NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Advertisements

SINIFLAR Yılmaz Kılıçaslan.
NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA SINIFLAR
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri
String Diziler(Katarlar)
Değişken Bildirimleri
Diziler.
Nesneye Dayalı Programlama
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü DİZİLER C Programlama Dili Yaz Stajı Cengiz TEPE SAMSUN 2007.
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 4: Diziler
Diziler(Arrays).
SINIFLAR GİRİŞ Yılmaz Kılıçaslan.
Nesneye Dayalı Programlama
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 5: Fonksiyonlar
Veri Yapıları ve Algoritmalar
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Nesneye Yönelik Programlama
Bilgisayar Programlama
C’nin Kısa Tarihçesi C AT&T laboratuarlarında 70’li yıllarının başında Dennis Ritchie tarafından tasarlanmıştır. Ritchie o yıllarda B adlı programlama.
Diziler Adres Kavramı Nesnelerin Adresleri sizeof Operatörü
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
C PROGRAMLAMA DİZİLER (ARRAYS).
Bölüm 3: Diziler BTEP 102 – Veri Yapıları ve Programlama
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
DİZİLER Arrays.
İlk Değer Alma Sırası İlk Değer Alma Sırası Nesnelere ait global alanlara başlangıç değerleri hemen verilir; üstelik, yapılandırıcılardan (constructor)
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
BİLGİSAYAR programlama II
Temel Veri Yapıları Veri Yapıları 1. Bölüm 1. 2 Programlarımızda tanımladığımız nesneler ya tek parçadan ya da birden fazla parçadan oluşurlar. Tek parçadan.
Genel Kavramlar Bölüm - 1. YAZILIM Bilgisayara işlemler yaptırabilmek ve karar verdirtebilmek için yazılan kalıplara denir. Yazılım, genel olarak donanım.
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
VERİ ve BELLEK & DEĞİŞKENLERİN SAKLANMASI Asst.Prof.Dr.Misket YEKTAY Gizem AYIK.
Bölüm 2 C Dilinin Temelleri Genel Kavramlar Yazım ve Noktalama Kuralları C Kütüphaneleri C Dilindeki Sözcükler Değer Sabitleri Veri Tipleri Değişkenler.
Programlamaya Giriş-I Bölüm-1. Algoritma Algoritma günlük yaşamımızda yaptığımız işler sırasında sıklıkla kullandığımız bir yöntemdir. Algoritma, bir.
Fonksiyonlar ve Diziler
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 6: Diziler
C Programlama Dili Bilgisayar Mühendisliği.
VERİ TÜRLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BLM-111 PROGRAMLAMA DİLLERİ I Ders-2 Değişken Kavramı ve Temel Operatörler Yrd. Doç. Dr. Ümit ATİLA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilgisayar Bilimi Problem Çözme Süreci-2.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Temel Matematik 2 Diziler ve Seriler Ocak 2016 İstanbul Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ Bilgisayar Programlama Yapılar (Structs) NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Mühendislik Mimarlık Fakültesi mmf.nisantasi.edu.tr

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © yapılar Yapı nedir Yapılar (structures) programcının birden fazla nesneyi bellekte ardışıl olarak yaratmasına izin veren bir sentaks aracıdır. Yapıların kullanılmasıyla bellekte birbirini izleyecek şekilde yer alan birden fazla nesne yaratılabilir. Bellekte ardışıl nesnelerin dizi tanımlamalarıyla da yaratılabileceğini biliyorsunuz. Ancak yapıların dizilerden bazı farklılıkları vardır: Diziler aynı türden nesneleri içinde tutabilirken, yapılar farklı türlerden nesneleri tutabilirler. Yapıların kullanılmasının ana nedeni