DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
AİLE ve ERGENLİK Kişilik Oluşumunda Ailenin Etkisi
ANA BABA VE ERGENLİK.
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
KİMLİK GELİŞİMİ VE KENDİNİ KABUL
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
İSTEK ÖZEL ACIBADEM OKULLARI PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
ANNE BABA TUTUMLARI.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan. Sinem TARHAN
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
DEZAVANTAJLI VE RİSK ALTINDAKİ ÇOCUKLAR KİMLERDİR?NASIL TESPİT EDİLİR?
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
HOŞGELDİNİZ.
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
ÇOCUĞUMA NASIL YARDIMCI OLURUM?.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
Kişilik Gelişimi.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ANNE-BABA TUTUMLARI İLKNUR NURKAN
Hazırlayanlar Psk.Dan Nazan MUTLU Uzm.Psk.Dan Sinem TARHAN
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
ÇOCUKLARDA TİKLER İLKNUR NURKAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
ARNAVUTKÖY MEHMET ZEKİ OBDAN İLKOKULU
ERGENLİK DÖNEMİNDE RİSKLER ve SORUNLAR
ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ GENÇLERLE ANNE BABA İLİŞKİSİ
OTİZM.
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
KİŞİLİK,SOSYAL, DUYGUSAL VE AHLAKSAL DEĞİŞİM
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
BİREYİN GELİŞMESİ Yrd. Doç. Dr. İhsan SARI
Hoş Geldiniz Hoş Geldiniz Sunum: Abdurrahman ÇIĞRIK İZMİR.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
ERGENLİK.
GELİŞİMİN KRİTİK DÖNEMLERİ ve
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
Engelli çocuğun kardeşlerinin tepkileri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
ÇOCUKLARDA OKUL FOBİSİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
GELİŞİMSEL YAŞAM KRİZLERİNE MÜDAHALE SÜRECİ
ALTINI ISLATMA (Enürezis)
EVİN OKULA YAKINLAŞMASI PROJESİ
HAZIRLAYAN: CANAN MAÇAN BALİBEY İLKÖĞRETİM OKULU
ERGENLİK DÖNEMİ ANNE-BABA SORUMLULUKLARI
AİLE MODELLERİ VE ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
YAŞ ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DUYGUSAL ETKİLKEŞİM EKSİKLİĞİ ve DAĞILMIŞ AİLE
Sunum transkripti:

DUYGUSAL İLETİŞİM EKSİKLİĞİ VE ANNEDEN UZAKLAŞMA HAZIRLAYAN H.ALİ BARIŞ 010411024 / 3-C DERS SINIF YÖNETİMİ KAYNAK HALUK YAVUZER / ÇOCUK PSİKOLOJİSİ DANIŞMAN YRD. DOÇ. MEHMET AKSÜT

DUYGUSAL ETKİLKEŞİM EKSİKLİĞİ ve ANNEDEN UZAKLAŞMA Aile içindeki duygusal etkileşimin azalmasında birçok faktör etkili olabilir. Bunların başında, anne ya da babadan birinin kaybı veya ayrılıkları ya da çocuklarına karşı ihmal etme veya reddetme şeklinde takınılan tavırlar gelir. Çocukların anne ve babalarından utanç duymaları ya da anne ve babaların, çocuklarının gereksinmelerine yanıt vermemeleri, duygusal etkileşimi azaltan , yer yer ortadan kaldıran başka etkenlerdir. Duygusal etkileşimin azlığı sadece bireyin duygusal dünyasını etkilemekle kalmaz, aynı zamanda onun fizyolojik, zihinsel ve toplumsal gelişimine de olumsuz. etkide bulunur.

Duygusal etkileşim eksikliği bir çok alanda etkili olur Duygusal etkileşim eksikliği bir çok alanda etkili olur. Bunlar şöyle sıralanabilir: Duygusal etkileşim azlığı, bebeğin büyüme ve gelişimini geciktirip engelleyebilir. Oturmak, ayakta durmak gibi motor gelişim belirtilerinde gecikme görülebilir. Yemek yememek, yatağını ıslatmak gibi olumsuz belirtilere neden olabilir. Dil gelişimi gecikir. Bazı konuşma bozuklukları görülebilir. Zihinsel gelişim gecikir. Dikkatini bir konuya toplaması konusunda uğranılan güçlük, çocuğun öğrenmesini ve akıl yürütmesini etkiler. Çocuğun diğer insanlarla başarılı ilişkiler kuramaması sonucu, sosyal gelişmede gecikme ve saldırganlık gibi olumsuz davranışlar görülebilir. Bunun sonucunda meydana gelen sosyal tepkiler, bireyin kişiliğini etkiler ve içedönük, bencil bir kişilik oluşumuna yol açabilir.

