GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ARAŞTIRMA KONUSU VE SORUNUN SEÇİMİ
Advertisements

Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Pazarlama Planı Pazarlama planı, iş planı içinde yer alan, pazarlama amaç, strateji ve faaliyetlerini belirleyen yazılı belgedir. Pazarlama planı, «pazarlama.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Marka Konumlandırma Brand Positioning
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
1 “Selas-KALITATIF” GRUP GÖRÜŞMELERİ MODELİ. Selas-KALITATIF Modeli “Paket Çözüm” “Selas-KALITATIF” Soyut kavramların, somut bilimsel temellere oturtulması.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE İSTATİSTİK
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
KÜÇÜK İŞLETMELERDE PAZARLAMA İŞLEVİ VE YENİ PAZARLAMA YÖNTEMLERİ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Satış Saha Planlaması B.ÖZTÜRK 12.
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin
Pazarlama Yönetimi Süreci
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Fiziksel Özürlü Bireyler Tüketim Kültüründen Nasıl Etkilenir
Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu (Mis.Öğr.Grv.)
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Sistem Analizi Sistem Analisti
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Yöntemleri 3- Bilimsel araştırmanın amacı
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
ÖĞRENME AMAÇLARI Nicel ve nitel araştırma teknikleri arasındaki temel farklılıkları anlamak Gözlem tekniği yoluyla veri toplamanın avantaj ve.
Pazarlama İlkeleri.
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
MED 167. Frekanslı Serilerde Standart Sapma Örnek XfX.fX-Xbarf.(X-Xbar) ,1259, ,1171, ,1510, ,1453, ,184,05.
Pazarlama Araştırmalarına Giriş ve Araştırma Süreci
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİNDE
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
Öğr.Gör.Deniz ÜNAL ADIGÜZEL Prof.Dr. Süleyman BARUTÇU
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
MAN-535 Araştırma Yöntemleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Nicel ve Nitel Araştırmalar
Kimsenin Rüyalarınızı Çalmasına İzin Vermeyin A. RUSH.
Sunum transkripti:

GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI Dr. Öğr. Üyesi Murad Canbulut

Swot (GZFT) ANALİZİ GAS 208

PORTER 5 GÜÇ ANALİZİ GAS 208

Pazarlama araştırması Pazarlama araştırması; işletmenin karşılaştığı belirli bir pazarlama durumu ile ilgili verilerin ve bulguların sistematik olarak tasarımlanması, toplanması, analizi ve bir rapor halinde hazırlanmasıdır. Pazar araştırması; sadece müşteri ihtiyaçları, istekleri ve tercihleri ile ilgilenmektedir. Pazarlama araştırması, pazar araştırmasına göre daha geniş anlamlıdır. GAS 208

Pazarlama araştırması Bilimsel metod ile gerçekleştirilir. «Bilimsel metodun pazarlamaya ilişkin problemlerin çözümünde uygulanmasıdır.» Bilimsel metod  Objektif olmak ve fikirlerin kabul edilmeden düzenli şekilde test edilmesini gerektirir. Pazarlama fırsat ve sorunlarını tespit etmek. Pazarlama faaliyetlerini oluşturmak, geliştirmek ve değerlendirmek. Pazarlama performansını izlemek. GAS 208

Pazarlama araştırması türleri Niteliksel araştırmalar; bir konu hakkında fikirlerini almak üzere katılımcıların biraraya getirildiği, kişilerin fikirlerine bir müdahalenin yapılmadığı ve yönlendirilmediği, açık uçlu sorularla derinlemesine bilgi edinilmek amaçlanan araştırmalardır. Örn; odak grup çalışmaları, derinlemesine mülakatlar. Niceliksel araştırmalar; benzer soru ve cevap alternatiflerinin kullanıldığı, böyle herhangi bir konuda kişilerin fikirlerinin ve kanaatlerinin özetlendiği, sonuca ulaşmak için istatiksel analiz tekniklerinin kullanıldığı araştırmalardır. Örn; anketler. GAS 208

