiMLER.
6.SINIF 4.ÜNİTE IŞIK VE SES HAZIRLAYAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÜNİTE ADI:IŞIK KONU:IŞIK KAYNAKLARI SINIF:4
IŞIK VE SESİN YAYILIMI 5.sinif 4.ünite
ENERJİ VE ÇEŞİTLERİ.
Bölüm 5 HAREKET KANUNLARI
IŞIK VE SES.
IŞIK VE SES.
IŞIK.
IŞIK VE SESİN YAYILMASI 5.SINIF 4.ÜNİTE
İŞ-GÜÇ-ENERJİ Nükleer kuvvet Hareket eden tren Yer çekimi kuvveti
IŞIK KONU ANLATIMI DEĞERLENDİRME Ana sayfaya döner İleri KAZANIMLAR
Işık, görmemize olanak veren bir enerji biçimidir .
FİZİK BİLGİ YARIŞMASI.
* 16/07/96 KUVVETİ ÖLÇELİM *.
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
GİRİŞ DİNAMİK’İN TANIMI
2.grup Abdullah KARABULUT Selahattin BİLGİN Kemal DENİZ Bayram ARSLAN.
5. SINIF 4. ÜNİTE IŞIK VE IŞIĞIN YAYILMASI
MOMENT-DENGE-AĞIRLIK MERKEZİ
IŞIK VE SES.
MADDENİN ÖLÇÜLEBİLİR ÖZELLİKLERİ
3. Ünite 9. sınıflar MADDEYİ TANIYALIM
IŞIK Türkiye Sağlık İşçileri Sendikası İlköğretim Okulu
Değerlendİrme.
Dünya, Güneş ve Ay.
B A C.
GÖRSEL TASARIM.
IŞIK KAYNAKLARI VE IŞIĞIN YANSIMASI
MADDE HAKKINDA MERAK ETTİKLERİMİZ
Fen ve Teknoliş ışık ve ses.
gEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE IŞIK KAYNAKLARI nedir?
FEN VE TEKNOLOJİ Işık.
IŞIK.
IŞIK Işık olmadan görebilir miyiz? En önemli ışık kaynağımız nedir?
Fen ve teknoloji Işık ve Ses.
Çevremizdeki ışık kaynakları
Dünya ve Ay Mahmut YORDAM3 Dünya ve Uzay 1.Gökyüzünde gördüklerimiz 2.Gök cisimleri a. Güneş b. Ay c. Dünya.
KUVVET, İVME VE KÜTLE İLİŞKİSİ. İvme nedir? Hareket eden bir cismin hızının birim zamandaki değişimine denir.birim.
SORULAR FEN VE TEKNOLOJİ.
B A C.
Boşlukta yer kaplayan ve kütlesi olan her varlığa denir.
Dünya ve Ay.
A Adı ve Soyadı : Şubesi : No :
NET(BİLEŞKE) KUVVET) İKİ VEYA DAHA FAZLA KUVVETİN BİR CİSME YAPTIĞI ETKİYİ TEK BAŞINA YAPABİLEN KUVVETE BİLEŞKE KUVVET DENİR. İRFAN ERMİŞ.
5. Sınıf 4. Ünite IŞIĞIN VE SESİN YAYILMASI
MADDENİN HALLERİ MADDENİN KATI HALİ MADDENİN SIVI HALİ
Karenin Özellikleri Karenin Tanımı Karenin Çevre Uzunluğunu Hesaplama.
Hızlı Okuma Egzersizleri
 Çevremizdeki cisimleri sahip oldu ğ umuz be ş duyu organımızla tanıyıp algılamaya çalı ş ırız. Görme olayı ise tamamen ı ş ıkla gerçekle ş ir. 2.
DİNAMOMETRE.
3.Ünite KUVVET ve ENERJİ Kütle ve Ağırlık.
Sunum transkripti:

BULMACALAR Öğrencilerin kavram öğrenmelerini sağlamak, Mesaj vermek, Onları derse motive etmek, Eğlenirken öğrenmelerini sağlamak, Meraklarını canlı tutmak, Pekiştireç amaçlı Ölçme ve değerlendirme için kullanılabilir.