budur. Çoğu zaman, türleri farklı bir takım nesneler, mantıksal olarak bir bütün oluşturabilirler. İsim, yaş, cinsiyet, departman, ücret, öğrenim durumu gibi bilgileri farklı türden nesneler içinde saklayabiliriz ve bunların tamamı bir işyerinde çalışan bir kişiye ait bilgiler olabilir. Aralarında mantıksal ilişki olan farklı türden veriler yapılar içinde saklanabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © yapılar Yapı Bildirimi Yapı ile programcının yeni bir tür yaratmasına olanak sağlar. Yapıların kullanılabilmesi için yapılması gereken ilk işlem bu yeni türü derleyiciye tanıtmaktır. Tanıtma işlemi yapı bildirimi (structure declaration) ile olur. Yapı bildirimini gören derleyici, bu yeni tür hakkında bilgi edinmiş olur. Bu bildirimle derleyiciye aşağıdaki bilgiler verilir: - türün ismi - türün bellekte ne kadar yer kapladığı - elemanların isimleri Derleyici bir yapı bildirimini gördükten sonra, bu türden bir nesne tanımlandığında nesne için bellekte ne kadar yer ayıracağını öğrendiği gibi, bu nesnenin programcı tarafından kullanımına ilişkin ifadelere ilişkin derleme zamanında bazı kontroller yapabilir. Yapı bildiriminin belirli bir sentaksı vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © yapılar Yapı Bildirimlerinin Yerleri Tüm bildirimler gibi yapı bildirimleri de yerel ya da global düzeyde yapılabilir. Tüm bildirimler gibi yapı bildirimlerinin de bilinirlik alanı vardır. Bildirim bir blok içinde yapılırsa, bildirilen yapı yalnızca bildirimin yapıldığı blok içinde bilinecektir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © yapılar Yapı Türünden Nesne Tanımlaması Doğal türlerden nesneler nasıl tanımlanıyorsa yapı türünden bir nesnenin tanımlanması da aynı sentaksa göre olur. Yani önce tür belirten sözcükler daha sonra da yapı nesnesinin ismi yazılır: struct Date x; struct Point p1, p1; Yukarıdaki tanımlamaların ilgili yapı bildirimlerinin görülür olduğu bir noktada yapıldığı kabul edilmiştir. Eğer yapı nesnesi tanımlanan yerde, yapı bildirimi görülmüyorsa, derleme zamanında hata oluşacaktır. Global alanda tanımlanan bir yapı nesnesi i) Dosya bilinirlik alanına aittir. Nesnenin tanımından sonra yer alan tüm fonksiyonlar bu yapı nesnesine ulaşabilirler. ii) Statik ömürlüdür. Programın çalışma zamanının başlangıcından, programın sonlanmasına kadar bellekte yer kaplar. iii) Statik ömürlü olduğu için ilk değer ataması yapılmadığı zaman, bellekte kapladığı bütün byte’lar 0 bitleriyle doldurulur. Pratik olarak bunun anlamı yapının tüm elemanlarının değerinin 0 olmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © yapılar Yapı Türünden Nesne Tanımlaması Yerel alanda tanımlanan bir yapı nesnesi i) Blok bilinirlik alanına aittir. Yalnızca tanımlamasının yapıldığı blok içinde bu nesneye ulaşılabilir. ii) Otomatik ömürlüdür. Programın akışı, nesnenin tanımlandığı bloğa girdiğinde nesne yaratılır. Programın akışı nesnenin tanımladığı bloğu terk ettiğinde nesne bellekten boşaltılır. iii) Otomatik ömürlü olduğu için ilk değer ataması yapılmadığı zaman, bellekte kapladığı alanda çöp değerleri vardır. Pratik olarak bunun anlamı yapının tüm elemanlarının çöp değerleriyle başlatılmasıdır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Brian W. Kernighan , Dennis M. Ritchie, (1988), C Programlama Dili – ANSI C, DAISYSCIENCE, Editor: Dr. Rifat Çölkesen . Necati Ergin, C Ders Notları, C ve Sistem Programcıları Derneği NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©