Anneden Yoksunluk “Anneden Yoksunluk”, geniş kapsamlı bir kavramdır. Genel anlamda kısmi ya da tüm yoksunluğu (annenin ölümü gibi) içeren bu kavram, annenin, çocuğunun yanındayken bile ona yeterince sevgi iletememesi durumunu da kapsar. Anneden yoksun olma, çeşitli düzeylerde davranış bozukluklarının nedenidir. Örneğin, “kısmi yoksunluk”, beraberinde endişe, aşırı sevgi gereksinimi, güçlü intikam duygusu ve bunlardan doğan suçluluk davranışı, bunalımı getirebilir. İç dünyasındaki zorlukları bu tür tepkilerle dışa vuran çocuğun sinir sisteminde bozukluklar, davranış ve karakter yapısında dengesizlikler görülebilir.

.

Dr. Spit, bu konuda yaptığı çalışmalar sonucu, çocuğun yaşamından annenin çekilmesi halinde gelişmede gecikme, gerileme ve duraklamaların görüldüğünü kanıtlamıştır. Yine Bowlby, ilk beş yıl içinde anneden yoksun kalmanın suçlu davranış yapısının oluşumuna yol açabileceğini ileri sürmektedir Hükümlü gençler üzerinde gerçekleştirdiğimiz araştırmada, suçlu gençlerin %22’sinin dağılmış ailelerden geldikleri belirlenmiştir. Ülkemizdeki dağılmış aile oranının % 8 olduğu düşünülürse dağılmış aileden gelen suçlu çocuk oranının yüksekliği kolayca görülür. Ayrıca suçlu deneklerimizin fen % 48'inin çeşitli nedenlerle anne ve babalarından ayrı kaldıklarının saptanmış olması, Bowblby’nin savını doğrulamakladır

Anne ve Babanın Dikkat Etmesi Gereken Başlıca Noktalar Anne ve bahalar, öncelikle çocuklarını tanımalı, onları ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirmelidirler. Bu konuda kendi tutku ve arzularına göre değerlendirme yapmamalıdırlar. Anne ve babalar, çocuklarında ki güven duygusunu pekiştirmek üzere, onları yapıcı ve faal kılacak bir ortam hazırlamalıdırlar. Ancak bu ortamı hazırlarken verecekleri görevin, çocuğun yetenek ve kapasitelerini aşmamasına özen göstermelidirler. Anne ve babalar, çocuk için en önemli besinin “sevgi" ve "sevecenlik“ olduğunu bilerek, çocuklarına yeterince ilgi ve sevgi göstermelidirler. Bu konuda aşırıya kaç mamaya özellikle dikkat etmelidirler. Anne ve babalar, eğilimlerinde, ünlü düşünür J. J. Rousseau'nun şu görüsünü gözden uzak tutmamalıdırlar: "Çocuğunuza hiçbir şekilde sözle ders vermeyiniz; o, ancak derslerinin tecrübelerini almalıdır. Ona hiçbir türde ceza uygulamayınız. Çünkü o, kabahatin ne olduğunu bilmez; ona asla af dilettirmeyiniz, çünkü sizi incitmesini de bilmez. Rousseau bu sözleriyle, çocuğa bilgiyi soyut düzeyde vermek yerine, "yaşatarak öğretmenin” önemine değinmektedir.

Anne ve babalar, çocuklarının kendi kendilerini yönetmeleri yolunda başlattıkları girişimleri, "yaş küçüklüğü" vb. neden­lerle engellememelidirler. Anne ve babalar, gelişimini normal yüzlerini, zorlu dönemlerini bilmeli, davranışlarını ona göre düzenlemelidir. Anne ve babalar, her çocuğun kendine özgü niteliklerle do­nanmış, ayrı bir birey olduğunu düşünerek, çocuğu diğer ço­cuklarla ve kardeşleriyle kıyaslama yoluna gitmemelidirler. Anne ve babalar, aile ve toplumca geçerli olan bazı kurallara uyma zorunluluğunu çocuğa hatırlatmalı, uymadığı takdirde onu “insanlar arası ilişkileri anlatacak" türdeki örnek olaylarla bilgilendirmelidirler. Hiçbir eğitimsel yararı olmayan bedensel cezalar uygulanmamalıdır. Anne ve babalar disiplin konusunda görüş birliğin­de olmaya ve çocuğun yanında tartışmamaya özen göstermelidirler. Anne ve babalar, "oyun"un, çocuğun gelişim ve eğitimi için önemli olduğunu düşünerek, onun, bu faaliyete zaman ayırmasını sağlamalıdırlar.