Amaçlarına göre araştırma türleri İncelemeye dayalı (exploratory); problemi tanımlamaya ve hipotezler öne sürmeye yardımcı olacak ilk bilgiyi sağlamayı amaçlayan araştırmalardır. Tanımlayıcı (descriptive); bir ürünün pazar potansiyeli veya bir ürünü satın alan tüketicilerin demografik yapıları ve davranışları gibi konuları tanımlamayı amaçlayan araştırmalardır. Sebep-sonuç (causal); sebep-sonuç ilişkilerine yönelik hipotezleri test etmeyi amaçlayan araştırmalardır. GAS 208

Pazarlama araştırması süreci 1. Problemin belirlenmesi Mevcut problemin sınırlarının belirlenmesi ve problemin net olarak ortaya konması gerekir. Pazardaki rakip ürünler nelerdir? Markalar ne kadar güçlü? Pazarda yeni ürünlere yer var mı? Tahminler ve hipotezler geliştirilir. Yanlış belirlenmiş problem; araştırmanın boşa gitmesi demektir. GAS 208

2. Durum Analizi İşletmenin içinde bulunduğu çevre koşullarının belirlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bir ön araştırmadır. Veri kaynaklarının , veri toplama yöntemlerinin ve veri toplama araçlarının belirlenmesi ve araştırma planı önerisinin yapılması. GAS 208

3. Probleme Yönelik Verilerin Toplanması Bilgi; bir işletmenin pazarlama sorunlarının çözümüne ve pazarlama kararlarının alınmasına yardım eden, belirli bir konu ya da başlık altında toplanmış gerçeklerdir. Veri; herhangi bir konuyla ilgili düzensiz biçimdeki haberleri, gerçekleri ve sayıları (istatistikleri) kapsar. GAS 208

4. Verilerin Yorumlanması Araştırma sonuçlarını, çözülmek istenen probleme doğru olarak bağlama, toplanan verileri problemin çözümü için değerlendirme işlemidir. Ana kitle seçimi, örnek kitlenin ana kitleyi temsil oranı, verilerin güvenilirliği ve geçerliliği önemli noktalardır. Güvenilirlik; aynı soru aynı kişiye daha sonra tekrar sorulduğunda, aynı cevabın alınıp alınmayacağıdır. Geçerlilik; araştırma verilerinin ölçülmek isteneni gerçekten ölçüp ölçmediğini ifade eder. GAS 208

Pazar ölçümü Pazarın Niceliksel Tanımlanması 1. Potansiyel pazar; belirli bir pazarda, belirli bir ürün veya hizmete yeterli seviyede ilgi söyleyen tüketicilerin sayısıdır. Soru: Sadece ilgi duyduğunu söyleyen tüketicilerin olduğunu bilmek yeterli midir? GAS 208

2. Girilmeye hazır pazar Belirli bir mal veya hizmete ilgi duyan. Bu mal veya hizmeti satın alabilecek geliri olan. Mal veya hizmeti kendisi için uygun yerde bulabilen, ona yaklaşabilir konuma sahip tüketicilerden oluşur. Not: Çeşitli kısıt ve engellerin bulunduğu durumlarda hazır pazardan bahsedilemez. GAS 208

3. Şartlara uygun-Hazır Pazar Belirli bir mal veya hizmete ilgi duyan. Bu mal veya hizmeti satın alabilecek geliri olan. Mal veya hizmeti kendisi için uygun yerde bulabilen, ona yaklaşabilir konumda olan. Mal veya hizmeti alma hakkı kısıtlanmayan tüketicilerin oluşturduğu kümedir. GAS 208

GRUP ÇALIŞMASI Bir pazarlama problemi belirleyin. Bu pazarlama problemine ilişkin araştırma yöntemi sunun. Neden bu araştırma yöntemini kullanmayı tercih ediyorsunuz? Avantaj ve dezavantajları ortaya koyarak kısa bir sözlü sunum yapın. GAS 208