Başlıca iki çeşit bulmaca kullanılır. Bunlar; 1- Kare bulmacalar 2- Çengel bulmacalar

Kare Bulmaca Mesaj: AY IŞIK KAYNAĞI DEĞİLDİR. Flüoresan Kirlilik Karanlık Enerji Aydınlık Yıldız Kaynak Yapay Doğal Şimşek Güneş Göz Işık

Çengel Bulmaca Soldan Sağa 1- Doğal ışık kaynağı olan bir böcektir. 2- Gece ışık yoksa etraf öyledir. 3- Görebilmek için gereklidir. 4- Kendiliğinden ışık veren bir kaynaktır. 5- Kendiliğinden ışık veren ve etrafı aydınlatan cisimlere denir. Yukarıdan Aşağıya 1- Karanlıkta ışık yanınca olur. 2- En büyük ışık kaynağımızdır. 3- Fazla ışık yaratır. 4- Görme organımızdır. 5- Işık onun bir çeşididir.

Kare Bulmacanın Hazırlanması-1 Öncelikle öğrenciye konuyla ilgili verilmesi gereken bir mesaj seçilir. Örneğin; Işık doğrusal yolla yayılır. Elektrik enerjisini tasarruflu kullanalım. Dengeli beslenelim. Çevremizi temiz tutalım…vb. Vermek istenen mesajın harf sayısı belirlenir. Örneğin; mesajımız “HER CİSMİN EYLEMSİZLİĞİ VARDIR” olsun. Toplam harf sayısı: 3+6+12+6=27 dir. 10x10’luk bir bulmaca hazırlayalım. Bu durumda toplam kare sayısı 100 olur. Mesajımızın harf sayısını toplam kare sayısından çıkaralım. 100-27=73 Konuyla ilgili önemli kavramlar sıralanır ve bu kavramların harf sayılarının toplamı 73 olacak kavramlar seçilir.

Kare Bulmacanın Hazırlanması-2 Kavramlar Harf sayıları Hareket 7 Vektör 6 Enerji Kuvvet Bileşke Makine Newton Joule 5 Watt 4 Güç 3 İş 2 Makara Vinç Konum Toplam 73 Kavramlarımız şunlar olsun:

Kare Bulmacanın Hazırlanması-3 V E T B H İ A L R Ş N W O Kavramlar belirlendikten sonra soldan sağa, yukarıdan aşağıya gelişigüzel sıralanır. Bu işlem sırasında uzun kelimelerden başlanması ve bunların kenarlara yerleştirilmesi kolaylık sağlayacaktır.

Kare Bulmacanın Hazırlanması-4 İ K U V E T L Ş N W O Kavramların üst üste çakışmamasına Yan yana çok fazla boşluk bırakılmamasına dikkat edilmelidir.

Kare Bulmacanın Hazırlanması-5 V E T J M A R B O H İ W L Ş G N Ö Ü Ç Bütün kavramları bulmacanın içine yerleştirelim.

Kare Bulmacanın Hazırlanması-6 V T R C İ S J M A B O N Y L W Ş G Ö Ü Z Ç Ğ D I Kavramlardan arda kalan boşluklara mesaj yerleştirilir.

Çengel Bulmacanın Hazırlanması-1 Konu ile ilgili kavramlar belirlenir. Örneğin kavramlarımız aşağıdaki gibi olsun: Ağırlık Kilogram Buhar Metreküp Newton Kütle Terazi Gaz Cisim Hacim

Çengel Bulmacanın Hazırlanması-2 Kavramlar soldan sağa ve yukarıdan aşağıya aynı sayıda olacak şekilde birer harflerini birbiriyle çakıştırarak dizilirler ve numaralandırılırlar. Belirlenen kavramların cevap oluşturacağı şekilde sorular hazırlanır.

Çengel Bulmacanın Hazırlanması-3 Soldan sağa 1- ………………………………………… 2- ………………………………………… 3- ………………………………………… 4- ………………………………………… 5- ………………………………………… Yukarıdan Aşağıya 1- ………………………………………….. 2- ………………………………………….. 3- ………………………………………….. 4- ………………………………………….. 5- …………………………………………..

HAZIRLAYANLAR AYSUN KAÇ GÖZDE ÖNALDI