NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ halkla ilişkiler 6. Halkla ilişkilerde kullanılan modeller NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi iisbf.nisantasi.edu.tr
halkla ilişkilerde kullanılan modeller Grunig ve Hunt tarafından geliştirilen dört halkla ilişkiler modeli: Basın ajanslığı modeli: Temsilcisi: P.T.Barnum. Amaç: Propaganda. Tam gerçeklik önemli değil Kaynaktan alıcıya tek yönlü bir iletişim vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan modeller Kamuoyu bilgilendirme modeli: Temsilcisi: Ivy Lee. Amaç: Gerçek bilginin yayılması. Kaynaktan alıcıya iletişim modeli vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan modeller İki yönlü asimetrik model: Temsilcisi: Edward Bernays. Amaç: Bilimsel verilere dayanarak, ikna etmek. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
halkla ilişkilerde kullanılan modeller İki yönlü simetrik model: Temsilcisi: Edward Bernays. Amaç: Organizsayon ve paydaşları arasında karşılıklı anlayış sağlamak. Çift yönlü dengeli etki vardır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © kaynaklar Okay, A. ve Okay, A. (2013). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, (6. Basım), İstanbul: Der Yayınları. Göksel, A. B. ve Yurdakul, B, N. (2013). Temel Halkla İlişkiler Bilgileri, İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©